Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 1:30 pm
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np. 25%?
Pytam w kontekście pojawiających się elektrowrzecion 1f. Dlaczego są tak
dużo tańsze od 3f?
1f
http://allegro.pl/wrzeciono-elektrowrzeciono-cnc-2-2kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1
3f
http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2-kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html
Robert
J.F.
Guest
Thu Jul 07, 2016 1:53 pm
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał
Quote:
Hm, "wyjscia U, V, W falownika" ... czy aby na pewno to jest wrzeciono
1f ?
Czy tylko falownik zasilany z 1f, produkuje 3f i zasilala 3f wrzeciono
?
Quote:
wielkiej roznicy w cenie nie widze ...
J.
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 2:49 pm
W dniu 2016-07-07 o 15:53, J.F. pisze:
Quote:
Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.
Tu masz drugie.
http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2-kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html
Quote:
70% to niewielka różnica? :-)
Robert
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Thu Jul 07, 2016 2:51 pm
W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np. 25%?
To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Thu Jul 07, 2016 2:55 pm
W dniu 2016-07-07 o 16:49, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 15:53, J.F. pisze:
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
25%?
Pytam w kontekście pojawiających się elektrowrzecion 1f. Dlaczego są
tak dużo tańsze od 3f?
1f
http://allegro.pl/wrzeciono-elektrowrzeciono-cnc-2-2kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1
Hm, "wyjscia U, V, W falownika" ... czy aby na pewno to jest wrzeciono
1f ?
Czy tylko falownik zasilany z 1f, produkuje 3f i zasilala 3f wrzeciono ?
Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.
Według mnie jedno wrzeciono jest 3x230V, a drugie jest 3x380V. Pewnie,
że UVW może oznaczać styk fazy głównej, pomocniczej i wspólny, ale jaki
jest sens tak komplikować, jeśli symetryczny falownik trójfazowy
zbudować łatwiej?
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 3:04 pm
W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np. 25%?
To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
wrzecion to 1,5 kg.
http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2-kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html
http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2-kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html
Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
55 h 20 [mm]
Robert
J.F.
Guest
Thu Jul 07, 2016 3:08 pm
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:577e6bf7$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-07-07 o 15:53, J.F. pisze:
Quote:
I trzy kable ?
Dalbys jakis link do strony producenta i danych
technicznych/katalogowych.
Ewentualnie do falownika, ktory ma to zasilac.
To ma jedno uzwojenie czy dwa ?
Quote:
Cos mi sie pomylily ceny :-(
J.
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 3:10 pm
W dniu 2016-07-07 o 16:55, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 16:49, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2016-07-07 o 15:53, J.F. pisze:
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
25%?
Pytam w kontekście pojawiających się elektrowrzecion 1f. Dlaczego są
tak dużo tańsze od 3f?
1f
http://allegro.pl/wrzeciono-elektrowrzeciono-cnc-2-2kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1
Hm, "wyjscia U, V, W falownika" ... czy aby na pewno to jest wrzeciono
1f ?
Czy tylko falownik zasilany z 1f, produkuje 3f i zasilala 3f wrzeciono ?
Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.
Według mnie jedno wrzeciono jest 3x230V, a drugie jest 3x380V. Pewnie,
że UVW może oznaczać styk fazy głównej, pomocniczej i wspólny, ale jaki
jest sens tak komplikować, jeśli symetryczny falownik trójfazowy
zbudować łatwiej?
Zerknij na opis.
http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2-kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html
Nawet zadzwoniłem, aby zapytać sprzedawcę. Widocznie porządna firma i po
15 nie pracują.

Spróbuję jutro, albo mailem.
Robert
janusz_k
Guest
Thu Jul 07, 2016 7:22 pm
W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
25%?
To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
wrzecion to 1,5 kg.
Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
"Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
Quote:
Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
55 h 20 [mm]
Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
--
Pozdr
Janusz_K
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 8:03 pm
W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
25%?
To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
wrzecion to 1,5 kg.
Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
"Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
55 h 20 [mm]
Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
No to wszystko jasne.
Tylko skąd ta różnica w cenie?
I czy są różnice w użytkowaniu?
Robert
>
janusz_k
Guest
Thu Jul 07, 2016 9:18 pm
W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
obrotowe.
Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
Tu cytat z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
"Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
silnika
spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
rozruchowy."
O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
25%?
To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy
rozruchowej
musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
wrzecion to 1,5 kg.
Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
"Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
55 h 20 [mm]
Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
No to wszystko jasne.
Kolejny raz widać niekompetencję sprzedawców, którzy nie potrafią
wyjaśnić różnic pomiędzy silnikami i falownikami.
Quote:
Tylko skąd ta różnica w cenie?
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
Quote:
I czy są różnice w użytkowaniu?
Nie powinny, w końcu z sieci pobiorą tą samą moc,
a silniki są tak samo 3 fazowe.
--
Pozdr
Janusz_K
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 07, 2016 9:36 pm
W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
Quote:
Tylko skąd ta różnica w cenie?
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana
1000 zł różnicy jest uzasadnione?
Czy to marketing?
Robert
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Thu Jul 07, 2016 10:54 pm
W dniu 2016-07-07 o 23:36, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
Tylko skąd ta różnica w cenie?
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana
Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.
Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle nie
wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
przewodnik.
Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
przydepnięcie. Więc to jest jak najbardziej prawidłowo, że kabel jest ze
stali oblanej miedzią.
J.F.
Guest
Fri Jul 08, 2016 8:26 am
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nlmgub$1461$1@gioia.aioe.org...
Quote:
Tylko skąd ta różnica w cenie?
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana
Nie trzeba. To silniki tej samej mocy - wiec wiecej zwojow drutu, ale
mniejszej srednicy.
No chyba, ze wcale nie sa tej samej mocy, szczegolnie, ze sie waga
roznia.
Ewentualnie jeden ma 2.2kW przez 3 minuty a potem 10m chlodzenia, a
drugi stale.
J.
J.F.
Guest
Fri Jul 08, 2016 10:57 am
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nlmmij$cii$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast
z
miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.
Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle
nie wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
przewodnik.
Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
przydepnięcie.
Przez wiele lat kabel antenowy byl z miedzi, i nikomu to nie
przeszkadzalo.
Ba - czesto byla to miedz cynowana (bo chyba nie srebrzona ?).
Tak wiec tu nie o twardosc chodzi, tylko o pieniadze.
Na 100+ MHz stal w srodku istotnie nie przeszkadza.
J.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next