Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Mon Jul 18, 2016 9:40 pm
W dniu 2016-07-18 o 17:01, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2016-07-18 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2016-07-18 o 01:19, Zenek Kapelinder pisze:
dzialaja i bedziesz wiedzial dlaczgo silnik nie startowal. Masz racje
ze sprezarka byla do wymiany, ale nie dlatego ze sie silnik spalil.
--------------------------------------------------^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W którym miejscu stwierdziłem, że się silnik spalił? Ja twierdziłem, że
się kompresor zatarł. Silnik jak najbardziej działał, skoro brzęczał i
co chwila był wyłączany przez bezpiecznik termiczny.
Setki, jaśli nie tysiące osób używa starych agregatów z lodówek w
charakterze kompresorów. Jakoś nie słychać, by się zacierały.
Raz na miesiąc przez minutę do napompowania piłki?
Jeśli lodówka nie chłodzi, bo czynnik uciekł, to termostat spowoduje, że
silnik będzie chodził non-stop. Co z olejem, to nie wiem. Może w skutek
długotrwałej pracy nagrzał się tak, że odparował?
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Mon Jul 18, 2016 9:46 pm
W dniu 2016-07-18 o 12:41, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nmi772$59r$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-07-18 o 10:10, J.F. pisze:
Tak sobie teraz uświadomiłem - ciekawe, czy te lodówki
A+++++++++++++++++++++++++++++ mają może silnik synchroniczny z
magnesem trwałym i klatką rozruchową? To by z pewnością poprawiało
sprawność.
A robi sie tak w ogole ?
Bo wydaje mi sie, ze to moze grozic rozmagnesowaniem tego magnesu.
To trzeba zrobić bezpiecznik termiczny reagujący poniżej punktu Curie.
Ale ja go nie chce przegrzac, tylko rozmagnesowac przemiennym polem
magnetycznym.
Niby teraz mamy materialy o duzej koercji i powinny wytrzymac ... ale
czy naprawde wytrzymaja ?
Tutaj silniki z magnesem trwałym załączane bezpośrednio na sieć
(innego rozwiązania niż klatka rozruchowa nie znam):
https://www.youtube.com/watch?v=Eu26QvQzoOs
https://www.youtube.com/watch?v=Tv8BP8hHEdw
ale tak z ciekawosci zagladam na strone Damel ... nie chwala sie obecnie
silnikami synchronicznymi.
Czy to nie jest silnik z elektromagnesem w wirniku ?
Nie, z magnesem trwałym. Tutaj właśnie jest publikacja naukowa na ten
temat, co prawda o silnikach jednofazowych, ale zasada ta sama:
http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/93/ref_05.pdf
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jul 18, 2016 10:19 pm
Oczywiscie ze stare instalacje do ktorych nie istnieje zamiennik wolno nabijac freonem.
J.F.
Guest
Tue Jul 19, 2016 8:38 am
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nmjins$d52$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-07-18 o 12:41, J.F. pisze:
Quote:
Znalazlem opis i tej bestii z filmu
www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/102/ref_66.pdf
No, ciekawe. Magnesy sie jakos nie rozmagnesowywuja, ale rozruch
podgrzewa klatke do 200C :-)
Taka przyszlosc nas czeka ? Bo jak rozumiem - sprawnosc nieco lepsza.
Czy ednak falowniki ?
J.
J.F.
Guest
Tue Jul 19, 2016 9:09 am
Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nmjb3h$bl6$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości
Quote:
On 2016-07-18 10:08, J.F. wrote:
"nabicie" 20-letniej lodowki 400zl
Hmm klima w samochodzie ma chyba więcej czynnika a kosztuje troche
ponad 100. Dlaczego tak drogo?
Nie wydaje mi się drogo, ze względu na to że w takiej lodówce
jest/był freon - a takich instalacji nie wolno nabijać.
A co - trzeba kupic nowa lodowke, nabita fabrycznie ?
Lodowka szczelna, czynnik praktycznie nie ucieka, to i nabijanie
rzadko potrzebne, wiec specjalistow od tego malo.
Nie wiem ile biora - ale jak mowie - sam dojazd do klienta kosztowny.
J.
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Tue Jul 19, 2016 9:16 am
W dniu 2016-07-19 o 10:38, J.F. pisze:
Quote:
Taka przyszlosc nas czeka ? Bo jak rozumiem - sprawnosc nieco lepsza.
Czy ednak falowniki ?
Oczywiście wygra to, co będzie tańsze.
Robert WaĹkowski
Guest
Tue Jul 19, 2016 10:14 am
W dniu 2016-07-19 o 10:38, J.F. pisze:
Quote:
"Na tej podstawie określono, że maksymalna ilość
rozruchów ze stanu zimnego wynosi 3, natomiast
silnika nagrzanego - 1 rozruch."
Taki silnik można uruchomić ze stanu zimnego tylko 3 razy?
A potem co? Nowe magnesy? :-)
Robert
J.F.
Guest
Tue Jul 19, 2016 10:58 am
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:578dfd79$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-07-19 o 10:38, J.F. pisze:
Quote:
Znalazlem opis i tej bestii z filmu
www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/102/ref_66.pdf
No, ciekawe. Magnesy sie jakos nie rozmagnesowywuja, ale rozruch
podgrzewa klatke do 200C
Jak rozumieć ten cytat z linku?
"Na tej podstawie określono, że maksymalna ilość
rozruchów ze stanu zimnego wynosi 3, natomiast
silnika nagrzanego - 1 rozruch."
Taki silnik można uruchomić ze stanu zimnego tylko 3 razy?
Zakladam, ze 3 razy jeden za drugim, bez przerw.
Bo np bezpiecznik wybil po 19s ...
Quote:
A potem co? Nowe magnesy?
Chyba tak :-)
J.
J.F.
Guest
Tue Jul 19, 2016 10:59 am
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
W dniu 2016-07-19 o 10:38, J.F. pisze:
Quote:
Taka przyszlosc nas czeka ? Bo jak rozumiem - sprawnosc nieco
lepsza.
Czy ednak falowniki ?
Oczywiście wygra to, co będzie tańsze.
Nie tylko - normy teraz wymagaja odpowiedniej sprawnosci.
J.
Robert WaĹkowski
Guest
Tue Jul 19, 2016 11:51 am
W dniu 2016-07-19 o 12:58, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:578dfd79$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-07-19 o 10:38, J.F. pisze:
Znalazlem opis i tej bestii z filmu
www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/102/ref_66.pdf
No, ciekawe. Magnesy sie jakos nie rozmagnesowywuja, ale rozruch
podgrzewa klatke do 200C
Jak rozumieć ten cytat z linku?
"Na tej podstawie określono, że maksymalna ilość
rozruchów ze stanu zimnego wynosi 3, natomiast
silnika nagrzanego - 1 rozruch."
Taki silnik można uruchomić ze stanu zimnego tylko 3 razy?
Zakladam, ze 3 razy jeden za drugim, bez przerw.
Bo np bezpiecznik wybil po 19s ...
Ale drugie uruchomienie to już uruchomienie ciepłego.Czy może ten silnik
to jak wielki piec. Raz uruchomiony już się nie wyłącza?
Robert
J.F.
Guest
Tue Jul 19, 2016 12:00 pm
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:578e1449$0$645$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-07-19 o 12:58, J.F. pisze:
Quote:
Znalazlem opis i tej bestii z filmu
www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/102/ref_66.pdf
No, ciekawe. Magnesy sie jakos nie rozmagnesowywuja, ale rozruch
podgrzewa klatke do 200C
Jak rozumieć ten cytat z linku?
"Na tej podstawie określono, że maksymalna ilość
rozruchów ze stanu zimnego wynosi 3, natomiast
silnika nagrzanego - 1 rozruch."
Taki silnik można uruchomić ze stanu zimnego tylko 3 razy?
Zakladam, ze 3 razy jeden za drugim, bez przerw.
Bo np bezpiecznik wybil po 19s ...
Ale drugie uruchomienie to już uruchomienie ciepłego.
Niekoniecznie, bo po jednym rozruchu temperatura moze byc inna niz po
5h pracy.
Co prawda ... silnik synchroniczny, wiec klatka sie nie grzeje w
czasie pracy.
Blachy wirnika tez sie nie powinny grzac, wychodzi na to, ze tylko
stojan sie grzeje.
Quote:
Czy może ten silnik to jak wielki piec. Raz uruchomiony już się nie
wyłącza?
A to swoja droga - wentylacja w kopalni chyba stale funkcjonuje.
Tym niemniej - jak rozumiem, to raz na pare godzin mozna go wlaczac,
moze nawet czesciej.
J.
Robert WaĹkowski
Guest
Fri Jul 22, 2016 9:37 pm
W dniu 2016-07-13 o 13:47, J.F. pisze:
Quote:
No i tak za pamieci - jak dzialaly silniki od pralki ?
dwa/trzy uzwojenia i kondensator jest jasny, zapewnial tez prace w dwie
strony.
Tylko w dwie strony na wirowaniu kiepsko. W przeciwną od normalnego
kierunku jakiś słaby jest.
Robert
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6