Goto page Previous 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38 Next
J.F.
Guest
Tue May 04, 2004 11:43 am
On Tue, 04 May 2004 13:29:12 +0200, BLE_Maciek wrote:
Quote:
Ja sie kiedys oparzylem o 24C02. Nadal nie wiem co bylo nie tak bo po
wylaczeniu ukladu (alarm, moja praca dyplomowa), ostudzeniu i ponownym
wlaczeniu pamiec nie nagrzala sie i pracowala poprawnie. Widac
scalakowi cus odbilo. Ale dlaczego ?
Spotkalem sie z tym kiedys w pamieciach RAM. Jakis latch-up pewnie.
U mnie pomoglo dolozenie elektrolitow na zasilaniu, a ze to prototyp,
to kable byly dlugie..
J.
BLE_Maciek
Guest
Tue May 04, 2004 4:33 pm
Tue, 04 May 2004 13:51:48 +0200 jednostka biologiczna o nazwie
Waldemar Krzok <waldemar.krzok@ukbf.fu-berlin.de> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Quote:
może miałeś sygnały na wejściach wcześniej, niż napięcie zasilania i
tyrystory pasożytnicze ci się włączyły. Ale to takie gdybanie.
A to calkiem mozliwe. I2C w sprzecie byla jednoczesnie podpieta do LPT
w kompie (celem pozniejszego odczytania co tez atmelek w EEPROMie
nazapisywal) (wprawdzie poprzez 74LS06, ale zewnetrzne pull-upy ktore
dolozylem byly zasilane z kompa a wiec niezaleznie od alarmu. Zatem na
I2C bylo napiecie nawet kiedy zasilanie ukladu bylo wylaczone (a
wlaczalem i wylaczalem je wiele razy). Ciekawe jednak ze funkcja
piecyka (o ktorej w PDFie producent nie wspomina

) zalaczyla sie
EEPROMowi tylko raz.
sobol
Guest
Thu May 06, 2004 6:56 pm
Quote:
Witam,
Nie wiem czy trafilem na dobra grupe, ale wydaje mi sie ze tutaj znajde
[...]
specjalistow od kart chipowych i czytnikow do nich, takze postaram sie
przedstawic
Hehe, grupa dobra. Jezeli nie mozesz kupic takiego urzadzenia made in
taiwan, to tutaj ktos moze ci to zrobic. Konstruktor elektronik za
kilkanascie/dziescia kPLN lub narwany student/ hobbysta za kilka kPLN lub
nawet za pareset PLN.
Quote:
Pozdrawiam,
Dominik
Pozdrawiam
sobol
BliSki.
Guest
Thu May 06, 2004 7:33 pm
"Dominik" wrote:
Quote:
Silnik samochodu pracuje tak dlugo jak sa te jednostki na karcie.
W przypadku wyczerpania limitu jednostek na karcie czytnik piszczy
informujac ze zaraz wygasi silnik, po czym odcina zaplon i samochod gasnie.
Obawiam sie, ze taki samochod z takim ukladem moze byc zagrozeniwm w ruchu,
gdyz samochod ze zgaszonym silnikiem jest malo "sterowalny".
Wiec IMHO taka koncepcja nie jest najlepsza.
Lepsza juz chyba kontrola auta przez GPS.
Ale to juz tak na marginesie.
--
-o--***--o-
Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l:BliSki-Wp (at) wp (kropa) pl
Marcin
Guest
Fri May 07, 2004 7:08 am
Quote:
Obawiam sie, ze taki samochod z takim ukladem moze byc zagrozeniwm w
ruchu,
gdyz samochod ze zgaszonym silnikiem jest malo "sterowalny".
Wiec IMHO taka koncepcja nie jest najlepsza.
Lepsza juz chyba kontrola auta przez GPS.
Racja.
Moja propozycja taka - zamiast odliczać jednostki w dół i wyłaczać silnik
liczyć tylko czas użytkowania samochodu i zapisywac na karcie. Szef może sam
kontrolowac stan jednostek na kartach i przepisywac do jakiegoś arkusza co
pewnien czas (tydzień, miesiąc). Przy odczycie na stacji bazowej można dane
gromadzić na komputerze w postaci rekordów i wpisywac do excella.
Marcin
Ghost
Guest
Sat May 08, 2004 7:01 am
Użytkownik "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c7eef6.1b8.1@BliSki.pl...
Quote:
Obawiam sie, ze taki samochod z takim ukladem moze byc zagrozeniwm w
ruchu,
gdyz samochod ze zgaszonym silnikiem jest malo "sterowalny".
Wiec IMHO taka koncepcja nie jest najlepsza.
Dokladnie. U mnie np (i zapewne w innych autach tez) immobiliser sprawdza
kod tylko zaraz po uruchomieniu silnika, pozniej juz nie, zeby nie
doprowadzic do sytuacji ze jakis blad odczytu spowoduje zgasniecie silnika.
Tak samo system antynapadowy. Sprawdza tylko po uruchomieniu silnika, a gdy
silnik juz pracuje tylko w przypadku otwarcia drzwi.
pozdr.
--
Pawel R. ghost(at)samochody.org
GG: 3473222
tel.: (0)604-940-883
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun May 09, 2004 3:18 pm
Hello Emeryt,
Sunday, May 9, 2004, 6:06:05 PM, you wrote:
Quote:
Dokladnie. U mnie np (i zapewne w innych autach tez) immobiliser sprawdza
kod tylko zaraz po uruchomieniu silnika, pozniej juz nie, zeby nie
doprowadzic do sytuacji ze jakis blad odczytu spowoduje zgasniecie silnika.
Wręcz odwrotnie. Np. w komputer aut Daewoo sprawdza kod klucza co 0.5
sek na postoju i co 1.5 sek. w czasie jazdy.
Dla ścisłości, w samochodach z komputerem i fabrycznie montowanym immo
kod kluczyka sprawdza komputer - immo jest w zAsadzie tylko
jego urządzeniem wejściowym.
Zaczynasz mnie drażnić... Już się o to pokłócilismy na p.m.s. - na
pewno nie sprawdza w czasie jazdy. Jeździłem z uszkodzoną cewką immo w
Lanosie bardzo długo i gdyby było tak jak piszesz - wyłączałoby mi
silnik w czasie jazdy. Nigdy się to nie zdarzyło. Problemy były zawsze
tyllko i wyłącznie z uruchomieniem.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Ghost
Guest
Sun May 09, 2004 4:13 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1623986532.20040509181846@pik-net.pl...
Quote:
Zaczynasz mnie drażnić... Już się o to pokłócilismy na p.m.s. - na
pewno nie sprawdza w czasie jazdy. Jeździłem z uszkodzoną cewką immo w
Lanosie bardzo długo i gdyby było tak jak piszesz - wyłączałoby mi
silnik w czasie jazdy. Nigdy się to nie zdarzyło. Problemy były zawsze
tyllko i wyłącznie z uruchomieniem.
Dokladnie, ja mialem jakies problemy z jednym kluczykiem i czasem zdazalo
sie ze sekunde po zapaleniu silnika auto gaslo i wyswietlal sie napis
IMMOBILISER ACTIVATED. nigdy nie bylo klopotow w czasie jazdy
--
Pawel R. ghost(at)samochody.org
GG: 3473222
tel.: (0)604-940-883
Emeryt
Guest
Sun May 09, 2004 5:06 pm
Ghost napisał(a):
Quote:
Dokladnie. U mnie np (i zapewne w innych autach tez) immobiliser sprawdza
kod tylko zaraz po uruchomieniu silnika, pozniej juz nie, zeby nie
doprowadzic do sytuacji ze jakis blad odczytu spowoduje zgasniecie silnika.
Wręcz odwrotnie. Np. w komputer aut Daewoo sprawdza kod klucza co 0.5
sek na postoju i co 1.5 sek. w czasie jazdy.
Dla ścisłości, w samochodach z komputerem i fabrycznie montowanym immo
kod kluczyka sprawdza komputer - immo jest w zAsadzie tylko
jego urządzeniem wejściowym.
Pozdrawiam
Emeryt
--
Lanos 1.6 + LPG
Piotr Wyderski
Guest
Sun May 09, 2004 6:24 pm
badworm wrote:
Quote:
Poważnie jest taki algorytm czy to tylko Twoja prywatna nazwa???
Powaznie jest. :-)
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Piotr Wyderski
Guest
Sun May 09, 2004 6:56 pm
Dariusz K. Ladziak wrote:
Quote:
Poskladac gotowe klocki tak zeby pierwsza maska dala
dzoialajacy uklad to i tresowana malpa powimma potrafic.
Oj, mialbym co do tego wielkie watpliwosci. Dobrze
poukladac klocki, tak by uklad nie tylko dzialal, ale by
ich zuzyc jak najmniej tez trzeba umiec. Dowodem
jest spory rozwoj galezi _informatyki_ zajmujacej sie
VLSI. Przyklad: mamy, powiedzmy, 100 sygnalow
wejsciowych. Ile trzeba minimalnie zuzyc przelacznikow,
by otrzymac na wyjsciu dowolna permutacje tych
sygnalow? Albo inne: mamy zbudowac siec sortujaca
dane z N wejsc w porzadku rosnacym. Uklad ma pracowac
np. w warunkach podwyzszonego promieniowania, wiec
zakladamy, ze co najwyzej k komparatorow moze dawac
bledne wyniki, ale mimo tego na wyjsciu calego ukladu
ma byc poprawny wynik. Jak zbudowac siec ktora sprosta
temu zadaniu i jednoczesnie zawiera minimalna liczbe
elementow? Zareczam, ze ludzie, ktorzy to wiedza nigdy
nie trzymali w reku lutownicy. :-)
A jakbym Ci powiedzial, do czego specjalisci od zlozonosci
obliczeniowej uzywaja zwyklych boole'owskich ukladow
kombinacyjnych i jak gigantyczna (zarowno pod wzgledem
komplikacji, jak i glebokosci plynacych z niej wnioskow)
teoria za tym stoi, to bys mi nie uwierzyl. :-)
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Jan Dubiec
Guest
Sun May 09, 2004 7:43 pm
On Wed, 21 Apr 2004 18:57:31 +0200, badworm <nospam@post.pl> wrote:
Quote:
Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-04-20 14:09 Piotr Wyderski
nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:
[.....]
teoretycznych. W zamian posluguje sie czyms na ksztalt
algorytmu rosyjskich wiesniakow i wzystko gra. :-)
Poważnie jest taki algorytm czy to tylko Twoja prywatna nazwa???
Anglosasi nazywają to "the Russian peasant algorithm" czyli po naszemu
"algorytm rosyjskiego chłopa". :-)
Regards,
/J.D.
--
Jan Dubiec, jdx@slackware.pl, mobile: +48 506 790442
Głęboka wiara wymaga płytkiego rozumu i nikłej wiedzy.
Piotr Chmiel
Guest
Mon May 10, 2004 10:11 am
On Sun, 9 May 2004, Dante wrote:
Quote:
mam problem z monitorem AOC 15''. Do wczoraj działał bez zarzutu.
Niemniej własnie wczoraj zauważyłem, iż mniej więcej w 1/3 ekranu
nastąpiła zmiana kolorów - kolory są wyblakłe, lekko zszarzałe.
Czy ta zmiana pojawila sie z dnia na dzien ?
A probowales rozmagnesowac kinol ?

(degausem )
Kazdy monitor na rozmagnesowanie

( a raczej powinien miec)
Dante
Guest
Mon May 10, 2004 2:34 pm
Czy ta zmiana pojawila sie z dnia na dzien ?
A probowales rozmagnesowac kinol ?

(degausem )
Kazdy monitor na rozmagnesowanie

( a raczej powinien miec)
W sumie nie wiem czy z dnia na dzień - po prostu zmieniłem jego
lokalizację, przez to naświtlenie i zauważyłem... Generalnie opsja
"rozmagnesowania" brzmi dla mnie dość enigmatycznie więc proszę o ew.
wskazówki.
Piotr Chmiel
Guest
Mon May 10, 2004 3:11 pm
On Mon, 10 May 2004, Dante wrote:
Quote:
Czy ta zmiana pojawila sie z dnia na dzien ?
A probowales rozmagnesowac kinol ?

(degausem )
Kazdy monitor na rozmagnesowanie

( a raczej powinien miec)
W sumie nie wiem czy z dnia na dzień - po prostu zmieniłem jego
lokalizację, przez to naświtlenie i zauważyłem... Generalnie opsja
"rozmagnesowania" brzmi dla mnie dość enigmatycznie więc proszę o ew.
wskazówki.
w menu monitora powinna byc taka opcja - poszukaj dobrze
jesli nie ma to przykro mi
(trzeba szukac innego sposobu)
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38 Next