Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Łukasz \"Dragilla\" Sacha
Guest
Tue Sep 26, 2006 7:55 am
Cześć,
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
poruszającego się pojazdu z jego pokładu. Dokładnie chodzi o motocykl.
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
Czujnik GPS odpada przede wszystkich ze względu na koszty oraz mimo wszystko
na zawodność (długi rozruch, straty sygnałów, itp).
Czujnik musi być mały.
Znalazłem coś takiego:
http://www.gmheng.com/radar1.html
Ale nie uwierzycie ile sobie za to liczą (ponad 1000 US $ ).
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
pozdro,
--
LS
blur
Guest
Tue Sep 26, 2006 8:45 am
Użytkownik "Łukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Quote:
Cześć,
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
poruszającego się pojazdu z jego pokładu. Dokładnie chodzi o motocykl.
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
Czujnik GPS odpada przede wszystkich ze względu na koszty oraz mimo
wszystko na zawodność (długi rozruch, straty sygnałów, itp).
Czujnik musi być mały.
Znalazłem coś takiego:
http://www.gmheng.com/radar1.html
ślizga się koło napędzane
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Tue Sep 26, 2006 8:57 am
Quote:
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
poruszającego się pojazdu z jego pokładu. Dokładnie chodzi o motocykl.
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
ślizga się koło napędzane
np. różnica prędkości przy 300km/h to około 10%
zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
Łukasz \"Dragilla\" Sacha
Guest
Tue Sep 26, 2006 9:08 am
Użytkownik "blur" <blur0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:efapd4$hs9$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
ślizga się koło napędzane
Motocykl ma dwa koła. I uwierz mi, że to właśnie to napędzanie ma większą
styczność z asfaltem.
Przednie lubi od czasu do czasu oderwać się od ziemi. I to nie dla szpanu,
tylko od przyspieszeń.
Pozdro,
--
LS
blur
Guest
Tue Sep 26, 2006 9:30 am
Użytkownik "Łukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Quote:
Cześć,
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
poruszającego się pojazdu z jego pokładu. Dokładnie chodzi o motocykl.
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
Czujnik GPS odpada przede wszystkich ze względu na koszty oraz mimo
wszystko na zawodność (długi rozruch, straty sygnałów, itp).
Czujnik musi być mały.
Znalazłem coś takiego:
http://www.gmheng.com/radar1.html
Ale nie uwierzycie ile sobie za to liczą (ponad 1000 US $ ).
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
kup profesionalny akcelerometr żadnych kabli nie trzeba i kosztuje mniej
a i przyśpieszenia wyświetli, po za tym GPS nie jest aż taki drogi
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Tue Sep 26, 2006 9:56 am
Quote:
kup profesionalny akcelerometr żadnych kabli nie trzeba i kosztuje mniej
a i przyśpieszenia wyświetli, po za tym GPS nie jest aż taki drogi
ale zeby predkosc z niego wyciagnac, to musialbyc bardzo precyzyjnie
calkowac jego wyjscie.
I akcelerometr musialby byc tez niezwykle precyzyjny, a w szczegolnosci miec
bardzo maly i stabilny offset
po kilku...kilkudziesiaciu minutach jazdy blad calkowania moze byc na tyle
duzy, ze dokladniejsze bedzie liczenie slupkow kolo drogi i zerkanie na
zegarek
Łukasz \"Dragilla\" Sacha
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:07 am
Użytkownik "blur" <blur0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:efas0j$m4$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
kup profesionalny akcelerometr żadnych kabli nie trzeba i kosztuje mniej
a i przyśpieszenia wyświetli, po za tym GPS nie jest aż taki drogi
Hm, chyba czegoś nie rozumiem... Akcelerometr to nie mierzy przypadkiem
przyspieszeń tylko?
Jak to się ma do prędkości?
Rozumiem, że można ją sobie wyliczyć, na podstawie przyspieszenia
(przyspieszenie/hamowanie z początkową prędkością 0 km/h),
ale czy to będzie dość dokładne?
pozdr,
--
LS
PAndy
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:11 am
"Lukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl> wrote in
message news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Quote:
Cześć,
ogolnie pomiar kombinowany uwzgledniajacy:
przyspieszenie, obroty silnika, przelozenie skrzyni biegow, obroty obu
kol
Majac te dane jestes w stanie z bardzo duzym prawdopoobienstwem okreslic
rzeczywista predkosc pojazdu...
Łukasz \"Dragilla\" Sacha
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:19 am
Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:efauct$bi9$1@news.onet.pl...
Quote:
"Lukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl> wrote in
message news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Cześć,
ogolnie pomiar kombinowany uwzgledniajacy:
przyspieszenie, obroty silnika, przelozenie skrzyni biegow, obroty obu kol
Majac te dane jestes w stanie z bardzo duzym prawdopoobienstwem okreslic
rzeczywista predkosc pojazdu...
Też zaczynam już tak kombinować.
Ale nie do końca da się to zrobić chyba, bo:
Jeśli a>0 to wtedy teoretycznie powinniśmy brać prędkość z tylnego koła,
ale jeśli prędkość jest duża, to koło się ślizga), z przedniego nie
weźmiemy, bo może być minimalnie w górze. Trzeba by znaleźć graniczną
wartość przyspieszenia, dla którego przednie koło zaczyna tracić
przyczepność, ale to wszystko też psu o d*pę, bo zależy od kierowcy, tego
jak dociąża które koło,...
Jeśli a<0 to bierzemy z przedniego i po problemie, bo jak się już ślizga to
i tak leżymy.
A jakby chciał samemu złożyć takiego dopplera (coś jak w linku
http://www.gmheng.com/radar1.html)... jak bardzo to trudne? (pytam, bo nie
wiem)
pozdr,
--
LS
J.F.
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:21 am
On Tue, 26 Sep 2006 09:55:38 +0200, Łukasz "Dragilla" Sacha wrote:
Quote:
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
poruszającego się pojazdu z jego pokładu. Dokładnie chodzi o motocykl
Czujnik magnetyczny na kole odpada, z tego względu, że przy dużych
prędkościach koło się ślizga (zawyżony odczyt).
Na przednie zalozyc ?
Quote:
Uwierzymy - przemyslowa technologia jest droga.
Poszukaj jakiegos miernika na e-bay - w USA potrafi byc to tansze,
jakis do celow sportowy to chyba kolo $200.
A tak swoja droga to mnie zastanawia .. zalozmy ze 30GHz, zmiana
o 1m/s to jest w doplerze 100Hz .. no, chyba 200Hz, oni sie chwala
100 pomiarami na sekunde .. to jaka moga miec dokladnosc ? Bo na
oko to ok 1m/s tylko, chyba ze jakos dokladniej faze mierza ..
Z tego co gdzies widzialem to w uzyciu sa jakies czujniki optyczne.
Cos typu myszka - kamera patrzy na droge i analizuje przesuniecie.
Tez pewnie drogie :-)
Apropos - jest do tego specjalna optyka, ktora robi zdjecie
"rownolegle" - ktos moze pamieta jak sie ten uklad nazywa ?
J.
blur
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:21 am
Użytkownik "Łukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Quote:
Cześć,
Potrzebny mi tani i w miarę dokładny (+/-0,1 km/h) pomiar prędkości
może zacznijmy od początku ? gdzie ma być dokonany pomiar ? czy podczas
codziennej jazdy ? na torze ? na prostej ? zroga zamknięta ? do czego taka
dokładność ?
J.F.
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:25 am
On Tue, 26 Sep 2006 11:56:48 +0200, Greg(G.Kasprowicz) wrote:
Quote:
kup profesionalny akcelerometr żadnych kabli nie trzeba i kosztuje mniej
a i przyśpieszenia wyświetli, po za tym GPS nie jest aż taki drogi
ale zeby predkosc z niego wyciagnac, to musialbyc bardzo precyzyjnie
calkowac jego wyjscie.
I akcelerometr musialby byc tez niezwykle precyzyjny, a w szczegolnosci miec
bardzo maly i stabilny offset
po kilku...kilkudziesiaciu minutach jazdy blad calkowania moze byc na tyle
duzy, ze dokladniejsze bedzie liczenie slupkow kolo drogi i zerkanie na
zegarek
I jeszcze musi byc dokladnie wypoziomowany, bo byle przechyl wzdluzny
skroci to do sekund.
J.
Filip Ozimek
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:25 am
Łukasz "Dragilla" Sacha napisał(a):
Quote:
Hm, chyba czegoś nie rozumiem... Akcelerometr to nie mierzy przypadkiem
przyspieszeń tylko?
Jak to się ma do prędkości?
Przyśpieszenie to pochodna prędkości.
--
Filip.
PAndy
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:28 am
"Lukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl> wrote in
message news:efaure$db4$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:efauct$bi9$1@news.onet.pl...
"Lukasz "Dragilla" Sacha" <dragillaWYTNIJ@TOpoczta.onet.pl> wrote in
message news:efamdq$bhj$1@news.onet.pl...
Cześć,
ogolnie pomiar kombinowany uwzgledniajacy:
przyspieszenie, obroty silnika, przelozenie skrzyni biegow, obroty
obu kol
Majac te dane jestes w stanie z bardzo duzym prawdopoobienstwem
okreslic rzeczywista predkosc pojazdu...
Też zaczynam już tak kombinować.
Ale nie do końca da się to zrobić chyba, bo:
Jeśli a>0 to wtedy teoretycznie powinniśmy brać prędkość z tylnego
koła, ale jeśli prędkość jest duża, to koło się ślizga), z przedniego
nie weźmiemy, bo może być minimalnie w górze. Trzeba by znaleźć
graniczną wartość przyspieszenia, dla którego przednie koło zaczyna
tracić przyczepność, ale to wszystko też psu o d*pę, bo zależy od
kierowcy, tego jak dociąża które koło,...
Jeśli a<0 to bierzemy z przedniego i po problemie, bo jak się już
ślizga to i tak leżymy.
A jakby chciał samemu złożyć takiego dopplera (coś jak w linku
http://www.gmheng.com/radar1.html)... jak bardzo to trudne? (pytam, bo
nie wiem)
Dlatego napisalem z duzym prawdopodobienstwem - gdyby odleglosc od
podloza byla w miare stala mozna by probowac wykorzystac np czujniki
optyczne myszki optycznej - zawierajace szybka kamere i potrafiace dosc
wiarygodnie mierzyc przesuniecie podloza - ale to nie ta skala...
PAndy
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:32 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:86vhh294p7j3s8rpsnnu353m487pgs62sh@4ax.com...
Quote:
A tak swoja droga to mnie zastanawia .. zalozmy ze 30GHz, zmiana
o 1m/s to jest w doplerze 100Hz .. no, chyba 200Hz, oni sie chwala
100 pomiarami na sekunde .. to jaka moga miec dokladnosc ? Bo na
oko to ok 1m/s tylko, chyba ze jakos dokladniej faze mierza ..
Przesuniecie ciagu pseduolosowego? - czesto stosowana metoda na poprawe
rozdzielczosci pomiarowej w technologii radarowej... (wiem ze to
fatalnie brzmi ale nie wymyslilem lepszej konstrukcji pod wzgledem
gramatycznym)
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next