Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Jarosław Sokołowski
Guest
Tue Nov 20, 2007 9:41 pm
PAndy napisał:
Quote:
Rzecz w tym, że płyty do Amigi 600 to ja w życiu na oczy nie
widziałem, a starych pecetów, z którymi nie wiadomo co zrobić,
poniewiera się wszędzie pełno.
allegro i kilkadziesiat zl (za tyle to moze nawet plyte A1200 da
sie kupic)
A to bardzo możliwe, za unikalne eksponaty trzeba płacić. Ale ja to
bym nawet nie wiedział jak się za coś takiego zabrać.
Quote:
250zł w porównaniu z zerem, to już niezły pieniądz. Ale jak już
płacić za płytę PC do takich rzeczy, to chyba najlepiej jakiś
mini-itx. Brak wiatraka, pobór mocy na posiomie kilkunastu watów.
zero to bedzie szafa... a za 250zl cos wielkosci miniATX i z poborem
mocy rzedu 50 - 60W
Oddałem niedawno za darmo kilka sprawnych płyt miniATX. Mam jeszcze
płyty i386, nawet mniejsze od nich. Te to mają pobór mocy chyba mniej
niż 10W. A nawet jeden sprawny komputer wielkości circa 30x30x5cm.
To w zupełności wystarczy jako sprzęt pomiarowy. Jak już szukać wśród
zabytków, to lepiej czegoś, co od strony softu wygląda współcześnie,
--
Jarek
Dariusz Zolna
Guest
Tue Nov 20, 2007 11:47 pm
Heliogabal pisze:
Quote:
Zgadza się, popełniło się to i owo :)
Dariusz Żołna
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 9:30 am
"William" <nie@ma.mnie.pl> wrote in message
news:fhv807$20f0$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Ale po wlaczeniu rozdzielczosci wiekszej niz 320 punktów w pionie (40
znaków po 8 pikseli) pojawialy sie interferencje (PAL ?)
pewnie masz na mysli bugi w GTIA (a wlascwie specyfike generacji video)
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 9:37 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:o196k31abuf5maa07qvhqaal6qqghjo8ul@4ax.com...
Quote:
Kiedy wiecej bylo.. albo wsciekle wielkie piksele, albo brak[nadmiar]
kolorkow.
DLI
Quote:
Nie mowie, do paru gier ten tekstowy tryb swietnie pasowal.
Ale w ogolnosci kiepskie mozliwosci graficzne.
hehe, te kiepskie mozliwosci powoduja ze Atari jest chyba jednym z
niewielu (jedynym?) 8 bitowych systemow na ktory jest przegladarka jpg
Quote:
Ale to obciaza procesor.
I tak obciaza - myslsiz ze na AY nie robia softowych sampli? - obwiednia
AY jest prymitywna i nei ma nic wspolnego z programowalna obwiednia 6581
(SID z C64)
Quote:
To wlasnie pisalem. Pomysly byly ciekawe, tylko trzeba bylo je zrobic
2x lepiej, i moze poczekac z rok zeby nie kosztowaly za duzo.
I wyszlaby .. amiga
raczej koderzy nie rozgryzli systemu ze wzgledu na zlozonosc - taki ZX
Spectrum czy C64 dosc szybko mialy opanowany hardware wlasnie ze wzgledu
na prostote.
Quote:
O ile pamietam to jednak uzywano rejestr szeregowy, ale faktycznie
byla poczatkowa synchronizacja programowa.
naprawde dobrze orpogramowujac ten port mozna bylo uzyskac niezle
rezultaty
Quote:
Jesli mnie jednak skleroza nie myli, to ten kabelek byl, bo czegos
brakowalo. I tak ze wszystkim w atarynce bylo - fajne, ale nie fo
konca

.
bo nie bylo przemyslane... dzis juz jest latwiej , techniki
programistyczne skoczyly do przodu, zwroc uwage na obecna scene Atari i
produkcje scenowe...
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 9:53 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:gh86k31qlrivj87pv994vguvh2f4t65hdp@4ax.com...
Quote:
Ukladow potrzebnych do takiego wyswietlania jest tu kilka -
opisalem je.
no Z80 tez byl potrzebny do wyswietlania ;)
Quote:
Owszem, tylko ze tu jak widac mamy zegar pikslowy 8MHz.
w ZX80 6,5MHz
Quote:
Trzeba by uC ze 32Mips zeby to zrobic programowo - a rozdzielczosc
jest tylko 256 [32 znaki] + marginesy.
Dodajac rejestr przesuwny wymagania spadaja, ale tez trzeba szybko.
i sie da, znajdz kontroler CRT, w obudowie ponziej 24 pinow i cenie do
10zl
Quote:
Naprawde polecam cos scalonego lub CPLD/FPGA.
pewnei ze tak lepiej ale czasem nie warto tym bardziej ze sa opracownia
niemal gotowe
http://www.webx.dk/rc/video-wireless/video-osd.htm
http://www.serasidis.gr/circuits/AVR_VGA/avr_vga.htm
a jesli nie AVR to moze
http://www.parallax.com/Default.aspx?tabid=407
mozliwosci imponujace
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 9:58 am
"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnfk6g29.gql.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Oddałem niedawno za darmo kilka sprawnych płyt miniATX. Mam jeszcze
płyty i386, nawet mniejsze od nich. Te to mają pobór mocy chyba mniej
niż 10W. A nawet jeden sprawny komputer wielkości circa 30x30x5cm.
To w zupełności wystarczy jako sprzęt pomiarowy. Jak już szukać wśród
zabytków, to lepiej czegoś, co od strony softu wygląda współcześnie,
plyta od notebooka dzialajca?
Jarosław Sokołowski
Guest
Wed Nov 21, 2007 10:41 am
Pan PAndy napisał:
Quote:
Oddałem niedawno za darmo kilka sprawnych płyt miniATX. Mam jeszcze
płyty i386, nawet mniejsze od nich. Te to mają pobór mocy chyba mniej
niż 10W. A nawet jeden sprawny komputer wielkości circa 30x30x5cm.
To w zupełności wystarczy jako sprzęt pomiarowy. Jak już szukać wśród
zabytków, to lepiej czegoś, co od strony softu wygląda współcześnie,
plyta od notebooka dzialajca?
Albo jeszcze lepiej cały działający notebook.
--
Jarek
J.F.
Guest
Wed Nov 21, 2007 11:55 am
On Wed, 21 Nov 2007 09:37:18 +0100, PAndy wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Kiedy wiecej bylo.. albo wsciekle wielkie piksele, albo brak[nadmiar]
tu mialo pisac "wiecej NIE bylo"
Quote:
kolorkow.
DLI
Problemu nie zmieniala.
Czasem uzyteczna, ale w sumie .. to wcale nie takie dobre rozwiazanie.
Z jednej strony uniwersalne, z drugiej ... wlasnie malo uniwersalne
:-)
Quote:
Ale w ogolnosci kiepskie mozliwosci graficzne.
hehe, te kiepskie mozliwosci powoduja ze Atari jest chyba jednym z
niewielu (jedynym?) 8 bitowych systemow na ktory jest przegladarka jpg
kwestia pasjonatow.
A cos z tych zdjec widac ? Bo rozdzielczosc to ma chyba kiepskiej
komorki :-)
Quote:
Ale to obciaza procesor.
I tak obciaza - myslsiz ze na AY nie robia softowych sampli? - obwiednia
AY jest prymitywna
Do wielu zastosowan wystarcza.
Reszta .. no wiadomo, chcemy DAC i pare MB pamieci ..
J.
J.F.
Guest
Wed Nov 21, 2007 11:58 am
On Wed, 21 Nov 2007 09:30:47 +0100, PAndy wrote:
Quote:
"William" <nie@ma.mnie.pl> wrote in message
Ale po wlaczeniu rozdzielczosci wiekszej niz 320 punktów w pionie (40
znaków po 8 pikseli) pojawialy sie interferencje (PAL ?)
pewnie masz na mysli bugi w GTIA (a wlascwie specyfike generacji video)
Raczej nie. Po prostu czestotliwosc pikselowa pokrywala sie z
podnosna koloru - tzn byla 2x wieksza.
No i piksel w najwiekszej rozdzielczosci generowal tez skladowe
podnosnej.
J.
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 12:33 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rm38k3lr86ead3dppfs4omida7rj94fioh@4ax.com...
Quote:
Raczej nie. Po prostu czestotliwosc pikselowa pokrywala sie z
podnosna koloru - tzn byla 2x wieksza.
tak jest w wiekszosci systemow
Quote:
No i piksel w najwiekszej rozdzielczosci generowal tez skladowe
podnosnej.
tyle ze przy przesylaniu oddzielnie lumy i chromy tego problemu nie ma.
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 12:36 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:7f28k3lcr1qha4pumu1t0fgohn0p102tiv@4ax.com...
Quote:
On Wed, 21 Nov 2007 09:37:18 +0100, PAndy wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Kiedy wiecej bylo.. albo wsciekle wielkie piksele, albo
brak[nadmiar]
tu mialo pisac "wiecej NIE bylo"
kolorkow.
DLI
Problemu nie zmieniala.
bo?
Quote:
Czasem uzyteczna, ale w sumie .. to wcale nie takie dobre rozwiazanie.
Z jednej strony uniwersalne, z drugiej ... wlasnie malo uniwersalne
mysle ze po prostu nie rozgryziono "bugow" ukaldow - wiekszosc
mozliwosci graficznych C64 to bugi w IC.
Quote:
kwestia pasjonatow.
A cos z tych zdjec widac ? Bo rozdzielczosc to ma chyba kiepskiej
komorki
musisz sprawdzic
Quote:
Do wielu zastosowan wystarcza.
Reszta .. no wiadomo, chcemy DAC i pare MB pamieci ..
obwiednia to czasy rzedu dziesiatek setek mS - bez problemu dla
porzadnie napisanych procedur audio
reszta tez byla, MB, DAC itd
J.F.
Guest
Wed Nov 21, 2007 12:51 pm
On Wed, 21 Nov 2007 12:36:54 +0100, PAndy wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Kiedy wiecej bylo.. albo wsciekle wielkie piksele, albo
brak[nadmiar]
tu mialo pisac "wiecej NIE bylo"
kolorkow.
DLI
Problemu nie zmieniala.
bo?
bo nadal kolorkow bylo malo, albo piksle wielkie.
Quote:
Czasem uzyteczna, ale w sumie .. to wcale nie takie dobre rozwiazanie.
Z jednej strony uniwersalne, z drugiej ... wlasnie malo uniwersalne
mysle ze po prostu nie rozgryziono "bugow" ukaldow
Nie o to mi chodzi. Fajnie ze mozna sobie skladac tryb wyswietlania
do wyboru .. ale to jednak troche ogranicza.
Daliby tryb 320x200/4bit - to byloby uniwersalnie :-)
Quote:
A cos z tych zdjec widac ? Bo rozdzielczosc to ma chyba kiepskiej
komorki :-)
musisz sprawdzic
Atarynke dawno sprzedalem .. i nie zaluje :-)
Quote:
Do wielu zastosowan wystarcza.
Reszta .. no wiadomo, chcemy DAC i pare MB pamieci ..
obwiednia to czasy rzedu dziesiatek setek mS - bez problemu dla
porzadnie napisanych procedur audio
ale generator z obwiednia wszystkich dzwiekow nie zalatwi.
J.
J.F.
Guest
Wed Nov 21, 2007 12:54 pm
On Wed, 21 Nov 2007 12:33:44 +0100, PAndy wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Raczej nie. Po prostu czestotliwosc pikselowa pokrywala sie z
podnosna koloru - tzn byla 2x wieksza.
tak jest w wiekszosci systemow
Wydaje mi sie ze Spectrum ani C64 takich problemow nie mial
Quote:
No i piksel w najwiekszej rozdzielczosci generowal tez skladowe
podnosnej.
tyle ze przy przesylaniu oddzielnie lumy i chromy tego problemu nie ma.
Tylko ze to jednak byl komputerek przewidziany raczej do uzytku
na domowym TV, czesto jeszcze przez wejscie antenowe.
J.
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 2:08 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:1u68k3hml49v78fk5j70vk37q6kgq2rg0n@4ax.com...
Quote:
Wydaje mi sie ze Spectrum ani C64 takich problemow nie mial
Byc moze, zastosowanie wspolnego kwarcu pozwalalo na pewna redukcje
kosztow. Atari mial zdaje sie synchroniczne taktowanie i stad klopot.
Quote:
Tylko ze to jednak byl komputerek przewidziany raczej do uzytku
na domowym TV, czesto jeszcze przez wejscie antenowe.
masz racje
PAndy
Guest
Wed Nov 21, 2007 2:11 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:of68k3tigqn6i6fqldcb94e2lgh23uhaf0@4ax.com...
Quote:
Nie o to mi chodzi. Fajnie ze mozna sobie skladac tryb wyswietlania
do wyboru .. ale to jednak troche ogranicza.
Daliby tryb 320x200/4bit - to byloby uniwersalnie

limit to zdaje sie 8KB na pamiec video.
Quote:
Atarynke dawno sprzedalem .. i nie zaluje
no to emulator
Quote:
ale generator z obwiednia wszystkich dzwiekow nie zalatwi.
dzwiekow ale jakich - ani POKEY ani AY z SID rownac sie nie mogly stad
twierdzenie o wyzszosc AY nad POKEY jest mocno ryzykowne.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next