RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie telewizory zgodne z DVB-T2 poleca UKE? Sprawdź parametry!

Komunikat UKE w sprawie DVB-T2

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie telewizory zgodne z DVB-T2 poleca UKE? Sprawdź parametry!

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24  Next

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:00 pm   



W dniu 2020-02-07 o 11:50, Krzysztof Gajdemski pisze:
Quote:
Jest Fri, 7 Feb 2020 09:46:21 +0100, robot pisze:
Dla mnie najciekawsze jest to że praktycznie wszystkie filmy są kręcone z 4k i więcej.
Potem to jest pomniejszane do 2k, poddawane edycji w studio i z powrotem powiększane do 4k.

W pierwszym odruchu chciałem napisać, że przesadzasz, ale ten przemysł
nie przestanie mnie zadziwiać:
https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/

Jako przykład Avengers Endgame:

Cinematographic Process: ARRIRAW (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (2K) (master format)
Dolby Vision
Ultra Panavision 70 (anamorphic) (source format)

To w ogóle jakieś kuriozum. Źródło w 6K, potem postprodukcja w 2K,
a w efekcie mamy kopię na szerokim filmie, a więc materiale, na którym
da się zmieścić 8K i więcej.

Ja tego też nie rozumiem.

I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:10 pm   



W dniu 2020-02-07 o 12:21, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d285b$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-02-07 o 10:02, robot pisze:

Wszystko pięknie, tylko w takim razie po co te telewizory 4 i 8k.
A sorry. Sam sobie odpowiem - do wszystkiego innego niż filmy. Relacje sportowe itp.

Relacje sportowe bylyby OK, tylko ... a nadaja 4K ?

A tego to ja nie wiem.


robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:17 pm   



W dniu 2020-02-07 o 11:05, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 7 Feb 2020 09:51:46 +0100, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:
Trochę jak w przypadku produkcji telewizyjnych z lat osiemdziesiątych i
dziewięćdziesiątych, kręconych na taśmach filmowych. Zapewniały
rozdzielczość wielokrotnie przewyższającą możliwości ówczesnych
odbiorników, więc w archiwach leży całe mnóstwo "surowych" materiałów,
które można by zeskanować w 4k. Tylko co z tego, skoro cała

I dokładnie to samo będzie z nowymi materiałami za parę lat. Zrobić się "skan do 4k z  oryginalnego 4k", publika się zachwyci jakością i kupi kontent drugi raz.

To nie takie proste. Trzeba cała postprodukcję zrobić od nowa w 4k. Renderingi, color grading itd.


J.F.
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:23 pm   



Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e3d5177$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-02-07 o 11:50, Krzysztof Gajdemski pisze:
Quote:
Jest Fri, 7 Feb 2020 09:46:21 +0100, robot pisze:
W pierwszym odruchu chciałem napisać, że przesadzasz, ale ten
przemysł
nie przestanie mnie zadziwiać:
https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/

Jako przykład Avengers Endgame:
Cinematographic Process: ARRIRAW (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (2K) (master format)
Dolby Vision
Ultra Panavision 70 (anamorphic) (source format)

To w ogóle jakieś kuriozum. Źródło w 6K, potem postprodukcja w 2K,
a w efekcie mamy kopię na szerokim filmie, a więc materiale, na
którym
da się zmieścić 8K i więcej.

Ja tego też nie rozumiem.
I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

Kamery ewoluowaly i trudno znalezc gorsza ... profesjonalna.

A reszta ... moze jeszcze nie ewoluowala, bo nie ma potrzeby ?

A skanowanie negatywu tez ma swoje granice - chocby ziarno wychodzi
....

J.

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:27 pm   



W dniu 2020-02-07 o 11:32, Atlantis pisze:
Quote:
On 07.02.2020 11:14, Marek wrote:

Polacy nie gęsi, byli piersi. Nasz Potop też został odrestaurowany z
oryginalnych negatywów i jakość powala.

Pewnie będę głosił herezję, ale powiem więcej - moim zdaniem pewnie
dałoby się nawet "uratować" polskiego "Wiedźmina" z 2001 roku. Ten
serial miał sporo problemów, jednak najważniejsze z nich wynikały z
błędów popełnionych w postprodukcji, a nie na planie.

Co mam na myśli?

1) Sklecenie w pośpiechu dwugodzinnego filmu kinowego, który miał
zarobić na fali popularności "Władcy Pierścieni", a tymczasem zniechęcił
wszystkich. Fani byli zniesmaczeni, wszyscy inni mieli problem ze
zrozumieniem o co chodzi w tej pędzącej do przodu fabule. Z tego powodu
jakiś rok później wielu ludzi nawet nie ruszyło serialu...
2) Sposób opowiadania historii. Twórcy oparli się na chronologiczny
porządek, przez co przez kilka pierwszych odcinków oglądaliśmy małego
Geralta. To powinno zostać wrzucone do jakichś retrospekcji!
3) Beznadziejne efekty specjalne w postaci gumowych potworów (których
nawet nie starano się zamaskować odpowiednim oświetleniem na planie albo
odpowiednimi "sztuczkami" w postprodukcji). Że o renderowanym Złotym
Smoku nawet nie wspomnę...
4) Próba dosłownego przeniesienia na ekran żartów słownych, które
sprawdzały się w książce, ale nie do końca pasowały do formuły serialu.

Tak to można uratować nawet ( i tu chciałem podać jakis przykład produkcji, który
na pewno nikomu się nie podoba, ale nic takiego nie przychodzi mi do głowy...
....oprócz wiedźmina oczywiście).

Quote:
Co by jednak nie mówić, produkcja miała swoje mocne strony w postaci
muzyki i przynajmniej niektórych aktorów. Gdyby tak ktoś kiedyś
zeskanował negatywy w wysokiej rozdzielczości, zmontował na nowo,
wyrenderował efekty trzymające się współczesnych standardów... Jasne - z
produkcją Netfliksa nie dałoby się konkurować, ale efekt mógłby być
całkiem ciekawy. ;)


W netfliksowym tylko pierwsza walka była fajna.

J.F.
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:27 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.310669393591266003@news.neostrada.pl...
On Fri, 7 Feb 2020 12:20:16 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Tak prawde mowiac, to slucham informacji w radio i TV.
I nawet doceniam, ze ktos za mnie przygotowal program TV z filmami,
bo wybierac samemu ... za duzy wybor :-)

I w ten sposób utwierdzasz we władzy wyższość środków masowego
przekazu od środków społecznej komunikacji. Z tego powodu władza
zawsze będzie promować telewizję nad innymi formami.

Ale coz ja poradze ... moge co najwyzej byc wyjatkowy, a reszta
spoleczenstwa robi inaczej.

A wladza ... TV na razie promuje, bo tacy obywatele, gazety odchodza w
niebyt, a wladza sie na twitterze promuje i FB :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:32 pm   



Hello robot,

Friday, February 7, 2020, 1:00:55 PM, you wrote:

Quote:
Dla mnie najciekawsze jest to że praktycznie wszystkie filmy są kręcone z 4k i więcej.
Potem to jest pomniejszane do 2k, poddawane edycji w studio i z powrotem powiększane do 4k.
W pierwszym odruchu chciałem napisać, że przesadzasz, ale ten przemysł
nie przestanie mnie zadziwiać:
https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/
Jako przykład Avengers Endgame:
Cinematographic Process: ARRIRAW (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (2K) (master format)
Dolby Vision
Ultra Panavision 70 (anamorphic) (source format)
To w ogóle jakieś kuriozum. Źródło w 6K, potem postprodukcja w 2K,
a w efekcie mamy kopię na szerokim filmie, a więc materiale, na którym
da się zmieścić 8K i więcej.
Ja tego też nie rozumiem.
I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

Czy materiał pośredni 2k nie jest materiałem tylko do podglądu a przy
właściwej produkcji te same procedury nie są realizowane na materiale
o oryginalnej rozdzielczości? Tak, jak przy obróbce zdjęć - RAW ma
swoją rozdzielczość, podgląd na ekranie swoją a przy zapisie
realizowane są procedury zgodnie z listą i na podstawie materiału
oryginalnego powstaje wynik w pełnej rozdzielczości.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:35 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnr3qhle.vd7.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan J.F. napisał:
Quote:
Większa wierność nie zawsze jest tożsama z lepszą percepcją.
Z portretu malowanego przez Firmę Portretową Witkacego można
wyczytać więcej, niż ze zdjęcia portretowanej osoby. Choć to
drugie jest bardziej naturalne i szczegółów ma więcej.
Cos w tym jest. Choc gdyby to nie byla uznana Firma Portretowa
...
Witkacy nie był znowuż taki znany i uznany. Firmę Portretową
otworzył z braku innych źródeł utrzymania.
Bo i malowal ... tak sobie :-P

Bardziej rysował. Pastelami. Akurat lubię portrety jego autorstwa.

Nie ze wszystkich klient mogl byc zadowolony :-)

Quote:
Ale ... gdyby nie stal sie slawny, to bys nie pisal dzis, ze mozna
wyczytac wiecej niz ze zdjecia :-)

Nie, ta reguła dotyczy w zasadzie całego malarstwa. Dobrze widać
to choćby u impresjonistów. Ale malarstwo renesansowe, które może
wydawać się skrajnie realistyczne, "fotograficzne", wcale takim
nie jest.

No ba - klient placi duzo za portret i musi byc zadowolony Smile
Choc patrzac na niektore ... czyzby i tak bylo lepiej niz w lustrze ?

Quote:
Od dawna znany jest fakt, że twarz ludzką łatrwiej rozpoznać na
podstawie karykatury, nawet robionej grubą kreską, niż na podstawie
fotografii. Ktoś z tamtych badań wyciągnął (słuszny i prawidłowy)

Cos w tym jest, ale czy na pewno sie sprawdzi przy milionach, i to
"przecietnych" obywateli ?

Quote:
wniosek, że lepiej by było w paszportach umieszczać karykaturę,
niż kolorowe zdjęcie. No ale skąd wziąć tylu Witkacych, by obsadzić
nimi każdy urząd paszportowy?

Przeciez moga przez internet rysowac :-)

Quote:
Dzisiaj pewnie by do takich karykatur udałało się zatrudnić sztuczną
inteligencję. I poniekąd tak się dzieje, choć w dokumentach podróży
tego nie widać. Algorytmy rozpoznawania osób na podstawie zdjęcia
sporządzają coś w rodzaju karykatury -- biorą pod uwagę niewielką
liczbę charakterystycznych punktów twarzy (kilka, kilkanaście) i to
jest portret osoby. Malowanie, zapuszczanie wąsów, okulary -- tym
nie da się tego portretu zafałszować.

No nie wiem. Zaslonisz czesc tych punktow i co bedzie dalej ?
A jaka skutecznosc takiego rozpoznania ? Bo z kilunastu punktow to
raczej trudno bedzie 10 mld rozroznic ...

J.

J.F.
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:37 pm   



Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnr3qh7f.4ju.songo-u@fugazi.debian.org.pl...
Jest Fri, 7 Feb 2020 11:41:50 +0100, J.F. pisze:
Quote:
Profesjonalna tasma filmowa jakosc ma dosc dobra ... ale na
poszczegolnych klatkach rozne cuda sie zdarzaja, ktore trzeba
usuwac/usredniac ...

Różnie z tym bywało i na przykład dużym problemem była degradacja
kolorów: w takim przypadku problem był z całym materiałem.

Wydaje sie, ze degradacja, jesli w miare jednolita, jest prosta do
poprawienia.

a przeciez koloruja i filmy szare, tzn cz-b.

J.

J.F.
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:39 pm   



Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e3d43fd$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
On 07.02.2020 11:41, J.F. wrote:
Quote:
A nie podpada to pod informacje publiczna ?

O ile mnie pamięć nie myli, dzieło przechodzi do domeny publicznej po
upływie siedemdziesięciu lat. Od śmierci autora...

Tu masz racje, ale Filmoteka Narodowa moze pod ustawe podlegac.
A to w sumie jakby cos innego.

PKN sie jakos wykrecil - i to chyba prawem autorskim wlasnie.



J.

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:51 pm   



W dniu 2020-02-07 o 11:12, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 7 Feb 2020 10:25:49 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jest to jakis kontrargument dla Piotra, ale ogolnie tez bym powiedzial - po co?
Lepiej widac ?

A nie przyjemniej się ogląda "nową" wersję Last Christmas?


O to chodzi? https://www.filmweb.pl/film/Last+Christmas-2019-830296

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 1:55 pm   



W dniu 2020-02-07 o 13:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello robot,

Friday, February 7, 2020, 1:00:55 PM, you wrote:

Dla mnie najciekawsze jest to że praktycznie wszystkie filmy są kręcone z 4k i więcej.
Potem to jest pomniejszane do 2k, poddawane edycji w studio i z powrotem powiększane do 4k.
W pierwszym odruchu chciałem napisać, że przesadzasz, ale ten przemysł
nie przestanie mnie zadziwiać:
https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/
Jako przykład Avengers Endgame:
Cinematographic Process: ARRIRAW (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (2K) (master format)
Dolby Vision
Ultra Panavision 70 (anamorphic) (source format)
To w ogóle jakieś kuriozum. Źródło w 6K, potem postprodukcja w 2K,
a w efekcie mamy kopię na szerokim filmie, a więc materiale, na którym
da się zmieścić 8K i więcej.
Ja tego też nie rozumiem.
I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

Czy materiał pośredni 2k nie jest materiałem tylko do podglądu a przy
właściwej produkcji te same procedury nie są realizowane na materiale
o oryginalnej rozdzielczości?

Z tego co ja się wywiedziałem to nie. Tak jest obrabiany cały film.

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_intermediate

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Feb 07, 2020 2:06 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Witkacy nie był znowuż taki znany i uznany. Firmę Portretową
otworzył z braku innych źródeł utrzymania.
Bo i malowal ... tak sobie Razz
Bardziej rysował. Pastelami. Akurat lubię portrety jego autorstwa.

Nie ze wszystkich klient mogl byc zadowolony Smile

Regulamin Firmy Portretowej "S. I. Witkiewicz"

Motto:
Klient musi być zadowolony.
Nieporozumienia wykluczone.

Regulamin wydrukowany jest w tym celu, aby oszczędzić firmie
mówienia po wiele razy tych samych rzeczy.

[...]

§ 2. Zasadniczą nowością firmy w stosunku do przyjętych zwyczajów
jest możność odrzucenia portretu przez klienta, jeśli portret czy
pod względem wykonania, czy podobieństwa nie odpowiada klientowi.
Klient płaci wtedy 1/3 ceny, przy czym portret przechodzi na
własność firmy. Klient nie ma prawa żądać zniszczenia portretu.

§ 3. Wykluczona absolutnie jest wszelka krytyka ze strony klienta.
Portret może się klientowi nie podobać, ale firma nie może dopuścić
do najskromniejszych nawet uwag, bez swego specjalnego upoważnienia.
Gdyby firma pozwoliła sobie na ten luksus: wysłuchiwania zdań klientów,
musiałaby już dawno zwariować.


Quote:
Od dawna znany jest fakt, że twarz ludzką łatrwiej rozpoznać na
podstawie karykatury, nawet robionej grubą kreską, niż na podstawie
fotografii. Ktoś z tamtych badań wyciągnął (słuszny i prawidłowy)

Cos w tym jest, ale czy na pewno sie sprawdzi przy milionach,
i to "przecietnych" obywateli ?

Na czym by miała polegać czyjaś wyjątkowość?

Quote:
wniosek, że lepiej by było w paszportach umieszczać karykaturę,
niż kolorowe zdjęcie. No ale skąd wziąć tylu Witkacych, by
obsadzić nimi każdy urząd paszportowy?
Przeciez moga przez internet rysowac Smile

Mogą nawet ze zdjęcia, ale to tak samo wymaga czasu firmy portretowej.

Quote:
Dzisiaj pewnie by do takich karykatur udałało się zatrudnić sztuczną
inteligencję. I poniekąd tak się dzieje, choć w dokumentach podróży
tego nie widać. Algorytmy rozpoznawania osób na podstawie zdjęcia
sporządzają coś w rodzaju karykatury -- biorą pod uwagę niewielką
liczbę charakterystycznych punktów twarzy (kilka, kilkanaście) i to
jest portret osoby. Malowanie, zapuszczanie wąsów, okulary -- tym
nie da się tego portretu zafałszować.

No nie wiem. Zaslonisz czesc tych punktow i co bedzie dalej ?
A jaka skutecznosc takiego rozpoznania ? Bo z kilunastu punktow
to raczej trudno bedzie 10 mld rozroznic ...

A jednak to działa. Wiem.

--
Jarek

Atlantis
Guest

Fri Feb 07, 2020 2:14 pm   



On 07.02.2020 13:51, robot wrote:

Quote:

Nie. Chodzi o zremasterowany teledysk grupy Wham! z 1984 roku. Wink

robot
Guest

Fri Feb 07, 2020 2:18 pm   



W dniu 2020-02-07 o 14:14, Atlantis pisze:
Quote:
On 07.02.2020 13:51, robot wrote:

O to chodzi?  https://www.filmweb.pl/film/Last+Christmas-2019-830296

Nie. Chodzi o zremasterowany teledysk grupy Wham! z 1984 roku. ;)

No to mnie zakręciliście Smile

Teraz to już nie wiem.
Brałem jeszcze po uwagę zremasterowany teledysk Georga Michaela. Wiecie który Wink

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie telewizory zgodne z DVB-T2 poleca UKE? Sprawdź parametry!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map