Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun Aug 16, 2009 11:39 am
Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:39:54 +0200, EM napisał(a):
Quote:
wzrostem napięcia na wejściu powyżej bezpiecznej wartości. Nagle okazuje
się bowiem, że dynamo daje nie 3W ale 10 i to już nie jest tak łatwo
ewentualnie rozproszyć.
Te 10W bedzie jak obciazysz je w MPP. Jak zadziala po prostu
zabezpieczenie nadnapieciowe (transil powiedzmy), moc bedzie sporo
mniejsza, bo poplynie niewielki prad.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Sun Aug 16, 2009 1:33 pm
Quote:
Rozwiązanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
impulsowa. Zbych to zauważył ale wszyscy go zignorowali
Spoko. Zyga po prostu ma taki nadmiar mocy w nogach, ze potrzebuje
dyssypatora dodatkowo
Z małej zet!
Ile strat będzie mniej, 50mW?
zyga
--
A fe, A psik, A ha
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Sun Aug 16, 2009 1:34 pm
Quote:
Ja bym przekopał elektrodę i google, widziałem w wersji
angielsko-języcznej parę takich projektów których nie powstydził by się
B&M.
Rozwiązanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
impulsowa. Zbych to zauważył ale wszyscy go zignorowali
Pana Zarzeckiego, dla ciebie.
zyga
--
A fe, A psik, A ha
gdL
Guest
Sun Aug 16, 2009 2:40 pm
Przy wzroście temp rośnie rezystancja włókna. Żarówkami zabezpiecza
się drivery wysokotonowe w kolumnach estradowych. Włączona w szereg
jak znalazł. Natomiast tu to się chyba nie przyda.
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun Aug 16, 2009 3:38 pm
Dnia Sun, 16 Aug 2009 14:33:10 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
Quote:
Z małej zet!
To tak z respektu pisze

Quote:
Ile strat będzie mniej, 50mW?
Zmierz prad i napiecia przed i po stabilizacji.
Stabilizator impulsowy to takie trafo DC/DC. Liniowy to dzielnik napieca.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
sufa
Guest
Sun Aug 16, 2009 3:40 pm
On 14 Sie, 23:46, Jaroslaw Rafa <r...@wsp.krakow.pl> wrote:
Quote:
Wpadłem na taki pomysł
Pomysł zacny, ale... po co komplikować sobie życie?
Używam tego:
http://fondo.pl/produkt.php?id=573
Gdy już muszę jechać z GPSem (zwykły palm), mocuję to dwoma rzepami do
ramy, GPS na kierownicy, kabelek podłączony na stałe - gdy kończy się
bateria w urządzeniu, to włączam przełącznikiem ładownie z tego power
packa i po problemie. Gdy jadę dalej biorę dodatkowe akumulatory, a
gdyby się skończyły, to mogę kupić zwykłe AA.
Rozwiązanie, o którym piszesz może będzie działać, a może nie do końca
prawidłowo, kupa zachodu etc, a tu masz gotowe i wygodne rozwiązanie.
Jacek
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Sun Aug 16, 2009 5:26 pm
Quote:
Z małej zet!
To tak z respektu pisze :P
Ile strat będzie mniej, 50mW?
Zmierz prad i napiecia przed i po stabilizacji.
Stabilizator impulsowy to takie trafo DC/DC. Liniowy to dzielnik napieca.
Dziękuję, że wytłumaczyłeś mi co to jest przetwornica.
Ale są stabilizatory low dropout!
zyga
--
A fe, A psik, A ha
jacek duma
Guest
Sun Aug 16, 2009 5:45 pm
Jaroslaw Berezowski pisze:
Quote:
Dnia Sat, 15 Aug 2009 20:08:18 +0200, jacek duma napisaĹ?(a):
RozwiÄ?zanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
impulsowa. Zbych to zauwaĹźyĹ? ale wszyscy go zignorowali
Spoko. Zyga po prostu ma taki nadmiar mocy w nogach, ze potrzebuje
dyssypatora dodatkowo :)
ROTFL

jd
jacek duma
Guest
Sun Aug 16, 2009 5:46 pm
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Quote:
Ja bym przekopał elektrodę i google, widziałem w wersji
angielsko-języcznej parę takich projektów których nie powstydził by
się B&M.
Rozwiązanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
impulsowa. Zbych to zauważył ale wszyscy go zignorowali ;-)
Pana Zarzeckiego, dla ciebie.
zyga
Może być Pana Zarzeckiego. Mi jest wszystko jedno Panie Zarzecki

jd
jacek duma
Guest
Sun Aug 16, 2009 5:52 pm
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Quote:
Ale o co Ci chodzi?
Jeśli wspomniany przeze mnie układ będzie nonstop podłączony do dynama,
to nic się nie stanie i będzie git.
Nie do końca. Trzeba przeliczyć jak przy biegu jałowym stabilizatora
wpływa na napięcie generowane przez dynamo np przy prędkości 25km/h, lub
zrobić to bardziej profesjonalnie, spróbować badać opór zastępczy
jałowego stabilizatora w Twojej konfiguracji, wsiaść na rower i zrobić
pomiary. Możesz się mocno zdziwić na wejściu dostaniesz 50V i spalony
stabilizator.
jd
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun Aug 16, 2009 7:14 pm
Dnia Sun, 16 Aug 2009 18:26:27 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
Quote:
Ale są
stabilizatory low dropout!
Co oznacza tyolko to, ze _moga_ pracowac przy minimalnym spadku. A jak
pracuja wynika z warunkow pracy. Jak na wejsciu masz 6v a wyjsciu np. 3
to liniowy musi rozproszyc moc spadku.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
EM
Guest
Sun Aug 16, 2009 7:59 pm
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Quote:
Witam. Mam rower z dynamem w piaście Shimano DH3N20, 6V, 3W - swoją
drogą, czy ktoś wie czy to dynamo generuje prąd stały czy zmeinny? Bo
nigdzie nie mogę znaleźć bliższych danych technicznych...
Jeśli chodzi o HUB dynamo to ono potrafi generować i ponad 100V bez
obciążenia,
ale raczej nie przy prędkościach rowerowych, no może z dużej górki.
Bez trudu da się z niego wyciągnąć ok. 10W, pod warunkiem, że nie
będziemy go mocno obciążać prądem.
Pod warunkiem?
Co ty bredzisz?!
Po prostu znam te dynama (HUB) jako elektronik nie rowerzysta.
Z reszta jest to w tabelce podanej wcześniej
http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/
Tam jest także wykres Prąd-napięcie. Zauważ, że linia 36km/h zaczyna się
w punkcie ok. 0,25A i 32V = 8W !!. Nie ma tej linii dla mniejszego
prądu, ale będzie ona dążyć do ok. 50V bez obciążenia. No ale chyba
36km/h to nie jest kres prędkości na rowerze ?
Dynamo rowerowe (HUB czy butelkowe) to swego rodzaju źródło prądowe.
Daje ok. 0,5A od stosunkowo małej prędkości obrotowej i tyle.
Natomiast robiąc przetwornicę mamy odbiornik o jakby ujemnej
rezystancji. Im większe napięcie tym mniejszy prąd zasilający.
--
Pozdr
EM
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun Aug 16, 2009 9:15 pm
Dnia Sun, 16 Aug 2009 20:59:15 +0200, EM napisał(a):
Quote:
robiąc przetwornicę mamy odbiornik o jakby ujemnej rezystancji. Im
większe napięcie tym mniejszy prąd zasilający.
Ujemnej rezystancji _dynamicznej_

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Sun Aug 16, 2009 9:28 pm
Quote:
Ja bym przekopał elektrodę i google, widziałem w wersji
angielsko-języcznej parę takich projektów których nie powstydził by
się B&M.
Rozwiązanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
impulsowa. Zbych to zauważył ale wszyscy go zignorowali ;-)
Pana Zarzeckiego, dla ciebie.
Może być Pana Zarzeckiego. Mi jest wszystko jedno Panie Zarzecki
Nnno!
;-)
zyga
--
A fe, A psik, A ha
Zygmunt M. Zarzecki
Guest
Sun Aug 16, 2009 9:41 pm
Quote:
Ale o co Ci chodzi?
Jeśli wspomniany przeze mnie układ będzie nonstop podłączony do
dynama, to nic się nie stanie i będzie git.
Nie do końca. Trzeba przeliczyć jak przy biegu jałowym stabilizatora
wpływa na napięcie generowane przez dynamo np przy prędkości 25km/h, lub
zrobić to bardziej profesjonalnie, spróbować badać opór zastępczy
jałowego stabilizatora w Twojej konfiguracji, wsiaść na rower i zrobić
pomiary. Możesz się mocno zdziwić na wejściu dostaniesz 50V i spalony
stabilizator.
18 lat temu badałem sprawę, przed zastąpieniem tylnej lampki z żarówką,
lampką z diodą led. Przed zmianą, w terenie wyłączałem tylną lampkę, co
powodowało jaśniejsze świecenie przedniej lampki.
Nie miałem więcej niż 10V stałego wyprostowanego dwupołówkowo z
elektrolitem 4700uF, przy pomiarze miernikiem lavo.
Jeśli będzie mostek Graetza, nie otrzymasz tych 50V.
Jestem tego pewien.
zyga
--
A fe, A psik, A ha
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next