RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wdrożyć miękki start silnika wyciągarki 10000LB z użyciem PWM lub regulatora?

Miękki start silnika wyciągarki

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wdrożyć miękki start silnika wyciągarki 10000LB z użyciem PWM lub regulatora?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

AlexY
Guest

Thu Jul 23, 2015 11:03 pm   



Jarosław Sokołowski pisze:
[..]
Quote:
BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.

Tarcie w silniku elektrycznym?


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Jul 23, 2015 11:12 pm   



AlexY pisze:

Quote:
BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.

Tarcie w silniku elektrycznym?

A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
pominięcia.

--
Jarek

J.F.
Guest

Fri Jul 24, 2015 7:27 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:524967220.20150723162516@pik-net.pl.invalid...
Hello Sebastian, Thursday, July 23, 2015, 4:07:40 PM, you wrote:
Quote:
Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.dragonwinch.com/dwm_13000_hd_en_1/
Ciekawe, przy max obciązeniu mamy 450A * 12V. 5.5kW? Sporo do
rozproszenia.

Rozprasza się ułamek tej mocy. Większość idzie na wykonanie
konkretnej
pracy w konkretnym czasie.

no nie calkiem
5897kG*0.9m/min = 866W
2722kG*2.4m/min= 1068W (elektrycznej juz tylko 3kW)

Cos mi sie widzi, ze silnik robi sie goracy, przekladnia robi sie
goraca, i kable zasilajace robia sie gorace ...

J.

MM
Guest

Fri Jul 24, 2015 10:44 am   



Byłem na wycieczcze w Sevilli, widzę tory - znaczy tramwaj, ale gołego
konduktora nie ma. Za chwilę jedzie tramwaj ale bez pantografu. Za
zakrętem przystanek, tramwaj zatrzymuje się i wysuwa pantograf do
kilkumetrowych szyn. Postał może 2 minuty, schował pantograf i pojechał
dalej. https://en.wikipedia.org/wiki/MetroCentro_(Seville)
Wygląda że szybkoładujące akumulatory.

--
Pozdrawiam
MM


---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

AlexY
Guest

Fri Jul 24, 2015 11:16 am   



MM pisze:
Quote:
Byłem na wycieczcze w Sevilli, widzę tory - znaczy tramwaj, ale gołego
konduktora nie ma. Za chwilę jedzie tramwaj ale bez pantografu. Za
zakrętem przystanek, tramwaj zatrzymuje się i wysuwa pantograf do
kilkumetrowych szyn. Postał może 2 minuty, schował pantograf i pojechał
dalej. https://en.wikipedia.org/wiki/MetroCentro_(Seville)
Wygląda że szybkoładujące akumulatory.

"the system uses advanced technology ACR (Acumulador de Carga Rápida)
fast charging batteries"

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Fri Jul 24, 2015 11:22 am   



Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
AlexY pisze:

BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.

Tarcie w silniku elektrycznym?

A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
pominięcia.

Czytasz to co piszesz? BLDC zgodnie z nazwą nie ma szczotek, łożyska
kulkowe czy też rolkowe mają opory pomijalne, opory przekładni nie są
oporami silnika tak jak uszczelnienie.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Jul 24, 2015 11:42 am   



Hello MM,

Friday, July 24, 2015, 12:44:25 PM, you wrote:

Quote:
Byłem na wycieczcze w Sevilli, widzę tory - znaczy tramwaj, ale gołego
konduktora nie ma. Za chwilę jedzie tramwaj ale bez pantografu. Za
zakrętem przystanek, tramwaj zatrzymuje się i wysuwa pantograf do
kilkumetrowych szyn. Postał może 2 minuty, schował pantograf i pojechał
dalej. https://en.wikipedia.org/wiki/MetroCentro_(Seville)
Wygląda że szybkoładujące akumulatory.

Albo koło zamachowe.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Jul 24, 2015 11:54 am   



AlexY pisze:

Quote:
BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.

Tarcie w silniku elektrycznym?

A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
pominięcia.

Czytasz to co piszesz? BLDC zgodnie z nazwą nie ma szczotek, łożyska
kulkowe czy też rolkowe mają opory pomijalne, opory przekładni nie są
oporami silnika tak jak uszczelnienie.

Czytam to co piszę, ale przede wszystkim czytam co piszą inni. Nic nie
wskazuje na to, że rzecz dotyczy silnika BLDC, a wiele wskazuje na to,
że jednak czego innego, najpewniej silnika komutatorowego zasilanego
szpilkami. Komutator na prąd 200 A nie jest taki całkiem beztarciowy.

--
Jarek

Piotr Wyderski
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:06 pm   



Adam wrote:

Quote:
Ale tak gdzieś do kilowata.

Czemu? Zdecydowanie nie doceniasz możliwości sterowanych prostowników
rtęciowych. Pradziadkowie przez to 270MW puszczali...

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury-arc_valve#/media/File:Mercury_Arc_Valve,_Radisson_Converter_Station,_Gillam_MB.jpg

Pozdrawiam, Piotr

ACMM-033
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:09 pm   



Użytkownik "badworm" <nospam@post.pl> napisał w wiadomości
news:54kip0932apf$.dlg@badworm.pl...
Quote:
Dnia Thu, 23 Jul 2015 17:27:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy przegiąć
jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.

Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę Wink

A mnie to samo z serii kreskówkowej o Kreciku - znalazł kompletnie
rozpieprzony przez jakiegoś dzieciaka samochodzik zabawkę, oddał do
warsztatu, jak już autko było naprawione, to na jakimś skrzyżowaniu chyba
musiał teżś wysiąść i nakręcić sprężynę, zrobił to i pojechał dalej.
Z praktycznego zastosowania - żyrobusy, gdzie napędem jest koło zamachowe
rozpędzane co kilka przystanków... Ale szerszego zastosowania chyba nie
mają.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

ACMM-033
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:15 pm   



Użytkownik "Jawi" <galaxband@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:55b14451$0$2191$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2015-07-23 o 20:50, ACMM-033 pisze:
A dlaczego nie rządek KD502, po pół oma w emiterach, nie da rady?
Przecież te tranzystory, może nie są w.cz., ale Ic to 20A, dodatkowo
mają wielką zaletę, ze są odporne na wtórne przebicie, co może zajść,
gdy tranzystor jest bardzo nagrzany.
Czyli rezystor tylko elektroniczny Smile
A i rząd rezystorów wyrównujących też potrzebny, wyjdzie nieekonomiczny
wielki klamot.
Mofet tylko tutaj się spisze.

Nie ma idealnego rozwiązania i zdaję sobie sprawę, że czasem trzeba
pokombinować. Jednak czasem lepiej stracić i nie paść, niż stracić i zostać
z padniętym sterownikiem, bo jak mu się mosfet upali, to już raczej nie
pojedzie, bo nie przejmą tego sąsiednie opory. A nawet jak jeden tranzystor
z baterii padnie, to ostrymi uciąć końcówki i ostrożnie doturlać się na
pozostałych do portu, wymienić tranzystor kosztujący c.a. 1

ACMM-033
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:22 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnmr2hq9.h4e.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową
pogodę, pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost
w gołego konduktora biegnącego wzdłuż pociągu?

W pociągach metra zdaje się stosują już odzysk energii do trakcji.
Ale tam Hefajstos z Hadesem bronią przystępu, więc to dzeusowe
pieroństwo wiele nie napsuje.

W Wa-wie na trasie, to i owszem, ale na STP na Kabatach nie jest to takie
nierealne. A są też miasta, mające wszystko na wierzchu, jak pies leżący na
plecach...
Miejmy to na uwadze, że kilka lat temu był w Warszawie wypadek, że piorun
zaiwanił wprost w jakąś parę co wysiadła dopiero z autobusu. Ironią losu
jest to, że wszędzie wokół były wysokie budynki i drzewa, a szlag trafił
idących ludzi. Na miejscu. Kolega z centrali, na której pracowałem (vide mój
nick) mając bezpośrednią i bardzo dobrą widoczność z okna na PKiN opowiadał,
że będąc na dyżurze widywał, jak pierony tłukły w wieżyczki nad tarasem
widokowym, a w iglicę wyjątkowo rzadko, jeśli w ogóle. I ja, mieszkając
gdzie mieszkam ponad 40 lat nie widziałem, a też mam dobry widok na PKiN,
żeby przysmoliło w iglicę. A w wieżyczki i owszem.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

Adam
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:23 pm   



W dniu 2015-07-24 o 14:09, ACMM-033 pisze:
Quote:

Użytkownik "badworm" <nospam@post.pl> napisał w wiadomości
news:54kip0932apf$.dlg@badworm.pl...
Dnia Thu, 23 Jul 2015 17:27:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy
przegiąć
jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.

Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę ;)

A mnie to samo z serii kreskówkowej o Kreciku - znalazł kompletnie
rozpieprzony przez jakiegoś dzieciaka samochodzik zabawkę, oddał do
warsztatu, jak już autko było naprawione, to na jakimś skrzyżowaniu
chyba musiał teżś wysiąść i nakręcić sprężynę, zrobił to i pojechał dalej.
Z praktycznego zastosowania - żyrobusy, gdzie napędem jest koło
zamachowe rozpędzane co kilka przystanków... Ale szerszego zastosowania
chyba nie mają.


A wykonaniu praktycznym - rozrusznik sprężynowy, który spotkałem w
kosiarkach Viking. Po wyłączeniu silnik bezwładnością nakręca sprężynę,
która później służy jako rozrusznik. Jeśli nie odpali za pierwszym
razem, to klasycznym sznurkiem naciąga się sprężynę na kilka razy -
nawet dziecko kilkuletnie jest to w stanie zrobić.


--
Pozdrawiam.

Adam

ACMM-033
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:24 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnmr2hsk.h4e.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Bo to proroczy film jest, tak jak Seksmisja. A tak poważnie, to w tym
przypadku "nakręcanie" nie jest złe -- energii do poruszania nie trzeba
wiele, lepiej się sprężyć raz a dobrze, niż co chwilę chlapać wiosłem.

To mi się kojarzą samochody-zabawki, co to niewielki ruch do tyłu powoduje,
że mają całkiem sporo energii do przodu. Więc jakby to w jakiś sposób
połączyć z wiosłami, to by było fajnie, machnąć raz na 10 metrów...?

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

ACMM-033
Guest

Fri Jul 24, 2015 12:25 pm   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości
news:morrpv$i3c$1@dont-email.me...
Quote:
Tarcie w silniku elektrycznym?

A łożyska? W każdym są!
Szczotki? Jeśli ma, to też nie mają oporu nieskończenie małego.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wdrożyć miękki start silnika wyciągarki 10000LB z użyciem PWM lub regulatora?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map