Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
ACMM-033
Guest
Thu Jul 23, 2015 6:50 pm
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:moqdkr$p4u$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
kolumną itd, i są na prądy rzędu 100 do 200A.
To oznacza tranzystory mocy które do tanich nie należą oraz spory
radiator.
(...)
Nie na tranzystorach.
A dlaczego nie rządek KD502, po pół oma w emiterach, nie da rady? Przecież
te tranzystory, może nie są w.cz., ale Ic to 20A, dodatkowo mają wielką
zaletę, ze są odporne na wtórne przebicie, co może zajść, gdy tranzystor
jest bardzo nagrzany.
Quote:
Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM, zasilanie
impulsowe. Sterowanie umożliwia trolling (wędkowanie przy bardzo małej
prędkości łódki).
A co impulsuje, lampy? Tyrystory?
Quote:
Gdyby sterownik generował straty cieplne, to na akumulatorze 60Ah nie
dałoby się pływać łódką cały dzień w 2 osoby.
Można by namiot grzać, albo papu z puszki :)
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100
ACMM-033
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:01 pm
Użytkownik <szklanynocnik@gmail.com> napisał w wiadomości
news:587a3ce4-9db3-4d69-a569-a6ac4e636aca@googlegroups.com...
użytkownik AlexY napisał:
Quote:
Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)
Dlaczego, najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie.
W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.
Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową pogodę,
pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost w gołego konduktora
biegnącego wzdłuż pociągu? Wolałbym, aby przypitolił w opornik, jak
mechanior mądry, to nawet jak zjara się aktualnie załączony opór, to popędzi
loka na innych oporach odpowiednio manipulując ich załączaniem (jechałem
tramem z takim defektem, nawet się rozpędzał do 70, parówa 13N, ale długo to
trwało), a na jakiejś stacji podmienią mu loka na nowego... A jak przywali w
elektronikę, to bym się jednak trochę bał... A jeszcze jak sterownikowi się
pochrzani i będzie mu musiał serwis przyjeżdżać resetować? To jest takie
skrajne może gdybanie, ale...
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100
ACMM-033
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:06 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:112852732.20150723145048@pik-net.pl.invalid...
Quote:
W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.
Rezystory nadal najbardziej niezawodne. Dynamiczne hamowanie też ich
Przede wszystkim wydają mi się najtaniej odporne na coś, na co kolej jest
bardzo narażona - na wyładowania atmosferyczne. Oporów jest chyba conajmniej
kilka i jak szlag przypiździ w akurat załączony uderzając pierwotnike w
trakcję, to są jeszcze pozostałe opory i lok ma duże szanse opuścić miejsce
zdarzenia w miarę wartko. Jak przypiździ w sterownik, to drugiego się nie
spodziewam na miejscu, a nawet jeśli, to przełączanie chyba nie potrwa
ot-tak razdwa, zresztą, ten drugi też może ulec pieronowi. A opornik, to
najwyżej silnik zasilania nie dostanie i mechanior będzie musiał kombinować
zadawaniem tegoż poprzez oporniki sąsiednie.
Quote:
wymaga - trakcja nie przyjmie nadmiaru energii
Niby cuś tam się mówi, że się oddaje, ale ZTCP ma to sens tylko wtedy, gdy
na jednej sekcji zasilania są jeszcze inne pociągi. Słusznie?
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100
ACMM-033
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:11 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:55b0eda5$0$27508$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
a) moglaby innemu pociagowi przekazac ... ale co zrobic, jak akurat zaden
nie jedzie ?
Chyba tylko kupę...
Quote:
b) moglaby oddac do sieci zasilajacej, ale to wymaga przerobki calej
stacji, zainstalowania falownika ... stacji zasilajacych sa tysiace, kto
ma za to zaplacic, i czy sie zwroci przy obecnej cenie ?
No, a jak z narażeniem na skutki wyładowań atmosferycznych? Nie zawierzałbym
wszystkiego odgromnikom...
Quote:
Podobny problem z tramwajami w miastach, tylko liczby i skale nieco inne.
Ano, dużo prędzej można się spodziewać, że na jednej sekcji coś się jeszcze
turla, od przewodów trakcyjnych przeważnie dużo wyżej są dachy okolicznych
domów, czy konstrukcja mostów (nie wszystkich), przez co ryzyko trafienia
przez wyładowanie jest mniejsze, takowoż, nawet jak coś, to ekipom
naprawczym bliżej do miejsca zdarzenia i mogą szybciej zadziałać...
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100
badworm
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:34 pm
Dnia Thu, 23 Jul 2015 17:27:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy przegiąć
jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.
Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
badworm
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:36 pm
Dnia Thu, 23 Jul 2015 16:22:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.
E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.
Może nie na kolei ale w sieciach trolejbusowych stosuje się już
zasobniki superkondensatorowe, montowane na podstacjach.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
Jawi
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:37 pm
W dniu 2015-07-23 o 11:54, Adam pisze:
Quote:
Nie na tranzystorach.
E, a właśnie na tranzystorach

--
"Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią"
Jawi
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:45 pm
W dniu 2015-07-23 o 20:50, ACMM-033 pisze:
Quote:
A dlaczego nie rządek KD502, po pół oma w emiterach, nie da rady?
Przecież te tranzystory, może nie są w.cz., ale Ic to 20A, dodatkowo
mają wielką zaletę, ze są odporne na wtórne przebicie, co może zajść,
gdy tranzystor jest bardzo nagrzany.
Czyli rezystor tylko elektroniczny

A i rząd rezystorów wyrównujących też potrzebny, wyjdzie nieekonomiczny
wielki klamot.
Mofet tylko tutaj się spisze.
--
"Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią"
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:58 pm
ACMM-033 napisało:
Quote:
Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)
Dlaczego, najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie.
W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.
Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową
pogodę, pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost
w gołego konduktora biegnącego wzdłuż pociągu?
W pociągach metra zdaje się stosują już odzysk energii do trakcji.
Ale tam Hefajstos z Hadesem bronią przystępu, więc to dzeusowe
pieroństwo wiele nie napsuje.
--
Jarek
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Jul 23, 2015 7:59 pm
badworm pisze:
Quote:
rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy przegiąć
jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.
Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę
Bo to proroczy film jest, tak jak Seksmisja. A tak poważnie, to w tym
przypadku "nakręcanie" nie jest złe -- energii do poruszania nie trzeba
wiele, lepiej się sprężyć raz a dobrze, niż co chwilę chlapać wiosłem.
--
Jarek
Guest
Thu Jul 23, 2015 8:02 pm
użytkownik Adam napisał:
Quote:
Nie na tranzystorach.
Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM
Nawet babcia z czosnkiem tego nie kupi.
A ta paczka ma kontakt z obudowa silnika, chyba nie dynda się
tak beztrosko?
HIP4081
http://www.robotpower.com/downloads/OSMC_project_documentation_V4_25.pdf
Widać ma 2 tryby PWM, jeden normalny a drugi pewnie
z kierowaniem energii do akumulatora przy wyłączaniu klucza.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Jul 23, 2015 8:16 pm
Hello badworm,
Thursday, July 23, 2015, 9:36:56 PM, you wrote:
Quote:
Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.
E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.
Może nie na kolei ale w sieciach trolejbusowych stosuje się już
zasobniki superkondensatorowe, montowane na podstacjach.
Chyba w Rosji...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
AlexY
Guest
Thu Jul 23, 2015 9:10 pm
Jarosław Sokołowski pisze:
[..]
Quote:
Może to głupie pytanie, ale ponieważ troling jest zawsze on topic, więc
spytam. Skoro z akumulatorem 60 Ah można ten troling uprawiać przez cały
dzień, to oznacza, że potrzeba do tego ledwie kilkadziesiąt watów mocy.
Czemu więc zamiast drogiego sterownika nie użyć osobnego małego silniczka
z właściwie dobraną śrubą? To bardzo tanie rozwiązanie, a sprawnością
przewyższające użycie w takich warunkach kilkukilowatowego silnika.
W życiu nie miałem takiego sprzętu w łapach ale obstawiam że silnik ma
kilka uzwojeń, nawet na osobnych komutatorach i przełącznik załączający
co trzeba lub silnik BLDC, te są baaardzo elastyczne.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Jul 23, 2015 9:21 pm
AlexY pisze:
Quote:
Może to głupie pytanie, ale ponieważ troling jest zawsze on topic, więc
spytam. Skoro z akumulatorem 60 Ah można ten troling uprawiać przez cały
dzień, to oznacza, że potrzeba do tego ledwie kilkadziesiąt watów mocy.
Czemu więc zamiast drogiego sterownika nie użyć osobnego małego silniczka
z właściwie dobraną śrubą? To bardzo tanie rozwiązanie, a sprawnością
przewyższające użycie w takich warunkach kilkukilowatowego silnika.
W życiu nie miałem takiego sprzętu w łapach ale obstawiam że silnik ma
kilka uzwojeń, nawet na osobnych komutatorach i przełącznik załączający
co trzeba lub silnik BLDC, te są baaardzo elastyczne.
BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
silniku.
--
Jarek
Magnus Elephantus
Guest
Thu Jul 23, 2015 10:50 pm
Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
Witajcie.
W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
samochodowej?
Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.
Chciałbym uzyskać efekt miękkiego startu przez czas ok. 1 sekundy.
Napięciowo? Czy jakoś na zasadzie PWM?
A może są gotowe układy?
Dopuszczam regulator prędkości zamiast miękkiego startu - może to nawet
lepiej.
Moze, przy starcie, zostawiaj troche luznej liny...?
Taka wyciagaeka 10000[lb], to okolo 5 [kW], przy 12[V], to prawie dokladnie
te 400 [A].
--
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next