RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak udowodnić serwisowi, że uszkodzenie portu USB w tablecie wynika z ich naprawy?

Pytanie do serwisantów.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak udowodnić serwisowi, że uszkodzenie portu USB w tablecie wynika z ich naprawy?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next

Kris
Guest

Thu Aug 18, 2016 8:40 pm   



W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 19:21:04 UTC+2 użytkownik Mario napisał:
..
Quote:

Ale wcześniej korzystał pewnie z gwarancji, więc rękojmia już nie działa.
Korzystanie z gwarancji nie powoduje utraty prawa do skorzystania z rękojmi


Kris
Guest

Thu Aug 18, 2016 8:46 pm   



W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 20:10:09 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Quote:

No, jest jeszcze szansa, ze sie w przepisowym czasie nie wyrobi.
Tak miałem z siostry laptopem ale ten sprzedawca od tabletu akurat się wyrabia. Ma prosta metodę. Urządzenie wysłane, dotarło o sprzedawcy i tego samegio dnia meil że "nie uznają żądania bo z winy użytkownika. Jednak na potwierdzenie powyższego wyślą urządzenie do autoryzowanego serwisu"

Czyli ustosunkowali się w terminie. Sprytne i chyba zgodne z prawem.

bat
Guest

Thu Aug 18, 2016 10:00 pm   



On 18.08.2016 21:58, AlexY wrote:

Quote:
Nie widzę tam żadnego rozwarstwienia laminatu, ba, laminat wygląda wręcz
idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota
jest tak marnej jakości że głowy nie dam.

[..]


http://www.fotosik.pl/zdjecie/464e799fc5d03fc6

Zaznaczyłem. Ściągnij i zbliż.

AlexY
Guest

Thu Aug 18, 2016 10:23 pm   



bat pisze:
Quote:
On 18.08.2016 21:58, AlexY wrote:

Nie widzę tam żadnego rozwarstwienia laminatu, ba, laminat wygląda wręcz
idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota
jest tak marnej jakości że głowy nie dam.

[..]


http://www.fotosik.pl/zdjecie/464e799fc5d03fc6

Zaznaczyłem. Ściągnij i zbliż.

To wygląda jak granica miedzi pod soldermaską, zwróć uwagę, że pola
miedzi mają tam takie dość obłe kształty. Aczkolwiek może i masz rację,
jak wspomniałem jakość fotki nędzna.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

bat
Guest

Thu Aug 18, 2016 10:56 pm   



On 19.08.2016 00:23, AlexY wrote:

Quote:
To wygląda jak granica miedzi pod soldermaską, zwróć uwagę, że pola
miedzi mają tam takie dość obłe kształty. Aczkolwiek może i masz rację,
jak wspomniałem jakość fotki nędzna.


Ten prawy jest na skos. Jakby siła nadłamała laminat, że się
rozwarstwił. Ten sam kolor co pod oderwanymi ścieżkami z przodu.
Ten lewy pad jakby cały odszedł.

Takie efekty robią się z 2 powodów. Nie raz mi się udało przegrzać przy
wylutowywaniu i spuchła górna warstwa FR4 ale tak wygląda ten lewy pad w
około. Natomiast to pod kątem po prawej jest cienkie.
Trudno powiedzieć.

Mnie dzieci nie jedną rzecz załatwiły i nie było winnych Smile Może
Krisowi też ktoś to załatwił. To na wadę fabryczną nie wygląda. Upuścisz
PCB na ziemię na kant i nic się takiego nie stanie. Ktoś by musiał
upuścić i nadepnąć.
W drogich restauracjach kucharze też zbierają z ziemi upuszczone
jedzenie. Filmów na YT pełno. Czemu by nie mogli przy produkcji?
Ale z drugiej strony bym prześledził życie tego tableta w domu u Krisa.

To jest usterka, która wymaga nadepnięcia podłączonego tableta przez
USB. Nawet w produkcji gdyby nadepnąć PCB bez wtyczki to wątpię by się
tak złamało. Nawet gdyby upadł to mało prawdopodobne.
To wygląda jakby się ładował przez USB i leżał ekranem w dół i ktoś na
niego nadepnął albo usiadł. W łóżku przykładowo.

HF5BS
Guest

Fri Aug 19, 2016 3:03 am   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości
news:np540k$c88$1@dont-email.me...
Quote:
Nie widzę tam żadnego rozwarstwienia laminatu, ba, laminat wygląda wręcz
idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota jest
tak marnej jakości że głowy nie dam.

Widziałem i śmiem podejrzewać, że specjalnie jest taka ch...ałowa.
Dla mnie coś takiego, to jasny sygnał o lekceważeniu klienta przez serwis.
Syndrom znaczka pocztowego, gdzie np. fotografia przedmiotu ma rozmiary
znaczka pocztowego właśnie, albo jest tak nieostra, rozmazana, albo z co
najmniej 3-krotnym użyciem filtra "Median", bądź przerabiającym fotkę na
malunek pastelowy, itp upiększanie obrazu. Sprzedaje taki na Allegro, czy
serwisem sie mieni... zależy mu na dobrej opinii? Skąd wiadomo, że nie
pieprznęli tabletem o coś, wtyczka w gniazdku siedziała i uderzona zrobiła
trochę kuku (zdarzyło mi się tak uszkodzić urządzenie). Ale, żeby nie płacić
za gapiostwo, wstawia się bajeczkę, że to klient przysłal zjebane. Nosz...
czy to gniazdko z inkrustowanego diamentami złota, że tak się pieszczą?
Przyzwoita firma, widząc coś takiego przy okazji innej naprawy powinna po
cichu smarknąć kropelką cyny, czy jakiś inaczej, żeby to się już nie
urywało, 3 minuty roboty i po sprawie. Powiedzą, naprawiliśmy, przy okazji
zobaczyliśmy, że "urwło" ścieżkę przy gniazdku, to poprawiliśmy, płaci pan 5
złotych, albo nawet w ogóle. Ja bym (będąc klientem) dał nawet dychę za
podlutowanie i z pewnością (będąc serwisem) zyskałbym klienta, który
ponownie pokaże się w tym warsztacie nawet po gwarancji, nawet, gdy nie
będzie to najtańszy warsztat, bo klient był pod dobrym wrażeniem
niebylejakiej obsługi.

A może ja się czepiam tylko?

Przypomniała mi się scenka z serialu "Przystanek Alaska", gdzie doktor
Fleischman (nie jestem pewien pisowni nazwiska), w tej robi Rob Morrow,
kłóci się z serwisem naprawiającym jego magnetowid, bo coś się doktorowi w
tej naprawie nie spodobało. Nie mam pod ręką ściągawki co do szczegółów, ale
scenka była na pewno.

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

Kris
Guest

Fri Aug 19, 2016 7:15 am   



Quote:
To jest usterka, która wymaga nadepnięcia podłączonego tableta przez
USB. Nawet w produkcji gdyby nadepnąć PCB bez wtyczki to wątpię by się
tak złamało. Nawet gdyby upadł to mało prawdopodobne.
To wygląda jakby się ładował przez USB i leżał ekranem w dół i ktoś na
niego nadepnął albo usiadł. W łóżku przykładowo.
Nie ma takiej opcji. Nikt oprócz mnie tableta nie używał, ładowany jest z innego gniazda.

Powtórzę przez ok półtora roku jak go używałem portu usb użyłem może 5 razy- wkładałem tam przejściówkę z microusb na usb(taką: https://www.fajnieitanio.pl/userdata/gfx/1400b691b8f017fb9733fb568680aa8a.jpg
i do przejściówki pendriwe lub telefon.
Ten tablet leży u nas na szafce rtv i był uzywany głównie do oglądania filmów, programów czy innego youtube na telewizorze poprzez hdmi(taki smarttv;)ew do odtwarzania muzyki na tarasie.
Tak więc jestem praktycznie pewien że nikt z domowników tego gniazda nie uszkodził. Z racji tego ze sporadycznie to usb używałem to dowodów nie mam ale przed poprzednią naprawą(wymiana gniazda ładowania) usb działało(tego jestem pewien bo przed wysłaniem do serwisu zgrywałem z tabletu na pena pliki z muzyką) a przestało działać po powrocie sprzętu z serwisu(aczkolwiek zauważyłem to dopiero po kilku tygodniach jak pierwszy raz użyłem usb próbując podłączyć telefon)

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 19, 2016 7:41 am   



Użytkownik "bat" <bat@man.com> napisał w wiadomości
news:np4tut$1f20$1@gioia.aioe.org...
Quote:
On 18.08.2016 20:06, Piotr Gałka wrote:

Głowy nie dam, ale chyba nazywanie tego "przekompilowaniem" to lekkie
przegięcie.

A tam, zlaliście ciepłym moczem klientów. Zwodziliście klientów aż
trzeba było kupić inny sprzęt i jakoś inni żadnych problemów z softem
nie mieli. Zresztą sprawa zamknięta już.

Czynisz mnie odpowiedzialnym za to, że Microsoft coś namieszał.
P.G.

Kris
Guest

Fri Aug 19, 2016 9:12 am   



W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:21:47 UTC+2 użytkownik bat napisał:

Quote:
Teraz może być za późno faktycznie ale następnym razem od razu rękojmia.
Piszesz polecony i chcesz usunięcia wady lub zwrotu kasy.

Dokładnie tak zrobiłem.
Nawet poleconego nie trzeba bo x-com ma do tego dedeykowany odpowiedni formularz

Kris
Guest

Fri Aug 19, 2016 9:17 am   



W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:34:20 UTC+2 użytkownik bat napisał:

Quote:
Nawt gdyby mocno napierać to ciężko tak nadłamać laminat w osi bocznych
mocowań do PCB. To by wymagało wielkiej siły i wyginania w dół wtyczki
ale myślę, że o 20 stopni żeby przektoczyć ten próg rozwarstwiania.

Mógł być nadepnięty z włożoną wtyczką. Ręką tego nie zrobisz !!!
A nieumiejętna próba otwarcia obudowy takiego wyłamania nie spowoduje?

Albo gdy ktoś próbował otwierać obudowę gdy w porcie usb był przewód włożony?

bat
Guest

Fri Aug 19, 2016 10:04 am   



On 19.08.2016 09:12, Kris wrote:
Quote:
W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:21:47 UTC+2 użytkownik bat napisał:

Teraz może być za późno faktycznie ale następnym razem od razu rękojmia.
Piszesz polecony i chcesz usunięcia wady lub zwrotu kasy.

Dokładnie tak zrobiłem.
Nawet poleconego nie trzeba bo x-com ma do tego dedeykowany odpowiedni formularz


Ale formularz to nie pismi procesowe. Odsyła się listem za
potwierdzeniem odbioru. Druga kopia listu w paczce.

bat
Guest

Fri Aug 19, 2016 10:11 am   



On 19.08.2016 07:15, Kris wrote:
Quote:


Nie ma takiej opcji.

Był używany, poszedłeś siusiu i ktoś usiadł na niego z wtyczką
wetkniętą. Posłuchaj, to jest złamane wielką siłą. FR4 ciężko odłamać
kombinerkami. Weź kawałek starej elektroniki i spróbuj złamać laminat.

Więc albo ten tablet był używany wcześniej, był ze zwrotów i miał tylko
nową obudowę albo w domu go załatwiliście.
Skoro działał wcześniej u Ciebie to znaczy, że coś się stało takiego, że
się dalej ujawniło. Moim zdaniem przez napieranie na wtyczkę przy
wtykaniu to nie możliwe.

bat
Guest

Fri Aug 19, 2016 10:18 am   



On 19.08.2016 05:03, HF5BS wrote:
Quote:

Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości
news:np540k$c88$1@dont-email.me...
Nie widzę tam żadnego rozwarstwienia laminatu, ba, laminat wygląda
wręcz idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota
jest tak marnej jakości że głowy nie dam.

Widziałem i śmiem podejrzewać, że specjalnie jest taka ch...ałowa.
Dla mnie coś takiego, to jasny sygnał o lekceważeniu klienta przez
serwis. Syndrom znaczka pocztowego, gdzie np. fotografia przedmiotu ma
rozmiary znaczka pocztowego właśnie, albo jest tak nieostra, rozmazana,
albo z co najmniej 3-krotnym użyciem filtra "Median", bądź

Nieeeeeeeeeeeeee.

still0283-uszkodzenie.jpg nazwa pliku wiesz o czym świadczy? Mam kamerę
inspekcyjną, taką na kabelku z Allegro do zaglądania np do silnika do
tłoków przez świecę żarową. Ona ma rozdzielczoć 640x480 i nazwę plików
snapshotów jako still........
Oni mogli mieć chińską kamerkę z tej samej rodziny.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=kamera%20inspekcyjna%20&bmatch=relevance-pop30-aut-1-2-0613

One dają właśnie takie pliki zdjęć.

bat
Guest

Fri Aug 19, 2016 10:31 am   



On 19.08.2016 09:17, Kris wrote:
Quote:
W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:34:20 UTC+2 użytkownik bat napisał:

Nawt gdyby mocno napierać to ciężko tak nadłamać laminat w osi bocznych
mocowań do PCB. To by wymagało wielkiej siły i wyginania w dół wtyczki
ale myślę, że o 20 stopni żeby przektoczyć ten próg rozwarstwiania.

Mógł być nadepnięty z włożoną wtyczką. Ręką tego nie zrobisz !!!
A nieumiejętna próba otwarcia obudowy takiego wyłamania nie spowoduje?
Albo gdy ktoś próbował otwierać obudowę gdy w porcie usb był przewód włożony?

Wątpliwe. Obudowy otwiera się kostką do gitary żeby zwolnić zaczepy i
nie porysować. Weź stary telefon z szuflady, taki 15 letni, może masz.
Weź kombinerki i próbuj odłamać płytkę. Palcami się zesrasz.
Kombinerkami złamiesz ale zobaczysz ile siły potrzeba.

Więc albo ktoś tej płyty głównej używał wcześniej albo domownicy ci
załatwili.
Kobiety wtykają kable bezmyślnie. Nie umieją przycelować, pchają nie w
tą stronę ale to nie jest powód tego uszkodzenia. Siła potrzebna do
wyłamania była większa.

Np piszesz, że używasz przejściówki na duży pendrive i sobie z tym
chodzisz. Ktoś usiadł czy upuścił na ziemię jak poszedłeś do toalety,
sprawdził no działa więc nic się nie stało. Dalej to już się tylko
rozruszało.

bat
Guest

Fri Aug 19, 2016 10:43 am   



On 19.08.2016 09:41, Piotr Gałka wrote:

Quote:
Czynisz mnie odpowiedzialnym za to, że Microsoft coś namieszał.

Tacy jak ja zarabialiśmy na produkcie od Ciebie. To było nasze narzędzie
pracy. A Ty przez rok czy więcej nie odpisywałeś co dalej. Zaufaliśmy
rodzimej firmie, że będziemy mieli support produktu i nas wystawiłeś do
wiatru. Mam te Twoje programatory w szafie w bardzo dobrym stanie. Może
chcesz je odkupić? Tanie nie były razem ze wszystki mi przejściówkami.
Zrobię zdjęcie tego programatora Piccolo. Takie olanie klientów, zapewne
bardzo wielu to była wyjątkowa podłość. Zachowałeś się jak sprzedawca z
Allegro, który przestaje odbierać telefony.
Nie dało się pisać softu na innym komputerze i programować na drugim
stojącym obok.

Programator który kupiłem w zamian Twojego działa do dzisiaj, soft się
odpala na Windows 10! Ku przestrodze ....

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak udowodnić serwisowi, że uszkodzenie portu USB w tablecie wynika z ich naprawy?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map