Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5
J.F.
Guest
Tue Aug 08, 2017 1:39 pm
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omcdsm$b0u$1@dont-email.me...
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Quote:
Ale Wy przyjmujecie ladowanie dynamopiasta?
Poniewaz najciekawsze byloby zrobic HAMOWANIE z odzyskiwaniem
energii! Albo powiedzmy spowalnianie, najlepiej wtedy chyba
wrobic dwa tradycyjne dynama w hamulec Vbrake z tylu!
Przy okazji, powiedcie jak duza sile hamowania mialaby sama piasta
w, powiedzmy, zwarciu?
Male. Zwarcie nie wnosi straty energii
(za to rezystancja cewki wnosi).
Ale przy ladowaniu strata wieksze
Ktos to kiedys dokladnie przemierzyl - ale teraz nie znajde, to co
innego
https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/
Quote:
Przypuszczam, ze dwa butelkowe dynama razem maja duzo wieksza,
potwierdzicie?
Nawet jedno bedzie mialo duzo wieksze straty.
J.
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Tue Aug 08, 2017 2:18 pm
W dniu 08.08.2017 o 15:55, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Przy okazji, powiedcie jak duza sile hamowania mialaby sama piasta
w, powiedzmy, zwarciu?
Male. Zwarcie nie wnosi straty energii
(za to rezystancja cewki wnosi).
Ale przy ladowaniu strata wieksze
Ale mozna dobrac parametry ladowania np jakiegos akumulatorka aby
poczuc wyrazne hamowanie dynamopiasta?
Policz energię cyklisty i potrzebną moc dynamopiasty. Setki watów i prąd
ładowania setka amperów.
P.P.
J.F.
Guest
Tue Aug 08, 2017 3:12 pm
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omcjom$vab$1@dont-email.me...
Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc.pl.> Wrote in message:
Quote:
Policz energię cyklisty i potrzebną moc dynamopiasty. Setki watów i
prąd
ładowania setka amperów.
Ale krotkotrwaly, czy jest mozliwosc zrobienia takiego czegos?
Z trudem. Alternator samochodowy moze miec i 3kW, ale potrzebuje z 10
tys obr/min.
Chociaz .. mialo to byc w formie "hamulca" ?
To zalozyc mu rolke gumowa na os i dociskac do opony.
J.
J.F.
Guest
Tue Aug 08, 2017 5:01 pm
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omcpp8$jql$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
Chociaz .. mialo to byc w formie "hamulca" ?
To zalozyc mu rolke gumowa na os i dociskac do opony.
Alternatorowi od samochodu, i jego wykorzystac jako hamulec
rowerowy z odzyskiem?
Ale wtedy potrzeba wybrac jakis lekki maly model, zna sie ktos na
tym?
Sa od motocykli, ale te chyba kiepsko regulowane.
http://allegro.pl/alternator-fiat-cinquecento-seicento-uno-900-ccm-i6915894722.html
J.
Pcimol
Guest
Tue Aug 08, 2017 8:27 pm
On 2017-08-08 15:15, Yerine Ictimai wrote:
Quote:
"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> Wrote in message:
Algorytm o którym mówisz nie jest taki prosty do implementacji.
Nachylenie ani prędkość o niczym nie świadczą.
Najprostsze rozwiązanie to ładować kiedy koła się kręcą a korby nie, dwa
magnesy i nawet procesorka nie trzeba. Ale wtedy mało energii by się
zbierało.
Ale Wy przyjmujecie ladowanie dynamopiasta?
Poniewaz najciekawsze byloby zrobic HAMOWANIE z odzyskiwaniem
energii! Albo powiedzmy spowalnianie, najlepiej wtedy chyba
wrobic dwa tradycyjne dynama w hamulec Vbrake z tylu!
I tak tylny hamulec jest malo skuteczny w ogole (z racji praw
fizyki) i pelni funkcje w zasadzie spowalniacza, wiec kiedy
zastapimy zwykle klocki Vbrejka dynamami (w ksztalcie butelki)
wowczas efekt spowalniania uzyskamy podobny ale za to przy kazdym
zacisnieciu klamki hamulcowej poplynie prad do np powerbanku
Takie hamowanie mają niektóre elektryki. Wielkiej korzyści energetycznej
z tego nie ma.
Andrzej W.
Guest
Wed Aug 09, 2017 6:24 am
W dniu 2017-08-09 o 00:48, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
Ale moze ktos oszacuje ile energii mozna by odzyskac z typowego
hamowania dwoma dynamami butelkowymi podczas typowej przejazdzki
rowerowej kilkugodzinnej?
Zero ze względu na bardzo niską sprawność takiego dynama.
Dynama butelkowe wnoszą głównie straty mechaniczne.
Tu jest zestawienie które teoretycznie temu przeczy, należy jednak
pamiętać, że to testowane dynamo butelkowe kosztowało ok 370 PLN.
http://veloweb.ca/resources/VBQgenerator.pdf
Więcej energii uzyskasz z dynamopiasty i zwykłych hamulców, których
klamka załącza ładowanie (klamki do elektrycznych mają styki).
--
AWa.
el_es
Guest
Wed Aug 09, 2017 8:24 pm
On 09-Aug-17 17:22, Yerine Ictimai wrote:
Quote:
Prosze Was zaproponujcie jakas akuratna pradnice do takiego
zastosowania jak odzysk energii przy hamowaniu, jakis lekki maly
alternator (moze od quada?), albo od motorowki, albo jakis
silnik, i gdzie jeszcze sa pradnice powszechnie wykorzystowane?
'Prosciej' moze byc np 6 dynam 'butelkowych' (po 3 na strone)
tylko ja wiem, czy ja chce przerabiac rower na Mad Maxa ? :)
el es
Pcimol
Guest
Wed Aug 09, 2017 9:35 pm
On 2017-08-09 00:42, Yerine Ictimai wrote:
Quote:
Pcimol <a@b.com> Wrote in message:
zastapimy zwykle klocki Vbrejka dynamami (w ksztalcie butelki)
wowczas efekt spowalniania uzyskamy podobny ale za to przy kazdym
zacisnieciu klamki hamulcowej poplynie prad do np powerbanku
:)
Takie hamowanie mają niektóre elektryki. Wielkiej korzyści energetycznej
z tego nie ma.
Poniewaz tam potrzeba energii do napedu, przy takich ilosciach
jakie wleza do poteznego akumulatora te odzyskane z hamowania to
malo. Ale w typowym rowerze na pedaly energii trzeba tylko do
oswitelenia, ew nawigacji, telefonu, gadzetow elektronicznych
ktore pobieraja o kilka rzedow wielkosci mniej niz naped
elektryka.
Ta, jasne - tylko do efektywnego hamowania musisz odbierać konkretną
energie w jednostce czasu. Czyli potrzebna jest MOC.
J.F.
Guest
Thu Aug 10, 2017 7:36 am
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omfclc$3me$1@dont-email.me...
Quote:
Prosze Was zaproponujcie jakas akuratna pradnice do takiego
zastosowania jak odzysk energii przy hamowaniu, jakis lekki maly
alternator (moze od quada?), albo od motorowki, albo jakis
silnik, i gdzie jeszcze sa pradnice powszechnie wykorzystowane?
A nie ma gotowych ?
Tyle sie slyszy ostatnio o "wspomagaczach" w kolarskim swiatku, w
ramie mozna schowac tak, ze nie widac.
Mozna sprobowac jakis wiekszy silnik krokowy, albo inny BLDC
Quote:
Problem w tym aby miala taka moc aby stawiajac opor mechaniczny
odzyskiwala wiekszosc energii ladujac przy tym koszyczek czterech
akumulatorkow 18650 Li-ion,
przykladowo taki:
http://tinyurl.com/yawhynjp
Tylko ze 4 takie maja ~30Wh = 100kJ.
Mniej wiecej tyle, co 100m spadku terenu na rowerze ... no, calkiem
przyzwoicie, tylko trzeba by zjazd rozlozyc na 15 minut ...
No, odejmujac polowe na opory ruchu roweru to mamy 200m, 4 km przy
spadku 5%, ale wtedy sie szybko zjezdza :-)
J.
J.F.
Guest
Thu Aug 10, 2017 11:59 am
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omhfub$raj$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
A nie ma gotowych ?
Tyle sie slyszy ostatnio o "wspomagaczach" w kolarskim swiatku, w
ramie mozna schowac tak, ze nie widac.
Pierwsze slysze, i jak to dziala, przy jezdzie z gorki laduje
akumulator aby potem pradnica robila za silnik?
A to byloby dobre, jezeli takie istnieje?
Jak to dziala, to trzeba by sie konkretow doszukac, na razie sa
sensacje
http://www.bicycling.com/racing/are-tour-de-france-racers-cheating-with-secret-motors
http://wwos.nine.com.au/2016/04/18/12/36/cyclists-accused-of-moto-cheating
http://www.cyclingnews.com/news/53-year-old-amateur-rider-caught-using-hidden-motor-at-italian-race/
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Oct 13, 2017 1:19 pm
Hello Yerine,
Monday, August 7, 2017, 5:30:39 PM, you wrote:
[...]
Quote:
Ale czy widziales telefon komorkowy na baterie "paluszki" kupowane
w kiosku?
Ja tak. Motorola C160
[...]
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Zenek Kapelinder
Guest
Fri Oct 13, 2017 6:13 pm
Zrobienie induktora, jak go nazwales, dla mnie przedstawialo by niski poziom trudnosci. Dla Ciebie jest niewykonalne.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5