RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak samodzielnie stworzyć rowerowe lampki indukcyjne na magnesy z Decathlonu?

(Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak samodzielnie stworzyć rowerowe lampki indukcyjne na magnesy z Decathlonu?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Yerine Ictimai
Guest

Thu Jan 01, 1970 2:00 am   



Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Quote:
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Pojawil sie taki pomyslowy produkt:
https://decathlon.pl/zestaw-owietlenia-na-rower-bez-baterii-sl200-
-id_8089992.html

i jest fajny ale ma tez swoje wady:
- za drogi,
- lamki sa umieszczone w takim miejscu ze opony je moga zaslaniac.

Prawie kupuje ale pan w sklepie mowi ze to tylko do hamulcow
rolkowych, i rzeczywiscie, popatrzcie na to zdjecie:

http://tinyurl.com/yaqtjbks

Patrze na tylny widelec w mym rowerze i widze, ze tam
przeszkadzaja srubki: hamulca tarczowego i bagaznika. Potrzeba
zrobic przerobke jakas, a jezeli tak pokombinowac juz mozna z
wlasnymi konstrukcjami opartymi na tym pomysle.


Powiedzcie, warto ten zestaw zakupic za stowke przyjmujac z gory
ze kupuje surowiec do wlasnej konstrukcji? Przerobic taniej i
lepiej, czy zrobic samodzielnie? A jezeli przerobic jakos to
jak?


----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Yerine Ictimai
Guest

Thu Jan 01, 1970 2:00 am   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Quote:
A nie ma gotowych ?
Tyle sie slyszy ostatnio o "wspomagaczach" w kolarskim swiatku, w
ramie mozna schowac tak, ze nie widac.

Pierwsze slysze, i jak to dziala, przy jezdzie z gorki laduje
akumulator aby potem pradnica robila za silnik?
A to byloby dobre, jezeli takie istnieje?

Quote:
Mozna sprobowac jakis wiekszy silnik krokowy, albo inny BLDC

A mozna o jakies linki poprosic?

Quote:
Problem w tym aby miala taka moc aby stawiajac opor mechaniczny
odzyskiwala wiekszosc energii ladujac przy tym koszyczek czterech
akumulatorkow 18650 Li-ion,
przykladowo taki:
http://tinyurl.com/yawhynjp

Tylko ze 4 takie maja ~30Wh = 100kJ.
Mniej wiecej tyle, co 100m spadku terenu na rowerze ... no, calkiem
przyzwoicie, tylko trzeba by zjazd rozlozyc na 15 minut ...

No, odejmujac polowe na opory ruchu roweru to mamy 200m, 4 km przy
spadku 5%, ale wtedy sie szybko zjezdza :-)

J.


Aha, czyli sam jak widzisz wykonalne, tylko widz w tym aby
pradnica stawiala AKURAT taki opor aby mogla robic za
hamulec.



----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

m4rkiz
Guest

Sun Aug 06, 2017 8:01 pm   



On 2017-08-06 20:49, Yerine Ictimai wrote:
Quote:
Induktor pozostal do zrobienia, moze by wziac cos gotowego?
Pierwsze co przychodzi do glowy to licznik rowerowy, posiadaja
one podobny induktor do zliczania obrotow kola (wraz z gotowym
mocowaniem):
http://tinyurl.com/y7b5co4w

tam sa zwykle kontaktrony

Quote:
PYTANIE: mozna ten induktor od licznila przerobic aby generowal
prad do zasilania diod w swiatelku rowerowym (tylnym)?

nie

Quote:
A jezeli tu jest problem to moze Szanowni elektronicy grupowi
zasugeruja skad wziac lepszy element? Wink

zrobienie tego tak zeby faktycznie dzialalo to bedzie troche grzebania,
trzeba by to nawinac, zalac jakas zywica albo polowac na cos gotowego

mysle ze stowa to nie jest zaporowa cena i samodzielne dlubanie wiele
taniej nie wyjdzie - chyba ze zrobisz to co trzeba za pierwszym podejsciem

ToMasz
Guest

Sun Aug 06, 2017 9:01 pm   



W dniu 06.08.2017 o 22:31, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> Wrote in message:
trzeba by to nawinac, zalac jakas zywica albo polowac na cos gotowego


Ale co tam jest w tym zestawie, cewka z rdzeniem indukowana
przejezdzajacym magnesem?

tak. i to taka aby dawać odpowiednie napięcie ( wszelkie zmiany to

strata mocy) i na tyle wydajna aby zaspokoić wymagania energetyczne
diody. Teroretycznie proste, ale w praktyce - nie bardzo. już sam sposób
trwałego mocowania do ramy rowerowej jest niebanalny.

ja to też chciałem kiedys wykonać samodzielnie, ale za 100zł, to ja mam
lampy że hoho!

ToMasz

Andrzej W.
Guest

Mon Aug 07, 2017 6:27 am   



W dniu 2017-08-06 o 20:49, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
A jezeli tu jest problem to moze Szanowni elektronicy grupowi
zasugeruja skad wziac lepszy element?Wink

Kupujesz u Chińczyków garść mini magnesów neodymowych:

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-Neodymium.html?initiative_id=SB_20170806221650&site=glo&SortType=price_asc&SearchText=Neodymium&CatId=911

Układasz je na obwodzie koła, klejąc np. do jakiegoś sztywnego krążka,
na widelcu dajesz jakąś cewkę dbając by odstęp od magnesów był prawie
zerowy, kombinujesz z kształtem rdzenia, ilością zwojów i za piątym,
szóstym razem wiesz, już, że mechanika to nie twoja najmocniejsza strona
Smile. A potem zostaje tylko zrobić elektronikę.
Na samym końcu sprawdzasz ile kosztuje dynamopiasta, podliczasz swoje
wydatki i czas poświęcony i wychodzi Ci, że mógłbyś sobie spokojnie
kupić Busch & Müller. :D


--
AWa.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Mon Aug 07, 2017 7:45 am   



On 2017-08-06 20:56, Yerine Ictimai wrote:
Quote:
Poniewaz sie zlamal adres url to jeszcze raz ;)

Pojawil sie taki pomyslowy produkt:
http://tinyurl.com/y6v6jvu4
i jest fajny ale ma tez swoje wady:
- za drogi,
- lamki sa umieszczone w takim miejscu ze opony je moga zaslaniac.

Lojalnie uprzedzają że to do poprawy widoczności.


IMO coś dodatkowego przymocowane do szprych, coś dodatkowego pod
nakrętką mocujacą oś koła


NIE NIE NIE po trzykroć NIE!


Włodek

Piotr Gałka
Guest

Mon Aug 07, 2017 9:00 am   



W dniu 2017-08-06 o 20:49, Yerine Ictimai pisze:
Quote:

Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc :)


Jaki jest podstawowy cel Twoich kombinacji?
1. Chcesz uniknąć kupowania bateryjek.
2. Chcesz aby nie trzeba było pamiętać o lampkach.

Jeśli 1 to:
Według mnie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest dynamo.
Przy poprzednim pytaniu o lampki zasilane ogniwami słonecznymi sądziłem,
że nie chcesz obciążać pedałowania dostarczaniem energii do lampek, ale
teraz widzę, że na tym Ci nie zależy.
Inną możliwością jest jakiś akumulator doładowywany ze słońca lub w
czasie postoju z domowej stacji ładującej.

Skojarzenie - wyobraźcie sobie rower podłączony do stacji ładowania
samochodów elektrycznych :)

Jeśli 2 to:
Możesz wziąć taki kontaktron od licznika rowerowego zrobić sterowanie
bateryjnych lampek tak, że jak są impulsy to świecą, a jak nie ma to nie
świecą.
P.G.

Paweł Pawłowicz
Guest

Mon Aug 07, 2017 11:12 am   



W dniu 07.08.2017 o 11:51, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> Wrote in message:
Jaki jest podstawowy cel Twoich kombinacji?
1. Chcesz uniknąć kupowania bateryjek.
2. Chcesz aby nie trzeba było pamiętać o lampkach.

Przypuszczam ze 1) wlasnie same swiatelka to chce kontrolowac,
szczegolnie wlaczac i wylaczac na zyczenie (nie chce zeby diody
migaly w dzien).

Podstawowy cel jeszcze to: niezawodnosc, ODPORNOSC NA WSTRZASY!

W takim razie zapomnij o tego typu wynalazkach.

Quote:
Jeśli 1 to:
Według mnie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest dynamo.

Ale dynamo jest jakies klopotliwe w uzyciu, ciezkie i drogie
(jezeli w piascie), stawia opor przy pedalowaniu.

Jakiś stawia niewątpliwie, w końcu skądś bierze energię (jak i Twój
induktor). A że przy dynamie w piaście opór jest praktycznie
niezauważalny, to inna bajka.

P.P.

Andrzej W.
Guest

Mon Aug 07, 2017 11:22 am   



W dniu 2017-08-07 o 12:03, Yerine Ictimai pisze:
Quote:
Ale nie chce dynamopiasty, jest ciezka i stawia opor przy jezdzie!

200-300 vs 500-600g naprawdę ciężkie, ścigasz się zawodowo na tym rowerze?
Opory przy jeździe, bez włączonych świateł?
Zależy co kupisz.
https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/

--
AWa.

Piotr Gałka
Guest

Mon Aug 07, 2017 11:30 am   



W dniu 2017-08-07 o 11:51, Yerine Ictimai pisze:
Quote:

Ale dynamo jest jakies klopotliwe w uzyciu, ciezkie i drogie
(jezeli w piascie), stawia opor przy pedalowaniu.

Takie dynamo nachylane, dociskane do opony miałem lata temu - to
faktycznie nawet nie obciążone stawia duży opór.
Nigdy nie miałem roweru ze współczesnym dynamem montowanym w piaście.
Wydaje mi się, że jest to znacznie lepsze rozwiązanie od tego
klasycznego i nie powinno ono stawiać wiele większego oporu niż moc
dostarczana do obciążenia.
Ale niech się wypowiedzą ci co wiedzą jak jest na prawdę.

Quote:
Ale wlasnie zalezy, przeciez ten zestaw z magnesikami stawia tak
minimalny opor, ze w ogole pomijalny (w przeciwienstwie do
dynama)!

Sądzę (patrz wyżej) że możesz się mylić, ale pewności nie mam.
Cudów nie ma. Moc się nie bierze znikąd. Te magnesiki muszą stawiać opór
pozwalający uzyskać moc wystarczającą do świecenia tych lampek i tego
nie przeskoczysz. Czy takie magnesiki są bardziej wydajną konstrukcją od
profesjonalnego dynama - śmiem wątpić.
Zapewne te magnesiki dadzą małe obciążenie bo i jasność tych lampek
będzie mała, ale czy dynamo zasilające takie same lampki obciąży mocniej?

Quote:
Przecietny powerbank wystarczy, albo powerbank z ogniwem solarnym?

Ogólnie zacząć trzeba od ustalenia jaka moc oświetlenia i jak długo ma
dziłać. No i co to jest przecietny powerbank.

Quote:
Jeśli 2 to:
Możesz wziąć taki kontaktron od licznika rowerowego zrobić sterowanie
bateryjnych lampek tak, że jak są impulsy to świecą, a jak nie ma to nie
świecą.

Przeciez mowie: zadnych baterii!

Dobra. Nie denerwuj się. Do tej pory nie było to dla mnie wcale takie
jasne. Może przegapiłem gdzieś tę jednoznaczną wypowiedź, albo nawet jak
była jednoznaczna to może ją odebrałem jedynie jako argument
przemawiający za jakimś konkretnym rozwiązaniem.
Dopiero w tej wypowiedzi stało się to dla mnie absolutnie jasne.

Ale nie rozumiem co masz do baterii.
Zrobiłem kiedyś dla syna "power-bank", gdzie źródłem zasilania były
baterie (nie akumulatory, bo te trzeba ładować) - paluszki AA.
Dotychczas na ten cel poszło może z 10 zestawów po 4 paluszki. Wydatek
chyba mniejszy niż na przyzwoity power bank, a zaleta, że przy braku
dostępu do sieci możesz po prostu wymienić paluszki, które da się
wszędzie kupić.

Quote:
Poza tym mowiliscie: prostota jest cnota, jak najmniej kombinacji.
A ten zestaw jest prosty, zwlaszcza w montazu! Przydaloby sie
jednak przerobic go nieco, wykorzystac jedynie ten element
indukujacy prad, a prad poprowadzic normalnym przewodem do
normalnej lampki LED na bagazniku.

"przerobić" zaprzecza "prosty, zwłaszcza w montażu!"

Quote:
Powiedzcie, naprawde to jest takie trudne zeby zrobic induktor
samodzielnie?

Zrób i podziel się doświadczeniami.

Samodzielne zrobienie power-banku wydaje mi się prostsze od takiego
induktora bo jest więcej twardych danych na podstawie których można
zrobić projekt. A Ty nie rozważasz robienia tego samemu tylko
wykorzystanie gotowego. A przecież taki gotowy zdecydowanie nie jest
dopasowany do ładowania z induktora i do zasilania lampek. Robiąc samemu
można by się lepiej dopasować.
P.G.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 07, 2017 11:34 am   



Pan Andrzej W. napisał:

Quote:
Ale nie chce dynamopiasty, jest ciezka i stawia opor przy jezdzie!

200-300 vs 500-600g naprawdę ciężkie, ścigasz się zawodowo na tym rowerze?
Opory przy jeździe, bez włączonych świateł?
Zależy co kupisz.
https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/

Czy nikt do tej pory nie wpadł na pomysł roweru hybrydowego? Takiego,
który ma dynamo i akumulator. Cyklista ze mnie marny, ale zdaje mi się,
że jazda na bicyklu nie składa się z samego pedałowania. Jest wiele
takich momentów, jak jazda z górki czy dojeżdzanie do skrzyżowania,
że turla się na luzie, a hamowanie silnikiem byłoby nawet wskazane.
W tym czasie można sobie choćby akumulatory do świecenia podładować,
nie wkładając w to żadnego dodatkowego wysiłku.

--
Jarek

Piotr Gałka
Guest

Mon Aug 07, 2017 11:35 am   



W dniu 2017-08-07 o 12:03, Yerine Ictimai pisze:

Quote:
Układasz je na obwodzie koła, klejąc np. do jakiegoś sztywnego krążka,

Ale po co kombinowac az tak, z klejeniem i krazkiem, chyba
wystarczy kupic kilka takich magnesikow przykrecanych do
szprych:
http://tinyurl.com/yc6o8nyl

Energia potrzebna do przemieszczenia jednej blaszki w kontaktronie ma
się nijak do energii potrzebnej do oświetlenia roweru.
Stąd i magnesik potrzebny do przełączania kontaktronu ma się nijak do
magnesów, które mają jako taką energię wygenerować w cewce.
P.G.

J.F.
Guest

Mon Aug 07, 2017 12:55 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnoogk2v.apv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan Andrzej W. napisał:
Quote:
Ale nie chce dynamopiasty, jest ciezka i stawia opor przy jezdzie!
200-300 vs 500-600g naprawdę ciężkie, ścigasz się zawodowo na tym
rowerze?
Opory przy jeździe, bez włączonych świateł?
Zależy co kupisz.
https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/

Czy nikt do tej pory nie wpadł na pomysł roweru hybrydowego? Takiego,
który ma dynamo i akumulator. Cyklista ze mnie marny, ale zdaje mi
się,
że jazda na bicyklu nie składa się z samego pedałowania. Jest wiele
takich momentów, jak jazda z górki czy dojeżdzanie do skrzyżowania,
że turla się na luzie, a hamowanie silnikiem byłoby nawet wskazane.

Alez wpadli, a teraz ich dyskwalifikuja :-)


J.

J.F.
Guest

Mon Aug 07, 2017 12:58 pm   



Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:om9j00$rsr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
Quote:
Nigdy nie miałem roweru ze współczesnym dynamem montowanym w piaście.
Wydaje mi się, że jest to znacznie lepsze rozwiązanie od tego
klasycznego i nie powinno ono stawiać wiele większego oporu niż moc
dostarczana do obciążenia.
Ale niech się wypowiedzą ci co wiedzą jak jest na prawdę.

Gdzies byla strona, gdy ktos zmierzyl takie dynama w piascie.
I odpowiedz nie byla latwa - zwarte czy rozwarte - podobny pobor mocy
z kola.

J.

J.F.
Guest

Mon Aug 07, 2017 4:09 pm   



Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oma0r6$67o$1@dont-email.me...
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> Wrote in message:
Quote:
Takie dynamo nachylane, dociskane do opony miałem lata temu - to
faktycznie nawet nie obciążone stawia duży opór.

A ciekawe dlaczego, jakas dynamopiasta stawia opor tylko obciazona
a to zawsze?

przekladnia cierna, dodatkowe lozyska - to i stawia.
A piascie tylko magnes i cewki.

Quote:
Cudów nie ma. Moc się nie bierze znikąd. Te magnesiki muszą stawiać
opór
pozwalający uzyskać moc wystarczającą do świecenia tych lampek i
tego
nie przeskoczysz.

Ale zastanow sie jaka moc biora dwie diody wlaczane na ulamki sekund!

Dosc spora, bo to 1.4V przy napieciu rzedu 6V.
Przy czym mozna dac Schotky, a napiecie niekoniecznie musi byc 6V.

Quote:
Ale nie rozumiem co masz do baterii.
Ale czy widziales telefon komorkowy na baterie "paluszki" kupowane
w kiosku? Wink

Widzialem, mialem - Motorola miala kilka modeli.
Ale uzywalem z aukumulatorem, ktory wtedy starczal na dluuuuugo
czuwania.
W razie wygadania mozna bylo jednak baterie wsadzic.

J.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak samodzielnie stworzyć rowerowe lampki indukcyjne na magnesy z Decathlonu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map