RTV forum PL | NewsGroups PL

Doświadczenia z mikserami: Silvercrest z Lidla vs. markowe Eldom, Zelmer i Bosch

Marketowe a firmowe

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Doświadczenia z mikserami: Silvercrest z Lidla vs. markowe Eldom, Zelmer i Bosch

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Pszemol
Guest

Fri Mar 11, 2016 2:00 pm   



"re" <re@re.invalid> wrote in message news:nbs1u3$pqq$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Chyba nie odczytałeś precyzyjnie o co pytałem w swojej wypowiedzi.
Gwarancja nie ma absolutnie nic wspólnego z trwałością urządzenia.
---
Gwarancja trwałości urządzenia.

I wciąż nie ma on związku z trwałością.
---
Jak gwarancja trwałości może nie mieć związku z trwałością.

Bardzo łatwo. Nietrwały produkt moze mieć dłuższą gwarancję
oferowaną przez producenta jako "bonus" kompensujący
znaną na rynku mniejszą twałość produktu. Bez dłuższej
gwarancji (czy lepszej gwarancji) ten produkt nie byłby
konkurencyjny na rynku bo klient bałby się za bardzo awarii
aby zaryzykować zakup.

Myślałem że wyraźnie ilustruje ten problem przykład
samochodowy podany wcześniej: Honda ma na rynku
USA dobrą reputację niezawodnego auta. Hyundai ma
na rynku reputację rozlatującego się i cieknącego szajsu.
Honda z gwarancją 3-letnią i 36 tysiecy mil sprzedaje
się jak ciepłe bułeczki. Aby Hyundai mógł coś sprzedać
daje 10-letnią gwarancję i 100 tysięcy mil i staje się
nieco bardziej konkurencyjnym wiązanym produktem
bez podnoszenia trwałości samego samochodu.

Quote:
Może jakieś polisy masz na fakturze, ale typowej gwarancji nie.

To czy coś jest wyszczególnione na fakturze czy nie jest
nie ma w tej dyskusji żadnego znaczenia. Rodzaj gwarancji,
czas jej trwania, dodatkowe warunki (np. limit przebiegu
w przypadku samochodów) jest płynnie regulowana przez
producenta i manipuluje on gwarancją konkurencyjność
swojego produktu na rynku. Zauważ, że prawo reguluje
tylko minimalne warunki gwarancji (np. minimum 2 lata)
co nie przeszkadza producentowi oferować np. 3 letnią
jak w przypadku niektórych dysków twardych lub wieczystą
gwarancję jak w przypadku niektórych modułów pamięci RAM.

Pszemol
Guest

Fri Mar 11, 2016 2:05 pm   



"Piotr Dmochowski" <imie_nazwisko@poczta.onet.pl> wrote in message
news:56e17798$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2016-03-10 o 14:04, Pszemol pisze:
Zlali? Nie mówię aby zlali...
Alternatywą jest oferowanie produktu bez NOWEJ gwarancji.
Przy wymianie w 22 miesiącu 24-miesięcznej gwarancji
miałbyś wciąż 2 miesiące gwarancji ale nie więcej. O to mi chodzi.
Klient zapłacił za produkt który miał wytrzymać 24 miesiące użytkowania,
co obiecał mu producent. Dostarczył bubel który rozpadł się po 22
miesiącach. Zabiera więc swój bubel i daje to za co zapłacił klient, więc
produkt który ma wytrzymać 24 miesiące użytkowania.

Fajnie to sobie interpretujesz ale to nie tak ma pracować... Smile
Kupujesz produkt z 24 miesięczną gwarancją i go używasz.
Nikt nie napisał Ci, że laptop będzie po 23 miesiącach nowy.
To, że producent akurat w przypadku laptopa dał Ci nowy
potraktuj jako bonus wynikający prawdopodobnie z mało
rozwiniętego zaplecza na rynku polskim - na większych
rynkach dostałbyś pewnie laptop naprawiony lub "refurbished".

Quote:
Jak widać nie robi łaski, bo to nie była umowa dzierżawy na 24 miesiące (i
wtedy daje się produkt zastępczy na 2 miesiące brakujące do końca umowy),
tylko ma dostarczyć produkt który ma wytrzymać co najmniej 2 lata. Do tego
się zobowiązał i za to wziął pieniądze.

Piotrze, argument o dzierżawie zastanawia mnie czy nie mylisz
czasu gwarancji z czasem pracy urządzenia...
Czy Tobie się może wydaje (błędnie) że nowy laptop zaoferowany
w 22 miesiącu 24 miesięcznej gwarancji na wymianę zepsutego
przestanie za dwa miesiące działać? Smile

re
Guest

Sat Mar 12, 2016 7:17 pm   



Użytkownik "Pszemol"

Quote:
Chyba nie odczytałeś precyzyjnie o co pytałem w swojej wypowiedzi.
Gwarancja nie ma absolutnie nic wspólnego z trwałością urządzenia.
---
Gwarancja trwałości urządzenia.

I wciąż nie ma on związku z trwałością.
---
Jak gwarancja trwałości może nie mieć związku z trwałością.

Bardzo łatwo. Nietrwały produkt moze mieć dłuższą gwarancję
oferowaną przez producenta jako "bonus" kompensujący
znaną na rynku mniejszą twałość produktu. Bez dłuższej
gwarancji (czy lepszej gwarancji) ten produkt nie byłby
konkurencyjny na rynku bo klient bałby się za bardzo awarii
aby zaryzykować zakup.
---
Żeby producentowi opłacało się danie długiej gwarancji musi mieć tak trwały
produkt by koszty napraw nie zjadły zysku ze sprzedaży.

re
Guest

Sat Mar 12, 2016 7:25 pm   



Użytkownik "Pszemol"

Quote:
W dniu 2016-03-10 o 14:04, Pszemol pisze:
Zlali? Nie mówię aby zlali...
Alternatywą jest oferowanie produktu bez NOWEJ gwarancji.
Przy wymianie w 22 miesiącu 24-miesięcznej gwarancji
miałbyś wciąż 2 miesiące gwarancji ale nie więcej. O to mi chodzi.
Klient zapłacił za produkt który miał wytrzymać 24 miesiące użytkowania,
co obiecał mu producent. Dostarczył bubel który rozpadł się po 22
miesiącach. Zabiera więc swój bubel i daje to za co zapłacił klient, więc
produkt który ma wytrzymać 24 miesiące użytkowania.

Fajnie to sobie interpretujesz ale to nie tak ma pracować... Smile
Kupujesz produkt z 24 miesięczną gwarancją i go używasz.
Nikt nie napisał Ci, że laptop będzie po 23 miesiącach nowy.
To, że producent akurat w przypadku laptopa dał Ci nowy
potraktuj jako bonus wynikający prawdopodobnie z mało
rozwiniętego zaplecza na rynku polskim - na większych
rynkach dostałbyś pewnie laptop naprawiony lub "refurbished".
---
P..sz jak z japkiem. Po prostu mamy tu lepsze prawo.

Pszemol
Guest

Sun Apr 03, 2016 7:29 pm   



"re" <re@re.invalid> wrote in message news:nc1mg5$mj6$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Bardzo łatwo. Nietrwały produkt moze mieć dłuższą gwarancję
oferowaną przez producenta jako "bonus" kompensujący
znaną na rynku mniejszą twałość produktu. Bez dłuższej
gwarancji (czy lepszej gwarancji) ten produkt nie byłby
konkurencyjny na rynku bo klient bałby się za bardzo awarii
aby zaryzykować zakup.
---
Żeby producentowi opłacało się danie długiej gwarancji musi mieć tak
trwały produkt by koszty napraw nie zjadły zysku ze sprzedaży.

Jasne. Np. zepsuje się 20% pralek gorszego producenta, 5% pralek
lepszego producenta, ale lepszy producent daje tylko rok gwarancji
to gorszy producent może wciąż "przebić" dając dwuletnią gwarancję
i wypaść nieco lepiej na rynku detalicznym - mało tego, sugerować
nieobeznanym że pralka z dwuletnią gwarancją MUSI być lepsza niż
pralka z roczną.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Doświadczenia z mikserami: Silvercrest z Lidla vs. markowe Eldom, Zelmer i Bosch

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map