RTV forum PL | NewsGroups PL

Czy nowy helikopter z TVX to prawdziwy hit, czy może jednak KICHA?

Znalazłem coś niesamowitego !!! Czy to może jakaś KICHA ???

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy nowy helikopter z TVX to prawdziwy hit, czy może jednak KICHA?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

J.F.
Guest

Thu Mar 02, 2006 9:02 am   



On Wed, 1 Mar 2006 10:26:53 +0100, Ghost wrote:
Quote:
http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/szybow.html

Czy sugerujesz, ze kawalek
"Szybowiec może wznosić się w górę [..] gdy znajdzie się w prądach
wstępujących"
Jest nieprawda?

Nie cala. Moze sie tez wznosic wykorzystujac swoja predkosc.

Wysoko nie zaleci, ale te 100m owszem.

J.

Ghost
Guest

Thu Mar 02, 2006 9:57 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:569d0210ean476s22v8qdjg3cn482nt2br@4ax.com...
Quote:
On Wed, 1 Mar 2006 10:26:53 +0100, Ghost wrote:
http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/szybow.html

Czy sugerujesz, ze kawalek
"Szybowiec może wznosić się w górę [..] gdy znajdzie się w prądach
wstępujących"
Jest nieprawda?

Nie cala. Moze sie tez wznosic wykorzystujac swoja predkosc.

Niesamowite...

J.F.
Guest

Thu Mar 02, 2006 2:55 pm   



On Thu, 02 Mar 2006 12:30:00 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:
Quote:
Użytkownik J.F. napisał:
Ale o co innego chodzi - wezcie powietrze bez pradow,
moc wynikajaca z opadania zapewnia szybowcowi szybki i bezpieczny lot.

A bardzo wolno opada. ze 2m/s..

Uuuu to jakiś starusieńki szybowszczyk Smile
Popularny SZD-51 Junior ma minimalne opadanie własne na poziomie 0,58m/s
Oczywiście jak oddamy drąga to będzie spadał szybciej ale i prędkość
postępowa wzrośnie dość gwałtownie. Przy wspomnianym opadaniu 2m/s
Juniorek będzie gnał przed siebie z prędkością ponad 140km/h, a przy
opadaniu na poziomie 3,6m/s rozpędza się do 180km/h.

A mial szybko leciec, 200km/h :-)

J.

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 4:24 pm   



Użytkownik J.F. napisał:
Quote:
On Thu, 02 Mar 2006 12:30:00 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:

Użytkownik J.F. napisał:

A mial szybko leciec, 200km/h :-)


To przy opadaniu 4m/s wyciągnie te 200km/h.
Powyżej 220km/h Junorka bym nie rozpędzał, bo mogłyby z niego zaczać
odpadać jakieś części Wink (Co nie znaczy, że nie poleci szybciej)

Pozdrawiam
Grzegorz

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 4:59 pm   



Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

Quote:
Nie cala. Moze sie tez wznosic wykorzystujac swoja predkosc.

Wysoko nie zaleci, ale te 100m owszem.


Czyli... przerabia energię kinetyczną w potencjalną.
Niestety przemiana ta nie odbywa się bez strat :-(


Aaaa... byłbym zapomniał. Ważne aby przed rozpoczęciem takowej przemiany
szybowiec posiadał prędkość sporo większą od minimalnej, bo inaczej
posiadana energia potencjalna zacznie się bardzo szybko przemieniać w
kinetyczną Wink

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Mar 02, 2006 5:00 pm   



Hello Grzegorz,

Thursday, March 2, 2006, 12:30:00 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Ale o co innego chodzi - wezcie powietrze bez pradow,
moc wynikajaca z opadania zapewnia szybowcowi szybki i bezpieczny lot.
A bardzo wolno opada. ze 2m/s..
Uuuu to jakiś starusieńki szybowszczyk Smile
Popularny SZD-51 Junior ma minimalne opadanie własne na poziomie 0,58m/s

Ale to juz na granicy przeciągnięcia - nieprawdaż?

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 6:50 pm   



Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Quote:
Hello Grzegorz,

Thursday, March 2, 2006, 12:30:00 PM, you wrote:

[...]


Ale o co innego chodzi - wezcie powietrze bez pradow,
moc wynikajaca z opadania zapewnia szybowcowi szybki i bezpieczny lot.
A bardzo wolno opada. ze 2m/s..

Uuuu to jakiś starusieńki szybowszczyk Smile
Popularny SZD-51 Junior ma minimalne opadanie własne na poziomie 0,58m/s


Ale to juz na granicy przeciągnięcia - nieprawdaż?

[...]

Nie. Jest to tzw. prędkość ekonomiczna (najmniejszego opadania). Dla

szybowca Junior wynosi ona ok. 70km/h (w zależności od obciążenia
szybowca). Prędkość przeciągnięcia to ok 60km/h. Prędkości te dość mocno
zależą od obciążenia powierzchni nośnej (czyli od ciężaru szybowca w
locie = cieżar szybowca + bagaż + pilot ze spadochronem). Dodatkowym
elementem jest położenie środka ciężkości. Cięższy pilot powoduje
przesunięcie środka ciężkości do przodu. Junior jest takim sympatycznym
szybowszczykiem, że przy mojej wadze (razem ze spadarchronem prawie
90kg) prawie nie sposób go przeciągnąć. Podczas lotu mogę powoli ściągać
drążek aż do oporu. Junior pomału zadziera dziób, prędkość spada poniżej
60km/h, wyraźnie słychać odrywanie się strug powietrza na skrzydłach
przy kadłubie, ale szybowiec jest dalej sterowny i wcale nie ma ochoty
zwalić się w korkociąg. Wysokości oczywiście dość szybko ubywa :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Ghost
Guest

Thu Mar 02, 2006 7:01 pm   



Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:du52mv$mlr$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Użytkownik Ghost napisał:


A co to znaczy latac w stanie niewazkosci? Dla mnie latac to tyle co
unosic sie - przynajmniej utrzymywac jakis pulap - (np. w powietrzu)
poprzez wykorzystanie jakiejs techniki rownowazenia sily grawitacji. W
niewazkosci nie doswiadczamy grawitacji, stad wszystko co tylko
"zawiesimy" (pozostawimy) w przestrzeni ("w powietrzu") wtedy "lata",
zatem samoloty tez.

Fakt, znowu wyraziłem się dość nieprzecyzyjnie. Mam na myśli latanie w
jakiś kontrolowany sposób, a nie tylko unoszenie się w powietrzu.

Jesli tylko jestes w stanie kontrolowac sily jakie na niego dzialaja (jesli
jakies dzialaja) to i lot bedziesz kontrolowal. Jesli masz smiglo to ono go
pociagnbie do przodu, trzeba by jakos opanowac sile nosna skrzydel bo nie
beda mialy naturalnej przeciwwagi w postacji grawitacji.

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 7:44 pm   



Użytkownik Ghost napisał:

Quote:

Jesli tylko jestes w stanie kontrolowac sily jakie na niego dzialaja (jesli
jakies dzialaja) to i lot bedziesz kontrolowal. Jesli masz smiglo to ono go
pociagnbie do przodu, trzeba by jakos opanowac sile nosna skrzydel bo nie
beda mialy naturalnej przeciwwagi w postacji grawitacji.


Bingo Smile Oczywiście, że samolot będzie latał w stanie nieważkości i to
jeszcze lepiej niż z grawitacją. Różnica taka, że dla lotu poziomego
(tylko gdzie w stanie nieważkości jest pion, poziom, góra czy dół ? Wink)
trzeba będzie lecieć na zerowych kątach natarcia (lub nawet na ujemnych
dla profili mocno asymetrycznych). Zespół napędowy bedzie musiał
pokonywać tylko opory czołowe (Cx). Czyli np. silnik o mocy 2KM będzie w
stanie rozpędzić duży samolot do całkiem niezłych prędkości.

A teraz w tym samym stanie nieważkości umieśćmy szybowiec...

Pozdrawiam
Grzegorz

J.F.
Guest

Thu Mar 02, 2006 7:57 pm   



On Thu, 02 Mar 2006 16:24:20 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:
Quote:
Użytkownik J.F. napisał:
A mial szybko leciec, 200km/h :-)

To przy opadaniu 4m/s wyciągnie te 200km/h.
Powyżej 220km/h Junorka bym nie rozpędzał, bo mogłyby z niego zaczać
odpadać jakieś części Wink (Co nie znaczy, że nie poleci szybciej)

A nie musi wytrzymac z 10g ?

A w locie nurkowym ma rownowaznosc 1g :-)

J.

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 8:29 pm   



Użytkownik J.F. napisał:

Quote:
On Thu, 02 Mar 2006 16:24:20 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:


A nie musi wytrzymac z 10g ?

A w locie nurkowym ma rownowaznosc 1g :-)


Nie chodzi o przeciążenia, bo te pojawią się dopiero przy wychodzeniu z
nurkowania. Po przekroczeniu dopuszczalnych prędkości eksploatacyjnych
pojawia się tzw flatter czyli drgania rezonansowe najpierw powierzchni
sterowych, a potem całego skrzydła (mam gdzieś filmik z oblotu
doświadczalnego, jak znajdę to dam link). Spowodowane są skończoną
sztywnością skrzydła na skręcanie (nie mylić z zakręcaniem Wink. Takie
rezonansowe drgania skrętne dość szybko i skutecznie niszczą konstrukcję
skrzydła, rozrywają poszycie, wyrywają lotki z zawiasami itp. Ponadto
przy dość znacznym przekroczeniu prędkości maksymalnej dochodzi nawet do
tzw. "eksplozji skrzydła" (normalnie rozrywa skrzydło w diabły)
spowodowanej b.dużą różnicą ciśnień pomiędzy dolną i górną powierzchnią
skrzydła (różnica ta jest tym większa im profil skrzydła jest bardziej
aerodynamicznie asymetryczny).

Pozdrawiam
Grzegorz

J.F.
Guest

Thu Mar 02, 2006 8:57 pm   



On Thu, 2 Mar 2006 09:57:34 +0100, Ghost wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/szybow.html
Czy sugerujesz, ze kawalek
"Szybowiec może wznosić się w górę [..] gdy znajdzie się w prądach
wstępujących"
Jest nieprawda?

Nie cala. Moze sie tez wznosic wykorzystujac swoja predkosc.

Niesamowite...

Ano widzisz, taka sprytna zabawka - potrafi sie wznosic w pradzie
opadajacym, albo jak go wyciagarka ciagnie w dol :-)

J.

Ghost
Guest

Thu Mar 02, 2006 9:21 pm   



Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:du7hsb$5oa$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Użytkownik Ghost napisał:


Jesli tylko jestes w stanie kontrolowac sily jakie na niego dzialaja
(jesli jakies dzialaja) to i lot bedziesz kontrolowal. Jesli masz smiglo
to ono go pociagnbie do przodu, trzeba by jakos opanowac sile nosna
skrzydel bo nie beda mialy naturalnej przeciwwagi w postacji grawitacji.

Bingo Smile Oczywiście, że samolot będzie latał w stanie nieważkości i to
jeszcze lepiej niż z grawitacją. Różnica taka, że dla lotu poziomego
(tylko gdzie w stanie nieważkości jest pion, poziom, góra czy dół ? Wink)
trzeba będzie lecieć na zerowych kątach natarcia (lub nawet na ujemnych
dla profili mocno asymetrycznych). Zespół napędowy bedzie musiał pokonywać
tylko opory czołowe (Cx). Czyli np. silnik o mocy 2KM będzie w stanie
rozpędzić duży samolot do całkiem niezłych prędkości.

A teraz w tym samym stanie nieważkości umieśćmy szybowiec...

Po co?

Ghost
Guest

Thu Mar 02, 2006 9:24 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dfle02dm8ua4f68ir06jpd05of8u2e9kf7@4ax.com...
Quote:
On Thu, 2 Mar 2006 09:57:34 +0100, Ghost wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/szybow.html
Czy sugerujesz, ze kawalek
"Szybowiec może wznosić się w górę [..] gdy znajdzie się w prądach
wstępujących"
Jest nieprawda?

Nie cala. Moze sie tez wznosic wykorzystujac swoja predkosc.

Niesamowite...

Ano widzisz, taka sprytna zabawka - potrafi sie wznosic w pradzie
opadajacym, albo jak go wyciagarka ciagnie w dol Smile

Wow. A wezmy takie zelazko. Jak je wrzucic na wlasciwa mine to wystrzeli w
gore szybciej niz niejeden szybowiec - to dopiero niesamowite...

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Mar 02, 2006 9:35 pm   



Użytkownik Ghost napisał:

Quote:
A teraz w tym samym stanie nieważkości umieśćmy szybowiec...


Po co?

No oczywiście tylko tak teoretycznie Smile
Czy w takiej sytuacji szybowiec będzie w stanie lecieć, a nie tylko
unosić się ?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy nowy helikopter z TVX to prawdziwy hit, czy może jednak KICHA?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map