Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
PiteR
Guest
Sun Feb 02, 2014 10:04 am
w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
osobówki w osi czasu? :)
--
Piter
kk
Guest
Sun Feb 02, 2014 10:51 am
Quote:
no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
osobówki w osi czasu?
Zapewne chemiczne i fizyczne zjawiska.
Z fizycznych : prąd, ciepło, deformacja , zwarcie.
W ekstremalnych warunkach może być jeszcze - wrzenie elektrolitu, ciśnienie
w celach i wybuch.
Z chemicznych : ... nie znam się na chemii.
Ale jeżeli chodzi o akumulator PB kwasowy to pewnie intensywne wydzielanie
wodoru,
reakcje w podwyższonej temperaturze i na suchych celach (powyżej poziomu
eletrolitu który odparował)
J.F.
Guest
Sun Feb 02, 2014 11:07 am
Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
Quote:
w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
osobówki w osi czasu?
po 20s prad sie stabilizuje w okolicach wydajnosci alternatora, a to
akumulator rozruchowy, zdolny do duzych pradow przez 20s :-)
Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
J.
Marek
Guest
Sun Feb 02, 2014 2:23 pm
On Sun, 2 Feb 2014 11:07:53 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
I co po nakładowaniu aku jak nowy?
--
Marek
Jeffrey
Guest
Sun Feb 02, 2014 5:58 pm
Marek wrote:
Quote:
On Sun, 2 Feb 2014 11:07:53 +0100, "J.F."
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
I co po nakładowaniu aku jak nowy?
pewnie "prawie", jeśli długo nie był w stanie rozładowania
jeffrey
J.F.
Guest
Sun Feb 02, 2014 6:40 pm
Dnia Sun, 02 Feb 2014 14:23:46 +0100, Marek napisał(a):
Quote:
On Sun, 2 Feb 2014 11:07:53 +0100, "J.F."
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
I co po nakładowaniu aku jak nowy?
Na to wyglada. Ale poczekamy, zobaczymy.
To rozladowanie w ogole mnie bardzo dziwi - co go moglo tak wydoic w
samochodzie.
J.
Andrzej W.
Guest
Sun Feb 02, 2014 9:12 pm
W dniu 2014-02-02 18:40, J.F. pisze:
Quote:
Na to wyglada. Ale poczekamy, zobaczymy.
To rozladowanie w ogole mnie bardzo dziwi - co go moglo tak wydoic w
samochodzie.
U mnie był to autoalarm, w którym padł akumulator od syreny.
W obecnych czasach to częściej coś pozostawione w gniazdku zapalniczki,
jeśli auto go nie odcina po wyłączeniu zapłonu.
--
Pozdrawiam,
Andrzej
badworm
Guest
Sun Feb 02, 2014 10:50 pm
Dnia Sun, 02 Feb 2014 21:12:43 +0100, Andrzej W. napisał(a):
Quote:
U mnie był to autoalarm, w którym padł akumulator od syreny.
W obecnych czasach to częściej coś pozostawione w gniazdku zapalniczki,
jeśli auto go nie odcina po wyłączeniu zapłonu.
A tenże alarm nie zaczął głupieć (wyć) gdy napięcie mu zbliżało się do
granicznego?
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
Marek
Guest
Sun Feb 02, 2014 11:42 pm
On Sun, 2 Feb 2014 18:40:52 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
To rozladowanie w ogole mnie bardzo dziwi - co go moglo tak wydoic w
samochodzie.
U znajomego był to podrzucony lokalizator, obejrzyj dokładnie auto:)
--
Marek
Guest
Mon Feb 03, 2014 12:22 am
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
osobówki w osi czasu? :)
po 20s prad sie stabilizuje w okolicach wydajnosci alternatora, a to
akumulator rozruchowy, zdolny do duzych pradow przez 20s :-)
Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
J.
Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
A.L.
Guest
Mon Feb 03, 2014 7:18 am
On Sun, 2 Feb 2014 14:22:03 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:
Quote:
Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
Bezpiecznik ma duza opornosc wewmetrzna?...
A.L.
Tomasz Wójtowicz
Guest
Mon Feb 03, 2014 4:07 pm
W dniu 2014-02-02 11:07, J.F. pisze:
Quote:
Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
osobówki w osi czasu? :)
po 20s prad sie stabilizuje w okolicach wydajnosci alternatora, a to
akumulator rozruchowy, zdolny do duzych pradow przez 20s :-)
Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
Ja miałem 0V tylko jak przerwał się kabel między celami. I to w
akumulatorze Boscha tej droższej linii. Teraz to już niczemu nie da się
zaufać.
yabba
Guest
Mon Feb 03, 2014 4:15 pm
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro
ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
Dużą czyli ile?
Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
--
Pozdrawiam,
yabba
Guest
Mon Feb 03, 2014 8:13 pm
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Quote:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
przestal wywalac.
Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro
ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
Dużą czyli ile?
Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
--
Pozdrawiam,
yabba
Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania. Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw większe. Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki to całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw. Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To jak całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
kk
Guest
Mon Feb 03, 2014 9:12 pm
To jak wytłumaczys zten fenomen,
że rozładowany akumulator ładowany napięciem znamionowym pobiera większy
prąd niż wtedy gdy jest naładowany ?
SEM bez zmian, RW maleje więc prąd powienien ... rosnać w miarę ładowania
?
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next