Goto page 1, 2, 3, 4 Next
PiteR
Guest
Sat Nov 23, 2013 5:16 pm
Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej
prawidłowości.
Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę
silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C
Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?
--
Piter
Sebastian Biały
Guest
Sat Nov 23, 2013 10:46 pm
On 2013-11-23 17:16, PiteR wrote:
Quote:
Jednak gdy zgaszę
silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C
Zainteresuj się czy masa silnika i masa akumulatora to to samo, podobnie
ze wskaźnikami.
nom
Guest
Sun Nov 24, 2013 6:21 pm
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
news:XnsA281AFA71AA20elektronik@localhost.net...
Quote:
Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej
prawidłowości.
Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę
silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C
Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie na
90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C.
Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer, co ciekawe jak osiągnę
rezerwę to wskazówka paliwa opada pomimo, że go nie zużywam, bo jadę na LPG.
inny punkt siedzenia...
Guest
Sun Nov 24, 2013 6:33 pm
dobre, projekt donalda...
Mario
Guest
Sun Nov 24, 2013 7:35 pm
W dniu 2013-11-24 18:21, nom pisze:
Quote:
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
news:XnsA281AFA71AA20elektronik@localhost.net...
Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej
prawidłowości.
Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę
silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C
Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C.
Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer, co ciekawe jak osiągnę
rezerwę to wskazówka paliwa opada pomimo, że go nie zużywam, bo jadę na
LPG.
Myślałem ze tylko Francuzi mogą taką głupotę wymyślić. W Citroenie C5
jest tak samo. Czujnik pływakowy mierzy poziom tylko po wlaniu benzyny
(ciekawe skąd wie, że wlewałem). Później sobie tylko odejmuje od
początkowej wysokości na podstawie ilości cykli wtrysku. Jak jeżdżę na
gazie to po jakimś czasie głupek ostrzega mnie, że brak paliwa w baku.
--
pozdrawiam
MD
PiteR
Guest
Sun Nov 24, 2013 8:04 pm
nom pisze tak:
Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest
dokładnie na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85
do 108*C.
Tak, wiem o tym, (żeby kierowcy nie drażnić chyba) dlatego wstawiłem
sobie PT500. Rezystancja waha się od 639 jazda do 651 omów postój co
odpowiada max 80st C.
Vag również pokazuje 80st w instruments jak i w engine.
Quote:
Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer
Tak, mnie to wygląda na coś ala dyskryminator okienkowy. Może ktoś wie
co stwórca miał na myśli?
Wygląda na to że silnik mam zbyt zimny i "wypadam" w lewo z zakresu
trzymania i wskazówka się kładzie.
a teraz gwóźdz programu, dolne węże chłodnicy są zimne czyli termostat
sprawny.
Pozostaje wiskoza do sprawdzenia lub sepuku :)
--
Piter
J.F.
Guest
Sun Nov 24, 2013 8:38 pm
Dnia Sun, 24 Nov 2013 18:21:32 +0100, nom napisał(a):
Quote:
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie na
90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C.
Ale moze czy waha sie ?
Quote:
Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer,
Ja mialem samochody w ktorych wskazowka sterowal termistor, i trzeba
przyznac ze temperatura byla bardzo stala.
Dobrze sie ten termostat sprawowal.
Ciekawostka - po wlaczeniu LPG na rozgrzanym silniku wskazowka
blyskawicznie sie przestawiala na nieco mniej.
No i nie wiem - wplyw chlodzenia gazu, czy spadek napiecia w obwodzie
wskaznikow - bo stamtad zawor zasilany.
Na chlodzenie to IMO za szybko.
J.
ToMasz
Guest
Sun Nov 24, 2013 8:53 pm
Jak Wasze autka nie są szczytem piękności, to może kupcie za 5usd
termometry na ebayu?
ToMasz
PiteR
Guest
Sun Nov 24, 2013 9:19 pm
ToMasz pisze tak:
Quote:
Jak Wasze autka nie są szczytem piękności, to może kupcie za 5usd
termometry na ebayu?
Co ma piękność do usterki i dlaczego nie na allegro?
--
Piter
John Kołalsky
Guest
Tue Nov 26, 2013 6:53 pm
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl>
Quote:
Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej
prawidłowości.
Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę
silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C
Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów?
Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C.
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
nom
Guest
Tue Nov 26, 2013 7:20 pm
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości
news:l72nvb$f1u$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie, ale kiedyś pękł mi wąż od układu chłodzenia i temp. momentalnie
skoczyła w prawo na 120*C.
nom
Guest
Tue Nov 26, 2013 7:21 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:nq8h1b5n5c51$.115z9kdys6oe3$.dlg@40tude.net...
Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na
90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)
Ale moze czy waha sie ?
Nie waha się, jest stabilna dokładnie na środku. Jak chcę dokładnie poznać
temp. silnika to podłączam VAG'a.
J.F
Guest
Tue Nov 26, 2013 7:26 pm
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest
dokładnie na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do
108*C. :-)
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie wjezdzac
z pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil na
wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..
Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h,
z niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.
J.
AlexY
Guest
Wed Nov 27, 2013 12:56 am
Użytkownik J.F napisał:
[..]
Quote:
Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z
niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.
Wiatrak na chłodnicy padł?
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
John Kołalsky
Guest
Wed Nov 27, 2013 1:17 am
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl>
Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na
90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)
Ale moze czy waha sie ?
Nie waha się, jest stabilna dokładnie na środku. Jak chcę dokładnie poznać
temp. silnika to podłączam VAG'a.
W ten sposób mierzysz temperaturę w innym miejscu
Goto page 1, 2, 3, 4 Next