RTV forum PL | NewsGroups PL

Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

wskaźnik temp silnika

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 4:03 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?

Myślę, że dużo. Może to być własnie cos koło tej czterdziestki. Ale
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie.

No jasne ze nie. Co godzine trzeba tankowac.
Ale jak to niemieckie auto, to badz pewny ze ktos to bierze pod
uwage - i przy projekcie, i na testach.
Bo klienci przetestuja na pewno :-)

Diesel nie lubi wysokich obrotow ? Kiedys moze tak
http://www.worldcarfans.com/10505139063/world-record-for-mercedes-e-320-cdi-in-detail

Quote:
W każdym razie nie optymalizowany do tego. Więc myśle ponadto, że
pali za duzo.

Nie jest. optymalny punkt pracy jest gdzies przy sredniej mocy, nie
maksymalnej.


Quote:
Ludzie w ogóle mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi
w mocy urządzeń. Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu
wielki nie jest. Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie
ogrzeje
mi jej, będzie zimno". Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po
8,9kWh/m3. Na dobę będzie 65 metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące.
Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca miesięcznie. No, jak komuś taki rachunek
wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma inne problemy.
No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?
20°C? Chyba że ktoś lubi cieplej, wtedy na przykład 22°C. Jeśli ktoś
za ten tydzień mrozów godzi się na zapłacenie rachunku 800 złotych,
to oznacza, że za miesiąc jesiennych chłodów buli z półtora tysiąca.
No to ja dziękuję za taka lepiankę (chyba że to ogromny pałac, wtedy
co innego).

No ale mowa byla o "duzej chałupie" :-)

No i wiesz - wydaje sie ze koszt od roznicy temperatur zalezy.
Miedzy +22 a -25 nie ma az tak wielkiej roznicy jak miedzy +20 a -25.

Podobnie jak miedzy +22/20 a +1. A potem chmurki sie odslonia,
sloneczko przygrzeje i rachunek zmniejszy.

Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem
niech
sie dom chlodzi ...
To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej pojemności
cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się tego zrobić i nie
warto.

Przyznaje ze w murach gorzej. Ale piec wylaczyc sie da.
A potem chcialoby sie aby szybciej nagrzal.
Przyznaje ze niewiele da ... ale jak rachunek wysoki, to kazde 5% jest
zauwazalnie taniej :-)


Quote:
A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac
o 30C ?
8 minut 43 sekundy (chyba żeby miał tą wodę wcześniej przybunkrowaną
w jakim baniaku). Takie zadania, to myśmy rozwiązywali w siódmej
klasie
szkoły podstawowej.

I lubisz czekac 9 minut az ci wanna nakapie ? Nie lepiej piec 50kW ?

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 5:05 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?
Myślę, że dużo. Może to być własnie cos koło tej czterdziestki. Ale
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie.

No jasne ze nie. Co godzine trzeba tankowac.
Ale jak to niemieckie auto, to badz pewny ze ktos to bierze pod
uwage - i przy projekcie, i na testach.
Bo klienci przetestuja na pewno Smile

Nie tylko w niemieckich testują. Producent bierze pod uwagę najdziksze
pomysły, jakie klientowi mogą strzelić do łba. Nie zmienia to faktu,
że samochód osobowy nie służy do podróżowania z prędkością 200 km/h.

Quote:
W każdym razie nie optymalizowany do tego. Więc myśle ponadto, że
pali za duzo.

Nie jest. optymalny punkt pracy jest gdzies przy sredniej mocy, nie
maksymalnej.

Przede wszystkim nie jest to optymalna prędkość do poruszania się
takim pojazdem po szosie.

[...]
Quote:
No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?
20°C? Chyba że ktoś lubi cieplej, wtedy na przykład 22°C. Jeśli ktoś
za ten tydzień mrozów godzi się na zapłacenie rachunku 800 złotych,
to oznacza, że za miesiąc jesiennych chłodów buli z półtora tysiąca.
No to ja dziękuję za taka lepiankę (chyba że to ogromny pałac, wtedy
co innego).

No ale mowa byla o "duzej chałupie" Smile

Pałac od "dużej chałupy", to ja potrafię odróżnić.

Quote:
No i wiesz - wydaje sie ze koszt od roznicy temperatur zalezy.
Miedzy +22 a -25 nie ma az tak wielkiej roznicy jak miedzy +20 a -25.

Stąd moja odpowiedź na pytanie o temperaturę w domu -- taką, jaką sobie
zażyczy, a nie jaką "kocioł wyda".

Quote:
Podobnie jak miedzy +22/20 a +1. A potem chmurki sie odslonia,
sloneczko przygrzeje i rachunek zmniejszy.

Ale "delta te" jest jest dwa razy mniejsze niż przy mrozie -25 stopni.
Więc jeśli wtedy 24 kW mu mało, to przy tym +1 z 12 kW też może być
krucho. A to właśnie 1750 złotych miesięcnie na rachunku za gaz.

Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem
niech sie dom chlodzi ...
To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej pojemności
cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się tego zrobić i nie warto.

Przyznaje ze w murach gorzej. Ale piec wylaczyc sie da.

I to zupełnie bezkarnie. Są domy, które mają stałą czasową dużo dłuższą
niż 24 godziny.

Quote:
A potem chcialoby sie aby szybciej nagrzal.

No i w tym momencie robi sie wesoło. Powiało z północy i w ciągu kilku
godzin temperatura spadła o 20 stopni. Lokator domu (poniemieckiego,
żeby daleko nie szukać) cieszy się, że wciąż ma ciepło, bo to panie
solidne mury, porządna robota. Ale za dwa dni chłodek zaczyna mu trochę
dokuczać. Więc chciałoby się szybko nagrzać. A tu niespodzianka -- bo
nawet 50 kW nagrzewa tylko trochę, głównie powietrze przy grzejnikach, bo
od murów dalej ciągnie. Przy tym zaczyna kląć na Niemca, co tę cholerną
bude postawił. I tak chajcuje pod kotłem, że nawet nie zauważa, kiedy
pogoda się zmienia. Więc robi się 30 stopni, mimo zaprzestania palenia.
Taki dom, to linia długa (opóźniająca). Trzeba mieć automat, co jest
tego modelu nauczony i mierzy temperaturę na zewnątrz. Kiedyś automatów
nie mieli, ale mieli palaczy, co znają się na robocie.

Quote:
Przyznaje ze niewiele da ... ale jak rachunek wysoki, to kazde 5% jest
zauwazalnie taniej Smile

Może być nawet 25%, ale nie na tym, że jak idę do pracy, to wyłączam piec.
Na kompensacji nocnych chłodów jesienią i wiosną się zyskuje.

Quote:
A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac
o 30C ?
8 minut 43 sekundy (chyba żeby miał tą wodę wcześniej przybunkrowaną
w jakim baniaku). Takie zadania, to myśmy rozwiązywali w siódmej
klasie szkoły podstawowej.

I lubisz czekac 9 minut az ci wanna nakapie ? Nie lepiej piec 50kW ?

Żeby cztery minuty krócej siurało? Nie zależy mi. Zwłaszcza, że za to
"lepiej" bym musiał zapłacić spadkiem sprawności przewymiarowanego
kotła do ogrzewania (więcej niż 5%). Gdyby mi zależało, to bym sobie
jakąś baniochę na wodę zorganizował). Ludzie mają grzałki elektryczne
po 2 kW albo kolektory słoneczne 5 kW i jakoś sobie z ciepłą wodą radzą.

Jarek

--
Pani kierowniczko, ja to wszystko rozumiem... Ja rozumiem, że wam jest
zimno, ale jak jest zima to musi być zimno! Tak? Pani kierowniczko, takie
jest odwieczne prawo natury! Czy ja palę? Pani Kierowniczko! Ja palę przez
cały czas! Na okrągło!

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 5:46 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie.

No jasne ze nie. Co godzine trzeba tankowac.
Ale jak to niemieckie auto, to badz pewny ze ktos to bierze pod
uwage - i przy projekcie, i na testach.
Bo klienci przetestuja na pewno :-)

Nie tylko w niemieckich testują. Producent bierze pod uwagę
najdziksze
pomysły, jakie klientowi mogą strzelić do łba. Nie zmienia to faktu,
że samochód osobowy nie służy do podróżowania z prędkością 200 km/h.

No widzisz, i tu jest np roznica w opinii pomiedzy Niemcem i np
Szwedem.
Co prawda wiekszosc Niemcow tyle nie jezdzi,

Quote:
W każdym razie nie optymalizowany do tego. Więc myśle ponadto, że
pali za duzo.
Nie jest. optymalny punkt pracy jest gdzies przy sredniej mocy, nie
maksymalnej.
Przede wszystkim nie jest to optymalna prędkość do poruszania się
takim pojazdem po szosie.

A jaka jest optymalna ?

Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem
niech sie dom chlodzi ...
To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej
pojemności
cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się tego zrobić i nie
warto.
Przyznaje ze w murach gorzej. Ale piec wylaczyc sie da.
I to zupełnie bezkarnie. Są domy, które mają stałą czasową dużo
dłuższą
niż 24 godziny.

No ale wiesz, stala czasowa znaczy ze po tym czasie temperatura spada
do ~1/3 ...
czyli np po dobie z +20 robi sie 0 jak za oknem -10 :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Nov 29, 2013 6:33 pm   



Hello Jarosław,

Friday, November 29, 2013, 5:05:57 PM, you wrote:

Quote:
Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?
Myślę, że dużo. Może to być własnie cos koło tej czterdziestki. Ale
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie.
No jasne ze nie. Co godzine trzeba tankowac.
Ale jak to niemieckie auto, to badz pewny ze ktos to bierze pod
uwage - i przy projekcie, i na testach.
Bo klienci przetestuja na pewno Smile
Nie tylko w niemieckich testują. Producent bierze pod uwagę najdziksze
pomysły, jakie klientowi mogą strzelić do łba. Nie zmienia to faktu,
że samochód osobowy nie służy do podróżowania z prędkością 200 km/h.

Bo ponieważ?

[...]

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 7:09 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Nie tylko w niemieckich testują. Producent bierze pod uwagę
najdziksze pomysły, jakie klientowi mogą strzelić do łba.
Nie zmienia to faktu, że samochód osobowy nie służy do
podróżowania z prędkością 200 km/h.

No widzisz, i tu jest np roznica w opinii pomiedzy Niemcem
i np Szwedem.
Co prawda wiekszosc Niemcow tyle nie jezdzi,

Zdecydowana większość. Podejrzewam, że odsetek Szwedów jeżdżących
200 km/h może być wyższy niż odsetek Niemców. Oczywiście gdy się to
policzy na autobahnie, a nie na motorvagu. Z gorzałą mają podobnie.
Jak dzieci. Jak gimnazjaliści spuszczeni z oczu rodziców.

Quote:
Nie jest. optymalny punkt pracy jest gdzies przy sredniej mocy,
nie maksymalnej.
Przede wszystkim nie jest to optymalna prędkość do poruszania
się takim pojazdem po szosie.

A jaka jest optymalna ?

Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.

Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem
niech sie dom chlodzi ...
To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej
pojemności cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się
tego zrobić i nie warto.
Przyznaje ze w murach gorzej. Ale piec wylaczyc sie da.
I to zupełnie bezkarnie. Są domy, które mają stałą czasową dużo
dłuższą niż 24 godziny.

No ale wiesz, stala czasowa znaczy ze po tym czasie temperatura
spada do ~1/3 ...
czyli np po dobie z +20 robi sie 0 jak za oknem -10 Smile

Nie "znaczy że", tylko taka jest definicja (jedna z możliwych) stałej
czasowej. A *znaczy, że* doprowadzanie enrgii powinno być skorelowane
z jej utratą przez *zewnętrzną* powierzchnę ścian, a więc z panującą
pogodą. A nie z tym, co pokazuje termometr w pokoju. Za to można tę
energię porcjować i kwantowac dowolnie, byle w okresach znacząco
krótszych od owej stałej czasowej.

Jarek

--
Wszystkie numery panna dziarska
Anonsowała po i przed
A w kącie sali przez sen parskał
Z Zachodu gość, pijany Szwed

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 7:40 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
Pan J.F napisał:
Quote:
Nie zmienia to faktu, że samochód osobowy nie służy do
podróżowania z prędkością 200 km/h.

No widzisz, i tu jest np roznica w opinii pomiedzy Niemcem
i np Szwedem.
Co prawda wiekszosc Niemcow tyle nie jezdzi,

Zdecydowana większość.

Co nie znaczy ze zaprzecza zapytani czy samochod sluzy do jechania 200
:-)

Quote:
Przede wszystkim nie jest to optymalna prędkość do poruszania
się takim pojazdem po szosie.
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.

A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna, z rzadka jakis samochod sie
wlecze 120 :-)

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 8:00 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Nie zmienia to faktu, że samochód osobowy nie służy do
podróżowania z prędkością 200 km/h.
No widzisz, i tu jest np roznica w opinii pomiedzy Niemcem
i np Szwedem.
Co prawda wiekszosc Niemcow tyle nie jezdzi,
Zdecydowana większość.

Co nie znaczy ze zaprzecza zapytani czy samochod sluzy do
jechania 200 Smile

Do *podróżowania*. Podejrzewam, że wiekszość jednak zaprzeczy.
Nie widzę powodów, by akurat Niemcy mieli by być statystycznie
głupsi od innych.

Quote:
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.

A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,

To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.

Quote:
z rzadka jakis samochod sie wlecze 120 Smile

Jeśli są jeszcze jacyś inni i akurat wszyscy jadą 120 km/h,
to całkiem możliwe, że tu akurat taka jest optymalna.

Jarek

--
Jedzie nyska sto dziesięć, za pięć dych lub za więcej
Na patrzenie w tył drogi jest chęć
A niechcący z patrzenia coś się w oczach odmienia,
A na drodze o sarna, o czołg...

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 8:46 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Co prawda wiekszosc Niemcow tyle nie jezdzi,
Zdecydowana większość.
Co nie znaczy ze zaprzecza zapytani czy samochod sluzy do
jechania 200 :-)

Do *podróżowania*. Podejrzewam, że wiekszość jednak zaprzeczy.
Nie widzę powodów, by akurat Niemcy mieli by być statystycznie
głupsi od innych.

Ale nie mowie ze sa glupsi, tylko doswiadczeni :-)

Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do oporu
i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
niewielkie) czy spalaniu.

Quote:
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.

A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,

To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.

Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet daje
50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec :-)

Quote:
z rzadka jakis samochod sie wlecze 120 Smile
Jeśli są jeszcze jacyś inni i akurat wszyscy jadą 120 km/h,
to całkiem możliwe, że tu akurat taka jest optymalna.

A kto ich tam wie ile oni akurat jada - tak szybko znikaja :-)

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 9:00 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Nie widzę powodów, by akurat Niemcy mieli by być statystycznie
głupsi od innych.

Ale nie mowie ze sa glupsi, tylko doswiadczeni :-)

Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do
oporu i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
niewielkie) czy spalaniu.

Czasem. To bardzo ważnie słowo. U nas też się czasem trafiają słabiej
rozgarnięci, co niewiele rozumieją. Pewnie ani częściej, ani rzadziej
niż u Niemców.

Quote:
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.
A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,
To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.

Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet
daje 50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec Smile

Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.

--
Jarek

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 9:10 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
Pan J.F napisał:
Quote:
Nie widzę powodów, by akurat Niemcy mieli by być statystycznie
głupsi od innych.
Ale nie mowie ze sa glupsi, tylko doswiadczeni :-)

Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do
oporu i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
niewielkie) czy spalaniu.

Czasem. To bardzo ważnie słowo.

"Czasem" wystarczy do zastanowienia sie nad pytaniem do czego sluzy
samochod.
W kazdym badz razie latwiej przyjdzie sie zastanowic Niemcowi, niz
Amerykaninowi, gdzie nawet przed policja ucieka sie z "zabojcza
predkoscia 100mil/h"

Quote:
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.
A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,
To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.

Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet
daje 50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec :-)

Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.

Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche, czy nawet "zwyklej" S-klasse moze
miec inne zdanie.
Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.
A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 9:26 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do
oporu i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
niewielkie) czy spalaniu.
Czasem. To bardzo ważnie słowo.

"Czasem" wystarczy do zastanowienia sie nad pytaniem do czego sluzy
samochod.

Niektórzy zastanowili się raz, drugi czy trzeci i już nie muszą. Wiedzą.

Quote:
W kazdym badz razie latwiej przyjdzie sie zastanowic Niemcowi, niz
Amerykaninowi, gdzie nawet przed policja ucieka sie z "zabojcza
predkoscia 100mil/h"

Amerykanie (jako cały naród) ten etap chyba wcześniej zostawili za sobą
niż my w Europie. A już zwłaszcza w Polsce -- co widać, słychać i czuć.

Quote:
A jaka jest optymalna ?
Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.
A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,
To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.
Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet
daje 50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec Smile
Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.

Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,

To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".

Quote:
czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.

Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.

Quote:
A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS Smile

Kiedyś również fiata 131 mirafiori.

Jarek

--
Ragazzo da Napoli zajechał mirafiori
Na sam trotuar wjechał kołami
Nosem prezent poczułaś, już taka jesteś czuła
Że pomyślałaś o nim -- bel ami

J.F.
Guest

Sat Nov 30, 2013 12:20 am   



Dnia 29 Nov 2013 20:26:24 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F napisał:
Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.

Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,

To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".

czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.

Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.

Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
Z rzadka Mercedes.

Quote:
A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS Smile
Kiedyś również fiata 131 mirafiori.

A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
mnie wyprzedza.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Sat Nov 30, 2013 12:40 am   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.

Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
Z rzadka Mercedes.

Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
mercedesów.

Quote:
A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS Smile
Kiedyś również fiata 131 mirafiori.

A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
mnie wyprzedza.

Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
na jakiś szrot odstawił.

--
Jarek

J.F.
Guest

Sat Nov 30, 2013 11:16 am   



Dnia 29 Nov 2013 23:40:51 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
Z rzadka Mercedes.
Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
mercedesów.

Ale przeciez na kierowcow zeszlo :-)

Quote:
A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS Smile
Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
mnie wyprzedza.
Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
na jakiś szrot odstawił.

A jestes pewien ze tyle nie pali ?
Tylko wiesz - trzeba pedal wcisnac do oporu i tak trzymac :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Nov 30, 2013 1:00 pm   



Hello Jarosław,

Saturday, November 30, 2013, 12:40:51 AM, you wrote:

[...]

Quote:
A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
mnie wyprzedza.
Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
na jakiś szrot odstawił.

Dlaczego? Lanos 1.6 pali w podobnych warunkach 33l/h. Jarek zapewne
pisze o Nubirze 2.0.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map