RTV forum PL | NewsGroups PL

Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

wskaźnik temp silnika

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

John Kołalsky
Guest

Wed Nov 27, 2013 1:22 am   



Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)

A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?

Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie wjezdzac z
pedalem w podlodze.

Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil na
wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..

Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z
niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.

To jedź w góry a nie A4.

John Kołalsky
Guest

Wed Nov 27, 2013 1:23 am   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl>

Quote:
[..]
Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z
niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.

Wiatrak na chłodnicy padł?

Chyba wiartak

J.F
Guest

Wed Nov 27, 2013 10:11 am   



Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Quote:
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie
wjezdzac z pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil
na wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..

To jedź w góry a nie A4.

Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Nov 27, 2013 10:08 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie
wjezdzac z pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil
na wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..
To jedź w góry a nie A4.

Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?

Na Kasprowy nie bardzo jest kędy, ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.
Można się zdziwić, że to tak gładko i szybko idzie. W każdym razie nie
polega to na jechaniu cały czas z pedałem w podłodze. Brenner w ogóle
jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie ma o czym gadać.
Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość i w
chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie nachylenia,
to i u nas są.

--
Jarek

J.F
Guest

Thu Nov 28, 2013 10:48 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Quote:
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?

Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,

Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)

Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.
Można się zdziwić, że to tak gładko i szybko idzie. W każdym razie
nie
polega to na jechaniu cały czas z pedałem w podłodze.

A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa :-)

No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.

Quote:
Brenner w ogóle
jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie ma o czym gadać.

Ale jednak spory kawal pod gorke, i mozliwosc osiagniecia wiekszej
predkosci.

Quote:
Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość i w
chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie
nachylenia,
to i u nas są.

Hi hi, znalazlem
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe

oraz
http://en.wikipedia.org/wiki/Hors_cat%C3%A9gorie
np
http://ledicodutour.perso.sfr.fr/montagnes/cols__g/glandon.htm

profil robi wrazenie :-)

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Nov 28, 2013 1:50 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,

Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki Smile

Kuniem. Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym. A jak juz kolejka jest, to nią
się wozi co potrzeba.

Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu cały
czas z pedałem w podłodze.

A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa :-)

No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.

Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!

Quote:
Brenner w ogóle jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie
ma o czym gadać.

Ale jednak spory kawal pod gorke, i mozliwosc osiagniecia wiekszej
predkosci.

Spory, ale nie taki stromy jak choćby w poniższych przypadkach.
Za rzymskich czasów było tam dużo gorzej.

Quote:
Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość
i w chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie
nachylenia, to i u nas są.

Hi hi, znalazlem
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe

oraz
http://en.wikipedia.org/wiki/Hors_cat%C3%A9gorie
np
http://ledicodutour.perso.sfr.fr/montagnes/cols__g/glandon.htm

profil robi wrazenie Smile

Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach (lata
siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z przytroczonymi
ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to tam kręciło się dużo
pojazdów takich jak Fiat 500.

--
Jarek

J.F
Guest

Thu Nov 28, 2013 2:30 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)

Kuniem.

Ale co - na grzbiecie ?

Okazuje sie ze nie kuniem
http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-kasprowy-wierch-foto/

No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

Quote:
Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym.

Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! :-)

Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.

I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.

Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
cały
czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa Smile
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.

Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!

Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci :-)

Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.

Quote:
Hi hi, znalazlem
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe
oraz
http://en.wikipedia.org/wiki/Hors_cat%C3%A9gorie
np
http://ledicodutour.perso.sfr.fr/montagnes/cols__g/glandon.htm
profil robi wrazenie :-)

Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
(lata
siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
przytroczonymi
ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to tam kręciło się dużo
pojazdów takich jak Fiat 500.

Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
chlodnicy.
Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Nov 28, 2013 10:28 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki Smile
Kuniem.

Ale co - na grzbiecie ?

Różnie. Trzeba to z kuniem uzgodnić, jak mu będzie wygodniej.
Ale przeważnie pociągowo.

Quote:

Kuniem też.

Quote:
No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.

Quote:
Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym.

Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! Smile

Ekologiczne podejście. Murowaniec na Hali Gąsienicowej, czy schronisko
w Pięciu Stawach też z miejscowych kamulców (na Murowaniec uszczknięto
sobie kawałek Kościelca). Lepsze to niż wprowadzanie obcych materiałów.

Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.

I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.

Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.
Idąc można sobie wyobrazić, gdzie da się wjechać, a gdzie już tylko
taczki, grzbiet i ewentualne proszenie kunia o pomoc.

Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
cały czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa Smile
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!

Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci Smile

Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
małych prędkościach w korkach.

Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.

A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.

Quote:
Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
(lata siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
przytroczonymi ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to
tam kręciło się dużo pojazdów takich jak Fiat 500.

Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
chlodnicy.
Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?

Te samochodziki, to przecież to samo co maluch, tyle że z bardziej obłą
karoserią. Więc chłodzone powietrzem. W czasie wysiłku przy małej
prędkości w komorze silnika robi się piekło. Pokrywy tej komory miały
przeważnie uchylone. Te większe, chłodzone wodą, też wtedy wszystkie
miały wentylator pędzony mechanicznie z wału silnika. Paskiem własnie.
Sprzęgła elektromagnetyczne dopiero się pojawiały. Paski miały wtedy
po prostu cięższą robotę, a robione były z marniejszych materiałów.
Jakieś włókna roślinne chyba miały w środku. Dzisiaj jeżdże na jednym
setki tysięcy kilometrów, a kiedys nawet na kursach uczono, że jak
pęknie, to należy poprosić towarzyszkę podróży o nylonową pończochę.

--
Jarek

J.F.
Guest

Fri Nov 29, 2013 8:50 am   



Dnia 28 Nov 2013 21:28:18 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F napisał:
Okazuje sie ze nie kuniem
http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-kasprowy-wierch-foto/

Kuniem też.

No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.

Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.

Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.

I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.

Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.

Takoz sobie pomyslalem - od drogi trzeba zaczac :-)

Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.[...]
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!
Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci Smile
Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
małych prędkościach w korkach.

Wlacza, wylacza, a wiec najwyrazniej daje rade.

Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.

A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 12:50 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
No no, jestem pod wrazeniem. To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.

Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.

Worek cementu, to 50 kg (kiedyś, teraz nie wolno robić tak dużych),
a bywało, że krzepki chłop z dwoma takimi pod pachami pod górę zasuwał.
Więc takie koło, też mogli viribus unitis, jak to w Galicji mawiano.

Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.

A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.

Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW powinien
zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to się nie zdarza.
Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

--
Jarek

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 1:12 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F. napisał:
Quote:
No no, jestem pod wrazeniem. To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.
Worek cementu, to 50 kg (kiedyś, teraz nie wolno robić tak dużych),
a bywało, że krzepki chłop z dwoma takimi pod pachami pod górę
zasuwał.
Więc takie koło, też mogli viribus unitis, jak to w Galicji mawiano.

No jak widac na zdjeciach z malym - dwie zerdzie, dwoch ludzi i
niesiemy.

Tylko ze przy wielu ludziach staje sie to niewygodne bardzo.

Hm, kolo ... wtoczyc ?


Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to
ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać,
że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej
osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.

Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.

No i tak wzialem. 100kW na wale, 300kW ciepla.

Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien
zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to się nie zdarza.
Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

I tu sie mylisz. Dokladnie tyle sie zdarza.
Mozesz poszukac na innej grupie co pisalem o nubirze.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 1:46 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.

No i tak wzialem. 100kW na wale, 300kW ciepla.

Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

I tu sie mylisz. Dokladnie tyle sie zdarza.
Mozesz poszukac na innej grupie co pisalem o nubirze.

Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co na innej
grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi). Ludzie w ogóle
mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi w mocy urządzeń. Dwa
warianty tego samego samochodu, jednakowa buda, różne silniki -- ludziom
się wydaje, że pracują z różną mocą (jeden ma na tabliczce wybita dwa razy
większą od drugiego) -- a to przecież guzik prawda. To samo z mocą cieplną
kotłów. Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu wielki nie jest.
Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje mi jej, będzie zimno".
Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po 8,9kWh/m3. Na dobę będzie 65
metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące. Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca miesięcznie.
No, jak komuś taki rachunek wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma inne
problemy.

--
Jarek

J.F
Guest

Fri Nov 29, 2013 2:16 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co na
innej
grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi).

Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?

Quote:
Ludzie w ogóle
mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi w mocy urządzeń.
Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu wielki nie jest.
Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje mi jej, będzie
zimno".
Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po 8,9kWh/m3. Na dobę będzie
65
metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące. Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca
miesięcznie.
No, jak komuś taki rachunek wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma
inne
problemy.

No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem niech
sie dom chlodzi ...

A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac o
30C ?

J.

nom
Guest

Fri Nov 29, 2013 3:05 pm   



Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości
news:l73eg5$lc1$1@mx1.internetia.pl...

Quote:
W ten sposób mierzysz temperaturę w innym miejscu

Oświeć mnie, w jakim miejscu? Smile

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Nov 29, 2013 3:06 pm   



Pan J.F napisał:

Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co
na innej grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi).

Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?

Myślę, że dużo. Może to być własnie cos koło tej czterdziestki. Ale
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie. W każdym razie nie optymalizowany do
tego. Więc myśle ponadto, że pali za duzo.

Quote:
Ludzie w ogóle mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi
w mocy urządzeń. Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu
wielki nie jest. Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje
mi jej, będzie zimno". Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po
8,9kWh/m3. Na dobę będzie 65 metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące.
Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca miesięcznie. No, jak komuś taki rachunek
wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma inne problemy.

No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?

20°C? Chyba że ktoś lubi cieplej, wtedy na przykład 22°C. Jeśli ktoś
za ten tydzień mrozów godzi się na zapłacenie rachunku 800 złotych,
to oznacza, że za miesiąc jesiennych chłodów buli z półtora tysiąca.
No to ja dziękuję za taka lepiankę (chyba że to ogromny pałac, wtedy
co innego).

Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem niech
sie dom chlodzi ...

To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej pojemności
cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się tego zrobić i nie warto.
A w naszym klimacie dom z akumulacją cieplną jest tańszy w eksploatacji
od takiego bez. Mimo, że w tym drugim oszczędza się czasem enegrię przez
okresowe wyłączenia ogrzewania bądź chłodzenia.

Quote:
A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac
o 30C ?

8 minut 43 sekundy (chyba żeby miał tą wodę wcześniej przybunkrowaną
w jakim baniaku). Takie zadania, to myśmy rozwiązywali w siódmej klasie
szkoły podstawowej.

Jarek

--
Urągając wszelkim standardom
Choć ją dawno z emalii odarto
Stała w kącie dzika jak sowa
Smutna wanna trzyosobowa

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Problemy z wskaznikiem temperatury silnika: czujnik NTC czy zegary do wymiany?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map