Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
John Kołalsky
Guest
Wed Nov 27, 2013 1:22 am
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Quote:
A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie
na 90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-)
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie wjezdzac z
pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil na
wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..
Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z
niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.
To jedź w góry a nie A4.
John KoĹalsky
Guest
Wed Nov 27, 2013 1:23 am
Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl>
Quote:
[..]
Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z
niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem.
Czyli relatywnie bez wiatru.
Wiatrak na chłodnicy padł?
Chyba wiartak
J.F
Guest
Wed Nov 27, 2013 10:11 am
Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Quote:
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie
wjezdzac z pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil
na wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Wed Nov 27, 2013 10:08 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?
Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie
wjezdzac z pedalem w podlodze.
Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil
na wskazowce wrazenia.
Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy, ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.
Można się zdziwić, że to tak gładko i szybko idzie. W każdym razie nie
polega to na jechaniu cały czas z pedałem w podłodze. Brenner w ogóle
jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie ma o czym gadać.
Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość i w
chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie nachylenia,
to i u nas są.
--
Jarek
J.F
Guest
Thu Nov 28, 2013 10:48 am
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Quote:
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)
Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.
Można się zdziwić, że to tak gładko i szybko idzie. W każdym razie
nie
polega to na jechaniu cały czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa :-)
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.
Quote:
Brenner w ogóle
jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie ma o czym gadać.
Ale jednak spory kawal pod gorke, i mozliwosc osiagniecia wiekszej
predkosci.
Quote:
Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość i w
chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie
nachylenia,
to i u nas są.
Hi hi, znalazlem
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe
oraz
http://en.wikipedia.org/wiki/Hors_cat%C3%A9gorie
np
http://ledicodutour.perso.sfr.fr/montagnes/cols__g/glandon.htm
profil robi wrazenie :-)
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Nov 28, 2013 1:50 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
To jedź w góry a nie A4.
Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki
Kuniem. Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym. A jak juz kolejka jest, to nią
się wozi co potrzeba.
Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu cały
czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa :-)
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!
Quote:
Brenner w ogóle jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie
ma o czym gadać.
Ale jednak spory kawal pod gorke, i mozliwosc osiagniecia wiekszej
predkosci.
Spory, ale nie taki stromy jak choćby w poniższych przypadkach.
Za rzymskich czasów było tam dużo gorzej.
Quote:
Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach (lata
siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z przytroczonymi
ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to tam kręciło się dużo
pojazdów takich jak Fiat 500.
--
Jarek
J.F
Guest
Thu Nov 28, 2013 2:30 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)
Kuniem.
Ale co - na grzbiecie ?
Okazuje sie ze nie kuniem
http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-kasprowy-wierch-foto/
No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Quote:
Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym.
Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! :-)
Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.
I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.
Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
cały
czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!
Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci :-)
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
Quote:
Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
chlodnicy.
Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Nov 28, 2013 10:28 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki
Kuniem.
Ale co - na grzbiecie ?
Różnie. Trzeba to z kuniem uzgodnić, jak mu będzie wygodniej.
Ale przeważnie pociągowo.
Quote:
Kuniem też.
Quote:
No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.
Quote:
Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
To samo z obserwatorium meteorologicznym.
Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia !
Ekologiczne podejście. Murowaniec na Hali Gąsienicowej, czy schronisko
w Pięciu Stawach też z miejscowych kamulców (na Murowaniec uszczknięto
sobie kawałek Kościelca). Lepsze to niż wprowadzanie obcych materiałów.
Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.
I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.
Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.
Idąc można sobie wyobrazić, gdzie da się wjechać, a gdzie już tylko
taczki, grzbiet i ewentualne proszenie kunia o pomoc.
Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
cały czas z pedałem w podłodze.
A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
przegrzewa
No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
stroma, a predkosc mala.
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!
Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci
Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
małych prędkościach w korkach.
Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
Quote:
Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
(lata siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
przytroczonymi ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to
tam kręciło się dużo pojazdów takich jak Fiat 500.
Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
chlodnicy.
Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?
Te samochodziki, to przecież to samo co maluch, tyle że z bardziej obłą
karoserią. Więc chłodzone powietrzem. W czasie wysiłku przy małej
prędkości w komorze silnika robi się piekło. Pokrywy tej komory miały
przeważnie uchylone. Te większe, chłodzone wodą, też wtedy wszystkie
miały wentylator pędzony mechanicznie z wału silnika. Paskiem własnie.
Sprzęgła elektromagnetyczne dopiero się pojawiały. Paski miały wtedy
po prostu cięższą robotę, a robione były z marniejszych materiałów.
Jakieś włókna roślinne chyba miały w środku. Dzisiaj jeżdże na jednym
setki tysięcy kilometrów, a kiedys nawet na kursach uczono, że jak
pęknie, to należy poprosić towarzyszkę podróży o nylonową pończochę.
--
Jarek
J.F.
Guest
Fri Nov 29, 2013 8:50 am
Dnia 28 Nov 2013 21:28:18 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F napisał:
Okazuje sie ze nie kuniem
http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-kasprowy-wierch-foto/
Kuniem też.
No no, jestem pod wrazeniem.
To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.
Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.
Quote:
A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.
I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.
Przede wszystkim jednak od zbudowania drogi. To obecny zielony szlak.
Takoz sobie pomyslalem - od drogi trzeba zaczac :-)
Quote:
ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem.[...]
Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
się poruszać po Warszawie!
Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
wiekszej predkosci
Przegrzewać, to może nie, ale wentylator włącza mi się przeważnie przy
małych prędkościach w korkach.
Wlacza, wylacza, a wiec najwyrazniej daje rade.
Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Fri Nov 29, 2013 12:50 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
No no, jestem pod wrazeniem. To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Do Myślenickich Turni, to można było tym traktorkiem na gąsienicach.
Do tego punktu trzeba było dużo taszczyć, bo tam jest maszynownia.
Wyżej, to już na Gąsienicach (Bachledach, Krzeptowskich, Budzach etc)
i ich furkach.
Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.
Worek cementu, to 50 kg (kiedyś, teraz nie wolno robić tak dużych),
a bywało, że krzepki chłop z dwoma takimi pod pachami pod górę zasuwał.
Więc takie koło, też mogli viribus unitis, jak to w Galicji mawiano.
Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać, że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.
Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW powinien
zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to się nie zdarza.
Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
--
Jarek
J.F
Guest
Fri Nov 29, 2013 1:12 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F. napisał:
Quote:
No no, jestem pod wrazeniem. To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?
Ale to wielkie kolo wazy chyba z kilkaset kg.
Worek cementu, to 50 kg (kiedyś, teraz nie wolno robić tak dużych),
a bywało, że krzepki chłop z dwoma takimi pod pachami pod górę
zasuwał.
Więc takie koło, też mogli viribus unitis, jak to w Galicji mawiano.
No jak widac na zdjeciach z malym - dwie zerdzie, dwoch ludzi i
niesiemy.
Tylko ze przy wielu ludziach staje sie to niewygodne bardzo.
Hm, kolo ... wtoczyc ?
Quote:
Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to
ze
300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.
A może jednak nie? Gdyby tak dobrze policzyć, to może się okazać,
że
po przyłożeniu takiej mocy, pojazd o określonej mocy szybciej
osiągnie
prędkość dźwięku, niż zagotuje wodę w silniku.
A moze jednak tak - rozpedzi sie tylko do 200 km/h a sprawnosc jest
niska.
I tylko temperatura spalin pozostaje niewiadoma.
Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.
No i tak wzialem. 100kW na wale, 300kW ciepla.
Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien
zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to się nie zdarza.
Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
I tu sie mylisz. Dokladnie tyle sie zdarza.
Mozesz poszukac na innej grupie co pisalem o nubirze.
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Fri Nov 29, 2013 1:46 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.
No i tak wzialem. 100kW na wale, 300kW ciepla.
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
I tu sie mylisz. Dokladnie tyle sie zdarza.
Mozesz poszukac na innej grupie co pisalem o nubirze.
Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co na innej
grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi). Ludzie w ogóle
mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi w mocy urządzeń. Dwa
warianty tego samego samochodu, jednakowa buda, różne silniki -- ludziom
się wydaje, że pracują z różną mocą (jeden ma na tabliczce wybita dwa razy
większą od drugiego) -- a to przecież guzik prawda. To samo z mocą cieplną
kotłów. Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu wielki nie jest.
Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje mi jej, będzie zimno".
Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po 8,9kWh/m3. Na dobę będzie 65
metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące. Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca miesięcznie.
No, jak komuś taki rachunek wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma inne
problemy.
--
Jarek
J.F
Guest
Fri Nov 29, 2013 2:16 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F napisał:
Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co na
innej
grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi).
Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?
Quote:
Ludzie w ogóle
mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi w mocy urządzeń.
Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu wielki nie jest.
Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje mi jej, będzie
zimno".
Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po 8,9kWh/m3. Na dobę będzie
65
metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące. Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca
miesięcznie.
No, jak komuś taki rachunek wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma
inne
problemy.
No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem niech
sie dom chlodzi ...
A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac o
30C ?
J.
nom
Guest
Fri Nov 29, 2013 3:05 pm
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości
news:l73eg5$lc1$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
W ten sposób mierzysz temperaturę w innym miejscu
Oświeć mnie, w jakim miejscu?
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Fri Nov 29, 2013 3:06 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
powinien zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to
się nie zdarza. Więc te moce, to tak bardziej PMPO.
Może się zdarza, ale powszechne nie jest (nie czytałem tego, co
na innej grupie, więc nie wiem o jaki szczególny przypadek chodzi).
Jak myslisz - ile pali auto osobowe przy predkosci 200km/h ?
Myślę, że dużo. Może to być własnie cos koło tej czterdziestki. Ale
taki automobil nie jest konstruowany z myślą o podróżowaniu z taką
prędkością w dłuższym czasie. W każdym razie nie optymalizowany do
tego. Więc myśle ponadto, że pali za duzo.
Quote:
Ludzie w ogóle mają trudności z wyobrażeniem sobie o co chodzi
w mocy urządzeń. Typowy kocioł gazowy CO ma moc 24kW, a z wyglądu
wielki nie jest. Ludzie gadają "e, ja mam dużą chałupę, nie ogrzeje
mi jej, będzie zimno". Więc policzmy -- 24 kW, to 2,7 m3 gazu po
8,9kWh/m3. Na dobę będzie 65 metrów, a na miesiąc -- dwa tysiące.
Po 1,75 PLN. 3,5 tysiąca miesięcznie. No, jak komuś taki rachunek
wydaje się zbyt mały, to faktycznie ma inne problemy.
No ale jak przez tydzien bedzie -25C na zewnatrz, to jaka bedzie
temperatura w domu przy takim kotle ?
20°C? Chyba że ktoś lubi cieplej, wtedy na przykład 22°C. Jeśli ktoś
za ten tydzień mrozów godzi się na zapłacenie rachunku 800 złotych,
to oznacza, że za miesiąc jesiennych chłodów buli z półtora tysiąca.
No to ja dziękuję za taka lepiankę (chyba że to ogromny pałac, wtedy
co innego).
Quote:
Czasem chodzi tez o to zeby nagrzal miedzy 14 a 16:30, a potem niech
sie dom chlodzi ...
To chyba w amerykańskim domu z dykty. W domu o przyzwoitej pojemności
cieplnej takie rzeczy nie uchodzą. Nie da się tego zrobić i nie warto.
A w naszym klimacie dom z akumulacją cieplną jest tańszy w eksploatacji
od takiego bez. Mimo, że w tym drugim oszczędza się czasem enegrię przez
okresowe wyłączenia ogrzewania bądź chłodzenia.
Quote:
A ile sie nalewa 100l wody do duzej wanny, jesli trzeba ja podgrzac
o 30C ?
8 minut 43 sekundy (chyba żeby miał tą wodę wcześniej przybunkrowaną
w jakim baniaku). Takie zadania, to myśmy rozwiązywali w siódmej klasie
szkoły podstawowej.
Jarek
--
Urągając wszelkim standardom
Choć ją dawno z emalii odarto
Stała w kącie dzika jak sowa
Smutna wanna trzyosobowa
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next