Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
rrrrrrrrrrr
Guest
Thu Apr 29, 2010 6:04 pm
rzucam wam na pożarcie

)))
Zadanie 21. (0-1)
Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
pierwsza żarówka druga żarówka
2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach
zgodnych
z umieszczoną na niej informacją, to
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
Można się wyżywać na układajacym pytanie.
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Thu Apr 29, 2010 6:04 pm
"rrrrrrrrrrr" <r@r.com> wrote in message
news:4bd9ca74$0$19179$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
rzucam wam na pożarcie

)))
(ciap)
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
Można się wyżywać na układajacym pytanie.
Dzięki wieloletniej negatywnej selekcji do zawodu nauczyciela, także
bezsensownemu w XXI wieku obowiązkowi szkolnemu, państwowemu systemowi
ustalania programów nauczania ...
mamy to co widać!
Włodek :/
Waldemar Krzok
Guest
Thu Apr 29, 2010 6:24 pm
rrrrrrrrrrr wrote:
Quote:
rzucam wam na pożarcie

)))
Zadanie 21. (0-1)
Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
pierwsza żarówka druga żarówka
2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach
zgodnych
z umieszczoną na niej informacją, to
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
Można się wyżywać na układajacym pytanie.
też mnie wkurwiło. Dla zabawy zrobiłem sobie ten test. 30 minut bez
przygotowania, 2 błędy, uważam, że zdałem

. W odpowiedziach był jeszcze
przynajmniej jeden błąd, w odpowiedziach z biologii.
Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
"do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
+ 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
Waldek
AW
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:18 pm
W dniu 2010-04-29 20:04, rrrrrrrrrrr pisze:
Quote:
rzucam wam na pożarcie

)))
Zadanie 21. (0-1)
Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
pierwsza żarówka druga żarówka
2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach zgodnych
z umieszczoną na niej informacją, to
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
Można się wyżywać na układajacym pytanie.
A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
Pytam poważnie, bo mój związek z
elektryką/elektroniką jest wyłącznie hobbystyczny.
Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A
(jeśli zamienimy "prąd o większej mocy" na
"większy prąd" albo "większą moc").
--
Pozdrawiam
AW
AW
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:25 pm
W dniu 2010-04-29 20:24, Waldemar Krzok pisze:
Quote:
Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
"do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
+ 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
No chyba poważnie przesadzasz. Jak sądzę nikt
nie oczekuje od gimnazjalisty świadomości
istnienia tego zjawiska o którym piszesz.
Ba, stawiam dolary przeciw orzechom, że 90%
czytających tę grupę nie wie jak się to
zjawisko nazywa.
--
Pozdrawiam
AW
Fishman
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:43 pm
W dniu 2010-04-29 20:24, Waldemar Krzok pisze:
Quote:
Kiedyś było jeszcze lepsze, bazowało na:
"do 50ml 40% HCl dolano 50% wody destylowanej". Potem było jeszcze kilka
pytań z przelewaniem i dodewaniem, ale wszystko bazowało na tym, że 50ml HCl
+ 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby sprawdził.
Za moich czasów to jeszcze uczyli, żeby nie wlewać wody do kwasu, ale
widać standardy się zmieniają ;)
Fishman
entroper
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:51 pm
Użytkownik "AW" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrcm2r$pd3$1@news.onet.pl...
Quote:
A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
Pytam poważnie, bo mój związek z
elektryką/elektroniką jest wyłącznie hobbystyczny.
Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A
(jeśli zamienimy "prąd o większej mocy" na
"większy prąd" albo "większą moc").
Odwieczny językowy problem. Elektrycy* bardzo poważnie traktują
sformułowanie "prąd", dla nich to tylko i wyłącznie "natężenie prądu" i
mieszanie tego z mocą, napięciem a już nie daj Boże sytuacją gdy prąd nie
płynie (słynny "prąd w gniazdku") powoduje natychmiastową, pienistą
awanturę (i niejeden flame). Nauczyciele i inni laicy

traktują słowo
"prąd" bardziej potocznie (coś jak elektryczność w ogóle) i stąd im
wychodzą właśnie takie potworki językowe jak "prąd o mocy".
*) głównie, inni mają większe zmartwienia
e.
Sebastian Biały
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:51 pm
entroper wrote:
Quote:
Odwieczny językowy problem. Elektrycy* bardzo poważnie traktują
sformułowanie "prąd", dla nich to tylko i wyłącznie "natężenie prądu" i
mieszanie tego z mocą, napięciem a już nie daj Boże sytuacją gdy prąd nie
płynie (słynny "prąd w gniazdku") powoduje natychmiastową, pienistą
awanturę (i niejeden flame).
W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...
Sebastian Biały
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:56 pm
AW wrote:
Quote:
50ml HCl
+ 50ml wody daje 100ml. Układający pytanie by się zdziwił, jakby
sprawdził.
No chyba poważnie przesadzasz. Jak sądzę nikt nie oczekuje od
gimnazjalisty świadomości istnienia tego zjawiska o którym piszesz.
Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.
Fishman
Guest
Thu Apr 29, 2010 7:57 pm
W dniu 2010-04-29 21:51, Sebastian Biały pisze:
Quote:
W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...
Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
Fishman
pawel
Guest
Thu Apr 29, 2010 8:07 pm
Użytkownik "Fishman" <ask@me.pl> napisał w wiadomości
news:hrcob8$2mg$1@news.onet.pl...
W dniu 2010-04-29 21:51, Sebastian Biały pisze:
Quote:
W druga strone tez to działa. Wystarczy pomylić Słowackiego z
Mickiewiczem i zostaniesz nazwany debilem i zakwestionują twoją maturę.
Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
wolt" bo to kompromitacja. Nawet pośród stada medialnych debili
chwalących się na około swoja nieznajomoscią nauk ścisłych warto
zachować standardy nauczania. A tu ktoś tego nie zrobił.
Swoja drogą gdyby ktoś pomylił fraszkę z powieścią dzisiaj TV nie gadała
by o niczym innym jak tylko kompromitacji ...
Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
Nie sądzę. W dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
Paweł
AW
Guest
Thu Apr 29, 2010 8:12 pm
W dniu 2010-04-29 21:56, Sebastian Biały pisze:
Quote:
Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.
Najwyraźniej należysz do tych 10% którzy
słyszeli o kontrakcji
Ja rozumiem dlaczego nie uczy się o tym
zjawisku i dlaczego nikt nie zakłada, że
gimnazjalista będzie miał o nim pojęcie. Sęk w
tym, że nie istnieją wzory, czy reguły
pozwalające obliczyć zmianę objętości dla
dowolnej mieszaniny dwóch cieczy.
--
Pozdrawiam
AW
AW
Guest
Thu Apr 29, 2010 8:17 pm
W dniu 2010-04-29 21:57, Fishman pisze:
Quote:
Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
Erm... to znaczy co? Pierwsza odpowiedź jest
prawdziwa ale napisano ją z błędem czy
pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano
ją tak aby wyglądała na prawidłową.
Coś mało konkretów w waszych postach. Czyżby
wszyscy bali się, że się zbłaźnią?
--
Pozdrawiam
AW
Desoft
Guest
Thu Apr 29, 2010 8:34 pm
Quote:
Erm... to znaczy co? Pierwsza odpowiedź jest prawdziwa ale napisano ją z
błędem czy pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano ją tak aby
wyglądała na prawidłową.
Coś mało konkretów w waszych postach. Czyżby wszyscy bali się, że się
zbłaźnią?
pytasz o prawidłową odpowiedź?
żadna.
--
Desoft
Dariusz K. Ładziak
Guest
Thu Apr 29, 2010 8:43 pm
Użytkownik AW napisał:
Quote:
W dniu 2010-04-29 21:56, Sebastian Biały pisze:
Jesli chodzi o kontrakcję, to o ile pamiętam w szkole podstawowej miałem
o tym pojęcie bo było na lekcji. Lata 80/90.
Najwyraźniej należysz do tych 10% którzy słyszeli o kontrakcji
Ja rozumiem dlaczego nie uczy się o tym zjawisku i dlaczego nikt nie
zakłada, że gimnazjalista będzie miał o nim pojęcie. Sęk w tym, że nie
istnieją wzory, czy reguły pozwalające obliczyć zmianę objętości dla
dowolnej mieszaniny dwóch cieczy.
Istnieją. Niestety na poziomie chemii kwantowej - bez równania
Schroedingera ani rusz... Raczej nie na gimnazjum, na liceum też chyba nie.
--
Darek
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next