RTV forum PL | NewsGroups PL

Skuteczny tracker samochodowy odporny na jammery - jak zrealizować?

Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Skuteczny tracker samochodowy odporny na jammery - jak zrealizować?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Anerys
Guest

Fri May 17, 2013 11:00 am   



Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości
news:kn4t7h$284$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Odróżniać po poziomie w.cz., jeśli brak sygnału, po prostu, to na
wejściu prostego odbiornika kontrolnego w.cz. mało i ewentualnie nie
blokujemy. Jeśli wykryjemy bliskie w.cz. (uwaga na nadajniki, koło
których przejeżdżamy), to oznacza stan zagłuszania i podejmujemy
procedury alarmowe.

BMW się podobno kradnie pakując do chłodni, więc to za dużo nie da.

Cóż, każda rzecz chyba, ma swoje słabe strony... Ciągła "Walka karnawału z
postem"...

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

Tomek
Guest

Fri May 17, 2013 1:27 pm   



W dniu 2013-05-16 22:46, Adam Dybkowski pisze:
Quote:
A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to
APRS na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli
robić moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony.

http://www.byonics.com/mt-rtg - tu już nawet nie musisz AVRka podpinać
Smile Wyjmujesz z pudełka i jedziesz.

Quote:
Po co
komuś utrudniać życie licencjami czy zezwoleniami? Mogłaby bez
licencji być ograniczona np. dozwolona moc nadawania i każdy byłby
zadowolony.

To już kwestia filozoficzna. Ograniczona moc bez licencji to jest CB i
PMR; kto licencję chce mieć, to ma - 82PLN pozwolenie to nie taka
bariera, egzamin też bardzo prosty. Nie jest źle. Dla przypomnienia -
jeszcze 10 lat temu za CB radio trzeba było corocznie abonament płacić Smile

Adam Dybkowski
Guest

Fri May 17, 2013 6:07 pm   



W dniu 2013-05-17 15:27 Tomek napisał(a):

Quote:
A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to
APRS na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli
robić moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony.

http://www.byonics.com/mt-rtg - tu już nawet nie musisz AVRka podpinać
Smile Wyjmujesz z pudełka i jedziesz.

O, fajne. Ale cena niefajna.
Da się taniej? Może istnieje odpowiednik od jakiegoś Chińczyka? Byonics
LLC to USA i stąd pewnie taka cena.

Quote:
To już kwestia filozoficzna. Ograniczona moc bez licencji to jest CB i
PMR; kto licencję chce mieć, to ma - 82PLN pozwolenie to nie taka
bariera, egzamin też bardzo prosty. Nie jest źle. Dla przypomnienia -
jeszcze 10 lat temu za CB radio trzeba było corocznie abonament płacić Smile

No właśnie dziwne, że tego samego nie da się zrobić w paśmie PMR? Zwykłe
ręczne radyjka mają zasięg kilku km a antena tak mała, że zmieści się
razem z resztą sprzętu w samochodowym schowku.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

Andrzej
Guest

Sat May 18, 2013 8:06 pm   



Użytkownik "Adam Dybkowski" <a1d2y3b4k5o6w7s8@g1m2a3i4l5.6c7o8m> napisał w
wiadomości news:519671c9$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
No właśnie dziwne, że tego samego nie da się zrobić w paśmie PMR? Zwykłe
ręczne radyjka mają zasięg kilku km a antena tak mała, że zmieści się
razem z resztą sprzętu w samochodowym schowku.

Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich

częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny
nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB czy
PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

Anerys
Guest

Sat May 18, 2013 9:43 pm   



Użytkownik "Andrzej" <dydelf02@op.pl> napisał w wiadomości
news:kn8n0v$urb$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich
częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny

Dochodzi do tego moc. Choć krókofalowcy cudują (nierzadko z powodzeniem) Smile
aby małą mocą przy możliwie prostej antenie dolecieć jak najdalej, ale,
czynników warunkujących, jak wspominałem, jest tyle, że to jest toto-lotek.
Polujący na DX-y wiedzą, o co mi chodzi, od czego zależy powodzenie.

Quote:
nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB czy

Pod warunkiem wpięcia w sieć. Ale i tak pojemność takiego systemu do dużych
należeć nie będzie, chyba, że się mocno zainwestuje. Niby można pokombinować
z działaniem w komórkach, ale to już nie takie hop-siup.

Quote:
PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

Na CB silna zależność od pory dnia, bardzo niski zasięg przyziemny, jak
zwykle na KF strefa martwa, wieczorem mało realne polecieć gdzieś dalej. PMR
niby pojemniejsze i można by pomyśleć o jakiejś sieci wspartej internetem, a
od strony radiowej jakimś protokołem typu AX-25, lub jakimś encapem. Może
jakaś emisja typu PSK, czy któraś z księżycówek... ale tu znów wychodzi
kompromis między przepływnością, a odpornością na zniekształcenia, korekta
błędów, w jednym lepiej, w jednym gorzej... Prędzej bym na PMR wpięte w sieć
internetową widział, z ewentualnym wsparciem przemienników typu "papuga".
Dedykować jeden-dwa kanał(y) do tego celu (jeden np. mógłby być ze
wspierającą "papugą", a drugi bez niej), a resztę da radę już dostępnymi
środkami...
Nadużycia, piractwo - cóż, trzeba by to mądrze dopieścić, docyzelować...

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

Michał Smolnik
Guest

Mon May 20, 2013 6:31 am   



W dniu 14.05.2013 23:58, Adam Dybkowski pisze:
Quote:
Czytałem conieco o APRS ale wychodzą duże utrudnienia (np. potrzebna
licencja krótkofalarska). Czy da się to samo zrobić w paśmie CB (duża
moc bez zezwolenia, duży zasięg) no ale jak moje dane trafią do netu?
Wystarczy mi objęcie zasięgiem działania samej Polski.

A wracając do samego toru radiowego - w jakim paśmie można bez
dodatkowych zezwoleń przesłać skutecznie mały pakiet (kilkadziesiąt
bajtów) co minutę na odległość 700km? Wtedy nie byłoby wymaganych wiele
stacji odbiorczych, tylko jedna na całą Polskę.

Gdyby działała jeszcze RASZ, to można by o niej pomyśleć. Niestety
wyłączona w 2003 r.

RASZ to była kolejowa ogólnopolska sieć radiowa mająca pewne cechy
analogowej telefonii komórkowej.
Faktem jest, że można było przekazać przez nią głos do wybranej stacji
radiowej i sieci telefonicznej kolejowej.
Pracowała na VHF.


Pozdrawiam,
--
Michał

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Skuteczny tracker samochodowy odporny na jammery - jak zrealizować?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map