RTV forum PL | NewsGroups PL

Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

J.F.
Guest

Fri May 24, 2019 2:00 pm   



Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9b09b9f4-f9f4-486e-a0f4-b19922675e10_at_googlegroups.com...
Quote:
Odczyt w końcu zrobiłem wczoraj - był potrzebny do wniosku o zmianę
na rozliczanie 12-miesięczne - bo po co przepłacać?

Tzn zmieniasz na rozliczanie roczne, czy miesieczne ?

Quote:
A i koszty można mieć pod kontrolą przy niższej opłacie
abonamentowej+handlowej - dają możliwość podawania co miesiąc stanu
licznika i płacenia za zużycie, a nie za prognozy.

Skoro maja takie fajne liczniki ... to po co im te prognozy ?
Inkasenci juz nie lataja i nie spisuja ... i kosztow nie ma.

Quote:
Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej
z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli
47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni
powszednie od 13 do 15).

No ale w nocy spisz ... chyba :-)

Quote:
Inna sprawa, że w G12 prąd+dystrybucja (i ten "tańszy" i ten
"droższy") są tańsze niż w G12W - i to na tyle, że G12 jest tańsze od
G11 aż do proporcji 76%/24%. I choć czasowo jest >gorzej, bo 98h/70h,
czyli 58,3%/41,7%, to kto wie, może byłoby jeszcze lepsze niż G12W -
oczywiście pytanie, jak się kształtuje rzeczywiste zużycie.

No bo wiesz, jak to jest z oszczednoscia ... elektrownia i tak musi
swoje zarobic. Smile
Jedyny zysk dla niej, to gdy przeniesiesz czesc poboru poza szczyt.

Quote:
Jak widać, kuchenka elektryczna nie opłaca się przy G12W - a u innogy
brakuje tego okna 13-15, w którym można by puszczać pralkę i
zmywarkę.
Z pralką łatwiej ew. poczekać do nocy, ale będzie hałasować przy
spaniu, ze zmywarką czekać do nocy trudniej (ale i te 2h okna nie
wystarczą na program eco - u mnie trwa 2:55, z grzaniem wody na
początku i z suszeniem pod koniec).

Programatora nie masz jakiegos ? Zeby sie wlaczyla o 5 rano :-)

Quote:
Na światło nie poradzisz - a jeśli się gdzieś nie walnąłem, wychodzi
ok. 50kWh miesięcznie, jakieś 25zł - i nie jest to od rzeczy, bo to
świecenie żarówek o łącznej mocy 250W przez 6h dziennie. 300zł na
rok - wymiana na LEDy może być opłacalna, choć podobno liczniki
potrafią głupieć przy takim szpilkowym poborze jak LEDach.

Moze i zglupieja, ale przeciez nie tak, zeby 50W zliczac jako 250.

A jak widac zwroci sie w kilka miesiecy. I pobor w szczycie przestanie
byc problemem.

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Sun Jun 02, 2019 11:08 pm   



Tydzien upynal. Sprawdziles juz? Jak nie to sprawdz bo jeszcze tydzien i talmudysci zabrandzluja sie na smierc.

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 10:58 am   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a75919c5-f5df-4bbc-a4a4-d4549908a1fc_at_googlegroups.com...
W dniu czwartek, 23 maja 2019 13:07:30 UTC+2 użytkownik Dawid
Rutkowski napisał:
Quote:
Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca.
Gorzej z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh
tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli
47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni
powszednie od 13 do 15).

"Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh co
oznacza, że Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w
strefie Noc 244 kWh.
Kwota faktury 181.65 zł"
Czyli 33%/67%

To za miesiac ?
Czy nie za duzo tego pradu ?
Grzejesz cos w nocy czy kuchnia w weekend pracuej ?

to jest 12kWh dziennie ... 500W ... dwa komputery non stop ? :-)

J.

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 11:47 am   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:38b9c83e-e095-4ca5-b411-23da52cdd35c_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:00:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Czy nie za duzo tego pradu ?

Od kilku lat zużycie podobne w granicach 350kWh.
Mniej więcej tyle wychodzi zużycia na przeciętny dom. Mam porównanie
kilku innych osób i zeznają że bardzo podobne zużycie wychodzi.

Grzejesz cos w nocy czy kuchnia w weekend pracuej ?

Jest to taryfa g12W więc wszystkie weekendy i święta przez cała dobę
tańszy prąd

Sumatycznie nadal dosc duzo, weekendowa taryfa moze powodowac tylko
zmiane proporcji.

Quote:
Duża część zużycia jak sobie sprawdzałęm kiedyś to sprzęty pracujące
non stop- pompki co/cwu, rutery, monitoring lodówka, zamrażarki itp.
W weekendu dochodzi myjka(mycie podjazdu, aut) i często jakieś
narzędzia typu pilarka, heblarka, czasami spawarka.

to jest 12kWh dziennie ... 500W ... dwa komputery non stop ? Smile
Zamrażarki, pralka zmywarka, lodówka, piekarnik, indukcja...

lodowka srednio powiedzmy 50W. Zamrazarka chyba podobnie ... zalezy
ile ich masz i po co tak duzo.
routery, ladowarki - raczej niewiele zuzywaja, po kilka W.

Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
Chyba, ze masz staly obieg cwu.


pralka nie tak znow duzo zuzywa, ale zalezy jak czesto pierzecie.
Zmywarka pewnie czesciej.

No i ten telewizor stale wlaczony ... ale przeciez nie w nocy, nie w
dzien jak dzieci w szkole a rodzice w pracy ..

U mnie w mieszkaniu tez sporo idzie, a przeciez zarowek juz nie mam
:-(


J.

Kris
Guest

Tue Jun 04, 2019 12:31 pm   



W dniu czwartek, 23 maja 2019 13:07:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Quote:
Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli 47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni powszednie od 13 do 15).

"Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh co oznacza, że Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w strefie Noc 244 kWh.
Kwota faktury 181.65 zł"
Czyli 33%/67%

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 1:19 pm   



Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:61981a9c-3b43-461e-8a52-2d646f7a12c2_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 12:31:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Quote:
W dniu czwartek, 23 maja 2019 13:07:30 UTC+2 użytkownik Dawid
Rutkowski napisał:
Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca.
Gorzej z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh
tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli
47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni
powszednie od 13 do 15).

"Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh
co oznacza, że Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w
strefie Noc 244 kWh.
Kwota faktury 181.65 zł"
Czyli 33%/67%

Hmmm, to dzienne zużycie masz takie samo jak ja, a nocne prawie 3
razy większe.
Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.
Oczywiście masz wodę na prąd. Ale ogrzewanie ZTCP nie.

Ale ma weekendowa taryfe i sobota z niedziela zaliczaja sie do nocy.

Jak jeszcze w soboty robi pranie czy wieksze gotowanie, to juz nie
dziwi.

J.

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 1:27 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ecd69f9b-1406-457b-916c-1e1aa81bc527_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:49:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
lodowka srednio powiedzmy 50W. Zamrazarka chyba podobnie ... zalezy
ile ich masz i po co tak duzo.

Dwie. I przymierzam się do ich wymieniany na jedną większa

A po co ... nawet jedna ?
Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego zrodla ?

Quote:
routery, ladowarki - raczej niewiele zuzywaja, po kilka W.
Rejestrator, kamerki, oświetlenie zewnętrzne itp

kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze ktos
lubi jasno :-)

Quote:
Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
Bodajże 40W na pierwszym biegu 80W na najwyższym
Pracuje praktycznie non stop zimą na 2 biegu latem dla potrzeb
grzania CWU na 1(ale tu nie non stop)

Ale faktura w zasadzie z lata, CO nie bylo jak sie domyslam.

Quote:
U mnie w mieszkaniu tez sporo idzie, a przeciez zarowek juz nie mam
Sad
Praktycznie wszystkie już żarówki i halogeny wymieniłem na ledy(dwa
halogeny zostały mi w garażu i jeden pod wiata na zewnątrz. Jak się
spalą to wymienią na led. Ale jakoś to >zauważalnie rachunków nie
obniżyło

Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno zauwazyc.

Jak unia zakazala zarowek, to usilowalem sie dopatrzec oszczednosci w
skali kraju ... i nie bardzo widze.
Moze ludzie tez od dawna zaczeli przechodzic, moze kupili zapas
zarowek,
a moze zarowek ubylo, a kuchni elektrycznych przybylo ..

Quote:
Ale ta w skrócie:
Zmywarka ze 30zł pewnie
indukcja 50-60zł
lodówka-30zł
Zamrażarki z 50zł
Oświetlenie 20-30zł
I już masz 200zł
A jeszcze piekarnik, pralka, pompka co i reszta gadżetów itp więc
gdzieś tam w powyższej wyliczance przeszacowałem zużycia

Mnie wkurza, ze "wszystko wylaczone", a 40W plynie ...
Reszta to wiadomo - jak pracuje, to trzeba placic.

J.

Kris
Guest

Tue Jun 04, 2019 1:32 pm   



W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:00:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Quote:
To za miesiac ?

Dokładnie

Quote:
Czy nie za duzo tego pradu ?

Od kilku lat zużycie podobne w granicach 350kWh.
Mniej więcej tyle wychodzi zużycia na przeciętny dom. Mam porównanie kilku innych osób i zeznają że bardzo podobne zużycie wychodzi.

Quote:
Grzejesz cos w nocy czy kuchnia w weekend pracuej ?

Jest to taryfa g12W więc wszystkie weekendy i święta przez cała dobę tańszy prąd
Duża część zużycia jak sobie sprawdzałęm kiedyś to sprzęty pracujące non stop- pompki co/cwu, rutery, monitoring lodówka, zamrażarki itp.
W weekendu dochodzi myjka(mycie podjazdu, aut) i często jakieś narzędzia typu pilarka, heblarka, czasami spawarka.

Quote:
to jest 12kWh dziennie ... 500W ... dwa komputery non stop ? Smile
Zamrażarki, pralka zmywarka, lodówka, piekarnik, indukcja...


J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 2:03 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:889e795a-0a10-4999-8ef6-82bc27cd0c24_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 15:30:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
A po co ... nawet jedna ?
W jednej praktycznie same owoce co tam u mnie rosną i są ich latem
nadwyżki-borówki, jagody kamczackie, truskawki, lubczyk, koperek itp

No chyba, ze tak.
Choc ... liczyles, ile Cie ten koperek kosztuje ?

Quote:
Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego
zrodla ?

Sklepów mam w okolicy pełno, pół świni tez nie kupuję ale raz na
jakiś czas kiełbasy narobię, trochę na bieżąco uwędzę a reszta jako
tzw biała kiełbasa do zamrażarki. Później się wyjmuje i jest. 1 kg
białej kiełbasy wychodzi mnie min 15-18zł nie licząc robocizny wiec
boję się jeść tego co w sklepach kosztuje 10zł/kg bo nie mam pojęcia
co tam jest w środku;)
Pierogi jak robię to tez od razu z setkę nalepie i zamrożę.
Takie hobby;)

Z hobby sie nie dyskutuje ... ale czemu lepic setke pierogow i mrozic
?

No dobra, czasem czlowiek wraca zmieczony, a tu dobre pierogi czekaja
:-)

Quote:
kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze
ktos
lubi jasno Smile
Lubimy jasno.

Za oknem ?

Quote:
Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno
zauwazyc.
Tak ze dwa lata temu zaczełem systematycznie wymieniać

To musialbys odszukac fakture sprzed dwoch lat.
Tylko najlepiej jakis zimowy miesiac, i zeby ferie nie kolidowaly.
Listopad moze.

J.

Kris
Guest

Tue Jun 04, 2019 2:21 pm   



W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:49:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Quote:
lodowka srednio powiedzmy 50W. Zamrazarka chyba podobnie ... zalezy
ile ich masz i po co tak duzo.

Dwie. I przymierzam się do ich wymieniany na jedną większa

Quote:
routery, ladowarki - raczej niewiele zuzywaja, po kilka W.
Rejestrator, kamerki, oświetlenie zewnętrzne itp

Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
Bodajże 40W na pierwszym biegu 80W na najwyższym

Pracuje praktycznie non stop zimą na 2 biegu latem dla potrzeb grzania CWU na 1(ale tu nie non stop)


Quote:
pralka nie tak znow duzo zuzywa, ale zalezy jak czesto pierzecie.
Zmywarka pewnie czesciej.

Min 1 raz dziennie bo wszystkie posiłki jadamy i gotujemy w domu



Quote:
No i ten telewizor stale wlaczony ... ale przeciez nie w nocy, nie w
dzien jak dzieci w szkole a rodzice w pracy ..

Praktycznie wcale nie włączany. No może z 1godzinę dziennie średnio wyjdzie

Quote:
U mnie w mieszkaniu tez sporo idzie, a przeciez zarowek juz nie mam
Sad

Praktycznie wszystkie już żarówki i halogeny wymieniłem na ledy(dwa halogeny zostały mi w garażu i jeden pod wiata na zewnątrz. Jak się spalą to wymienią na led. Ale jakoś to zauważalnie rachunków nie obniżyło
szacuję że na oświetlenie te 30zł miesięcznie idzie zima, latem pewnie mniej

Ale ta w skrócie:
Zmywarka ze 30zł pewnie
indukcja 50-60zł
lodówka-30zł
Zamrażarki z 50zł
Oświetlenie 20-30zł
I już masz 200zł
A jeszcze piekarnik, pralka, pompka co i reszta gadżetów itp więc gdzieś tam w powyższej wyliczance przeszacowałem zużycia

Dawid Rutkowski
Guest

Tue Jun 04, 2019 2:32 pm   



W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 12:31:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Quote:
W dniu czwartek, 23 maja 2019 13:07:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli 47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni powszednie od 13 do 15).

"Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh co oznacza, że Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w strefie Noc 244 kWh.
Kwota faktury 181.65 zł"
Czyli 33%/67%

Hmmm, to dzienne zużycie masz takie samo jak ja, a nocne prawie 3 razy większe.
Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.
Oczywiście masz wodę na prąd. Ale ogrzewanie ZTCP nie.

A rozliczanie masz co miesiąc? Wg taryfy, z taką dużą opłatą handlową?
Czy cykl 12-miesięczny i mała handlowa/abonamentowa, tylko taki dynks z podawaniem stanu licznika (innogy też daje taką możliwość, ale tylko z przejściem na faktury elektroniczne)?

Co do faktury - wypisałbyś wszystkie pozycje z wartościami i cenami jednostkowymi, jakie masz, ciekawe, jak się różnią.

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 2:34 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:72640e30-f436-4ba1-8d0f-6a771343ecf4_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 16:05:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
To musialbys odszukac fakture sprzed dwoch lat.
Tylko najlepiej jakis zimowy miesiac, i zeby ferie nie kolidowaly.
Listopad moze.

To tez nie tak ze od razu wszystkie zmieniłem
Systematycznie jak żarówki padały a ledy zaczęły mieć akceptowalną
jakość i cenę

Ale to nie przeszkadza, chyba, ze nastapila zmiana innych odbiornikow.

Quote:
Kiedyś jak dla żarówek liczyłem to koszt oświetlenia wychodził mi
maks 30zł więc zmiana na Ledy nie da zauważalnych różnic na fakturze

No tak, moze byc trudno zauwazyc.

Ale teraz na LED to powinno byc z 5 zl :-)

J.

Kris
Guest

Tue Jun 04, 2019 3:01 pm   



W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 14:32:23 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Quote:
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 12:31:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu czwartek, 23 maja 2019 13:07:30 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej z podziałem na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli 47,6%/52,4% (u innogy w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni powszednie od 13 do 15).

"Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh co oznacza, że Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w strefie Noc 244 kWh.
Kwota faktury 181.65 zł"
Czyli 33%/67%

Hmmm, to dzienne zużycie masz takie samo jak ja, a nocne prawie 3 razy większe.
Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.
Oczywiście masz wodę na prąd.

Nie mam wody(CWU) na prąd
Gdybym miał to ze 100zł by pewnie doszło do rachunku.


Quote:
A rozliczanie masz co miesiąc? Wg taryfy, z taką dużą opłatą handlową?

Tzw rozliczenia rzeczywiste
Zawsze 1go każdego miesiąca spisuje(a właściwe fotografuje licznik) i podaję stan poprzez ebok

Quote:
Czy cykl 12-miesięczny i mała handlowa/abonamentowa, tylko taki dynks z podawaniem stanu licznika (innogy też daje taką możliwość, ale tylko z przejściem na faktury elektroniczne)?

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jaki mam cykl. Podaję odczyt co miesiąc i co miesiąc płacę

Quote:
Co do faktury - wypisałbyś wszystkie pozycje z wartościami i cenami jednostkowymi, jakie masz, ciekawe, jak się różnią.

Poprzednia fucktura:
https://tinypic.pl/f0iqq2w14768

J.F.
Guest

Tue Jun 04, 2019 3:22 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6423f91b-339e-4d41-baae-9367157b6b7d_at_googlegroups.com...
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 16:36:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Ale to nie przeszkadza, chyba, ze nastapila zmiana innych
odbiornikow.
A no właśnie
Piekarnik zmieniłem z pół roku temu i nie wiem czy na mniej czy
bardziej prądożerny

Trudno powiedziec.
IMO - powinien byc podobny, ale kto go tam wie.

Quote:
Grill elektryczny zaczęliśmy używać

Ale wtedy nie uzywacie kuchni elektrycznej.

Quote:
Pompie w kotle co zmieniłem bo poprzednia padła. Te nowa chyba o 20W
mniej na każdym biegu ma ja ta poprzednia która była raczej
przewymiarowana.
Itp, itd;)


Na pompy Unia jest cieta i nowe ponoc lepsze.

Quote:
Ale teraz na LED to powinno byc z 5 zl Smile
Ja tam wiem?
W żyrandolach żarówki e14 wcześniej bodajże 40W(lub 25W) były
Teraz ledy 8W

Jesli byly 40, to teraz 5x mniej.
Jesli byly 25 ... nie jest za jasno ? Czy moze poprzednio nie bylo za
ciemno ?

Inna sprawa, ze jak ustawione pionowo, to led kiepsko swieca w dol.

Quote:
A grzeją niewiele słabiej od żarówek.
więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wyszło z pomiarów ze taki 8W led
to faktycznie 15W jest;)

Gorace to one sa, ale IMO - kiepskie chlodzenie, a moc przyzwoita.
lumenow moze byc za malo.

J.

Kris
Guest

Tue Jun 04, 2019 3:45 pm   



W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 15:30:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Quote:
A po co ... nawet jedna ?

W jednej praktycznie same owoce co tam u mnie rosną i są ich latem nadwyżki-borówki, jagody kamczackie, truskawki, lubczyk, koperek itp

Quote:
Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego zrodla ?

Sklepów mam w okolicy pełno, pół świni tez nie kupuję ale raz na jakiś czas kiełbasy narobię, trochę na bieżąco uwędzę a reszta jako tzw biała kiełbasa do zamrażarki. Później się wyjmuje i jest. 1 kg białej kiełbasy wychodzi mnie min 15-18zł nie licząc robocizny wiec boję się jeść tego co w sklepach kosztuje 10zł/kg bo nie mam pojęcia co tam jest w środku;)
Pierogi jak robię to tez od razu z setkę nalepie i zamrożę.
Takie hobby;)

Quote:
kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze ktos
lubi jasno Smile

Lubimy jasno.

Quote:
Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno zauwazyc.

Tak ze dwa lata temu zaczełem systematycznie wymieniać

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map