RTV forum PL | NewsGroups PL

Kuchenka mikrofalowa 700W w samochodzie - jak zasilanie z akumulatora wpłynie na wydajność?

Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Kuchenka mikrofalowa 700W w samochodzie - jak zasilanie z akumulatora wpłynie na wydajność?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Mon Mar 18, 2013 2:27 pm   



W dniu 2013-03-18 11:18, AlexY pisze:
Quote:
Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
W dniu 2013-03-18 07:36, PcmOl pisze:

To się ładnie nazywa: "Urban legend".

Co "urban legend"?

To:

...Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu
dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy
hamowaniu".

To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.

Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
jakieś 16kW hamowania.


A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
procent, ale cóż: ˜

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Mar 18, 2013 3:04 pm   



Hello Tomasz,

Monday, March 18, 2013, 2:27:59 PM, you wrote:

[quote]To się ładnie nazywa: "Urban legend".
Co "urban legend"?
To:
...Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu
dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy
hamowaniu".
To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.
Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
jakieś 16kW hamowania.
A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
procent, ale cóż: ˜

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Mar 18, 2013 3:05 pm   



Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Quote:
To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.

Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
jakieś 16kW hamowania.

A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
procent, ale cóż: ˜"To jest odzysk na miarę naszych możliwości."

Jasne, zrobi prąd, nie benzynę. Ale gdzie go podzieje? W akumulator
wsadzi -- to też jasne. Tylko czy się zmieści? Żeby tak było, to by
musiał być wcześniej niedoładowany. Trochę ryzykowne z takim jeździć,
bo co będzie, jeśli się hamowanie nie trafi przed dotarciem do celu?
A zresztą, kilkadziesiąt amperogodzin i kilkanaście woltów, to mniej
niż jedna kilowatogodzina. Ile z tej pojemności można zaryzykować
i przeznaczyć do "hybrydyzacji" samochodu? Dziesięć procent? Może
kilkanaście. To ile benzyny da się zaoszczędzić na takim pakiecie?
Kieliszek się uzbiera? Skromne są te nasze możliwości odzysku.

--
Jarek

PeJot
Guest

Mon Mar 18, 2013 3:12 pm   



W dniu 2013-03-18 11:18, AlexY pisze:
Quote:

To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.

Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie.

Oczywiście. Ale to co jest, ładnie wygląda w reklamie.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Mar 18, 2013 3:44 pm   



Hello Jarosław,

Monday, March 18, 2013, 3:05:23 PM, you wrote:

Quote:
To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.
Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
jakieś 16kW hamowania.
A czym? Przecież silnik benzyny nie zacznie produkować. Pewnie, że
biorąc pod uwagę moc alternatora, to ten odzysk wynosi ledwie kilka
procent, ale cóż: ˜"To jest odzysk na miarę naszych możliwości."
Jasne, zrobi prąd, nie benzynę. Ale gdzie go podzieje? W akumulator
wsadzi -- to też jasne. Tylko czy się zmieści? Żeby tak było, to by
musiał być wcześniej niedoładowany. Trochę ryzykowne z takim jeździć,
bo co będzie, jeśli się hamowanie nie trafi przed dotarciem do celu?
A zresztą, kilkadziesiąt amperogodzin i kilkanaście woltów, to mniej
niż jedna kilowatogodzina. Ile z tej pojemności można zaryzykować
i przeznaczyć do "hybrydyzacji" samochodu? Dziesięć procent? Może
kilkanaście. To ile benzyny da się zaoszczędzić na takim pakiecie?
Kieliszek się uzbiera? Skromne są te nasze możliwości odzysku.

Na ładowanie z 14.2 do 14.5V praktycznie nic się nie da uzyskać - za
mały prąd ładowania wyjdzie.

Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
ładowania w tym zakresie.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PeJot
Guest

Tue Mar 19, 2013 8:18 am   



W dniu 2013-03-18 15:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:


Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
ładowania w tym zakresie.

Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
energii hamowania?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

PcmOl
Guest

Tue Mar 19, 2013 9:04 am   



"Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> wrote in message
news:ki6nnc$p7j$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
Quote:
W dniu 2013-03-18 07:36, PcmOl pisze:

To się ładnie nazywa: "Urban legend".

Co "urban legend"?

To:

...Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu
dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy
hamowaniu".

To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj sobie u
Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach, Eco-pakietach
itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk energii przy hamowaniu.


Wolę książkę od fizyki. Wypociny marketoidów mnie drażnią.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Mar 19, 2013 9:08 am   



Hello PeJot,

Tuesday, March 19, 2013, 8:18:59 AM, you wrote:

Quote:
Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
ładowania w tym zakresie.
Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
energii hamowania?

Nie wiem ale na pewno nie z pomocą alternatora o mocy rzędu 1kW i
akumulatora 12V. Nieśmiało przypomnę, że bolid Roberta "kopał" obsługę
dość boleśnie.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

PcmOl
Guest

Tue Mar 19, 2013 9:16 am   



"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
news:ki6iri$4jh$2@node2.news.atman.pl...
Quote:
Napięcie mierzone czym?

woltomierzem :)

Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.

po co ... ?

Ponieważ jeśli alternator może oddawać pełną moc przy niskich obrotach, nie ma

żadnego dobrego powodu, by regulator nie trzymał tego napięcia stabilnym. Od
obrotów minimalnych do maksymalnych. Stąd: albo regulator nędzny, albo miernik
mierzy niezupełnie to, co chcemy. Filtr zredukuje wpływ tego, czego nie chcemy.

AlexY
Guest

Tue Mar 19, 2013 10:22 am   



Użytkownik PeJot napisał:
Quote:
W dniu 2013-03-18 15:44, RoMan Mandziejewicz pisze:


Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
ładowania w tym zakresie.

Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
energii hamowania?

W aku lub w kole zamachowym
Use google luke...
http://autokult.pl/2011/04/11/jak-dziala-system-kers-wideo

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

PeJot
Guest

Tue Mar 19, 2013 10:23 am   



W dniu 2013-03-19 09:08, RoMan Mandziejewicz pisze:

Quote:
Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
energii hamowania?

Nie wiem ale na pewno nie z pomocą alternatora o mocy rzędu 1kW i
akumulatora 12V. Nieśmiało przypomnę, że bolid Roberta "kopał" obsługę
dość boleśnie.

Akumulatory ( jakie ? ), albo koło zamachowe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery_system

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Tue Mar 19, 2013 11:05 am   



W dniu 2013-03-19 09:16, PcmOl pisze:
Quote:

"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
news:ki6iri$4jh$2@node2.news.atman.pl...
Napięcie mierzone czym?

woltomierzem :)

Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.

po co ... ?

Ponieważ jeśli alternator może oddawać pełną moc przy niskich obrotach,
nie ma żadnego dobrego powodu, by regulator nie trzymał tego napięcia
stabilnym. Od obrotów minimalnych do maksymalnych. Stąd: albo regulator
nędzny, albo miernik mierzy niezupełnie to, co chcemy. Filtr zredukuje
wpływ tego, czego nie chcemy.

Pamiętaj że obniżenie napięcia ze wzrostem obrotów może być celowo

zaprogramowanym środkiem bezpieczeństwa. Regulator napięcia działa z
pewnym opóźnieniem. Załóżmy, że kierowca depcząc ostro gaz, omyłkowo
wciśnie sprzęgło. Uwolniony silnik błyskawicznie osiąga bardzo wysokie
obroty, co w przypadku alternatora przekłada się na wyższe napięcie.
Więc takie obniżanie napięcia może być środkiem zaradczym przeciwko
niespodziewanym przepięciom.

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Mar 19, 2013 11:36 am   



Pan AlexY napisał:

Quote:
Hamowanie na 40 metrach ze 100km/h samochodem ważącym 1200kG to jest
wydzielanie średniej mocy ponad 150kW w niecałe 3s. Dokładniej: jest
to energia 463kJ. Akumulator 12V 60Ah ma "pojemność" (liczona jako
energię) ledwie 260kJ. Przy 20h rozładowaniu licząc. Nie w niecałe 3
sekundy. W ciągu 3 sekund, dla wzrostu napięcia ładowania z 14.2V do
14.5V uda się może wykorzystać kilkaset J. Przy założeniu bardzo małej
rezystancji wewnętrznej akumulatora - a wcale taka nie jest dla
ładowania w tym zakresie.

Jak rozwiązują problem magazynowania energii w F1 w systemach odzysku
energii hamowania?

W aku lub w kole zamachowym

Oglądałem niedawno kondensatory 3000F/2,7V. To jest 3,3Wh w ważączym
około poł kilograma urządzeniu. Biorąc pod uwagę możliwość ładowania
większym prądem oraz inne przewagi pola elektrycznego nad chemią, to
może nadać się nawet lepiej od akumulatorów.

--
Jarek

AlexY
Guest

Tue Mar 19, 2013 12:42 pm   



Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
[..]
Quote:
Pamiętaj że obniżenie napięcia ze wzrostem obrotów może być celowo
zaprogramowanym środkiem bezpieczeństwa. Regulator napięcia działa z
pewnym opóźnieniem. Załóżmy, że kierowca depcząc ostro gaz, omyłkowo
wciśnie sprzęgło. Uwolniony silnik błyskawicznie osiąga bardzo wysokie
obroty, co w przypadku alternatora przekłada się na wyższe napięcie.
Więc takie obniżanie napięcia może być środkiem zaradczym przeciwko
niespodziewanym przepięciom.

Twierdzisz więc że materia mechanicznie jest szybsza od elektronów...
ciekawe.. ciekawe...

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Mar 19, 2013 1:20 pm   



Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
[..]
Quote:
Oglądałem niedawno kondensatory 3000F/2,7V. To jest 3,3Wh w ważączym
około poł kilograma urządzeniu. Biorąc pod uwagę możliwość ładowania
większym prądem oraz inne przewagi pola elektrycznego nad chemią, to
może nadać się nawet lepiej od akumulatorów.

http://autokult.pl/2011/11/27/i-eloop-nowy-kers-mazdy

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Kuchenka mikrofalowa 700W w samochodzie - jak zasilanie z akumulatora wpłynie na wydajność?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map