Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sat Mar 16, 2013 8:13 pm
W dniu 2013-03-16 17:47, t-1 pisze:
Quote:
Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
Oczywiście samochód raczej z większych.
We współczesnych samochodach alternator uzyskuje 100% wydajności już na
biegu jałowym silnika. Przy wyższych obrotach jest odwzbudzany, czego
objawem jest
Paweł Pawłowicz
Guest
Sat Mar 16, 2013 10:02 pm
W dniu 2013-03-16 18:47, Desoft pisze:
Quote:
Licząc z zapasem:
1000W przy 12V daje 100A
100A*5 min = 30Ah
Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.
Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a zmienisz
zdanie.
Paweł
Desoft
Guest
Sat Mar 16, 2013 10:06 pm
Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <paw-p@wnoz.up.wroc[kropka]pl> napisał w
wiadomości news:5144ddda$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Licząc z zapasem:
1000W przy 12V daje 100A
100A*5 min = 30Ah
Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.
Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a zmienisz
zdanie.
Opuściłeś alternator - 2/3 mocy
A przyjmując 700W to tyle da się pociągnąć z alternatora.
--
Desoft
PcmOl
Guest
Sun Mar 17, 2013 9:33 am
"Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> wrote in message
news:ki2g9d$cu2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
[quote]W dniu 2013-03-16 17:47, t-1 pisze:
Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
Oczywiście samochód raczej z większych.
We współczesnych samochodach alternator uzyskuje 100% wydajności już na biegu
jałowym silnika. Przy wyższych obrotach jest odwzbudzany, czego objawem jest
JDX
Guest
Sun Mar 17, 2013 10:05 am
Poszperałem w necie i znalazłem trochę wypowiedzi ludzi którzy próbowali
używać podobnej konfiguracji w turystyce i skarżyli się, że kuchenka
700W podczas włączania potrafiła wyłączyć przetwornicę 2kW (4kW w
szczycie). Pewnie przetwornica to jakiś chiński badziew... Tak czy
inaczej nie mając rozeznania za bardzo nie wiadomo co kupić. Do tego
jeszcze dochodzą problemy z akumulatorem.
W każdym razie w międzyczasie wpadłem na "genialny" pomysł - mały
generator spalinowy.

Co prawda drobniej kobiecie może być ciężko
"szarpnąć" ~30kg generatora ale od czego ma się studentów.
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sun Mar 17, 2013 10:53 am
W dniu 2013-03-17 09:33, PcmOl pisze:
[quote]
"Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> wrote in message
news:ki2g9d$cu2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
W dniu 2013-03-16 17:47, t-1 pisze:
Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
Oczywiście samochód raczej z większych.
We współczesnych samochodach alternator uzyskuje 100% wydajności już
na biegu jałowym silnika. Przy wyższych obrotach jest odwzbudzany,
czego objawem jest
Anerys
Guest
Sun Mar 17, 2013 1:57 pm
Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości
news:ki411j$1o98$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
W każdym razie w międzyczasie wpadłem na "genialny" pomysł - mały
generator spalinowy.

Co prawda drobniej kobiecie może być ciężko
"szarpnąć" ~30kg generatora ale od czego ma się studentów.
Czasem ta drobna kobieta może mieć parę w łapie, zadziwiającą facetów

)
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Mario
Guest
Sun Mar 17, 2013 11:39 pm
W dniu 2013-03-16 22:06, Desoft pisze:
Quote:
Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <paw-p@wnoz.up.wroc[kropka]pl> napisał w
wiadomości news:5144ddda$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
Licząc z zapasem:
1000W przy 12V daje 100A
100A*5 min = 30Ah
Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.
Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a
zmienisz zdanie.
Opuściłeś alternator - 2/3 mocy
A przyjmując 700W to tyle da się pociągnąć z alternatora.
Ale chyba jak wkręcisz silnik na około 2000 obrotów. Na jałowych będzie
znacznie mniej.
--
pozdrawiam
MD
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Mon Mar 18, 2013 1:02 am
W dniu 2013-03-17 23:39, Mario pisze:
Quote:
W dniu 2013-03-16 22:06, Desoft pisze:
Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <paw-p@wnoz.up.wroc[kropka]pl> napisał w
wiadomości news:5144ddda$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
Licząc z zapasem:
1000W przy 12V daje 100A
100A*5 min = 30Ah
Więc nie rozładuje do zera nawet akumulatora 45Ah.
Popatrz na krzywą zależności pojemności od prądu rozładowania a
zmienisz zdanie.
Opuściłeś alternator - 2/3 mocy
A przyjmując 700W to tyle da się pociągnąć z alternatora.
Ale chyba jak wkręcisz silnik na około 2000 obrotów. Na jałowych będzie
znacznie mniej.
Będzie tyle samo. Słabe ładowanie na biegu jałowym wynikało kiedyś z
tego, że bieg jałowy był ustawiony na stałą dawkę paliwa, więc prądnica
nie mogła ciągnąć za dużo, żeby nie zdusić silnika. Natomiast odkąd bieg
jałowy jest regulowany na stałą prędkość obrotową, wówczas alternator
jest tak dowzbudzany, że osiąga pełny prąd już na biegu jałowym. Przy
wyższych obrotach jest odwzbudzany, czego objawem jest spadek napięcia
wraz ze wzrostem obrotów.
h.w.d.p.
Guest
Mon Mar 18, 2013 4:38 am
Quote:
To się ładnie nazywa: "Urban legend".
ta urban legend sprawdza sie w 100% w moim aucie. dokladnie z 14,5 spada
do 14,2 po dodaniu gazu. dziwilo mnie to i myslalem nawet ad przegladem
alternatora.
PcmOl
Guest
Mon Mar 18, 2013 7:36 am
"Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> wrote in message
news:ki43q9$rb3$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
[quote]W dniu 2013-03-17 09:33, PcmOl pisze:
"Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> wrote in message
news:ki2g9d$cu2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
W dniu 2013-03-16 17:47, t-1 pisze:
Włączony silnik, stosunkowo duże obroty, zgaszone swiatła, przetwornica
bezpośrednio podłączona do akumulatora i powinno być nieźle.
Oczywiście samochód raczej z większych.
We współczesnych samochodach alternator uzyskuje 100% wydajności już
na biegu jałowym silnika. Przy wyższych obrotach jest odwzbudzany,
czego objawem jest
PcmOl
Guest
Mon Mar 18, 2013 7:50 am
"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
news:ki626u$lnr$2@node2.news.atman.pl...
Quote:
To się ładnie nazywa: "Urban legend".
ta urban legend sprawdza sie w 100% w moim aucie. dokladnie z 14,5 spada do
14,2 po dodaniu gazu. dziwilo mnie to i myslalem nawet ad przegladem
alternatora.
Napięcie mierzone czym?
Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.
Nie neguję, że alternator może oddawać pełną moc przy 1000rpm.
Tylko wnioskowanie podpierające tezę jest lamerskie.
h.w.d.p.
Guest
Mon Mar 18, 2013 9:22 am
Quote:
Napięcie mierzone czym?
woltomierzem :)
Quote:
Masz doczynienia z napięciem zmiennym.
Zmierz ponownie przez filtr RC o stałej czasowej rzędu sekundy.
po co ... ?
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Mon Mar 18, 2013 10:45 am
W dniu 2013-03-18 07:36, PcmOl pisze:
Quote:
To się ładnie nazywa: "Urban legend".
Co "urban legend"?
To:
...Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu
dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy
hamowaniu".
To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.
AlexY
Guest
Mon Mar 18, 2013 11:18 am
Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
Quote:
W dniu 2013-03-18 07:36, PcmOl pisze:
To się ładnie nazywa: "Urban legend".
Co "urban legend"?
To:
...Natomiast po wejściu w tryb hamowania silnikiem jest znowu
dowzbudzany i to się teraz ładnie nazywa "odzysk energii przy
hamowaniu".
To chyba przespałeś ostatnich kilka lat rozwoju motoryzacji. Poczytaj
sobie u Mercedesa, VW itp. o różnych Blue-pakietach, Green-pakietach,
Eco-pakietach itp., to zobaczysz że jednym z elementów jest odzysk
energii przy hamowaniu.
Alternatorem??? Musiałby być nieźle przypakowany żeby zrobić sensowne
hamowanie. Nie żebym wnikał bo może masz rację ale u mnie hamowanie robi
30kW silnik elektryczny robiący odzysk rzędu 60A przy ~270V co daje
jakieś 16kW hamowania.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next