el_es
Guest
Thu Jun 22, 2017 6:05 pm
On 21-Jun-17 07:11, ToMasz wrote:
Quote:
Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena
akurat na rynek polski, można by zaprojektować (przeprojektować) silnik
który działałby tylko i wyłącznie na lpg. cena silnika ta sama, ale za
to odpadają koszty urządzeń oczyszczających spaliny.
jak to mówi jeden youtuber Lepszy Power Gamoniu :)
ToMasz
Hmm, nie chcialbym podejrzen rzucac w ciemno, ale to plus delikatne
aluzje do wybuchajacych baterii w root poscie...
co poniektorzy na tmc albo r/teslamotors juz rzuciliby 'a ile ci BIG OIL
placi'.. ;)
a tak poza tym.
Tesla stosuje LiIon NCA albo NMC.
Tesla stosuje wielo-rownolegle polaczone walcowe, bo latwiej puscic
chlodzenie na okolo (no i powierzchnia walca do objetosci). Co ma
znaczenie, gdyz rzeczone NCA w tej gestosci energii, ma tendencje do
uciekania termicznego jak sie przegrzeje. A mrozenia tez nie lubi, wiec
Tesla stosuje instalacje chlodzaco-grzewcze zeby utrzymywac temperature
cel w zakresie 10-40 [pi*oko nie pamietam dokladnie] deg C. Ma znaczenie
przy np ladowaniu pakietu z super-chargers(tm) ktore typowo pakuja
70-90kW @400V DC a max podobno 120-145kW DC.
Jak chcesz budowac cos tesla-style, to tez zastosowalbym walce, ale
NiFePo (ostatnio wyguglalem ten sam format 18650 ktore wytrzymuja do
30C / 10C na ogniwo.) Problem jest ze sa 5x drozsze od NCA. Nie wiem
jakiego chlodzenia/podgrzewania to wymaga.
Ale za to nie wybuchaja ani sie nie zapalaja i BMS jest prostszy do
zbudowania.
Ogniwa paliwowe nadal produkuja CO2. Zycze szczescia w kontrolowaniu
tego, co jeszcze moga emitowac.
Moje
ToMasz
Guest
Thu Jun 22, 2017 8:28 pm
Quote:
Dobrego rozwiązania nie widzę,
LPG