Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 9:27 am
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.5948187544597349550@news.neostrada.pl...
On Wed, 21 Jun 2017 01:53:31 +0200, SnCu <taj@emni.ca> wrote:
Quote:
Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na
niekontrolowane uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.
I jakiej przyszłości mowa? Rok 2050? 2100?
W 2006 lub 2007 widziałem na cebicie protoyp laptopa Toshiby
zasilanego z ogniwa paliwowego spirytusowego właśnie, zbiorniczek tak
na oko miał ze 200ml. Laptop był za szybą, z wyjętym tym
zbiorniczkiem, nie było działającego egzemplarza. Obok stało dwóch
głupio uśmiechniętych się Japończyków na każde pytanie o to cudo.
To było 10 lat temu a w "komputeryzacji" to epoka, wszędzie już
powinny być stacje do wymiany tych zbiorniczkow/napełniania paliwem
laptopów. Czemu ich nie ma?
Najwyrazniej kiepskie sie okazaly ... tym niemniej dzialaly, to kiedy
ktos cos nowego odkryje i pomysl wroci.
Ale pytanie o przyszlosc, tzn o ile lat bardzo zasadne.
J.
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 9:41 am
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oibqmh$88s$1@dont-email.me...
Quote:
Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany
kosztował tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy.
W Norwegii cena juz nie jest taka zajebista.
Ale to glownie z powodu ok 200% podatku na samochody spalinowe :-)
Quote:
Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
elementy?
W Tesli byly 18650. Ale to raczej kwestia wyboru - takie byly masowo
produkowane, najlatwniej i najtaniej bylo im z takich poskladac
baterie.
Quote:
Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
kosztuje conajmniej 15zł
Ale to detal w PL. Spytaj o hurtowa cene w Chinach.
Quote:
żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
oni tam maja cos 200V.
Quote:
niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to
jest pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł,
Lepiej liczyc w kWh. ogniwo 2Ah ~3.5V = 7Wh.
Tysiace ich trzeba na przyzwoita baterie.
100km normalnego samochodu niezbyt szybko jadacego wymaga ok 20kWh
Quote:
natomiast kwasowo ołowiowa centra 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą?
Waga, wymiary, szybkosc ladowania, mozliwosc rozladowania (zwykle, tzw
rozruchowe akumulatory olowiowe nie lubia, bardzo nie lubia).
Quote:
7.5kg do 21 kg. czyli nawet w przeliczeniu na kilogramy, nawet
zakładając niemożność głębokiego rozładowania - Litowe się nie
opłacają. To dlaczego są stosowane?
Cos zle liczysz, w przeliczeniu na kg powinny sie oplacac.
Quote:
Albo może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
Tych "litowych" jest sporo odmian, ale lit to dobry material.
Wysokie napiecie i niska masa wlasna, w przeliczeniu na 1 elektron czy
jak kto woli 1C.
J.
Adam
Guest
Wed Jun 21, 2017 9:58 am
W dniu 2017-06-21 o 11:41, J.F. pisze:
Quote:
(...)
natomiast kwasowo ołowiowa centra 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą?
Waga, wymiary, szybkosc ladowania, mozliwosc rozladowania (zwykle, tzw
rozruchowe akumulatory olowiowe nie lubia, bardzo nie lubia).
Nie wiem, jak teraz, ale jeszcze lat temu niewiele, jak w Polsce były
większe zakłady, gdzie pracowało od kilkuset do kilkunastu tysięcy
pracowników, to różnych wózków akumulatorowych i innych Melexów było
"jak mrówków". Tyle, że one nie chodziły na rozruchowych, lecz
trakcyjnych akumulatorach. Te akumulatory wytrzymywały wiele lat, chyba
powyżej 20.
Ma ktoś znajomego na PKP? Oni też mieli tych wózków sporo - może dało by
się dopytać o szczegóły.
--
Pozdrawiam.
Adam
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 11:58 am
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oidg0d$su1$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2017-06-21 o 11:41, J.F. pisze:
Quote:
(...)
natomiast kwasowo ołowiowa centra 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą?
Waga, wymiary, szybkosc ladowania, mozliwosc rozladowania (zwykle,
tzw
rozruchowe akumulatory olowiowe nie lubia, bardzo nie lubia).
Nie wiem, jak teraz, ale jeszcze lat temu niewiele, jak w Polsce były
większe zakłady, gdzie pracowało od kilkuset do kilkunastu tysięcy
pracowników, to różnych wózków akumulatorowych i innych Melexów było
"jak mrówków". Tyle, że one nie chodziły na rozruchowych, lecz
trakcyjnych akumulatorach.
Otoz to, nadal Centry, ale jakies inne.
Inny wymiar, inna waga, inna cena :-)
Quote:
Ma ktoś znajomego na PKP? Oni też mieli tych wózków sporo - może dało
by się dopytać o szczegóły.
Na okretach podwodnych byly i sa.
J.
Marek
Guest
Wed Jun 21, 2017 1:53 pm
On Wed, 21 Jun 2017 11:11:04 +0200, SnCu <taj@emni.ca> wrote:
Quote:
Cena. Zapłać 100 000 $ dostaniesz laptopowe ogniwo paliwowe.
Problemem
jest ilość potrzebnych szlachetnych metali i koszt ich obrobienia.
Sugerujesz, że Toshiba jest idiotką i zsprojektowala laptopa w cenie
zaporowej?
Nawet jeśli wtedy to było drogie, to mieli 10 lat na dopracowanie.
--
Marek
Marek
Guest
Wed Jun 21, 2017 1:55 pm
On Tue, 20 Jun 2017 18:20:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> wrote:
Quote:
Reaktor na atomowej lodzi podwodnej jest wielkosci domowej lodowki
z zamrazarka. Do tego brak na takiej lodzi zbiornikow z paliwem.
I komu przeszkadza, żeby taki reaktor o 1/1000 mocy, choć podobnyvh
gabarytach dac ludziom do ogrzania domów?
--
Marek
sirapacz
Guest
Wed Jun 21, 2017 2:02 pm
Quote:
I komu przeszkadza, żeby taki reaktor o 1/1000 mocy, choć podobnyvh
gabarytach dac ludziom do ogrzania domów?
wszystkim zdrowo myślącym.
hasło przewodnie: "brudna bomba"
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 2:49 pm
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Wed, 21 Jun 2017 11:11:04 +0200, SnCu <taj@emni.ca> wrote:
Quote:
Cena. Zapłać 100 000 $ dostaniesz laptopowe ogniwo paliwowe.
Problemem jest ilość potrzebnych szlachetnych metali i koszt ich
obrobienia.
Sugerujesz, że Toshiba jest idiotką i zsprojektowala laptopa w cenie
zaporowej?
A to akurat calkiem mozliwe.
Dla jednych zaporowa, dla innych nie :-)
Quote:
Nawet jeśli wtedy to było drogie, to mieli 10 lat na dopracowanie.
Dopracowanie platyny nie przeskoczy.
Tylko ... wydaje mi sie, ze nie to bylo problemem.
Nie mowilo sie o wysokim koszcie materialow.
Predzej inne rzeczy okazaly sie problematyczne.
Tak czy inaczej - 10 lat temu temat byl modny, wiele firm pokazywalo,
i cos przycichlo :-)
J.
Waldemar
Guest
Wed Jun 21, 2017 3:55 pm
Am 21.06.2017 um 11:41 schrieb J.F.:
Quote:
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oibqmh$88s$1@dont-email.me...
Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany
kosztował tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy.
W Norwegii cena juz nie jest taka zajebista.
Ale to glownie z powodu ok 200% podatku na samochody spalinowe :-)
Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
elementy?
W Tesli byly 18650. Ale to raczej kwestia wyboru - takie byly masowo
produkowane, najlatwniej i najtaniej bylo im z takich poskladac baterie.
To, że są w formie walca to też nie przypadek, bo baterie Tesli są
chłodzone, o ile się nie mylę, to cieczą. W każdym razie opatentowali te
baterie, też geometria połączeń jest ważna, by nie było jakichś
lokalnych przegrzań.
Moja bateryjka do roweru ma 500Wh/36V, czyli jakieś 14Ah, ale parę kilo
też waży.
Waldek
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 4:29 pm
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
Am 21.06.2017 um 11:41 schrieb J.F.:
Quote:
Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś
większe
elementy?
W Tesli byly 18650. Ale to raczej kwestia wyboru - takie byly
masowo
produkowane, najlatwniej i najtaniej bylo im z takich poskladac
baterie.
To, że są w formie walca to też nie przypadek, bo baterie Tesli są
chłodzone, o ile się nie mylę, to cieczą. W każdym razie opatentowali
te baterie, też geometria połączeń jest ważna, by nie było jakichś
lokalnych przegrzań.
Na poczatku to IMO nie mieli wielkiego wyboru w tych bateriach.
wzieli 18650, bo byly dostepne, dosc duze i tanie.
A przy okazji wiekszy zestaw latwo chlodzic.
Ale ogladam baterie od tabletu - plaski prostokat, IMO - tez byloby
latwo chlodzic, tylko szczeliny miedzy "tabliczkami" zostawic.
J.
Marek
Guest
Wed Jun 21, 2017 5:28 pm
On Wed, 21 Jun 2017 16:02:44 +0200, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:
Quote:
wszystkim zdrowo myślącym.
hasło przewodnie: "brudna bomba"
Dlaczego grzanie domu kojarzy Ci się z bombą?
--
Marek
Marek
Guest
Wed Jun 21, 2017 5:44 pm
On Wed, 21 Jun 2017 08:56:17 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> wrote:
Quote:
Toshiba podobno robi male silownie kontenerowe. Ruscy w ZSRR tez
mieli pomy
sla na ogrzewanie przy wykorzystaniu zuzytego paliwa z elektrowni
atomowych
. Ale go nigdy nie zrealizowali. To z Toshiby czytalem ze sie
zakopuje iles
metrow pod ziemia zeby latwego dostepu nie bylo.
Nie przesadzajmy. W Rosji były (nadal są?) kilkuset watowe generatory
RTG do zasilania latarń morskich. Nie były głęboko Pius ziemia i
jakoś na wódkę ich nikt nie rozparcelował.
--
Marek
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Jun 21, 2017 5:56 pm
Toshiba podobno robi male silownie kontenerowe. Ruscy w ZSRR tez mieli pomysla na ogrzewanie przy wykorzystaniu zuzytego paliwa z elektrowni atomowych.. Ale go nigdy nie zrealizowali. To z Toshiby czytalem ze sie zakopuje iles metrow pod ziemia zeby latwego dostepu nie bylo.
J.F.
Guest
Wed Jun 21, 2017 9:06 pm
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:594a8781$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Wed, 21 Jun 2017 11:11:04 +0200, SnCu <taj@emni.ca> wrote:
Quote:
Cena. Zapłać 100 000 $ dostaniesz laptopowe ogniwo paliwowe.
Problemem jest ilość potrzebnych szlachetnych metali i koszt ich
obrobienia.
Sugerujesz, że Toshiba jest idiotką i zsprojektowala laptopa w cenie
zaporowej?
Tak czy inaczej - 10 lat temu temat byl modny, wiele firm pokazywalo,
i cos przycichlo
Moze nie calkiem przycichlo - ostatnio glosno o IF-battery
https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2017/Q2/instantly-rechargeable-battery-could-change-the-future-of-electric-and-hybrid-automobiles.html
I tak nie bardzo moge sie doczytac - alkoholowe, czy jeszcze inne ?
https://whova.com/embedded/subsession/icpma_201705/177114/177119/
Jedno i drugie ?
J.
Marek
Guest
Wed Jun 21, 2017 9:10 pm
On Wed, 21 Jun 2017 13:57:02 -0700 (PDT), Bytomir Kwasigroch
<bytomir.kwasigroch@gmail.com> wrote:
Quote:
Jeżeli taliby/Breiviki/McVeigh`ty mogli użyć azotanu amonu
łatwo dostępnego od rolnika, ktoś będzie mógł
użyć mat. rozszczepialnych.
no ale czy muszą? Sprzedaż noży ma być zablokowana, bo ktoś może ich
użyć w innym celu niż krojenie chleba?
--
Marek
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next