Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
EM
Guest
Tue Dec 21, 2010 7:44 am
Quote:
No właśnie... ja właśnie sprawdzałem świece żarowe, ciągną po 18A każda,
czyli razem jakieś 70A. One grzeją także w czasie kręcenia rozrusznikiem
i chwilę po odpaleniu. Ile ciągnie rozrusznik to sam nie wiem, ale
pewnie dodatkowe 150A.
Zwykle powinno się z kręceniem zaczekać do zgaśnięcia lampki świec żarowych.
Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie przy -10 po ok. 15
sekundach, natomias świece grzeją dużo dłużej, także po odpaleniu auta.
Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam jeszcze dłużyszy czas
po zgaśnieciu kontrolki. Efekt teoretycznie jest lepszy bo nie wyłączam świec
ani na chwilę.
--
Pozdr
EM
Artur(m)
Guest
Tue Dec 21, 2010 8:17 am
Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości
news:f764u7-u62.ln1@news.yarross.net.pl...
Quote:
To jest nawet ciekawe. Do czego to dochodzi:)
W tym drugim zaniepokoiło mnie
gasoline-powered:(
Artur(m)
Artur(m)
Guest
Tue Dec 21, 2010 8:40 am
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <SPAMMERS_GO_AWAY@SPAMMERS.COM> napisał w
wiadomości news:ieoe8m$c7a$1@news.onet.pl...
Quote:
Zgadzam się, że przy dieslu nie wolno oszczędzać na akumulatorze. Swoją
drogą, wkurzają mnie tacy akumulatorowi żebracy, którzy proszą o odpalenie
z grubych kabli - wszyscy oni twierdzą, że "pierwszy raz im tak się
stało", ale jakoś zawsze przy sobie mają grube kable. Nie wiem jak w
benzyniakach, ale w dieslu to na wiele miesięcy naprzód są symptomy
zdychającego akumulatora.
Gratuluje, (pewnie jesteś z W-wy i dobrze zarabiasz) wymiany akumulatora
co rok (półtora). Mam takiego kolegę co tak robi."Stare" rozdaje i jego
znajomi
są bardzo zadowoleni (choć po trzech latach narzekają że nie mogą odpalić).
Ja pracuje poza W-wą, muszę wycyckać aku ile sie da. Taką dopałką
przetrwałbym
zimę, a wtedy i lato moje.
Artur(m)
Lisciasty
Guest
Tue Dec 21, 2010 8:40 am
On 20 Gru, 12:03, "michalek" <m.micha...@gmail.com> wrote:
Quote:
Jaki przekr j (albo rednic jak kto woli) polecacie z w asnej
praktyki na kable rozruchowe eby jednak nie zrobi
Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?
Na szybko znalazłem takie, czy któreś z tych się nadają?
http://tinyurl.com/39qmffd
Pzdr.
L.
grin
Guest
Tue Dec 21, 2010 10:13 am
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości
news:7a4478c7-f35c-4ce4-8f4b-93dbe51ae7ef@fo10g2000vbb.googlegroups.com...
Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?
Na szybko znalazłem takie, czy któreś z tych się nadają?
http://tinyurl.com/39qmffd
Jak chcesz robić samoróbę na grubych kablach, to tylko te najdroższe
krokodyle wyglądają sensownie
Robert_J
Guest
Tue Dec 21, 2010 10:25 am
Quote:
Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie
przy -10 po ok. 15 sekundach,
15 sekund to "stosunkowo szybko"? ;-)
Quote:
Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam
jeszcze dłużyszy czas po zgaśnieciu kontrolki.
Odpalasz ruski spychacz?
Piotr \"Curious\" Slawins
Guest
Tue Dec 21, 2010 12:31 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello J.F.,
Monday, December 20, 2010, 12:31:14 PM, you wrote:
Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał
Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
tylko silnik musi być sprawny.
nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p
--
Lisciasty
Guest
Tue Dec 21, 2010 12:47 pm
On 21 Gru, 10:13, "grin" <s...@am.er> wrote:
Quote:
Jak chcesz robi samor b na grubych kablach, to tylko te najdro sze
krokodyle wygl daj sensownie
Też mi się tak wydaje, tylko zastanawiam się czy one podejdą do
akumulatora, są spore a czasami akumulatory są upychane w jakieś
dziwne miejsca...
Pzdr.
L.
J.F.
Guest
Tue Dec 21, 2010 1:00 pm
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w
Quote:
Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie
przy -10 po ok. 15 sekundach,
15 sekund to "stosunkowo szybko"?
No np porownujac do czasu skrobania szyb :)
Quote:
Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam
jeszcze dłużyszy czas po zgaśnieciu kontrolki.
Odpalasz ruski spychacz?
Zobacz na p.m.s - tam ktos pisze o KIA, ktora grzeje swiece jeszcze
kilkanascie minut po uruchomieniu silnika.
J.
EM
Guest
Tue Dec 21, 2010 1:01 pm
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości
news:ieprqi$9u6$1@news.onet.pl...
Quote:
Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie przy -10 po ok. 15
sekundach,
15 sekund to "stosunkowo szybko"? ;-)
Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam jeszcze dłużyszy
czas po zgaśnieciu kontrolki.
Odpalasz ruski spychacz?
Miałem na myśli to, że kontrolka świec gaśnie i nie jest to bardzo długo, ale
pewnie kilkanaście sekund przy dużych mrozach. Natomiast jak czekam drugie tyle
czasu przykładowo, to świece nadal grzeją - ja widzę to po lampce oświetlenia
wewnętrznego. Gdzieś wyczytałem, że grzeją 45 sekund. Grzeją też impulsowo po
odpaleniu i jest to standard w dieslu.
Widziałem też wpisy, że świece grzeją już po otwarciu drzwi kierowcy w
niektórych autach. W ten sposób czas oczekiwania na odpalenie się zmniejsza.
Sterownik świec w dzisiejszych autach jest dosyć rozbudowany. Taki np. L9524C.
Tak więc do diesla potrzebne lepsze kable, bo nie ma co liczyć, że podładowanie
akumulatora przez kilka minut z obcego auta pozwoli go odpalić, ponieważ do
odpalenia potrzeba dużo energii elektrycznej.
Należy też pamiętać, że liczy się rezystancja połączenia, a to jest odwrotnie
proporcjonalne do długości (pomijając straty na połączeniach). Czyli 10-metrowy
kabel 16mm2 może być tak samo dobry jak 5-metrowy 8mm2.
--
Pozdrawiam
EM
J.F.
Guest
Tue Dec 21, 2010 1:02 pm
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w
Quote:
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <SPAMMERS_GO_AWAY@SPAMMERS.COM
napisał w
Zgadzam się, że przy dieslu nie wolno oszczędzać na
akumulatorze. Swoją drogą, wkurzają mnie tacy akumulatorowi
żebracy, którzy proszą o odpalenie z grubych kabli - wszyscy oni
twierdzą, że "pierwszy raz im tak się stało", ale jakoś zawsze
przy sobie mają grube kable.
Gratuluje, (pewnie jesteś z W-wy i dobrze zarabiasz) wymiany
akumulatora
co rok (półtora). Mam takiego kolegę co tak robi."Stare" rozdaje
i jego znajomi
są bardzo zadowoleni (choć po trzech latach narzekają że nie mogą
odpalić).
Ja pracuje poza W-wą, muszę wycyckać aku ile sie da. Taką dopałką
przetrwałbym zimę, a wtedy i lato moje.
Ale wiesz - podpadasz pod kolegi kategorie.
Aku starcza na dluzej niz rok i pewnie wielu wymienilo bez
potrzeby.
Ale Ty wiesz ze masz za slaby aku i nie wymieniasz :-)
J.
Gejzero
Guest
Tue Dec 21, 2010 1:41 pm
Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <curious@bwv190.internetdsl.tpnet.lp>
napisał w wiadomości news:4d109009$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F.,
Monday, December 20, 2010, 12:31:14 PM, you wrote:
Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał
Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
tylko silnik musi być sprawny.
nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p
U mnie w samochodzie było notorycznie niedoładowywane - za krótkie trasy
żona robi;) i jak przyszły większe mrozy zeszłego roku to rozrusznik
potrafil raz zakrecic i automat rozłączał. Wystarczyło taka żelówkę 7Ah na 2
drutach 2,5^2 podpiąć i dało się odpalić 2 litrową benzynkę. Ale to benzynka
a nie diesel. W tym roku okazało się że aku jakimś "cudem" osuszył się tak
że wystarczyło -15 żeby zdechł. Po dolaniu wody i porządnym ładowaniu dawał
rade w najbardziej tęgie mrozy. Także nawet pseudo bezobsługowe aku należy
co jakiś czas doglądać na ewentualność wyparowania "elektrolitu" - wody. Mój
miał korki pozaklejane naklejkami co uważam w tym przypadku za "debilizm".
pzdr. Gejzero
entroper
Guest
Tue Dec 21, 2010 2:28 pm
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości
news:7a4478c7-f35c-4ce4-8f4b-93dbe51ae7ef@fo10g2000vbb.googlegroups.com...
Quote:
Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?
Polecam krokodyle zakryte (przynajmniej na plus) - zwykle używa się kabli
w mało komfortowych warunkach i gdyby któryś np. odskoczył od klemy albo
wypadł z ręki może być nieciekawie (nawet przy przestrzeganiu zasady, że
najpierw łączymy plusy). Akurat w TME takich krokodyli nie widzę, ale w
sprzedaży występują (oczywiście mówię o wysokoprądowych)
a co do dostępu do biegunów... bywa różnie - widziałem takie wynalazki
(np. klema z bezpiecznikami), że byłoby ciężko dojść każdym większym
krokodylem.
e.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Dec 21, 2010 2:42 pm
Hello Piotr,
Tuesday, December 21, 2010, 12:31:21 PM, you wrote:
Quote:
Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
tylko silnik musi być sprawny.
nie tak dawno testowalem zelowke 17Ah do odpalania laguny. nie dalo rady
nawet raz porzadnie 'zakrecic' , o odpaleniu nie mowiac :p
To musiałes mieć wybitnie... zużyty ten akumulator. Albo oszukiwany
szkłem z rzeczywistą pojemnością 5Ah. Normalny, żelowy 17Ah ma
dopuszczalny prąd szczytowy znacznie przekraczający 200A - to
wystarczy do zakręcenia Nawet na lekkim mrozie.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Wmak
Guest
Tue Dec 21, 2010 3:49 pm
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Zobacz na p.m.s - tam ktos pisze o KIA, ktora grzeje swiece jeszcze
kilkanascie minut po uruchomieniu silnika.
Tylko nie wyjaśnia się które świece...
Najprawdopodobniej to nie chodzi o świece żarowe tylko o podgrzewacz płynu
chłodzącego, zżerający prąd aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next