RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

Jak odpalić rozrusznik?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

AlexY
Guest

Mon Feb 13, 2012 12:32 am   



Użytkownik venioo@interia.pl napisał:
Quote:
W dniu 2012-02-12 20:35, AlexY pisze:
Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać

Tak, zwlaszcza, zeby wymienic np. wahacz, sworzen lub inny duperel...

W takiej sytuacji pojazd i tak jest zabezpieczony przed przypadkowym
poruszeniem, podlewarowany albo i wręcz podniesiony.


--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

L501 aneryS
Guest

Mon Feb 13, 2012 12:35 am   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...
Quote:
Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik
wyłączyć.

trochu zmęczony jestem dzisiaj, ale i tak rzuciłem okiem na schemacik,
pomyślałem sobie, by był trzeci przekaźnik, w normalnym stanie wyłączony, z
zestykiem rozwieranym przy zadziałaniu Po wykryciu problemu przekaźnik
zadziałałby, rozwierając obwód sterowania rozrusznika, który tylko wtedy by
dalej kręcił, gdyby sam elektromagnes rozrusznika się skleił (miałem taki
przypadek w swoim samochodzie (nie ten z nicku), hm... po naprawie u
elektryka...). Dodatkowo, przekaźnik miałby zestyk, którym sam by się
podtrzymywał, tak więc nawet w razie awarii ukadu nadzorczego, przekaźnik
trzymałby do odłączenia zasilania (dodatkowym przyciskiem). Wtedy spokojnie
można przyjść do auta i próbować rozwiązać problem na miejscu, zakładając,
że rozrusznik przestał pracować.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

Jackare
Guest

Mon Feb 13, 2012 1:22 am   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1329078665@news.chmurka.net...

Quote:
0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.

O to, ale to za drogie.

no ale to nie musi być nowe...


Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Feb 13, 2012 1:47 am   



Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Quote:
Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać, pozostałe
sytuacje gdy zasilanie musi być włączone wymusza również pracę silnika.

Bzdurne teoretyzowanie.

I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki,
kody do radia i inne tego typu rzeczy?

Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

--
Jarek

Grzegorz Krukowski
Guest

Mon Feb 13, 2012 7:43 am   



On Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid (Adam Wysocki) wrote:

Chciałem napisać dłuższą odpowedź, ale napiszę krócej - zastanów się
dlaczego takiej opcji nie oferują producenci samochodów, w końcu
technicznie jest to trywialne. Są, jak widać z postów, układy do
samodzielnego montażu, tylko jeszcze nikt nie dał ci stuprocentowej
odpowiedzi można czy nie.

Bo tu prawdziwym problemem są regulacje prawne i zapewnienie
odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, sprawy konkretnych rozwiązań
technicznych są najmniej istotne.
--
Grzegorz Krukowski

Desoft
Guest

Mon Feb 13, 2012 9:13 am   



Quote:
Nie mam prawnika ale trudno wyobrazić mi sobie żeby samochód sam ruszył,
jeżeli nie jest na biegu - a na biegu nie zostawiam go nigdy.

Co do pomysłu wydaje mi się do zrealizowania. W USA jest stosowane, a
prawników tam nie brak.
Jednak czepiłbym się tego słowa "nigdy". Albo jest czujnik na skrzyni
biegów, albo "nigdy" może zadziałać.

--
Desoft

Artur M. Piwko
Guest

Mon Feb 13, 2012 9:24 am   



In the darkest hour on Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> screamed:
Quote:
2. Kwestia bezpieczeństwa nr 1: w jaki sposób zapewnisz, że
uruchomienie będzie możliwe jedynie gdy skrzynia biegów będzie w
położeniu jałowym.

Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)


Tak mi przyszło do głowy - a co z immobilizerem?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
[ 09:24:18 user up 13077 days, 21:19, 1 user, load average: 0.30, 0.61, 0.99 ]

Don't let the computer bugs bite!

Adam Wysocki
Guest

Mon Feb 13, 2012 11:10 am   



Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:

Quote:
modem GSM + dekoder DTMF??? PO CO???

Co w tym złego? Masz na myśli, że lepiej SMS-em?

Nie, chyba to, że do połączeń fonicznych modem nie jest potrzebny.

Racja - właściwe słowo to moduł GSM :)

--
gof

Adam Wysocki
Guest

Mon Feb 13, 2012 11:10 am   



Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:

Quote:
Masz przeterminowane informacje. Play na kartę (fresh się to nazywa?)
jest ważny rok po dołowadownaiu za min 5zł.

T-mobile na kartę jest ważny rok *po zrealizowaniu połaczenia*. Czyli
w praktyce starter, nawet bez doładowania, może być używany dziesiątki lat
(do ciągłego odbierania i nawiązywania połączenia minimum raz w roku).

No proszę... to nawet lepiej. W takim razie chyba zdecyduję się na SMSy.

--
gof

Tomasz Wójtowicz
Guest

Mon Feb 13, 2012 12:14 pm   



W dniu 2012-02-13 00:47, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać, pozostałe
sytuacje gdy zasilanie musi być włączone wymusza również pracę silnika.

Bzdurne teoretyzowanie.

I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki,
kody do radia i inne tego typu rzeczy?

Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

Kiedy w samochodach zrobią to samo, okaże się, że bateryjka to będzie

"moduł podtrzymania pamięci" kosztujący w ASO np. 1500 zł.

Jakub Witkowski
Guest

Mon Feb 13, 2012 1:15 pm   



W dniu 2012-02-12 17:39, Pszemol pisze:
Quote:
"Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote in message news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?

A auto ma skrzynię automatyczną, oczywiście, bo inaczej nie
wyobrażam sobie zdalne odpalenie auta na 1-ce lub wstecznym...

Słabo z wyobraźnią coś. Ja sobie nawet nie muszę wyobrażać tylko po prostu wspominam jak się to robi gdy padnie sprzęgło...

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Ukaniu
Guest

Mon Feb 13, 2012 3:16 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
Quote:
pewność, że ten przekaźnik się nie zapiecze i że po tych 1.5 sekundach
rozrusznik zostanie odłączony. Więc układ musi być zaprojektowany tak,
żeby żadna jego awaria nie doprowadziła do ciągłej pracy rozrusznika.

A może MOSFET? teraz jest tyle tranzystorków które zniosą prądy cewki
automatu rozrusznika.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Feb 13, 2012 3:17 pm   



Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

Quote:
Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać, pozostałe
sytuacje gdy zasilanie musi być włączone wymusza również pracę silnika.

Bzdurne teoretyzowanie.

I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki,
kody do radia i inne tego typu rzeczy?

Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

Kiedy w samochodach zrobią to samo, okaże się, że bateryjka to będzie
"moduł podtrzymania pamięci" kosztujący w ASO np. 1500 zł.

Bateryjka powinna wytrzymać dłużej niż samochód. A jak nie, to się ją
wymieni na taką za złotówkę. Zresztą teraz wcale nie jest lepiej -- za
poinformowanie komputera, że akumulator był planowo odłączony, ASO też
potrafi wystawić rachunek.

--
Jarek

AlexY
Guest

Mon Feb 13, 2012 3:20 pm   



Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
[..]
Quote:
Tak przy okazji -- producenci telefonów potrafią w małej obudowie
zmieścić dodatkową maleńką bateryjkę służacą tylko do podtrzymywania
pracy zegarka w czasie, gdy odłączony jest akumulator. Wszystko inne
i tak zapamiętywane jest w pamięci nieulotnej. W samochodzie mogłoby
być tak samo. I jak tu lubić tych buców, co nam sprzedają samochody.

Mój potrafi, jakiś czas temu grzebałem w okolicy airbaga przez jakieś
3h, aku odpięte, żadnych ustawień radio (fabryczne) czy zegar nie zgubiło.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

kamil
Guest

Mon Feb 13, 2012 4:38 pm   



On 12/02/2012 14:44, Grzegorz Krukowski wrote:
Quote:
On Sun, 12 Feb 2012 13:37:08 +0000 (UTC),
gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid (Adam Wysocki) wrote:

1. Za pozostawienie bez opieki samochodu z pracującym silnikiem jest
kara / niezabezpieczenie go przed samodzielną jazdą bez kierowcy.
2. Kwestia bezpieczeństwa nr 1: w jaki sposób zapewnisz, że
uruchomienie będzie możliwe jedynie gdy skrzynia biegów będzie w
położeniu jałowym.
3. Kwestia bezpieczeństwa nr 2: w jai sposób zapewnisz, że podczas
zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
pomocą hamulca ręcznego.
4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.
5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.

0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.

PS. Gdzieś mi się obiło o uszy że coś takiego jest w USA
stosowane/dozwolone, ale żadnych szczegółów ci nie podam.

Nie wiem jak w USA, ale miałem kieydś alarm z funkcją zdalnego startu
homologowany do montażu i użytku w UK. Tylko że to był konkretny produkt
założony przez dealera, a nie jakaś samoróbka na kablu od odkurzacza..




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map