RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

Jak odpalić rozrusznik?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Sun Feb 12, 2012 6:33 pm   



"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
news:jh8ita$fn3$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
W dniu 12.02.2012 14:37, Adam Wysocki pisze:
Pytanie miało pójść na pl.misc.elektronika, ale crossuję, bo może pms też
będzie miało coś do powiedzenia :)

Pacjent to Fiat Siena 1.6. Chcę móc go zdalnie odpalić, a na odpalenie
składa się też zakręcenie rozrusznikiem. Z pozoru jest to banalne,
są takie układy do zamontowania. sam taki miałem w c15 stce. Puszka jak
alarm, pęczek kabli. jako zabezpieczenie trzeba było podać napięcie z
czujnika położenia skrzyni biegów na luzie. teoretycznie można to
wykombinować wykorzystując kontaktron zamocowany w dobrym miejscu i magnes
na dzwigni biegów, ale wszyscy których pytałem radzili zastąpić ten
czujnik kabelkiem do ręcznego. czyli ręczny ON=luz. oczywiście czasami ten
znak równości nie działał i cytrynka śmiesznie podskakiwała.
Na pilocie były 3 przyciski, (o ile pamiętam) stacyjka rozrusznik i
otwieranie drzwi. sam rozrusznik nie działał. trzeba było najpierw

Znacznie lepsze (mniej somplikowane Wink rozwiazanie jest w niniejszej
ksiązce:

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/76840/czy-powiemy-prezydentowi




--
Włodek

grzegorz g
Guest

Sun Feb 12, 2012 6:45 pm   



Dnia Sun, 12 Feb 2012 13:37:08 +0000, Adam Wysocki napisał(a):


Quote:
Pacjent to Fiat Siena 1.6. Chcę móc go zdalnie odpalić, a na odpalenie
składa się też zakręcenie rozrusznikiem. Z pozoru jest to banalne,

jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
zezwolenia na rozruch?

Lukasz
Guest

Sun Feb 12, 2012 7:14 pm   



W dniu 2012-02-12 18:45, grzegorz g pisze:
Quote:
Dnia Sun, 12 Feb 2012 13:37:08 +0000, Adam Wysocki napisał(a):


Pacjent to Fiat Siena 1.6. Chcę móc go zdalnie odpalić, a na odpalenie
składa się też zakręcenie rozrusznikiem. Z pozoru jest to banalne,

jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
zezwolenia na rozruch?

wyłączenie immo w kompie lub pastylka z klucza przy stacyjce?

--
Pozdrawiam
Lukasz

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Feb 12, 2012 7:24 pm   



Pan Artur napisał:

Quote:
Za pozostawienie pracującego silnika
podczas postoju na obszarze zabudowanym kara
grzywny wynosi 100 złotych; za oddalenie się od pojazdu,
gdy silnik jest w ruchu, kara grzywny wynosi 50 złotych.

Autor wątku pytał o poradę prawną czy o elektrykę?

O elektryce sam napisał wiele, a na koniec spytał na co jeszcze
należy uważać. Więc mam wrażenie, że o poradę prawną.

--
Jarek

Jackare
Guest

Sun Feb 12, 2012 7:36 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
Quote:
Pytanie miało pójść na pl.misc.elektronika, ale crossuję, bo może pms też
będzie miało coś do powiedzenia :)

Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?


nie oglądałem tego układu ale zwróciłbym uwagę na conajmniej dwie rzeczy:
- możliwość szybkiego demontażu układu bez pozostawiania śladów ingerencji -
przy jakimś wypadku itd ubezpieczyciele mogą się wypiąć na przeróbki z
użyciem niehomologowanych podzespołów nieopatrzonych odpowiednimi znakami
(CE, e). Skutkiem takiego wypięcia się możesz zostać pozbawiony możliwości
otrzymania odszkodowania lub możesz być obciążony odpowiedzialnością za
spowodowanie wypadku, czyli generalnie ukłąd jako kompaktowy podzespół
wpinany w jakieś gniazdo które w razie czego "zawsze tu było i nie wiem co
to jest"
- niezależne zasilanie układu w czasie rozruchu silnika. W wielu pojazdach
inne odbiorniki są odcinane od zasilania w czasie rozruchu lub też występuje
spadek napięcia mogący powodować zakłócenia w pracy jakichś specyficznych
podzespołów

AZ
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:00 pm   



On 02/12/2012 06:45 PM, grzegorz g wrote:
Quote:

jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
zezwolenia na rozruch?

Przyklei pastylke z kluczyka obok petli Wink


--
Artur
ZZR 1200

AlexY
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:35 pm   



Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
[..]
Quote:
Ponadto mechanik samochodowy w warsztacie też chce mieć gwarancję, że
samochód po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpali sam. A może się to
zdarzyć, jeśli ktoś nawet przycisk na pilocie zostanie wciśnięty w
kieszeni niechcący. Jeśli mechanik straciłby przez to palce, to
następnym pojazdem autora byłby wózek do zbierania złomu, po tym jak sąd
mu dowali kPLN-y odszkodowania.

Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać, pozostałe
sytuacje gdy zasilanie musi być włączone wymusza również pracę silnika.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:36 pm   



Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
Quote:
W dniu 2012-02-12 14:37, Adam Wysocki pisze:
Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?

To, że to jest nie legalne. Jeśli nie masz na ten układ homologacji, to
zapomnij o instalowaniu w pojeździe poruszającym się po drogach
publicznych. Ewentualne sprawy karne mogą cię bardzo drogo kosztować.

Chcesz powiedzieć że nie wolno mi zmienić samemu radia w samochodzie?
Masz jakiś paragraf na który mógłbyś się powołać?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:49 pm   



Pan Jackare napisał:

Quote:
nie oglądałem tego układu ale zwróciłbym uwagę na conajmniej dwie rzeczy:
- możliwość szybkiego demontażu układu bez pozostawiania śladów ingerencji -
przy jakimś wypadku itd ubezpieczyciele mogą się wypiąć na przeróbki z
użyciem niehomologowanych podzespołów nieopatrzonych odpowiednimi znakami
(CE, e). Skutkiem takiego wypięcia się możesz zostać pozbawiony możliwości
otrzymania odszkodowania lub możesz być obciążony odpowiedzialnością za
spowodowanie wypadku, czyli generalnie ukłąd jako kompaktowy podzespół
wpinany w jakieś gniazdo które w razie czego "zawsze tu było i nie wiem co
to jest"

A takie gniazdo, co to "zawsze tu było i nie wiem co to jest" nie wymaga
homologacji?

--
Jarek

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:57 pm   



W dniu 2012-02-12 20:35, AlexY pisze:
Quote:
Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
[..]
Ponadto mechanik samochodowy w warsztacie też chce mieć gwarancję, że
samochód po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpali sam. A może się to
zdarzyć, jeśli ktoś nawet przycisk na pilocie zostanie wciśnięty w
kieszeni niechcący. Jeśli mechanik straciłby przez to palce, to
następnym pojazdem autora byłby wózek do zbierania złomu, po tym jak sąd
mu dowali kPLN-y odszkodowania.

Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać, pozostałe
sytuacje gdy zasilanie musi być włączone wymusza również pracę silnika.

Bzdurne teoretyzowanie.


I co, po każdym takim odłączeniu będzie na nowo ustawiał zegarki, kody
do radia i inne tego typu rzeczy?

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Sun Feb 12, 2012 8:58 pm   



W dniu 2012-02-12 20:36, AlexY pisze:
Quote:
Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
W dniu 2012-02-12 14:37, Adam Wysocki pisze:
Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?

To, że to jest nie legalne. Jeśli nie masz na ten układ homologacji, to
zapomnij o instalowaniu w pojeździe poruszającym się po drogach
publicznych. Ewentualne sprawy karne mogą cię bardzo drogo kosztować.

Chcesz powiedzieć że nie wolno mi zmienić samemu radia w samochodzie?
Masz jakiś paragraf na który mógłbyś się powołać?

W poprzednim poście myślałem jeszcze, że poważny jesteś, ale wygląda na

to, że trolujesz.

venioo@interia.pl
Guest

Sun Feb 12, 2012 9:25 pm   



W dniu 2012-02-12 20:35, AlexY pisze:
Quote:
Normalny mechanik odpina akumulator zanim zacznie grzebać

Tak, zwlaszcza, zeby wymienic np. wahacz, sworzen lub inny duperel...

--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

venioo@interia.pl
Guest

Sun Feb 12, 2012 9:28 pm   



W dniu 2012-02-12 21:19, Adam Wysocki pisze:
Quote:
chciałbym sterować układem przez
telefon - modem GSM + dekoder DTMF i informacja zwrotna w postaci
kilku tonów. Wydanie mu polecenia nie będzie możliwe przez przypadek,
a już na pewno nie wystarczy do niego zadzwonić, czy wysłać SMSa.

modem GSM + dekoder DTMF??? PO CO???

--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html

AZ
Guest

Sun Feb 12, 2012 9:42 pm   



On 02/12/2012 09:32 PM, Adam Wysocki wrote:
Quote:

Jest immo, to kolejny krok - dowiedzieć się co idzie z immo do komputera. Jak
prosty stan logiczny to nie ma problemu, jak coś bardziej skomplikowanego to
trzeba będzie obejść immo, ale podejrzewam że jak pogooglam to coś znajdę.

Jeżeli chodzi o immo to ciężko cokolwiek znaleźć z wiadomych powodów.

Jak matula zgubiła jedyny kluczyk z pastylką do Astry to oszukałem się
jak głupi i nic nie znalazłem, a na Elektrodzie wzięli mnie za złodzieja
samochodów Wink Koniec końców doszedłem do tego, że immo cyfrowo nadaje
do ECU a przy stacyjce jest tylko odbiornik danych z pastylki i myślę,
że tu będzie podobnie bo co to by było za immo jakby jeden kabelek
trzeba było zewrzeć do masy.

--
Artur
ZZR 1200

Michoo
Guest

Sun Feb 12, 2012 9:49 pm   



W dniu 12.02.2012 21:44, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Co w tym złego? Masz na myśli, że lepiej SMS-em? Tak, ale żeby mieć odpowiedź
zwrotną SMS-em, muszę mieć doładowaną kartę w tym modemie. Przez telefon nie
będzie tego problemu - jest masa starterów, w których rozmowy wychodzące są
blokowane dosyć szybko, a odbieranie jest możliwe np. przez rok.

Masz przeterminowane informacje. Play na kartę (fresh się to nazywa?)

jest ważny rok po dołowadownaiu za min 5zł.

A sms jest w sumie prostszy w oprogramowaniu a po oparciu o generator
haseł jednorazowych również dość bezpieczny.

--
Pozdrawiam
Michoo

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zdalnie odpalić rozrusznik w Fiacie Siena 1.6 z zabezpieczeniem przed awarią?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map