RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zbudować stabilizator napięcia dla Hondy Accord 2004 z przygasającymi światłami?

Przygasające światła w aucie i próba konstrukcji p rzetworni

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować stabilizator napięcia dla Hondy Accord 2004 z przygasającymi światłami?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Pszemol
Guest

Sat Oct 04, 2008 2:28 am   



"Arbiter" <niema@hotmail.com> wrote in message
news:48e69038$0$12180$f69f905@mamut2.aster.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:gc500e.9ck.0@poczta.onet.pl...

Czy myślicie że dałoby się skonstruować jakiś impulsowy stabilizator

tak, nazywa się to xenon HID. Honda (Acura TSX) powinna mieć soczewki
Stanleya które są jednymi z lepszych, montujesz do nich chiński HID i
zapominasz o wahaniach napięcia zyskując dodatkowo lepsze światła

http://swiatla.arbiter.pl/

Wszystko fajnie, tylko Acura TSX to inne auto niż to o którym tu mowa.
Europejski Accord to jest to samo co amerykańska Acura TSX.
Natomiast w USA sprzedają też Hondę Accord i to jest autko pospolite Sad
Nie ma HIDów ani soczewek... Ale moze spasza te od TSX? Nie wiem...

Ale w sumie to też dobry pomysł - poszukam kitu HID do swojego Accorda.
Tu ma gosciu przerobionego 2006 accorda sedana, wydal jednak $600 Sad
http://www.driveaccord.net/forums/showpost.php?p=301839&postcount=127
Nie wiem czy to az tyle dla mnie warte...

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 9:03 am   



Quote:
Jak doczytałem to nie do końca tak jest.
Alternator jest odłączany w momencie przyśpieszania, w celu
wykorzystania
maksymalnej mocy silnika.

Gdzie Ty o tym czytałeś? Jakiś papier oficjalny hondy znalazłeś?

w googlach

Quote:
najprościej byłoby załączyć na stałe ładowanie, tylko jak rozumiem
gwarancja.

Można to chyba zrobić w sposób odwracalny, tak aby przywrócić normalne
działanie zanim auto miałby ktoś z hondy widzieć.


Wymaga to odpięcia sterowania z komputera.
Być może trzeba ciąć :-)

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Adam C
Guest

Sat Oct 04, 2008 9:04 am   



Quote:
Przez odłączenie alternatora masz na myśli elektryczne odłaczenie
czy zdjęcie paska klinowego?


Wyłączenie regulatora napięcia chyba jest najbardziej oczywiste.
Regulator napięcia ma być stale włączony !!! ,odłączenie grozi

uszkodzeniami.

Quote:
Jako elektronik wyobrażam sobie po prostu w alternatorze jakiś
przekaźnik sterowany z tej skrzyneczki - przekaźnik ten włącza
lub wyłącza prąd z alternatora. Przekaźnik będzie spory, bo prąd
z alternatora płynący to dziesiętki (prawie setka) amperów.
Odłączanie obciążenia alternatora - to ma sens .


Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 9:06 am   



Quote:
IMHO to nie będzie proste ze względu na fakt iż to musiałaby być
przetwornica raz działąjąca jako step-up a raz jako step-down.
Może pokusić się o przetwornicę step-up na 24V i zakupić żarówki od TIRa
Wink


To nowa honda, H7 podejdą? :-)

Quote:
Inna mozliwoscia byloby jakies zablokowanie tej funkcji w komputerze
pokladowym tej hondy, tak aby trzymala alternator zawsze wlaczony...

w komputerze to tylko serwis.

Quote:
No ale nie mam rozpiski kabli w tym aucie wiec z tym byloby trudno.

ale do alternatora nie idzie więcej jak trzy przewody, to już nie jest takie
trudne.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 9:09 am   



Quote:
tuningowcy, wymieniają oryginalny aku na większy. Trochę to pomaga, ale
nie
rozwiązuje problemu.

Bo nie pomoże. Akumulator ma 12,6V a alternator 13,8V.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 9:11 am   



Quote:

Dobry sprzet audio sobie kup.
Sadzac z opisu to takie 200W w klasie A zlikwidowaloby problem :-)

Że wtedy regulator trzymałby alternator ciągle włączony? Smile))


Warte sprawdzenia.
Włączyć światła, odczekać 15min.
Odpalić silnik
włączyć co się da (ogrzewanie tylnej szyby itp)
sprawdzić czy podczas przyśpieszania odłączy.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

J.F.
Guest

Sat Oct 04, 2008 10:19 am   



On Fri, 3 Oct 2008 21:09:06 +0200, Desoft wrote:
Quote:
Debil czy nie - to może mieć sens - np. w moim słabiutkim samochodzie
odłączenie alternatora powoduje, że autko jest wyraźnie żwawsze, dużo
lepiej się nim rusza i przyspiesza.

Takie było zamierzenie konstruktorów Hondy.

Nie przesadzacie wy czasem ?
Ile ma alternator - 1kW ? Przy naladowanym aku obciaza go znacznie
mniej, moze ze 200W.

I wy to zauwazacie ? wspolczuje silniczkow w tych econoboxach :-)


J.

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 11:23 am   



Quote:
Wyłączenie regulatora napięcia chyba jest najbardziej oczywiste.
Regulator napięcia ma być stale włączony !!! ,odłączenie grozi
uszkodzeniami.

że co? jak zapala się kontrolka ładowania, to znaczy że alternator jest
uszkodzony?


Quote:

Jako elektronik wyobrażam sobie po prostu w alternatorze jakiś
przekaźnik sterowany z tej skrzyneczki - przekaźnik ten włącza
lub wyłącza prąd z alternatora. Przekaźnik będzie spory, bo prąd
z alternatora płynący to dziesiętki (prawie setka) amperów.
Odłączanie obciążenia alternatora - to ma sens .

taaa, szczególnie należy odłączyć zapłon, dobrze też wyłączyć komputer.


--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 11:28 am   



Quote:
Nie przesadzacie wy czasem ?
Ile ma alternator - 1kW ? Przy naladowanym aku obciaza go znacznie
mniej, moze ze 200W.

I wy to zauwazacie ? wspolczuje silniczkow w tych econoboxach Smile

Tak. Praw fizyki nie da się nagiąć. Dlatego szuka się takich furtek.
Mam 103KM z 1400ccm i to nie jest to samo co 100KM z większej pojemności.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Pszemol
Guest

Sat Oct 04, 2008 2:46 pm   



"Desoft" <desoft@interia.pl> wrote in message
news:gc782r$m9r$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Jak doczytałem to nie do końca tak jest.
Alternator jest odłączany w momencie przyśpieszania, w celu
wykorzystania maksymalnej mocy silnika.

Gdzie Ty o tym czytałeś? Jakiś papier oficjalny hondy znalazłeś?

w googlach

Żartowniś - nie pytałem o to czym szukałeś tylko gdzie jest ten artykuł.
Ja znalazłem tylko o bmw.

Quote:
najprościej byłoby załączyć na stałe ładowanie, tylko jak rozumiem
gwarancja.

Można to chyba zrobić w sposób odwracalny, tak aby przywrócić normalne
działanie zanim auto miałby ktoś z hondy widzieć.


Wymaga to odpięcia sterowania z komputera.
Być może trzeba ciąć Smile

Bez diagramów/schematów okablowania dużo nie zdziałamy.

Pszemol
Guest

Sat Oct 04, 2008 2:49 pm   



"Desoft" <desoft@interia.pl> wrote in message
news:gc7gir$bfv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Nie przesadzacie wy czasem ?
Ile ma alternator - 1kW ? Przy naladowanym aku obciaza go znacznie
mniej, moze ze 200W.

I wy to zauwazacie ? wspolczuje silniczkow w tych econoboxach :-)

Tak. Praw fizyki nie da się nagiąć. Dlatego szuka się takich furtek.
Mam 103KM z 1400ccm i to nie jest to samo co 100KM z większej pojemności.

Ale omawiana tu moja honda ma 4-cylindrowy silnik VTEC 2354 cc
i 160KM@5500rpm. Nie jest to demon predkosci ale sadze ze kazda
oszczednosc sie liczy - zwlaszcza w czasie przyspieszania...
Ten ulamek sekundy co sie auto zbierze szybciej przy skrecie w
lewo w miescie moze byc wazny Wink Albo przy wyprzedzaniu na wiejskiej
drodze gdzie musisz szybko uciec TIRowi jadacemu z naprzeciwka :-)

Co do alternatora - 100A * 14V daje moc 1400W max.
Ale to jest po stronie elektrycznej, my sie interesujemy strona silnika.
Jaka ma sprawnosc taki alternator 70%? No to juz musisz z silnika
pobrac 1400/70% - 2000W. Dolicz do tego duze straty na dwu kolkach
i pasku przenoszacym naped z silnika i wychodzi Ci juz spora liczba...

Czytalem o domowych sposobach uzyskiwania energii z wiatrakow
i pierwszym, intuicyjnym sposobem jest wlasnie samochodowy
alternator sprzegniety z wiatrakiem i ladujacy aku samochodowy...
Niestety wiatrak nie kreci sie na tyle szybko aby go sprzegnac
z alternatorem bezposrednio, a dodanie kolek i V-paskow wnosi
bardzo duze straty i wiatrak nie ma sily sie krecic, niestety...

Odlaczenie obciazenia alternatora oczywiscie nie eliminuje calkiem
tych strat po stronie paska i kolek, ale daja one chyba mniejsze straty
gdy kreca alternatorem ktory nie wykonuje zadnej sensownej pracy.

Pszemol
Guest

Sat Oct 04, 2008 3:13 pm   



"Desoft" <desoft@interia.pl> wrote in message
news:gc7895$mn1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
IMHO to nie będzie proste ze względu na fakt iż to musiałaby być
przetwornica raz działąjąca jako step-up a raz jako step-down.
Może pokusić się o przetwornicę step-up na 24V i zakupić żarówki od TIRa
;)

To nowa honda, H7 podejdą? Smile

Mijania to 51W HB4, drogówki to 60W HB3.

Quote:
Inna mozliwoscia byloby jakies zablokowanie tej funkcji w komputerze
pokladowym tej hondy, tak aby trzymala alternator zawsze wlaczony...

w komputerze to tylko serwis.

Nie miałem na mysli grzebania W komputerze ale oszukania go jakoś.

Quote:
No ale nie mam rozpiski kabli w tym aucie wiec z tym byloby trudno.

ale do alternatora nie idzie więcej jak trzy przewody, to już nie jest
takie
trudne.

No to powiedz mi jaka jest funkcja każdego z trzech i może jak odróżnić
który jest który Smile

Pszemol
Guest

Sat Oct 04, 2008 3:15 pm   



"Desoft" <desoft@interia.pl> wrote in message
news:gc78f4$n3g$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
tuningowcy, wymieniają oryginalny aku na większy. Trochę to pomaga, ale
nie rozwiązuje problemu.

Bo nie pomoże. Akumulator ma 12,6V a alternator 13,8V.

No chłopaki próbują coś robić, niekoniecznie rozumiejąc do końca problem
od strony elektroniki... Nie wszyscy znają się na drutach Wink

Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 3:28 pm   



Quote:
Tak. Praw fizyki nie da się nagiąć. Dlatego szuka się takich furtek.
Mam 103KM z 1400ccm i to nie jest to samo co 100KM z większej
pojemności.

Ale omawiana tu moja honda ma 4-cylindrowy silnik VTEC 2354 cc
i 160KM@5500rpm. Nie jest to demon predkosci ale sadze ze kazda[...]

Osiągi nie mają tu nic do rzeczy, tutaj chodzi o ekonomię.
Jeżeli już, to można patrzeć na spalanie, przy określonych osiagach.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Quote:
oszczednosc sie liczy - zwlaszcza w czasie przyspieszania...
Ten ulamek sekundy co sie auto zbierze szybciej przy skrecie w
lewo w miescie moze byc wazny Wink Albo przy wyprzedzaniu na wiejskiej
drodze gdzie musisz szybko uciec TIRowi jadacemu z naprzeciwka :-)

Co do alternatora - 100A * 14V daje moc 1400W max.
Ale to jest po stronie elektrycznej, my sie interesujemy strona silnika.
Jaka ma sprawnosc taki alternator 70%? No to juz musisz z silnika
pobrac 1400/70% - 2000W. Dolicz do tego duze straty na dwu kolkach
i pasku przenoszacym naped z silnika i wychodzi Ci juz spora liczba...

Czytalem o domowych sposobach uzyskiwania energii z wiatrakow
i pierwszym, intuicyjnym sposobem jest wlasnie samochodowy
alternator sprzegniety z wiatrakiem i ladujacy aku samochodowy...
Niestety wiatrak nie kreci sie na tyle szybko aby go sprzegnac
z alternatorem bezposrednio, a dodanie kolek i V-paskow wnosi
bardzo duze straty i wiatrak nie ma sily sie krecic, niestety...

Odlaczenie obciazenia alternatora oczywiscie nie eliminuje calkiem
tych strat po stronie paska i kolek, ale daja one chyba mniejsze straty
gdy kreca alternatorem ktory nie wykonuje zadnej sensownej pracy.


Desoft
Guest

Sat Oct 04, 2008 3:36 pm   



Quote:
Jak doczytałem to nie do końca tak jest.
Alternator jest odłączany w momencie przyśpieszania, w celu
wykorzystania maksymalnej mocy silnika.

Gdzie Ty o tym czytałeś? Jakiś papier oficjalny hondy znalazłeś?

w googlach

Żartowniś - nie pytałem o to czym szukałeś tylko gdzie jest ten artykuł.
Ja znalazłem tylko o bmw.

Nie pamiętam dokładnie. Wpisałem "honda accord alternator"
Znalazłem kilka "prasowych artykułów" (10-20strona googli) na temat
uzyskania ekonomicznego spalania w tych silnikach.
Nic szczegółów technicznych. Być może alternator odłączany jest za pomocą
sprzęgła (podobnie jak rozwiązania klimatyzacji). Bez dokumentacji nie
będzie łatwo, ale do zrobienia, bo wygląda na to że obwiniony alternator
jest konstrukcją standardową.

Tak na marginesie to taka wprawka do silników hybrydowych. Mała moc silnika
spalinowego wspomagana silnikiem elektrycznym.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować stabilizator napięcia dla Hondy Accord 2004 z przygasającymi światłami?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map