RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

Liczniki na światłach

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Marek
Guest

Tue Mar 29, 2016 10:04 pm   



On Tue, 29 Mar 2016 23:43:03 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
A jak puszcze hamulec to zapali ?

tak.

--
Marek

Marek
Guest

Tue Mar 29, 2016 10:09 pm   



On Tue, 29 Mar 2016 23:43:03 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Sam czas chyba - samochody z wylaczaniem silnika sa wzglednie mlode.

Nie, miało zachecić do bezstresowego gaszenia silnika "ręcznie" zanim
jeszcze wprowadzono pojazdy z automatycznym strat-stop.

--
Marek

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 10:26 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.3704795953625174146@news.neostrada.pl...
On Tue, 29 Mar 2016 23:43:03 +0200, "J.F."
Quote:
Sam czas chyba - samochody z wylaczaniem silnika sa wzglednie
mlode.

Nie, miało zachecić do bezstresowego gaszenia silnika "ręcznie" zanim
jeszcze wprowadzono pojazdy z automatycznym strat-stop.

Tu jakby co innego pisza:
http://heavy.com/news/2015/08/traffic-light-first-installed-cleveland-lester-wire-patent/

J.

Marek
Guest

Wed Mar 30, 2016 7:25 am   



On Wed, 30 Mar 2016 00:26:45 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:

Gdzie tam piszą konkretnie w kontekscie zastosowania wobec kierowców?

Jest tylko dziwne:
"It

J.F.
Guest

Wed Mar 30, 2016 7:45 am   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.8642181697786969250@news.neostrada.pl...
On Wed, 30 Mar 2016 00:26:45 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Tu jakby co innego pisza:
http://heavy.com/news/2015/08/traffic-light-first-installed-cleveland-lester-wire-patent/

Gdzie tam piszą konkretnie w kontekscie zastosowania wobec kierowców?

No wlasnie nie pisza.

[quote]Jest tylko dziwne:
"It

Adam
Guest

Wed Mar 30, 2016 9:55 am   



W dniu 2016-03-29 o 13:01, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56f9a72a$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
pętle???

Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na
drodze bywa różnie. Jest też nieco droższa.

Moze sie zmienic, jak przybedzie Tesli na drogach, z ich aluminiowym
podwoziem :-)


Nie tylko aluminiowe nadwozie.

Czasami wydaje się, że pętle są prawie na samym przejściu dla pieszych.
Jak stanie się jakieś 2 do 3 metrów przed linią zatrzymania lub
przejściem (bo np. konstrukcja samochodu nie pozwala dojrzeć świateł
sygnalizacyjnych) - to można tak stać pół godziny i światło się nie zmieni.
Pętle też miewają problemy z "widzeniem" rowerzystów.


--
Pozdrawiam.

Adam

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Wed Mar 30, 2016 10:06 am   



W dniu 2016-03-30 o 09:25, Marek pisze:
[quote]On Wed, 30 Mar 2016 00:26:45 +0200, "J.F."
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tu jakby co innego pisza:
http://heavy.com/news/2015/08/traffic-light-first-installed-cleveland-lester-wire-patent/


Gdzie tam piszą konkretnie w kontekscie zastosowania wobec kierowców?

Jest tylko dziwne:
"It

Marek
Guest

Wed Mar 30, 2016 11:28 am   



On Wed, 30 Mar 2016 12:06:50 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
Te same, dla których polscy rzeczoznawcy ruchu drogowego
sprzeciwiają
się licznikom (opinię można znaleźć w necie). Te same, dla których
sygnał czerwone+pomarańczowe skrócono z 2 do 1 sekundy, bo
wyświetlanie
przez 2 sekundy powodowało, że niektórzy ruszali przed zapaleniem
się
zielonego.

A mógłbyś nas oświecić konkretnie jakie skoro już wiesz? Bo mi do
głowy przychodzą same zalety. Argument na start przed zielonym to
jakiś nonsens, równie dobrze można startowac od razu na czerwonym, po
co czekać.

--
Marek

J.F.
Guest

Wed Mar 30, 2016 11:52 am   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.4763969462570108767@news.neostrada.pl...
On Wed, 30 Mar 2016 12:06:50 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
Te same, dla których polscy rzeczoznawcy ruchu drogowego
sprzeciwiają się licznikom (opinię można znaleźć w necie). Te same,
dla których sygnał czerwone+pomarańczowe skrócono z 2 do 1 sekundy,
bo wyświetlanie przez 2 sekundy powodowało, że niektórzy ruszali
przed zapaleniem się zielonego.

A mógłbyś nas oświecić konkretnie jakie skoro już wiesz? Bo mi do
głowy przychodzą same zalety. Argument na start przed zielonym to
jakiś nonsens, równie dobrze można startowac od razu na czerwonym, po
co czekać.

Ale czerwone to nie wiesz kiedy zgasnie. Moze za sekunde, moze za 10.
Wiec czekasz na zielone lub zolte.

I badz spokojny, ze niektorzy rusza jeszcze na zoltym, a obok beda
tacy, co przejada jeszcze jeszcze na zoltym Smile
Przy sekundowym zoltym po prostu zanim ruszysz, to zrobi sie zielone,
przy dwusenkundowym moze byc juz bum.

Sekundniki we Wroclawiu gasna bodajze po odliczeniu do 4, dla
wiekszosci wystarcza, inni moze sobie licza w duszy - 1, 2, rura :-)

Ministerstwo sie zaslania jakas ekspertyza, ale to zdaje sie na jednym
skrzyzowaniu bylo zmierzone ... i "nie poprawia bezpieczenstwa" moze
znaczyc, ze bylo wypadkow zero przed licznikiem i zero po jego
zaisntalowaniu. :-)


J.

Marek
Guest

Wed Mar 30, 2016 1:14 pm   



On Wed, 30 Mar 2016 13:52:07 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Ministerstwo sie zaslania jakas ekspertyza, ale to zdaje sie na
jednym
skrzyzowaniu bylo zmierzone ... i "nie poprawia bezpieczenstwa"
moze
znaczyc, ze bylo wypadkow zero przed licznikiem i zero po jego
zaisntalowaniu. Smile

Ale to ma służyć wygodzie i gaszeniu silnikow a nie polepszenia
bezpieczeństwa (bo pogarszać nijak nie może)..

--
Marek

J.F.
Guest

Wed Mar 30, 2016 2:46 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.5388724320121082629@news.neostrada.pl...
On Wed, 30 Mar 2016 13:52:07 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Ministerstwo sie zaslania jakas ekspertyza, ale to zdaje sie na
jednym skrzyzowaniu bylo zmierzone ... i "nie poprawia
bezpieczenstwa" moze znaczyc, ze bylo wypadkow zero przed
licznikiem i zero po jego zaisntalowaniu. :-)

Ale to ma służyć wygodzie i gaszeniu silnikow a nie polepszenia
bezpieczeństwa (bo pogarszać nijak nie może)..

No to napisz do ministra i wytlumacz mu czemu to ma sluzyc
http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/a/nowy-znak-na-drodze-do-wilkszyna,9805465/

Ten minister chyba sobie wytlumaczyc nie da ... ale mozna by
napomknac, ze to poprzedni nie chcial wymienic w rozporzadzeniu, a
teraz jest okazja do dobrej zmiany :-)

J.

Marek
Guest

Wed Mar 30, 2016 3:24 pm   



On Wed, 30 Mar 2016 16:46:31 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
No to napisz do ministra i wytlumacz mu czemu to ma sluzyc

Zacytuję klasyka: "z głupkami się nie dyskutuje".

--
Marek

J.F.
Guest

Wed Mar 30, 2016 4:18 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Tue, 29 Mar 2016 14:20:41 +0200, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Quote:
Jakby wykonawca miał to połaczyć ze starymi czujnikami od świateł,
to musiałby sprawdzić co tam jest zamontowane, przetestować,
certyfikować i cena wyszłaby półtora miliona i jeszcze bez
gwarancji. A tak wyrywasz wszystko do gołej ziemi i montujesz same
nowe urządzenia. Wykonawca daje gwarancję i wszyscy są zadowoleni -
oprócz podatnika, który za to wszystko płaci. :)

Można z tym dyskutować. To się teraz stał taki popularny argument na
usprawiedliwienie niewspółmiernych kosztów. A certyfikacja to też
lipa, to wcale później nie służy w, wskazaniu winnych jak dojdzie co
do czego, wręcz ma się wrażenie, że ma całkowicie zamydlić
odpowiedzialność.
Jednak chciałbym zobaczyć szczegóły kosztorys co konkurtenie tak
zawyża.

A propos
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,w-ramach-obwodnicy-lesnicy-powstanie-nowy-lacznik-niecale-100-tysiecy-zlotych-za-projekt,wia5-3266-26910.html

projekt ! na kilkadziesiat m ! drogi tluczniowej ! ... 177 tys zl.
W drugim podejsciu znalazl sie chetny za 97 tys.

A Wy tu myslicie, ze sterownik da sie taniej :-)

Naiwnie wydaje mi się, ze tym projekcie pracy tyle co nic.
Ale moze sie myle, moze np trzeba geodetow w teren wyslac ...

A nie, troche nie doceniam skali problemu

"Wykonawca opracuje projekt budowy nowej nawierzchni łącznika, wraz z
włączeniem w ulicę Beskidzką i Gromadzką,
budowy odwodnienia, wykonania docelowej organizacji ruchu, rozbiórki
istniejących ogrodzeń czy wycinki zieleni."

Ciekawe ile bedzie kosztowalo wykonanie ...

J.

Guest

Thu Mar 31, 2016 10:52 am   



W dniu środa, 30 marca 2016 12:06:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
Quote:
Te same, dla których polscy rzeczoznawcy ruchu drogowego sprzeciwiają
się licznikom (opinię można znaleźć w necie). Te same, dla których
sygnał czerwone+pomarańczowe skrócono z 2 do 1 sekundy, bo wyświetlanie
przez 2 sekundy powodowało, że niektórzy ruszali przed zapaleniem się
zielonego.

A powinni zwiększyć do conajmniej 5 sekund i byłoby super i także bezpiecznie.

Adam

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map