Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sat Mar 26, 2016 1:19 am
W dniu 2016-03-26 o 00:31, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 25 Mar 2016 22:33:48 +0100, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Zgodnie z przepisami każda obwód żarówki musi być kontrolowany na
ciągłość i zwarcie doziemne. W komorze światła czerwonego są dwie
żarówki.
Przecież w nowych są matryce led a nie żarówki, co wtedy?
Zapytaj tych, co je instalują. Ja się zatrzymałem na etapie żarówki. Ale
nie ma tak dużo tych ledowych.
Natomiast np. na kolei semafor led ma fotodiody kontrolujące jego
świecenie. Komunikacja pomiędzy fotodiodami a przekaźnikownią idzie
cyfrowo po kablach zasilających, zgodnie z tym co pisze producent:
http://www.kombud.com.pl/pl/firma/latarnie-sygnalowe,158.html
BK
Guest
Sat Mar 26, 2016 1:21 pm
W dniu 2016-03-26 o 00:31, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 25 Mar 2016 22:33:48 +0100, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Zgodnie z przepisami każda obwód żarówki musi być kontrolowany na
ciągłość i zwarcie doziemne. W komorze światła czerwonego są dwie
żarówki.
Przecież w nowych są matryce led a nie żarówki, co wtedy?
Zgadza się, praktycznie wszystkie nowe sygnalizacje buduje się z
wykorzystaniem sygnalizatorów ledowych. W komorze znajduje się bardzo
tanio wyglądająca chińska przetwornica. Układy nadzorowania w
sterownikach mierzą prąd (nadzór na brak dla sygnalizatorów czerwonych)
oraz napięcia (nadzór na nadmiar dla sygnalizatorów zielonych). Na wielu
skrzyżowaniach sygnalizatory należące do tej samej grupy sygnalizacyjnej
połączone są równolegle i podłączone do sterownika, który "mierzy" prąd
w oparciu o spadek napięcia na szeregowo włączonych diodach. W takim
przypadku uszkodzenie jednej z tych czerwonych nie spowoduje żadnej
reakcji sterownika.
Odnośnie sygnalizatorów z wbudowanymi układami sterującymi jest taki
problem, że ich zastosowania wiąże się z uzależnieniem od jednego typu
sterownika, który akurat takie inteligentne sygnalizatory obsługuje. W
Polsce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem ale na targach
międzynarodowych bywają firmy oferujące sygnalizatory sterowane szyną
can i podobno gdzieś to działa.
J.F.
Guest
Sat Mar 26, 2016 6:24 pm
Dnia Thu, 24 Mar 2016 19:55:02 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
Quote:
Marek wrote:
A miałem dopisać "pytanie do praktyków"...
No to w praktyce ten miś jest zapewne bardzo drogi, bo taki właśnie ma
być.
Piotrze, ale od wielu lat obowiazuja zamowienia publiczne.
I wygrywa najtansza oferta w przetargu.
Oczywiscie jak urzednicy sobie wymysla wymagania dodatkowe, to cena
rosnie. Np opcjonalne liczniki w przyszlosci, synchronizacja z
sasiednimi skrzyzowaniami itp.
No i papierologia - projekt budowlany, projekt elektryczny, projekt
organizacji ruchu, zezwolenia, zajecie pasa, projekt organizacji ruchu
w czasie zajecia - i to wszystko do zatwierdzenia przez tychze
urzednikow ... no i na koszt tychze urzednikow, a dokladniej to
podatnikow :-)
Czasy tez sie zmieniaja - dawniej lacznosc z centrala bylaby bardzo
droga, wiec unikana, dzis pewnie wszedzie modem komorkowy siedzi, a
moze i swiatlowod ..
J.
J.F.
Guest
Sat Mar 26, 2016 6:32 pm
Dnia Fri, 25 Mar 2016 00:39:27 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Quote:
W dniu 2016-03-24 o 23:37, Marek pisze:
On Thu, 24 Mar 2016 23:14:46 +0100, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
To jest tak. Wyświetlacz jest na stole zaprogramowany na czasy danego
skrzyżowania.
Wydawało mi się, że chyba już większość skrzyżowań ma dynamiczne czasy,
dostosowujące się do aktualnie panującej "gęstości" ruchu...
No i na takich światłach nie ma liczników.
Teoretycznie dało by się zrobić licznik dla takiego sterownika, o ile
sterownik modyfikował by czas o co najmniej jeden cykl naprzód i byłby
O to to - jeszcze nie wyklucza.
Quote:
jakiś światłowód łączący sterownik z licznikiem.
Nie bardzo rozumiem - sterownik zazwyczaj stoi przy skrzyzowaniu i do
licznika na slupie raczej zwykly kabel leci. A moze i swiatlowod - ale
i tak cos muli leciec.
We Wroclawiu za grube pieniadze wprowadzono tzw ITS - system, gdzie
tramwaj ma priorytet, np zamyka drzwi i powinno mu sie zapalic zielone
- i tu juz licznikow sie nie da.
Quote:
Natomiast na skrzyżowaniach sterowanych całkowicie zdarzeniowo -
naciśnięcie guzika czy najechanie na pętlę - tam licznika założyć się
nie da, bo nie ma w zasadzie czegoś takiego jak cykl.
Czasy tam jednak sterownik jakies ustala, mozna by je pokazywac ...
tylko nie bardzo wiadomo po co.
J.
jacek pozniak
Guest
Sat Mar 26, 2016 7:01 pm
Quote:
Czasy tez sie zmieniaja - dawniej lacznosc z centrala bylaby bardzo
droga, wiec unikana, dzis pewnie wszedzie modem komorkowy siedzi, a
moze i swiatlowod ..
J.
To tylko teoretyzowanie.
jp
J.F.
Guest
Sat Mar 26, 2016 8:11 pm
Dnia Sat, 26 Mar 2016 19:01:16 +0100, jacek pozniak napisał(a):
Quote:
Czasy tez sie zmieniaja - dawniej lacznosc z centrala bylaby bardzo
droga, wiec unikana, dzis pewnie wszedzie modem komorkowy siedzi, a
moze i swiatlowod ..
To tylko teoretyzowanie.
W jakim sensie - ze nowoczesnosc trafila i do sterownikow ulicznych ?
J.
jacek pozniak
Guest
Sat Mar 26, 2016 8:19 pm
J.F. wrote:
Quote:
Dnia Sat, 26 Mar 2016 19:01:16 +0100, jacek pozniak napisał(a):
Czasy tez sie zmieniaja - dawniej lacznosc z centrala bylaby bardzo
droga, wiec unikana, dzis pewnie wszedzie modem komorkowy siedzi, a
moze i swiatlowod ..
To tylko teoretyzowanie.
W jakim sensie - ze nowoczesnosc trafila i do sterownikow ulicznych ?
J.
Może trafiła, może nie.
Jak trzeba coś zrobić (przetarg) to nikt nie wybiera rozwiązań wypasionych
(drogich) ale takie co spełniają wymagania przetargu.
A jeśli cena jest 100% kryterium wyboru oferty to zapomnij o rozwiązaniach
nowoczesnych.
jp
J.F.
Guest
Sat Mar 26, 2016 9:01 pm
Dnia Sat, 26 Mar 2016 20:19:01 +0100, jacek pozniak napisał(a):
Quote:
J.F. wrote:
Dnia Sat, 26 Mar 2016 19:01:16 +0100, jacek pozniak napisał(a):
Czasy tez sie zmieniaja - dawniej lacznosc z centrala bylaby bardzo
droga, wiec unikana, dzis pewnie wszedzie modem komorkowy siedzi, a
moze i swiatlowod ..
To tylko teoretyzowanie.
W jakim sensie - ze nowoczesnosc trafila i do sterownikow ulicznych ?
Może trafiła, może nie.
Jak trzeba coś zrobić (przetarg) to nikt nie wybiera rozwiązań wypasionych
(drogich) ale takie co spełniają wymagania przetargu.
A jeśli cena jest 100% kryterium wyboru oferty to zapomnij o rozwiązaniach
nowoczesnych.
Masz pierwszy przetarg z googla
http://mzd.czest.pl/przetargi/aktualne-przetargi-ogloszone/1021-budowa-sygnalizacji-swietlnej-na-skrzyzowaniu-ul-szajnowicza-iwanowa-z-ul-wawrzynowicza-wg-procedury-zaprojektuj-i-zbuduj
Moze maja ambicje zrobic dobrze, moze licza na zwyczajowe 10%, a moze
policzyli, ze taniej swiatlowody polozyc niz do sterownika stale
jezdzic.
A moze mieszkancy zaglosowali na prezydenta, ktory obiecal zwalczyc
korki i postawil urzednikom odpowiednie zadania?
Albo do nowoczesnych Unia doplaca 60% i jest taniej niz najtanszy.
J.
jacek pozniak
Guest
Sat Mar 26, 2016 9:31 pm
J.F. wrote:
Quote:
z-ul-wawrzynowicza-wg-procedury-zaprojektuj-i-zbuduj
Quote:
Moze maja ambicje zrobic dobrze, moze licza na zwyczajowe 10%, a
moze
policzyli, ze taniej swiatlowody polozyc niz do sterownika stale
jezdzic.
A moze mieszkancy zaglosowali na prezydenta, ktory obiecal zwalczyc
korki i postawil urzednikom odpowiednie zadania?
Albo do nowoczesnych Unia doplaca 60% i jest taniej niz najtanszy.
J.
Nowoczesne rozwiązanie (przeczytałem wymagania szczegółowe); nie mam
argumentów do dyskusji.
jp
Waldek Hebisch
Guest
Sat Mar 26, 2016 10:03 pm
Tomasz W?jtowicz <spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Quote:
W dniu 2016-03-25 o 17:08, Waldek Hebisch pisze:
Z kablowago punktu punktu widzenia najprostsze rozwiazanie to
szyna z liniami zasilania i danych, powiedzmy 2 przewody zasilajace
i dwa danych (mozna by dane przesylac po zasialniu, ale chyba
odzielny kabel danych jest w sume prostszy). Przelaczanie mocy
byloby robione w samych swiatlach. Przy obecnych cenach
kabli i polprzewodnikow to powinno byc ogolnie najtansze
rozwiazanie.
Widz?, ?e kolejny bujaj?cy w ob?okach.
Zgodnie z przepisami ka?da obw?d ?ar?wki musi by? kontrolowany na
ci?g?o?? i zwarcie doziemne. W komorze ?wiat?a czerwonego s? dwie
?ar?wki. Spalenie si? obydwu powoduje przej?cie sterownika do trybu
awaryjnego (pomara?czowy migaj?cy), podobnie inne zak??cenia wytr?caj?
sygnalizacj? z pracy. Czasami w trakcie burzy tak si? dzieje, bo bliskie
uderzenie pioruna wzbudza np. zabezpieczenie r??nicowe.
Gdyby to teraz zrobi? metod? telesterowania/telemetrii, to ka?dy jeden
modu? w sygnalizatorze musia?by mie? komplet czujnik?w i s?a? po
magistrali sygna?y kontrolne, kt?rych ewentualny zanik musia?by wymusi?
przej?cie wszystkich pozosta?ych w tryb pomara?czowy migaj?cy, czyli
zamiast 1 elementu wykonuj?cego n operacji nadzorczych, mamy n element?w
??cznie wykonuj?cych n^2 operacji nadzorczych, kt?re same w sobie nie
wnosz? nowej korzy?ci i s?u?? jedynie do lokalnego stwierdzenia
sprawno?ci systemu.
Kto mowi ze kazdy sterownik ma nadzorowac wszystkie inne? Dalej
jest centralny sterownik. Brak komunikacji z modulem w sygnalizatorze
albo raport o bledzie prowadzi do przejscia w tryb awaryjny.
Dalej zlozonsc rzedu n.
A propo, w skali skrzyzowania n jest na tyle male ze mozna
by stosowac rozwiazanie n^2, ale nie widze takiej potrzeby.
--
Waldek Hebisch
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sun Mar 27, 2016 1:36 am
W dniu 2016-03-26 o 21:03, Waldek Hebisch pisze:
Quote:
Kto mowi ze kazdy sterownik ma nadzorowac wszystkie inne? Dalej
jest centralny sterownik. Brak komunikacji z modulem w sygnalizatorze
albo raport o bledzie prowadzi do przejscia w tryb awaryjny.
Dalej zlozonsc rzedu n.
A propo, w skali skrzyzowania n jest na tyle male ze mozna
by stosowac rozwiazanie n^2, ale nie widze takiej potrzeby.
Co do teorii, to ja się z tobą zgadzam, ale zbuduj taki system, uzyskaj
stosowne homologacje a następnie przekonaj gminy, żeby kupowały twoje
sygnalizacje, a nie inne, to wtedy będzie dowód, że teoria sprawdza się
w praktyce.
J.F.
Guest
Sun Mar 27, 2016 6:54 am
Dnia Sun, 27 Mar 2016 01:36:51 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Quote:
W dniu 2016-03-26 o 21:03, Waldek Hebisch pisze:
Kto mowi ze kazdy sterownik ma nadzorowac wszystkie inne? Dalej
jest centralny sterownik. Brak komunikacji z modulem w sygnalizatorze
albo raport o bledzie prowadzi do przejscia w tryb awaryjny.
Dalej zlozonsc rzedu n.
A propo, w skali skrzyzowania n jest na tyle male ze mozna
by stosowac rozwiazanie n^2, ale nie widze takiej potrzeby.
Co do teorii, to ja się z tobą zgadzam, ale zbuduj taki system, uzyskaj
Sa tacy, co zbudowali. Moze niekoniecznie taki, ale robia i ambitne
....
http://a-ster.pl/category/inzynieria-ruchu/sterowniki-drogowej-sygnalizacji-swietlnej/
http://www.msrtraffic.com.pl/sterowniki.html
https://www.swarco.com/stp/Produkty-i-us%C5%82ugi/Zarz%C4%85dzanie-ruchem-miejskim/Sterowniki-ruchu/ACTROS-sterownik-sygnalizacji
Quote:
stosowne homologacje
Sa jakies potrzebne ?
No dobra, widac sa:
https://www.swarco.com/stp/Produkty-i-usługi/Zarządzanie-ruchem-miejskim/Sygnalizatory/FUTURA#tab-27269
ale tak na oko, to
Quote:
a następnie przekonaj gminy, żeby kupowały twoje
sygnalizacje, a nie inne, to wtedy będzie dowód, że teoria sprawdza się
w praktyce.
Skoro ktos produkuje, to ktos kupuje, nawet mimo tego, ze "cena 100%".
Widac gminy maja czasem ambitne plany.
http://www.szczecinblog.pl/2012/czerwone-zolte-zielone-czyli-tajemnice-sygnalizacji-swietlnej/
Albo ... tak jest taniej. Chocby dlatego, ze krzem coraz tanszy, a
miedz coraz drozsza (akurat teraz tanieje) :-)
J.
Marek
Guest
Sun Mar 27, 2016 9:45 am
On Sun, 27 Mar 2016 08:54:20 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Sa tacy, co zbudowali. Moze niekoniecznie taki, ale robia i ambitne
Nie sztuka zbudować, sztuka sprzedać drogo i w dużej ilości.
--
Marek
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Sun Mar 27, 2016 2:03 pm
W dniu 2016-03-27 o 08:54, J.F. pisze:
Quote:
Ale sygnalizacja akomodacyjna nie ma nic wspólnego z dyskutowaną tutaj
sygnalizacją opartą o CAN! Istniejące sygnalizacje akomodacyjne mają
pętle indukcyjne przyłączone do centralnego sterownika, który steruje
żarówkami tradycyjną metodą.
Piotr Wyderski
Guest
Sun Mar 27, 2016 3:43 pm
J.F. wrote:
Quote:
Piotrze, ale od wielu lat obowiazuja zamowienia publiczne.
I wygrywa najtansza oferta w przetargu.
Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam osobiście
kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :->
Pozdrawiam, Piotr
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next