RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

Liczniki na światłach

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Zbino
Guest

Sun Mar 27, 2016 8:41 pm   



Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.2681695131304341152@news.neostrada.pl...
Quote:
Obok jest dyskusja o tym, że mają zniknąć. Ale ja nie o tym. Ciekawi mnie
procedura instalacji takiego licznika. Czy musi być wymieniany cały
sterownik na skrzyżowaniu czy tylko instalowany jest jakiś dodatkowy
ekspander wciągający te czasy z aktualnie działającego już sterownika?

--
Marek

Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
jakieś nieporozumienie.
Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z oddali
zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp. Doadtkowo można analizować ruch
piszy i nie właczać niepotrzebnie zielonego dla pieszych hamując caly ruch
samochodowy, gdy nikt nie przechodzi.
Zby

Artur Miller
Guest

Sun Mar 27, 2016 8:42 pm   



W dniu 2016-03-27 o 22:41, Zbino pisze:
Quote:

Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
jakieś nieporozumienie.
Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z
oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp.

stosowane od lat...

a.

Marek
Guest

Sun Mar 27, 2016 9:03 pm   



On Sun, 27 Mar 2016 22:41:24 +0200, "Zbino"
<zew@poczta.abcdpocztaonet.pl> wrote:
Quote:
Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew
indukcyjne to
jakieś nieporozumienie.

Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś nie reagowały na motocykl, bardzo
wqurwiające to było.
Świadomość policji jak działa pętla na skrzyżowaniu też jest kiepska.
Była kiedyś stłuczka na lewoskręcie z pętla. Radiowozem zaparkowali
tak, że zablokowali wjazd na lewy pas pod pętle. Ci co chcieli
skręcić w lewo starali się ominąć radiowóz, ale nie dało się stanąć
tak aby uruchomić pętle i włączyć zielone na lewoskręt. Więc wszyscy
jak cielęta stoją czekając na zielone w lewo na środkowym pasie,
oczywiście zielonego brak. W końcu po kilku minutach mówię panie
władzo przestawcie swoją gablotę żeby na pętle można było wjechać bo
zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.

--
Marek

Zbino
Guest

Mon Mar 28, 2016 6:22 pm   



Quote:
W dniu 2016-03-27 o 22:41, Zbino pisze:

Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
jakieś nieporozumienie.
Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z
oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp.

stosowane od lat...

To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
pętle???
Zby

BK
Guest

Mon Mar 28, 2016 9:50 pm   



Quote:
To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
pętle???
Zby


Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na drodze
bywa różnie. Jest też nieco droższa.

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 11:01 am   



Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56f9a72a$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i
zakładają
pętle???

Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na
drodze bywa różnie. Jest też nieco droższa.

Moze sie zmienic, jak przybedzie Tesli na drogach, z ich aluminiowym
podwoziem :-)

J.

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 11:03 am   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.1332607473984459765@news.neostrada.pl...
On Sun, 27 Mar 2016 22:41:24 +0200, "Zbino"
Quote:
Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew
indukcyjne to jakieś nieporozumienie.

Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś nie reagowały na motocykl, bardzo
wqurwiające to było.
Świadomość policji jak działa pętla na skrzyżowaniu też jest kiepska.
Była kiedyś stłuczka na lewoskręcie z pętla. Radiowozem zaparkowali
tak, że zablokowali wjazd na lewy pas pod pętle. Ci co chcieli
skręcić w lewo starali się ominąć radiowóz, ale nie dało się stanąć
tak aby uruchomić pętle i włączyć zielone na lewoskręt. Więc wszyscy
jak cielęta stoją czekając na zielone w lewo na środkowym pasie,
oczywiście zielonego brak. W końcu po kilku minutach mówię panie
władzo przestawcie swoją gablotę żeby na pętle można było wjechać bo
zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.

Ale czy to tylko policji wina, czy zarzad drogi powinien jednak
przewidziec, ze petla moze nie zadzialac i co pewien czas wlaczac
jednak zielone swiatlo, nawet jak sie wydaje, ze nikt nie potrzebuje ?

J.

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 11:13 am   



Użytkownik "Zbino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nd9ggc$rga$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne
to jakieś nieporozumienie.
Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia
napisania softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po
problemie. Można wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed
swiatłami ale czy z oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest
itp.

Napisz.
I wyprobuj - ma dzialac we dnie, w nocy, w czasie deszczu i sniegu.
Wykrywac samochody czarne, biale, czerwone, zielone, male, duze, tiry
z szara plandeka itp
I kamera z obiektywem ma byc odporna na deszcz, snieg, kurzu, sople
lodu, slonce swiecace prosto w obiektyw ..

Quote:
Doadtkowo można analizować ruch piszy i nie właczać niepotrzebnie
zielonego dla pieszych hamując caly ruch samochodowy, gdy nikt nie
przechodzi.

Pieszym akurat mozna przycisk zrobic - to jest najlpsze, najtansze i
najpewniejsze.
I tylko go jakos dobrze oprogramowac, bo w wiekszosci przypadkow to
widze, ze czeka i czeka - nie wiadomo na co :-)

J.

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 11:29 am   



Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
J.F. wrote:
Quote:
Piotrze, ale od wielu lat obowiazuja zamowienia publiczne.
I wygrywa najtansza oferta w przetargu.

Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam
osobiście
kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :-

ITS to osobna sprawa.
Swego czasu chcialem sie dowiedziec za co wlasciwie miasto tyle placi,
wiec odszukalem przetarg.
Wiele w tych warunkach nie bylo, byc moze w warunkach dodatkowych byla
dodatkowa specyfikacja, ale wygladalo mi to tak, jakby miasto nie
mialo pojecia, co dokladnie chce zamowic Smile Co moze zreszta wcale nie
takie dziwne, bo mozliwosci duzo sie otwiera i fantazje mozna wysilic
.... tylko jak to w karby przetargu ujac ...

Ale dalej - glownym wymogiem bylo, aby projekt prowadzic wedle
specyfikacji/szkoly/metody XXX - juz nie pamietam jakiej.
A wiec chocby posiadac kierownika projektu wyksztalconego w tej
metodzie.

I ten punkt zaskarzyl Siemens, uzasadniajac, ze wedle ustawy to
wystarczy, ze oferent wykaze, ze potrafi takie zamowienie wykonac,
chocby na podstawie wczesniejszych realizacji.
I mu to uwzglednili i przetarg zmieniono.

Wiec te przetargi ogolnie dzialaja, czasem lepiej, czasem gorzej
(poprzedni przyklad z Wroclawia, gdy z powodu 8zl bledu wybrano oferte
100 mln drozsza).
Mozna sobie przy innych poczytac jak sie czasem firmy bija ...

Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli, no i byc
moze system brania lapowek musi byc dopracowany, zeby nie bylo
problemow z odbiorami :-)

Jak ktos potrafi odszukac dokumenty z wroclawskeigo ITS to jestem
ciekaw, tu maly wstep
http://transinfo.pl/przetarg-na-inteligentny-system-transportu-we-wroclawiu-_more_61225.html

J.

J.F.
Guest

Tue Mar 29, 2016 12:16 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:d8047a91-55cd-415a-982e-51382bd58cc7@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:29:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli,
Opisze zbyt dokładnie to mu zarzuca że pod konkretna firmę pisane
itp.

A owszem, ale nie opisze, to mu wcisna malucha na sluzbowa limuzyne
:-)

Quote:
A tak mi się przypomniało z przed kilku lat
Przejazd kolejowy u nas jest. Na nim sygnalizacja świetlna.
Bez żadnych wodotrysków bo i sprawa prosta- droga gminna,
przecinająca jeden tor kolejowy. Dwa sygnalizatory więc gdzie
czerwone zapalało się jak nadjeżdżał pociąg- pewnie >jakiś czujnik w
torach, nie wiem jak to technicznie robią.
Z pewnych względów umysłono ze trzeba tam zrobić szlabany. No i ok.
Koszt wyszedł ponad milion zł
Kurczę skład ta cena ja się pytam. Dwa szlabany niewiele większe jak
szlabany które są montowane przed wjazdem na podziemne parkingi np.
czy zamknięte osiedla mieszkaniowe.
Bo tak sobie myślę że cała automatyka już tam była czyli coś
wykrywało nadjeżdżający pociąg i włączało czerwone światło. Więc
zamiast włączać czerwone to coś mogło opuszczać >szlabany
zielone=podniesienie szlabanu
Same szlabany, czyli rura i siłownik czy inny silnik raczej milion
złotych nie powinny kosztować.
Ale ja się pewnie nie znam

Trzeba by sie dowiedziec, ale wiesz:
-czerwona zarowka moze byc na 24V z kolejowej automatyki,
-jak do szlabanow trzeba dociaganac zasilanie, wczesnie kilka roznych
projektow zrobic, zatwierdzic je, ulice rozkopac aby kable
przeciagnac, byc moze jakies centrum nadzoru, powiadomienia, kamery -
no i robi sie milion, mimo ze sam szlaban kosztuje np 10 tys ...

J.

yabba
Guest

Tue Mar 29, 2016 12:20 pm   



Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości
news:d8047a91-55cd-415a-982e-51382bd58cc7@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:29:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli,
Opisze zbyt dokładnie to mu zarzuca że pod konkretna firmę pisane itp.


A tak mi się przypomniało z przed kilku lat
Przejazd kolejowy u nas jest. Na nim sygnalizacja świetlna.
Bez żadnych wodotrysków bo i sprawa prosta- droga gminna, przecinająca jeden
tor kolejowy. Dwa sygnalizatory więc gdzie czerwone zapalało się jak
nadjeżdżał pociąg- pewnie jakiś czujnik w torach, nie wiem jak to
technicznie robią.
Z pewnych względów umysłono ze trzeba tam zrobić szlabany. No i ok.
Koszt wyszedł ponad milion zł
Kurczę skład ta cena ja się pytam. Dwa szlabany niewiele większe jak
szlabany które są montowane przed wjazdem na podziemne parkingi np. czy
zamknięte osiedla mieszkaniowe.
Bo tak sobie myślę że cała automatyka już tam była czyli coś wykrywało
nadjeżdżający pociąg i włączało czerwone światło. Więc zamiast włączać
czerwone to coś mogło opuszczać szlabany zielone=podniesienie szlabanu
Same szlabany, czyli rura i siłownik czy inny silnik raczej milion złotych
nie powinny kosztować.
Ale ja się pewnie nie znam



Kupujesz kompletny SYSTEM pt. "Szlabany na przejazd kolejowy" razem z
czujnikami, silnikami, kablami itp., który ma certyfikaty i inne temu
podobne bzdety. Jakby wykonawca miał to połaczyć ze starymi czujnikami od
świateł, to musiałby sprawdzić co tam jest zamontowane, przetestować,
certyfikować i cena wyszłaby półtora miliona i jeszcze bez gwarancji. A tak
wyrywasz wszystko do gołej ziemi i montujesz same nowe urządzenia. Wykonawca
daje gwarancję i wszyscy są zadowoleni - oprócz podatnika, który za to
wszystko płaci. :)

Zapominasz też o koszcie projektu, koszcie nadzoru przez osobę z
uprawnieniami, kosztach certyfikacji urządzeń przez producenta, koszcie
ograniczenia ruchu kolejowego w czasie prac torowych, koszcie dokumentacji
powykonawczej, kosztach zakopania co najmniej kilkuset metrów kabli tuż przy
torze kolejowy (co wcale wygodne nie jest), koszcie uzgodnień geodezyjnych.
Same mechanizmy też są droższe, bo produkowane w mniejszej ilości
egzemplarzy nż zwykłe napędy szlabanów.


--
Pozdrawiam,

yabba

Piotr Wyderski
Guest

Tue Mar 29, 2016 12:53 pm   



J.F. wrote:

Quote:
ITS to osobna sprawa.
Swego czasu chcialem sie dowiedziec za co wlasciwie miasto tyle placi

Za to, że "jest lepiej!" :->

audytor: a macie jakieś metryki to potwierdzające?
ITS: jakie metryki?
audytor: np. modele natężenia ruchu drogowego.
ITS: hmm... nie.
audytor: to skąd wiecie, że jest lepiej?
ITS: bo jest lepiej!

Pozdrawiam, Piotr

Piotr Wyderski
Guest

Tue Mar 29, 2016 12:57 pm   



J.F. wrote:

Quote:
Trzeba by sie dowiedziec, ale wiesz:
-czerwona zarowka moze byc na 24V z kolejowej automatyki,
-jak do szlabanow trzeba dociaganac zasilanie, wczesnie kilka roznych
projektow zrobic, zatwierdzic je, ulice rozkopac aby kable przeciagnac,
byc moze jakies centrum nadzoru, powiadomienia, kamery - no i robi sie
milion, mimo ze sam szlaban kosztuje np 10 tys ...

I papiery, w tym certyfikaty. Certyfikat zgodności z normą
trwałości urządzeń kolejowych, certyfikat dla wykonawców,
certyfikat niepowodowania przez farbę bezpłodności u żab
zagrożonych wyginięciem i masę innych, na które nie podejmuję
się nawet wpaść. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Kris
Guest

Tue Mar 29, 2016 1:53 pm   



W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:29:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli,
Opisze zbyt dokładnie to mu zarzuca że pod konkretna firmę pisane itp..


A tak mi się przypomniało z przed kilku lat
Przejazd kolejowy u nas jest. Na nim sygnalizacja świetlna.
Bez żadnych wodotrysków bo i sprawa prosta- droga gminna, przecinająca jeden tor kolejowy. Dwa sygnalizatory więc gdzie czerwone zapalało się jak nadjeżdżał pociąg- pewnie jakiś czujnik w torach, nie wiem jak to technicznie robią.
Z pewnych względów umysłono ze trzeba tam zrobić szlabany. No i ok.
Koszt wyszedł ponad milion zł
Kurczę skład ta cena ja się pytam. Dwa szlabany niewiele większe jak szlabany które są montowane przed wjazdem na podziemne parkingi np. czy zamknięte osiedla mieszkaniowe.
Bo tak sobie myślę że cała automatyka już tam była czyli coś wykrywało nadjeżdżający pociąg i włączało czerwone światło. Więc zamiast włączać czerwone to coś mogło opuszczać szlabany zielone=podniesienie szlabanu
Same szlabany, czyli rura i siłownik czy inny silnik raczej milion złotych nie powinny kosztować.
Ale ja się pewnie nie znam

re
Guest

Tue Mar 29, 2016 2:09 pm   



Użytkownik

Quote:
Obok jest dyskusja o tym, że mają zniknąć. Ale ja nie o tym. Ciekawi
mnie procedura instalacji takiego licznika. Czy musi być wymieniany
cały sterownik na skrzyżowaniu czy tylko instalowany jest jakiś
dodatkowy ekspander wciągający te czasy z aktualnie działającego już
sterownika?

--
Marek

Aby poprawić płynność uruchu wystarczy prostsze, praktycznie bezkosztowe (w
końcu i tak sygnalizacja musi być serwisowana) rozwiązanie.

Wystarczy wprowadzić przepis aby CZAS sygnału "czerwony + zółty",
który poprzedza "zielony" był ustalona na stałą (odpowiedni dużą)
wartość np. 5 sekund.
Da to czas kierowcy na włączenie biegu i przygotowanie się do ruszenia.
---
Ale tu nie ma tego problemu :-)

Problem jest w tym, że czas sobie płynie ludziom raz szybciej a raz wolniej.
Dzisiaj w drodze do pracy nie zdzierżyłem jak gościu na każdych torach
zwalniał.

Zmiana ta nie wymaga żadnych dodatkowych sygnalizatorów ani nowych analiz
ruch
gdyż cykl pracy sygnalizacji się nie zmienia.
---
A jest do czegoś potrzebna ??? Bo liczniki są. Powodują, że kiedy nie
spojrzysz wiesz ile jeszcze zostało.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wygląda instalacja liczników na światłach? Wymiana sterownika czy dodatek?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map