Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Sun Oct 07, 2018 9:34 pm
HF5BS pisze:
Quote:
To nie ja, to Stanisław Lem.
Jarek
--
V bufetě na stojáka
jím párek s hořčicí
hned vedle tramvajáka
má modrou čepici
J.F.
Guest
Sun Oct 07, 2018 10:51 pm
Dnia Sun, 7 Oct 2018 23:34:52 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
HF5BS pisze:
Tyle w nich Dobra, ile w tramwaju, który dlatego nie może cię
przejechać, gdy stoisz na chodniku, bo z szyn nie wyskoczy.
Żebyś nie wykrakał...
https://www.youtube.com/watch?v=RPH-rNUmBjw
(były ofiary...)
To nie ja, to Stanisław Lem.
Idzie nowe
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/gorzow-wielkopolski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl
J.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Oct 08, 2018 5:48 am
Pan J.F. napisał:
Quote:
Ten by najwyżej mógł podskoczyć.
--
Jarek
Piotr GaĹka
Guest
Mon Oct 08, 2018 11:49 am
W dniu 2018-10-08 o 07:48, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Dawno temu przenieśli koło mnie (Gdańsk Brzeźno) przystanek tramwajowy
sprzed przejazdu przez ulicę za ten przejazd. Uliczka w sumie osiedlowa.
Na ulicy Stop przed torami. Chyba jakiś Star się nie zatrzymał i uderzył
w bok tramwaj, który wypadł z szyn i wjechał w ludzi czekających na
przystanku. Nie widziałem samego zdarzenia, tylko widziałem potem ślady.
Podobno nikt nie zginął (ale chyba ktoś był ranny) bo ludzie zdążyli
odskoczyć w tył a tramwaj wjechał tylko na pół szerokości przystanku.
Potem przystanek przenieśli z powrotem przed ulicę i tak jest do dziś.
Ten przystanek za ulicą kojarzy mi się z najgęstszą mgłą jaką
kiedykolwiek zdarzyło mi się spotkać (40 parę lat temu). Czekałem na tym
przystanku i słyszałem tramwaj hamujący przed ulicą, ale w ogóle nie
widziałem jego świateł. Dopiero pod koniec hamowania zobaczyłem - czyli
jakieś 10m przed ulicą + ulica i kilka metrów do początku przystanku -
czyli reflektor świecący (tramwaj miał chyba jedno światło) w moją
stronę zobaczyłem dopiero jakieś 20m ode mnie. Najlepsze, że jak tramwaj
odjechał jakieś 2 km od brzegu morza to wyjechał z mgły w zupełnie
czyste powietrze.
P.G.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Oct 08, 2018 1:36 pm
Pan Piotr Gałka napisał:
Quote:
Ten przystanek za ulicą kojarzy mi się z najgęstszą mgłą jaką
kiedykolwiek zdarzyło mi się spotkać (40 parę lat temu). Czekałem na tym
przystanku i słyszałem tramwaj hamujący przed ulicą, ale w ogóle nie
widziałem jego świateł. Dopiero pod koniec hamowania zobaczyłem - czyli
jakieś 10m przed ulicą + ulica i kilka metrów do początku przystanku -
czyli reflektor świecący (tramwaj miał chyba jedno światło) w moją
stronę zobaczyłem dopiero jakieś 20m ode mnie. Najlepsze, że jak tramwaj
odjechał jakieś 2 km od brzegu morza to wyjechał z mgły w zupełnie
czyste powietrze.
Na najgęstszą mgłę natrafiłem jadąc samochodem z Andrychowa do Krakowa.
Zabłądziłem na krakowskiej obwodnicy o prasło mnie na autostradę do
Katowic. Zorientowałem się dopiero gdy zobaczyłem przed sobą bramki do
poboru opłat. Cały czas jechałem z prędkością piechura. Takich jak ja
było więcej, otworzyli dla nas jakiś specjalny przejazd, żebyśmy mogli
zawrócić. To było w tym samym dniu, kiedy spadł helikopter z Leszkiem
Millerem. Nawet o tej samej godzinie (we mgle słuchałem o tym w radiu).
--
Jarek
Piotr GaĹka
Guest
Mon Oct 08, 2018 1:54 pm
W dniu 2018-10-08 o 15:36, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Cały czas jechałem z prędkością piechura.
Raz mi się zdarzyło, że musiałem otworzyć okno i patrzeć na linię
środkową obok samochodu aby wiedzieć, że trzymam się drogi bo przed sobą
widziałem tylko mleko. Prędkość oczywiście spacerowa. Ale mgła była
słabsza niż wtedy co pisałem bo światła samochodów z przeciwka widziałem
dalej niż z 20m.
P.G.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Oct 08, 2018 2:14 pm
Pan Piotr Gałka napisał:
Quote:
Raz mi się zdarzyło, że musiałem otworzyć okno i patrzeć na linię
środkową obok samochodu aby wiedzieć, że trzymam się drogi bo przed
sobą widziałem tylko mleko. Prędkość oczywiście spacerowa. Ale mgła
była słabsza niż wtedy co pisałem bo światła samochodów z przeciwka
widziałem dalej niż z 20m.
Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:
https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Collision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light-Auto-Brake/32502580869.html
Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
status z "zabronione" na "obowiązkowe".
--
Jarek
Piotr GaĹka
Guest
Mon Oct 08, 2018 2:31 pm
W dniu 2018-10-08 o 16:14, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Trzecie światło stopu też długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło status z "zabronione" na "obowiązkowe".
Różne rzeczy się zmieniają na dokładnie odwrotne :)
Kiedyś sztuczne choinki były ekologiczne a dziś wręcz przeciwnie.
Na początku 1989 roku zapłaciliśmy karę z utrudnianie pracy urzędników
poprzez wpisywanie w jednym wierszu KPiR wartości zakupu i kosztów tego
zakupu, i tego samego dnia odebraliśmy wytyczne na następny rok gdzie
stało, że aby ułatwić pracę urzędnika należy koszty zakupu wpisywać w
tym samym wierszu co ten zakup
P.G.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Oct 08, 2018 2:50 pm
Pan Piotr Gałka napisał:
Quote:
Różne rzeczy się zmieniają na dokładnie odwrotne :)
Kiedyś sztuczne choinki były ekologiczne a dziś wręcz przeciwnie.
Bo ten dawny podział przeszedł na przykład na buty. Ekologiczne
są te z plastiku, nieekologiczne ze skóry zwierza (której to skóry
zawartość została wcześniej wyjedzona pod postacią kiełbasy).
Quote:
Na początku 1989 roku zapłaciliśmy karę z utrudnianie pracy urzędników
poprzez wpisywanie w jednym wierszu KPiR wartości zakupu i kosztów tego
zakupu, i tego samego dnia odebraliśmy wytyczne na następny rok gdzie
stało, że aby ułatwić pracę urzędnika należy koszty zakupu wpisywać w
tym samym wierszu co ten zakup
Do 1989 roku co by przedsiębiorca nie zrobił, to tylko utrudniał pracę
urzędnika. Po prostu nie lubił drania. Po tej dacie wszystko miało się
zmienić -- urzędnik przedsiębiorcy nieba przychyli, za to ten mu się
odwdzięczy ułatwiając pracę we wszystkim.
--
Jarek
Guest
Mon Oct 08, 2018 7:25 pm
On 2018-10-08 07:48, Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
I tu się mylisz :-)
W.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Tue Oct 09, 2018 2:55 pm
sczygiel@gmail.com pisze:
Quote:
Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:
https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Collision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light-Auto-Brake/32502580869.html
Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
status z "zabronione" na "obowiązkowe".
Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo
jasnosc tego wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel
nie bedzie.
Przecież nie chodzi o to, by było jasno, tylko żeby (pozorne) źródło
światła znajdowało się w pewnej odległości za jadącym samochodem.
Quote:
Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy.
Trzy albo pięc. Wcześniej była mowa o warunkach pogodowych, w których
to jest granica widzialności.
Quote:
Moze komus zderzak uratuje ale rewolucja to nie jest.
A potem jeszcze zderzki szesnastu innych powolnych podróżników
autostradowych. Jak dla mnie, gra warta świeczki.
Quote:
Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu
hud pokaze ze przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.
A co, nie ma takich? Są.
Quote:
Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac
trzeba jechac wolniej albo sie zatrzymac.
Austriacy w Alpach malują na poboczu duże białe kropki w równych odstępach.
Jest do nich instrukcja obsługi: widzisz przed sobą trzy kropki, zredukuj
prędkość do tylu a tylu, jeśli widzisz tylko dwie, zwolnij do tylu.
Proste i skuteczne. Ale to jakby co innego niż światła samochodu. Zupełnie
niezależne.
Quote:
A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac ze nic przed
nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.
Rozwijając tę myśl można stwierdzić, że używanie tylnych świateł podczas
mgły powinno być zakazane.
Quote:
Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem
na 100-200m. Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.
Raczej wzrośnie. Bo co z tego, że widać drogę, a samochodów nie?
Jarek
--
Śmiało, zmieścisz się.
Guest
Tue Oct 09, 2018 3:15 pm
On Monday, 8 October 2018 09:14:43 UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Pan Piotr Gałka napisał:
Raz mi się zdarzyło, że musiałem otworzyć okno i patrzeć na linię
środkową obok samochodu aby wiedzieć, że trzymam się drogi bo przed
sobą widziałem tylko mleko. Prędkość oczywiście spacerowa. Ale mgła
była słabsza niż wtedy co pisałem bo światła samochodów z przeciwka
widziałem dalej niż z 20m.
Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:
https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Collision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light-Auto-Brake/32502580869.html
Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
status z "zabronione" na "obowiązkowe".
Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo jasnosc tego wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel nie bedzie.
Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy. Moze komus zderzak uratuje ale rewolucja to nie jest.
Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu hud pokaze ze przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.
Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac trzeba jechac wolniej albo sie zatrzymac. A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac ze nic przed nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.
Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem na 100-200m. Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Tue Oct 09, 2018 3:54 pm
sczygiel@gmail.com pisze:
Quote:
Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo
jasnosc tego wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel
nie bedzie.
Przecież nie chodzi o to, by było jasno, tylko żeby (pozorne) źródło
światła znajdowało się w pewnej odległości za jadącym samochodem.
Co i tak skraca sie do tego czy punkt na czarnym asfalcie bdzie
jasniejszy niz zarowka w tylnim swietle.
Ale ten na asfalcie jest bliżej. I o to chodzi.
Quote:
Jak laser to albo punktowy (czyli nie widzialny z szerokiego kata
albo siakis rozmyty czyli strata jasnosci).
Słaby pomysł. Rozumiem, że na poczekaniu wymyślony -- i tylko to go
usprawiedliwia.
Quote:
Jak tak to juz chyba lepiej zestaw lampek choinkowych za autem wlec.
Ten już lepszy. Gdyby tak jeszcze popracować nad odpornością
mechaniczną wleczonych lampek, to może by coś z tego było.
Quote:
Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy.
Trzy albo pięc. Wcześniej była mowa o warunkach pogodowych,
w których to jest granica widzialności.
Jak z takiej odleglosci nie widac przeciwmglowych tylnych to te
lasery tez widoczne nie beda.
Przy świeceniu laserem we mgłę widać długi świecący czerwony kij,
który można poziomo wystawić z tyłu samochodu. I dobrze widać
nawet jego koniec. W przypadku świateł widać same światła. To jest
ta różnica.
Quote:
Moze komus zderzak uratuje ale rewolucja to nie jest.
A potem jeszcze zderzki szesnastu innych powolnych podróżników
autostradowych. Jak dla mnie, gra warta świeczki.
A jak dla mnie sciema taka jak ten kickstarterowy noz do twardego masla
z dziurkami. Tak samo sie niektorzy upierali ze to epokowe osiagniecie
inzynierii maslanej.
Nie znam się na inżynierii maślanej, więc się nie wypowiem.
Quote:
Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu
hud pokaze ze przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.
A co, nie ma takich? Są.
No to trza aby je mozna bylo kupic na allegro i montowac. Albo zeby
producenci samochodow je montowali jako opcje.
A co, nie ma takich montowanych w fabryce? Są.
Quote:
A nie jakies laserki popierdolki.
W dodatku dostępne tylko na allegrach -- bo przepisy nie przewidują.
Quote:
Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac
trzeba jechac wolniej albo sie zatrzymac.
Austriacy w Alpach malują na poboczu duże białe kropki w równych odstępach.
Jest do nich instrukcja obsługi: widzisz przed sobą trzy kropki, zredukuj
prędkość do tylu a tylu, jeśli widzisz tylko dwie, zwolnij do tylu.
Proste i skuteczne. Ale to jakby co innego niż światła samochodu. Zupełnie
niezależne.
I pomysl niezly.
Choc wiesz, u nas sie na jezdni takie paski maluje. Moze tez warto dorobic
do tego ideologie ile km/h nalezy jechac jak widac tylko trzy lub piec pasow?
Ja w Polsce po tym oceniam gęstość mgły, ale te kropki działają lepiej.
Łatwiej też nad ich przekazem zapanować -- zdaje się, że odstępy nie są
całkiem stałe, zależą od warunków lokalnych. No i jest łopatologiczna
instrukcja.
Quote:
A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac ze nic przed
nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.
Rozwijając tę myśl można stwierdzić, że używanie tylnych świateł
podczas mgły powinno być zakazane.
Biorac pod uwage debilizm niektorych moze i tak.
Boję się, że "może i tak" płynące z ludu podchwyci ustawodawca.
Quote:
Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem
na 100-200m. Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.
Raczej wzrośnie. Bo co z tego, że widać drogę, a samochodów nie?
Jak zwykle, probujesz dyskusje sprowadzic do glupich dogadywanek?
Nie, próbuję coś wyjaśnić, ale widzę, że się jednak nie da (jak zwykle?).
--
Jarek
Guest
Tue Oct 09, 2018 5:26 pm
On Tuesday, 9 October 2018 09:55:33 UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
sczygiel@gmail.com pisze:
Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:
https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Collision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light-Auto-Brake/32502580869.html
Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
status z "zabronione" na "obowiązkowe".
Kij tam z legalnoscia, na moje oko to niestety niezbyt duzy pozytek bo
jasnosc tego wzorka na drodze wiele wieksza od jasnosci tylnych swiatel
nie bedzie.
Przecież nie chodzi o to, by było jasno, tylko żeby (pozorne) źródło
światła znajdowało się w pewnej odległości za jadącym samochodem.
Co i tak skraca sie do tego czy punkt na czarnym asfalcie bdzie jasniejszy niz zarowka w tylnim swietle.
Oba czerwone, tak samo pochlaniane przez mgle.
Jak laser to albo punktowy (czyli nie widzialny z szerokiego kata albo siakis rozmyty czyli strata jasnosci).
Jak tak to juz chyba lepiej zestaw lampek choinkowych za autem wlec.
Quote:
Nawet jak to cos poprawia to jest to dodatkowy metr czy trzy.
Trzy albo pięc. Wcześniej była mowa o warunkach pogodowych, w których
to jest granica widzialności.
Jak z takiej odleglosci nie widac przeciwmglowych tylnych to te lasery tez widoczne nie beda.
Quote:
Moze komus zderzak uratuje ale rewolucja to nie jest.
A potem jeszcze zderzki szesnastu innych powolnych podróżników
autostradowych. Jak dla mnie, gra warta świeczki.
A jak dla mnie sciema taka jak ten kickstarterowy noz do twardego masla z dziurkami. Tak samo sie niektorzy upierali ze to epokowe osiagniecie inzynierii maslanej.
Quote:
Juz bardziej bym widzial sonar/radar ktory wykryje a na wyswietlaczu
hud pokaze ze przed nami jest duza i solidna przeszkoda 30-50m dalej.
A co, nie ma takich? Są.
No to trza aby je mozna bylo kupic na allegro i montowac. Albo zeby producenci samochodow je montowali jako opcje. A nie jakies laserki popierdolki.
Quote:
Tylko to tez jest pudrowanie syfa bo jak jest mgla to jak nie widac
trzeba jechac wolniej albo sie zatrzymac.
Austriacy w Alpach malują na poboczu duże białe kropki w równych odstępach.
Jest do nich instrukcja obsługi: widzisz przed sobą trzy kropki, zredukuj
prędkość do tylu a tylu, jeśli widzisz tylko dwie, zwolnij do tylu.
Proste i skuteczne. Ale to jakby co innego niż światła samochodu. Zupełnie
niezależne.
I pomysl niezly.
Choc wiesz, u nas sie na jezdni takie paski maluje. Moze tez warto dorobic do tego ideologie ile km/h nalezy jechac jak widac tylko trzy lub piec pasow?
Quote:
A niektorzy maja tak ze mimo mgly jada szybko zakladajac ze nic przed
nimi nie ma. A taki gadzet tylko ich w tym zachowaniu upewni.
Rozwijając tę myśl można stwierdzić, że używanie tylnych świateł podczas
mgły powinno być zakazane.
Biorac pod uwage debilizm niektorych moze i tak.
Quote:
Lepsze byly by systemy ktore pokaza wyraznie droge przed samochodem
na 100-200m. Wtedy jest szansa ze rzeczywiscie ilosc wypadkow spadnie.
Raczej wzrośnie. Bo co z tego, że widać drogę, a samochodów nie?
Jak zwykle, probujesz dyskusje sprowadzic do glupich dogadywanek?
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Sat Oct 13, 2018 7:40 pm
On 2018-10-13 21:19, Lisciasty wrote:
Quote:
Temat trochę przycichł, a tu ot taki news z mojej okolicy:
http://elka.pl/content/view/90346/81/
Pytanie, czy szukając swoich prywatnych kluczy prywatnym wykrywaczem
też można być zgarniętym do pierdla? Co się wyprawia w tym kraju...
Strach iść na grzyby!
Włodek
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next