Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Guest
Mon Sep 24, 2007 5:21 am
Quote:
"BART" <bpoznanWYTNIJTO@amu.edu.pl> wrote in message
news:27ab.00000031.46f6904b@newsgate.onet.pl...
Znalazłem w jakiejś starej książce "Elektronika bez wielkich problemów",
taki układzik,
http://img518.imageshack.us/img518/6996/skanuj0001bq6.jpg
może się przyda
Jak zadziała to proszę daj znać, może sam się pokuszę o budowę
obrotomierza ;)
Wielkie dzieki Oczywiscie nie omieszkam sie pochwalic jak zadziala i sluze
wszelkimi doswiadczeniami zdobytymi w tymi innych prohjektach.
Tylko uwaga na montaz, bo schemat wyglada jakby byl do
trabanta czy innej syrenki na 6V z plusem na masie...
Wit@m ponownie,
najbardziej mnie kusi wersja kolegi Jaroslawa Dubowskiego bo jest najprostrza.
Ale naprawde niespodziewalem sie takiego zaangazowania WIELKIE DZIEKI WSZYSTKIM
Jak uda sie projekt uruchomic to pozwole go sobie opublikować na Forum
Podrowienia Bart.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Grzegorz Kurczyk
Guest
Mon Sep 24, 2007 6:48 am
Użytkownik Pszemol napisał:
Quote:
Tylko uwaga na montaz, bo schemat wyglada jakby byl do
trabanta czy innej syrenki na 6V z plusem na masie...
Pudło
Trabant 6V minus na masie
Syrena 12V plus na masie (o ile mnie pamięć nie myli to ostatnie wypusty
miały juz minus na masie)
Pozdrawiam
Grzegorz
Pszemol
Guest
Mon Sep 24, 2007 7:04 am
"Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> wrote in message news:fd7jcq$b68$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Użytkownik Pszemol napisał:
Tylko uwaga na montaz, bo schemat wyglada jakby byl do
trabanta czy innej syrenki na 6V z plusem na masie...
Pudło
Trabant 6V minus na masie
Syrena 12V plus na masie (o ile mnie pamięć nie
myli to ostatnie wypusty miały juz minus na masie)
Rodzaj samochodu nie jest tak istotny jak to, ze
schemat jest rysowany w niekonwencjonalny sposob.
Janusz
Guest
Mon Sep 24, 2007 7:52 am
Witam
Ja zrobilem obrotomierz samochodowy na '51.
Jako układ formowania impulsów wykorzystałem transoptor pc817 podłączony
anodą diody przez rezystor 100k do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej.
Działa mi to kilka lat, chociaż trzeba zastosować rezystor 100k najlepiej
wiekszej mocy niż 0,25W, inaczej co jakis czas bedziesz musiał go zmieniać.
Pozdrawiam
Janusz Brela
Grzegorz Kurczyk
Guest
Mon Sep 24, 2007 12:56 pm
Użytkownik Pszemol napisał:
Quote:
Rodzaj samochodu nie jest tak istotny jak to, ze
schemat jest rysowany w niekonwencjonalny sposob.
Fakt. Masa na górze
Pszemol
Guest
Mon Sep 24, 2007 2:36 pm
"Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> wrote in message news:fd88mq$2jm$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Użytkownik Pszemol napisał:
Rodzaj samochodu nie jest tak istotny jak to, ze
schemat jest rysowany w niekonwencjonalny sposob.
Fakt. Masa na górze
O, nawet tego znaczka nie zauwazylem
Rzucily mi sie w oczy "odwrotnie" rysowane tranzystory.
Czyli schemta jest do auta z masa na minusie, ale
jest narysowany bardzo fikusnie... i na dodatek, opis
zrodla zasilania (6V) nie ma wyraznie napisane gdzie
(+) a gdzie (-) i trzeba sie domyslac na podstawie
polaryzacji elementow polprzewodnikowych...
J.F.
Guest
Mon Sep 24, 2007 2:56 pm
On Mon, 24 Sep 2007 08:36:52 -0500, Pszemol wrote:
Quote:
"Grzegorz Kurczyk" <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> wrote in message news:fd88mq$2jm$1@atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik Pszemol napisał:
Rodzaj samochodu nie jest tak istotny jak to, ze
schemat jest rysowany w niekonwencjonalny sposob.
Fakt. Masa na górze :-)
O, nawet tego znaczka nie zauwazylem
Rzucily mi sie w oczy "odwrotnie" rysowane tranzystory.
Czyli schemta jest do auta z masa na minusie, ale
jest narysowany bardzo fikusnie... i na dodatek, opis
zrodla zasilania (6V) nie ma wyraznie napisane gdzie
(+) a gdzie (-) i trzeba sie domyslac na podstawie
polaryzacji elementow polprzewodnikowych...
Jak sie uzyje tranzystorow pnp to mozna narysowac schemat calkiem
naturalnie z plusem na masie. Schemat czysto elektryczny
np Syrenki to w ogole nie jest problem.
Gorzej jak musimy uzyc npn lub lamp i plus jest na masie.
J.
KeiCi
Guest
Mon Sep 24, 2007 3:33 pm
Pszemol pisze:
Quote:
O, nawet tego znaczka nie zauwazylem
Rzucily mi sie w oczy "odwrotnie" rysowane tranzystory.
Czyli schemta jest do auta z masa na minusie, ale
jest narysowany bardzo fikusnie... i na dodatek, opis
zrodla zasilania (6V) nie ma wyraznie napisane gdzie
(+) a gdzie (-) i trzeba sie domyslac na podstawie
polaryzacji elementow polprzewodnikowych...
Tak źle to nie jest, jest grot w strzałeczce pokazujący
polaryzację zasilania.
A tak przy okazji, jaki był cel robienia samochodów z
plusem na masie?
--
Pozdrawiam
KC
J.F.
Guest
Mon Sep 24, 2007 4:01 pm
On Mon, 24 Sep 2007 16:33:54 +0200, KeiCi wrote:
Quote:
A tak przy okazji, jaki był cel robienia samochodów z
plusem na masie?
Dla elektryki kiedys to bylo wszystko jedno, moze akurat tak sobie
wybrali
Mogla byc sprawa korozji - plus na masie chroni blache .. ale imho to
iluzoryczne.
J.
Pszemol
Guest
Mon Sep 24, 2007 4:41 pm
"KeiCi" <keici_delthis@orange.pl> wrote in message news:fd8hu9$9i7$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Pszemol pisze:
O, nawet tego znaczka nie zauwazylem
Rzucily mi sie w oczy "odwrotnie" rysowane tranzystory.
Czyli schemta jest do auta z masa na minusie, ale
jest narysowany bardzo fikusnie... i na dodatek, opis
zrodla zasilania (6V) nie ma wyraznie napisane gdzie
(+) a gdzie (-) i trzeba sie domyslac na podstawie
polaryzacji elementow polprzewodnikowych...
Tak źle to nie jest, jest grot w strzałeczce pokazujący
polaryzację zasilania.
I jak ta polaryzacje rozumiesz? Plus jest przy grocie czy minus? :-)
Quote:
A tak przy okazji, jaki był cel robienia samochodów z
plusem na masie?
Dla zarowek nie mialo to znaczenia gdzie plus a gdzie minus.
aser
Guest
Mon Sep 24, 2007 4:59 pm
Quote:
Dla elektryki kiedys to bylo wszystko jedno, moze akurat tak sobie
wybrali
Mogla byc sprawa korozji - plus na masie chroni blache .. ale imho to
iluzoryczne.
J.
półprzewodniki germany to wymusiły ,
KeiCi
Guest
Mon Sep 24, 2007 5:31 pm
Pszemol pisze:
Quote:
Tak źle to nie jest, jest grot w strzałeczce pokazujący
polaryzację zasilania.
I jak ta polaryzacje rozumiesz? Plus jest przy grocie czy minus? :-)
O, rzeczywiście, mea culpa. Spojrzałem tylko na grot, więc milcząco
założyłem, że wskazuje na plus.. ;)
Quote:
A tak przy okazji, jaki był cel robienia samochodów z
plusem na masie?
Dla zarowek nie mialo to znaczenia gdzie plus a gdzie minus.
To wiem, zastanawiam się czy jest/było coś gdzie miało to znaczenie,
czy to tylko czyjeś "widzimisię" było.
--
Pozdrawiam
KC
J.F.
Guest
Mon Sep 24, 2007 7:25 pm
On Mon, 24 Sep 2007 17:59:52 +0200, aser wrote:
Quote:
Dla elektryki kiedys to bylo wszystko jedno, moze akurat tak sobie
wybrali
Mogla byc sprawa korozji - plus na masie chroni blache .. ale imho to
iluzoryczne.
półprzewodniki germany to wymusiły ,
Tylko jakie polprzewodniki w aucie ?
Radio, a i to nie w kazdym ..
J.
aser
Guest
Tue Sep 25, 2007 7:34 am
Quote:
półprzewodniki germany to wymusiły ,
Tylko jakie polprzewodniki w aucie ?
Radio, a i to nie w kazdym ..
J.
Można by rozumieć że większosć urządzeń była germanowa więc plus na masie ,
w tych czasach zeszlo to równiez na motoryzacje ,siłą rzeczy.
PAndy
Guest
Tue Sep 25, 2007 8:10 am
"aser" <trig@spam.poczta.fm> wrote in message
news:fdaael$iul$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Można by rozumieć że większosć urządzeń była germanowa więc plus na
masie , w tych czasach zeszlo to równiez na motoryzacje ,siłą rzeczy.
i? nie widze zwiazku - byly germanowe tranzystory NPN oraz w tych
czasach znacznie czesciej stosowane byly prostowniki selenowe niz
germanowe...
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next