RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działa automatyczna klimatyzacja w samochodach? Sterowanie kompresorem i więcej!

Klima z regulacją temperatury

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa automatyczna klimatyzacja w samochodach? Sterowanie kompresorem i więcej!

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Pszemol
Guest

Fri Mar 23, 2007 6:25 am   



"A. Grodecki" <brak@adresu.com> wrote in message news:etvkav$1i4$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Pszemol napisał(a):

Nie w Chicago tylko w okolicach Chicago...
A amerykańskich oscypków nie znam :-)

Jak dostaję zdjęcia z chicagowskich imprez typu wizyta prezydenta Kaczyńskiego, to zawsze prawie same haftowane spodnie i
kapelusze
z piórkiem Wink

No jeśli ktoś pochodzi z gminy Nowy Targ to takie będzie
miał ubranko świąteczne... Co w tym śmiesznego ?
Ja, mimo iż z Krakowa, to za Lakjonika się nie przebieram ;-)

Quote:
Nawet nie można miec silnika włączonego na postoju dłużej niż 3 minuty. Oczywiście nikt tego na poważnie nie bierze :)

A jakie to ma mieć uzasadnienie?
To jak czekam na kogoś w zimie to mam silnik wyłączyć
i rozpalić sobie ognisko aby nie zamarznąć?
Cóż za durne przepisy...

Ekologia panie, ekologia. Zapewne bierze sie to stąd, że w blokowiskach ludzie zimą rozgrzewają silniki już od 4-tej rano zimą, a
inni przez to spać nie mogą Smile))
Zdaniem zawodowców od silników samochodowych, nie należy długo grzać silnika przed ruszeniem. Byle olej się dobrze rozpłynął i juz
należy delikatnie ruszać i jechać. Bo silnik na biegu jałowym bardzo długo się rozgrzewa przez co mimo wszystko bardziej się
zużywa niż podczas jazdy z 2-3 razy większą prędkością obrotową.

Mnie interesują podstawy prawne takich zakazów...
Czy chodzi o ciszę nocną na terenie prywatnym Spółdzielni
Mieszkaniowej czy kodeks drogowy. Bo to dwie różne sprawy...

Quote:
W moim nissanie sentra z manualną skrzynką, jest
czujnik biegu jałowego w skrzyni - kabelek gdzieś
sobie biegnie do komputera - nie wiem po co...
Możnaby go wykorzystać do odblokowywania rozrusznika.
W tym aucie rozrusznik nie działa gdy nie wcisniesz
pedału sprzęgła do samej dechy...

Bo to japoński samochód. A w tym amerykańskim gównie
kolegi pewnie takiego kabelka nie ma...

Ja się trochę dziwię po co ten czujnik luzu,
bo przecież odpala bez problemów na kazdym biegu.

J.F.
Guest

Fri Mar 23, 2007 9:54 am   



On Fri, 23 Mar 2007 01:27:00 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
Quote:
Pszemol napisał(a):
Moja toyota bez problemu startuje z klima.
Jaki bylby sens np. zdalnego rozruchu auta z pilota w lecie...

Instalacja w samochodach coraz madrzejsza - na czas rozruchu moze
wylaczac klime, radio, swiatla, ogrzewanie szyby.

Quote:
Mieszkasz w Stanach, prawda? Tam można mieć takie rozwiązanie? W Polskim
kodeksie drogowym jest przepis, że kierowcy nie wolno oddalać się od
samochodu w którym pracuje silnik. Tym bardziej zdalnie go włączać.

Eee - jak jest przepis ze zabrania sie oddalac, to nie zabrania
zdalnego wlaczenia i przyblizania sie :-)

Quote:
Osobiście bardziej podoba mi się to rozwiązanie z dodatkowym
elektrycznym kompresorkiem i panelem baterii słonecznych na dachu -
chłodzi przy wyłączonym silniku proporcjonalnie do nasłonecznienia.

To chyba piesn przyszlosci. Na dzis to raczej wiatraczki.
ale tez cos moga dac.

J.

J.F.
Guest

Fri Mar 23, 2007 10:03 am   



On Fri, 23 Mar 2007 05:32:52 +0100, blackbird wrote:
Quote:
Prawdopodobnie nie chodziło o dosłowne "skasowanie"
lecz zadrapanie, pozaginanie blachy innych samochodów.

Domyslam sie o co moze chodzic. Mimo wszystko warunkow, ktore musialy zostac
spelnione jest dosc duzo. Albo ten samochod pali na dwojce z "pol obrotu" i
ma dobre ssanie dodatkowo musiala byc na zewnatrz niska temperatura albo ten

Diesel, wiec raczej wszystko odwrotnie.

Quote:
kierowca to ciamajda, przekrecil kluczyk i zanim zorientowal sie co sie
dzieje to poczul uderzenie i tutaj wystarczy nawet zakrecic na dowolnym
biegu.

Ale raczej slabo stuknie. Musial mu sie chyba jednak silnik wlaczyc,
a ze "lezal na siedzeniu" to hamowac nie ma jak..

J.

Marek Lewandowski
Guest

Fri Mar 23, 2007 10:31 am   



On Mar 22, 5:16 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:

Quote:
U mnie sie to nazywa "receiver/dryer" i jest wlasnie
z przodu komory silnika, tuz za skraplaczem obok chlodnicy.

no, o to chodzi. W każdym razie zbiera się tam ciekłe chłodziwo.

Quote:
Czy musisz pisac z googli? One koduja quoted-printable
i potem sa problemy z optaszkowywaniem cytatow w Outlooku.
Moze przesiadlbys sie na gazeta.pl lub onet.pl ?

muszę. Pakiety przez granicę PL<>DE noszą tragarze pewnego leniwego
plemienia i przeklikanie się przez gazetę, onet czy tp. zajmuje wieki,
a z kolei niemieckie portale mają awersję do polskiego usenetu. No i
gugiel ma RSS... a poza tym same wady, sygnatury mi kopie (spacja po
--) i kodowanie się sypie
Sam to bym wolał hamstera i nntp :)

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

Marek Lewandowski
Guest

Fri Mar 23, 2007 10:54 am   



On Mar 22, 11:47 pm, "Pete" <escape2mu...@hotmail.com> wrote:

Quote:
5. Zapomniałem jeszcze o automatycznym chwilowym wyłączeniu się klimy w
przypadku wciśnięcia gazu do dechy. W niektórych autach komputer
odbiera to jako chęć maksymalnego przyspieszenia, więc żeby Ci w tym
pomóc, minimalizuje obciążenie silnika wyłączając kompresor. Choć może
w wersjach manualnych klimy też coś takiego jest.

mam manualną i jest. Kopniesz w gaz i klima gaśnie.
Wyłącza się chyba też powyżej pewnych obrotów (to już ze zrozumiałego
względu).

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

Marek Lewandowski
Guest

Fri Mar 23, 2007 11:04 am   



On Mar 23, 4:09 am, "blackbird" <nos...@nospam.org> wrote:

Quote:
Na pierwszym biegu powinno zapalic kazde auto, na drugim tez nie powinno byc
problemow pod warunkiem, ze kierowca konsekwentnie kreci i trzyma gaz w
podlodze.

nie zapominaj, że aktualnie to silnik jest sterowany komputerem, a gaz
kręci potencjometrem Smile
Znaczy: to, co się daje z silnikiem z gaźnikiem, gdzie TY decydujesz,
co się silnikowi robi, tego się dać nie musi z silnikiem, gdzie mała,
czarna skrzynka robi murzyńską robotę.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

zkruk [Lodz]
Guest

Fri Mar 23, 2007 11:15 am   



Marek Lewandowski wrote:

Quote:
co bezpośrednio elektryka?
Kompresor nie jest napędzany elektrycznie, nie ma to żadnego sensu...

a to w jaki sposob dzialaja klimatyzatory domowe?

benzyny nie wlewam ;)

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Marek Lewandowski
Guest

Fri Mar 23, 2007 11:20 am   



On Mar 23, 11:15 am, "zkruk [Lodz]" <z...@SPAMpoczta.onet.pl> wrote:

Quote:
co bezpośrednio elektryka?
Kompresor nie jest napędzany elektrycznie, nie ma to żadnego sensu....

a to w jaki sposob dzialaja klimatyzatory domowe?

ale mówimy o klimie w samochodzie!

Quote:
benzyny nie wlewam Wink

kabla 220V za samochodem nie ciągnę.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

Adam Płaszczyca
Guest

Fri Mar 23, 2007 12:19 pm   



On 23 Mar 2007 02:31:04 -0700, "Marek Lewandowski"
<locust@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
muszę. Pakiety przez granicę PL<>DE noszą tragarze pewnego leniwego
plemienia i przeklikanie się przez gazetę, onet czy tp. zajmuje wieki,
a z kolei niemieckie portale mają awersję do polskiego usenetu. No i
gugiel ma RSS... a poza tym same wady, sygnatury mi kopie (spacja po
--) i kodowanie się sypie
Sam to bym wolał hamstera i nntp Smile

A nie możesz miec? Bo wiesz, jak bardzo chcesz, to ja moge udostepnic
nntp na jakims dziwnym porcie, na przyklad na 22 (ssh) Wink
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/ mail: _555@irc.pl GG: 3524356

Marek Lewandowski
Guest

Fri Mar 23, 2007 12:31 pm   



On Mar 23, 12:19 pm, Adam Płaszczyca
<trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Quote:
Sam to bym wolał hamstera i nntp :)

A nie możesz miec? Bo wiesz, jak bardzo chcesz, to ja moge udostepnic
nntp na jakims dziwnym porcie, na przyklad na 22 (ssh) Wink

nie mogę, bo wyjście na świat mam tylko przez http _proxy_.
Czyli musiałbym tunelować nntp po http na porcie 80. Nie warte
świeczki.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

vincent
Guest

Fri Mar 23, 2007 12:47 pm   



Quote:
W standardowej, "ręcznej" klimie po prostu kompresor
pracuje a my ustawiamy mieszanie powietrza chłodzonego
z powietrzem grzanym grzejnikiem aby ustalić temperaturę.

Pomiar temperatury odbywa sie przy pomocy termometru, ewentualnie kilku jak
każda strefa ma swój, ale nie jest to konieczne.
A automat od ręcznej różni sie tym, że w ręcznej użytkownik włącza sprzęgło
w kole pasowym w sprężarce i ona chłodzi a jak za zimno to wyłącza a w
automacie robi się to zależnie od temperatury.
Dodatkowym elementem jest system zwany termotronic(może się różnie nazywać),
występuje w obu przypadkach i on zarządza mieszaniem ciepłego z nagrzewnicy
i zimnego (ewentualnie schłodzonego klimą) w celu uzyskania zadanej
temperatury, oczywiście jeśli jest termometr. Zatem jak termometru nie ma i
nic sie nie reguluje automatycznie to korba na niebieski i włączamy i
wyłączamy jak trzeba.

--
pozdrawiam
vincent

Adam Płaszczyca
Guest

Fri Mar 23, 2007 1:25 pm   



On 23 Mar 2007 04:31:03 -0700, "Marek Lewandowski"
<locust@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
A nie możesz miec? Bo wiesz, jak bardzo chcesz, to ja moge udostepnic
nntp na jakims dziwnym porcie, na przyklad na 22 (ssh) ;)

nie mogę, bo wyjście na świat mam tylko przez http _proxy_.
Czyli musiałbym tunelować nntp po http na porcie 80. Nie warte
świeczki.

Zmienić pracę Wink
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/ mail: _555@irc.pl GG: 3524356

A. Grodecki
Guest

Fri Mar 23, 2007 4:10 pm   



Pszemol napisał(a):

Quote:
No jeśli ktoś pochodzi z gminy Nowy Targ to takie będzie
miał ubranko świąteczne... Co w tym śmiesznego ?
Ja, mimo iż z Krakowa, to za Lakjonika się nie przebieram Wink

Ja wcale nie mówię żo to śmieszne! Pokazuje tylko kim jest kwiat
Chicagowskiej emigracji. I wcale nikogo nie umniejszam. Wiadmoo tylko
dlaczego emigracja jest jaka jest, ma poglady i zachowania jakie ma.
Cechy górali są powszechnie znane w PL... Zimą w co drugim dzienniku o
tym jest...

Quote:
Mnie interesują podstawy prawne takich zakazów...
Czy chodzi o ciszę nocną na terenie prywatnym Spółdzielni
Mieszkaniowej czy kodeks drogowy. Bo to dwie różne sprawy...

Mnie to nie interesuje, bo mieszkam daleko od mrowisk i sam sobie jestem
panem. A Ciebie pewnie też nie powinno obchodzić, bo nie dotyczy. Zwykłą
informacja, czy trzeba zaraz drążyć skąd, dlaczego, komu i po co? Mało
to człowiek ma własnych spraw na głowie?

Quote:
Ja się trochę dziwię po co ten czujnik luzu,
bo przecież odpala bez problemów na kazdym biegu.

Moze opcja, a mnoże jednak do czegoś służy.


--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

A. Grodecki
Guest

Fri Mar 23, 2007 4:22 pm   



blackbird napisał(a):
Quote:
Prawdopodobnie nie chodziło o dosłowne "skasowanie"
lecz zadrapanie, pozaginanie blachy innych samochodów.


Domyslam sie o co moze chodzic. Mimo wszystko warunkow, ktore musialy zostac
spelnione jest dosc duzo. Albo ten samochod pali na dwojce z "pol obrotu" i
ma dobre ssanie dodatkowo musiala byc na zewnatrz niska temperatura albo ten
kierowca to ciamajda, przekrecil kluczyk i zanim zorientowal sie co sie
dzieje to poczul uderzenie i tutaj wystarczy nawet zakrecic na dowolnym
biegu. Juz pomijam zupelnie, ze do tej pory bylem przekonany, ze w tym aucie
trzeba wcisnac sprzegla zeby rozrusznik zakrecil.

Widać nie trzeba. Ciekawe czy nie byłbyś zaskoczony leżąc na fotelach i
grzebiąc coś w elektryce, z nogami zwisajacymi poza drzwi, i czy byłbyś
w stanie kierowac kółkiem :)

Wszyscy są cwani, a podczas kolizji albo tuz porzed większość ludzi
traci głowę zupełnie i robi głupie ruchy (ostre ham. Dopiero przy mniej
więcej 3-cim wypadku człowiek jesty na tyle zahartowany że w miarę
kontroljje przebieg zdarzeń. Wiem z autopsji :)

Ale, o czym my mówimy!
Właśnie Małysz zmasakrował rywali - 221m (następny Amman 213m) i lider
pucharu świata!

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

Pszemol
Guest

Fri Mar 23, 2007 4:44 pm   



"zkruk [Lodz]" <zkruk@SPAMpoczta.onet.pl> wrote in message news:eu0962$p0p$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Marek Lewandowski wrote:

co bezpośrednio elektryka?
Kompresor nie jest napędzany elektrycznie, nie ma to żadnego sensu...

a to w jaki sposob dzialaja klimatyzatory domowe?

benzyny nie wlewam Wink

Kompresor w klimatyzatorze pobiera bardzo duzo energii
do pracy. Nie jestes w stanie go zasilic z baterii...
Potrzebujesz albo instalacji elektrycznej dajacej np.
6-10 amperow @ 220V albo silnika spalinowego...

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa automatyczna klimatyzacja w samochodach? Sterowanie kompresorem i więcej!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map