Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next
Michal W.
Guest
Thu Aug 05, 2010 8:50 pm
Panie i Panowie!
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
I tu powstaje pytanie, co zastosowac (stabilizator-jaki?, rezystorek
wpiety
szeregowo) aby pobor pradu pozostal rownie symboliczny, a urzadzenie
nie wyparowalo

Oczywiscie chodzi mi o rozwiazanie ktore
mi nie wykonczy akumulatora w 1 noc. Myslalem o oporniku rzedu
400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?
Pozdrawiam
Michal W.
Sebastian Biały
Guest
Thu Aug 05, 2010 9:00 pm
On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
Quote:
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.
J.F.
Guest
Thu Aug 05, 2010 9:06 pm
On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
Quote:
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
i jest na 7106 ?
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
Quote:
Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?
LM317 ?
J.
henry1
Guest
Thu Aug 05, 2010 9:17 pm
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:2k9m56ddvhq6d6sr3iqpvg39rf94805ggr@4ax.com...
Quote:
On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
i jest na 7106 ?
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?
LM317 ?
J.
Te mierniki z 7106 nie mierza napiec wlasnych
tzn nie moga mierzyc napiecia, którym sa zasilane. W najlepszym przypadku
nie pokaza nic ale najpewniej trafi je szlag.
O ile dobrze pamietam w EdW byl uklad który umozliwial pomiar napiecia
wlasnego.
Cos w rodzaju przetwornicy . Bylo to pare lat temu.
Trzeba poszukac w archiwum.
Pzdr
zbyszek
Guest
Thu Aug 05, 2010 9:57 pm
Quote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:2k9m56ddvhq6d6sr3iqpvg39rf94805ggr@4ax.com...
On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
i jest na 7106 ?
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?
LM317 ?
J.
Te mierniki z 7106 nie mierza napiec wlasnych
tzn nie moga mierzyc napiecia, którym sa zasilane. W najlepszym przypadku
nie pokaza nic ale najpewniej trafi je szlag.
O ile dobrze pamietam w EdW byl uklad który umozliwial pomiar napiecia
wlasnego.
Cos w rodzaju przetwornicy . Bylo to pare lat temu.
Trzeba poszukac w archiwum.
ja dałem na wejściu wzmacniacz różnicowy z masą podłączoną do masy wejścia
analogowego 7106.
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Sebastian BiaĹy
Guest
Thu Aug 05, 2010 10:09 pm
On 2010-08-05 23:06, J.F. wrote:
Quote:
i jest na 7106 ?
Swoją drogą jesli jest na 7106 i *musi* być włączony cała noc to
zastanawia mnie po co

Ktoś tam jest na etacie zatrudniony i spisuje
wyniki co 5 minut z lcd

?
entroper
Guest
Thu Aug 05, 2010 10:13 pm
Użytkownik "zbyszek" <zbyszeksWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:47f6.00000f75.4c5b33b0@newsgate.onet.pl...
Quote:
ja dałem na wejściu wzmacniacz różnicowy z masą podłączoną do masy
wejścia
analogowego 7106.
prąd zasilania wzmacniacza nie przeszkadzał?
e.
Pawel \"O'Pajak\"
Guest
Fri Aug 06, 2010 12:35 am
Powitanko,
Quote:
Cos w rodzaju przetwornicy .
I to nie byle jakiej, biorac pod uwage Rwe tej kosci, taka przetwornica
powinna miec baaardzo starannie odseparowane we od wy. Zastosowalem ten
patent w Metexie, ktory fajnym miernikiem jest, ino baterie wcina jak
nalogowiec. Dalem trafo>mostek>7805>przetwornica 1GOhm, wszystko
okraszone pojemnosciami i dlawikami, doprawione ferrytem i bangla.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******
Patryk
Guest
Fri Aug 06, 2010 12:47 am
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
Też mam woltomierz mojej konstrukcji :)
Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
żadnego znaczenia.
BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
jeszcze wyposażony w złącze DMA :)
--
Patryk
J.F.
Guest
Fri Aug 06, 2010 5:40 am
On Fri, 06 Aug 2010 02:35:15 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
Quote:
Cos w rodzaju przetwornicy .
I to nie byle jakiej, biorac pod uwage Rwe tej kosci, taka przetwornica
powinna miec baaardzo starannie odseparowane we od wy. Zastosowalem ten
patent w Metexie, ktory fajnym miernikiem jest, ino baterie wcina jak
nalogowiec.
Akumulatorek NiMH 8.4V albo dwa i masz problem rozwiazany :-)
J.
Artur(m)
Guest
Fri Aug 06, 2010 6:45 am
Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5B241D.6E8CE74A@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:
Panie i Panowie!
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
Jeżeli Ci chodzi o dokładny pomiar, to jak najbardziej.
Jeżeli chcesz znać mniej dokładnie ale bardziej pewnie
to proponuje kostkę do sterowania 10 diodami LM3914
Ja tak zrobiłem, bo o kondycji akumulatora decyduje moment
pracy rozrusznika. Tak ustaliłem zakres pomiaru, że zaczynał mierzyć
od ok 9.5V co 0.5V do ok. 14.5V.
Pierwsze dwie żółte ostatnia czerwona pozostałe zielone
Spełniał swoją funkcję wyśmienicie. Nawet "kątem oka"
widać czy przy rozruchu świeci żółte, lub o zgryzoto nie świeci:)
CZy na drodze zapali się czerwone (można dorobić brzęczyk).
Woltomierza cyfrowego nie będziesz mógł przeanalizować przy rozruchu
bo będzie "skakał", a i można nie zauważyć na czas, że prądnica
przeładowywuje:(.
....poza tym przy rozruchu, szczególnie zimą, robi się mała dyskoteka:).
Artur(m)
Desoft
Guest
Fri Aug 06, 2010 7:02 am
Quote:
Swoją drogą jesli jest na 7106 i *musi* być włączony cała noc to
zastanawia mnie po co

Ktoś tam jest na etacie zatrudniony i spisuje
wyniki co 5 minut z lcd

?
Z jednej strony to racja. Współczesne samochody biorą prąd przy odłączonym
zapłonie i każdy taki dodatek pogarsza sytuację.
Z drugiej strony opcja: akumulator samochodowy jest dawcą prądu np.: do
telewizorka na działce, wtedy taki wskaźnik jak najbardziej.
Sam miernik cyfrowy jest dobry do diagnozowania, natomiast do informacji o
stanie akumulatora niezbyt się nadaje. Ciężko się czyta cyfry, rzut oka na
wskaźnik nie wystarczy, ciężko się interpretuje wskazania.
--
Desoft
J.F.
Guest
Fri Aug 06, 2010 7:15 am
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:i3fcqk$c7c$1@news.onet.pl...
Quote:
Swoją drogą jesli jest na 7106 i *musi* być włączony cała noc to
zastanawia mnie po co

Ktoś tam jest na etacie zatrudniony i
spisuje wyniki co 5 minut z lcd

?
Czasem dla wygody - ma byc stale dostepny, nie bierze w koncu tak
duzo zeby zmieniac przyzwyczajenia.
Oczywiscie mozna by dac na przycisk .. tylko po co ? :-)
J.
blur
Guest
Fri Aug 06, 2010 7:36 am
Użytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i3gc2t$9as$1@news.onet.pl...
Quote:
Swoją drogą jesli jest na 7106 i *musi* być włączony cała noc to
zastanawia mnie po co

Ktoś tam jest na etacie zatrudniony i spisuje
wyniki co 5 minut z lcd

?
Z jednej strony to racja. Współczesne samochody biorą prąd przy odłączonym
zapłonie i każdy taki dodatek pogarsza sytuację.
Z drugiej strony opcja: akumulator samochodowy jest dawcą prądu np.: do
telewizorka na działce, wtedy taki wskaźnik jak najbardziej.
Może lepiej zastosuj coś takiego:
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/ledwolt.pdf
producent może zaprogramować progi działania
w/g życzenia klienta
pozdro
blur
Michal W.
Guest
Fri Aug 06, 2010 9:13 am
"Artur(m)" wrote:
Quote:
Jeżeli Ci chodzi o dokładny pomiar, to jak najbardziej.
Jeżeli chcesz znać mniej dokładnie ale bardziej pewnie
to proponuje kostkę do sterowania 10 diodami LM3914
Ja tak zrobiłem, bo o kondycji akumulatora decyduje moment
pracy rozrusznika. Tak ustaliłem zakres pomiaru, że zaczynał mierzyć
od ok 9.5V co 0.5V do ok. 14.5V.
Pierwsze dwie żółte ostatnia czerwona pozostałe zielone
Spełniał swoją funkcję wyśmienicie. Nawet "kątem oka"
widać czy przy rozruchu świeci żółte, lub o zgryzoto nie świeci:)
CZy na drodze zapali się czerwone (można dorobić brzęczyk).
Woltomierza cyfrowego nie będziesz mógł przeanalizować przy rozruchu
bo będzie "skakał", a i można nie zauważyć na czas, że prądnica
przeładowywuje:(.
...poza tym przy rozruchu, szczególnie zimą, robi się mała dyskoteka:).
Artur(m)
Nie chodzi mi o pomiar przy rozruchu, tylko gdy silnik jest wylaczony
a przetwornica DC->AC pracuje na pelnych obrotach (max 600W)
Michal W.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next