RTV forum PL | NewsGroups PL

Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:15 am   



Patryk wrote:

Quote:
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować

Też mam woltomierz mojej konstrukcji :)

Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
żadnego znaczenia.

BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
jeszcze wyposażony w złącze DMA Smile

Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC Smile
Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac sobie spokoj i odpalic silnik
(a jednoczesnie alternator)

Michal W.

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:16 am   



Powitanko,

Quote:
Akumulatorek NiMH 8.4V albo dwa i masz problem rozwiazany Smile

A myslisz, ze na to nie wpadlem?Wink Aku daje napiecie jak napisales, w
efekcie troche popracuje, spadnie mu o te 200mV, battery low i po
zabawie. Podlaczylem sobie nawet koszyk z aku AA szeregowo o pojemnosci
rzad wielkosci wiekszym niz aku 8v4 i zabawa mi sie znudzila. A ze
miernik pracuje u mnie stacjonarnie, to przetworniczka i problem z
glowy. No i nie urywaja mi sie wiecznie kabelki od zasilania:-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:16 am   



"J.F." wrote:
Quote:

On Fri, 06 Aug 2010 02:35:15 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
Cos w rodzaju przetwornicy .
I to nie byle jakiej, biorac pod uwage Rwe tej kosci, taka przetwornica
powinna miec baaardzo starannie odseparowane we od wy. Zastosowalem ten
patent w Metexie, ktory fajnym miernikiem jest, ino baterie wcina jak
nalogowiec.

Akumulatorek NiMH 8.4V albo dwa i masz problem rozwiazany Smile

Odpada, musi mi sie to zmiescic pod lusterkiem :)

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:18 am   



Desoft wrote:

Quote:
Z jednej strony to racja. Współczesne samochody biorą prąd przy odłączonym
zapłonie i każdy taki dodatek pogarsza sytuację.
Z drugiej strony opcja: akumulator samochodowy jest dawcą prądu np.: do
telewizorka na działce, wtedy taki wskaźnik jak najbardziej.

Sam miernik cyfrowy jest dobry do diagnozowania, natomiast do informacji o
stanie akumulatora niezbyt się nadaje. Ciężko się czyta cyfry, rzut oka na
wskaźnik nie wystarczy, ciężko się interpretuje wskazania.

Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC Smile
Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac mu spokoj i odpalic silnik
(a jednoczesnie alternator)

Nie chce natomiast mi sie walczyc z wylacznikiem, i tak juz w tej chwili
"lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac
"liste kontrolna" pilota smiglowca :)

Michal W

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:30 am   



Quote:
Może lepiej zastosuj coś takiego:
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/ledwolt.pdf

producent może zaprogramować progi działania
w/g życzenia klienta

Wygalda niezle tylko:

1. Trzeba sie nauczyc "alfabetu morse'a"
2. Potrzebuje zeby toto dzialalo takze na postoju przy wylaczonej
stacyjce.

Michal W.

Sebastian Biały
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:07 am   



On 2010-08-06 11:13, Michal W. wrote:
Quote:
Nie chodzi mi o pomiar przy rozruchu, tylko gdy silnik jest wylaczony
a przetwornica DC->AC pracuje na pelnych obrotach (max 600W)

Cieżko będzie bez dokładnych pomiarów i powtarzalnych warunków ocenic na
podstawie napięcia czy da sie jeszcze odpalić samochód albo ile jeszcze
zostało w środku energii. To ma być tylko taka zabawka?

HaMMeR
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:45 am   



On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
Quote:
Panie i Panowie!

Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.

(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)

Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.

I tu powstaje pytanie, co zastosowac (stabilizator-jaki?, rezystorek
wpiety


O Boh ty moj!! Nastepny! Jak ja nienawidze tej krawieckiej terminologii!
'Wpiąć' to ty sobie mozesz broche w kok, piora w doo..pe, albo gozdzik
w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!
To takie silenie sie na pseudozawodowszczyzne, a wystarczy nie wstydzic sie
zwyklego, ale szlachetnego amatorstwa!
Wyczuwasz subtelnosc?

A na twoj problem jest lekarstwo pod nazwa regulator 7809...

Quote:
szeregowo) aby pobor pradu pozostal rownie symboliczny, a urzadzenie
nie wyparowalo Smile Oczywiscie chodzi mi o rozwiazanie ktore
mi nie wykonczy akumulatora w 1 noc. Myslalem o oporniku rzedu
400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?

Pozdrawiam
Michal W.


blur
Guest

Fri Aug 06, 2010 11:05 am   



Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:4C5BD382.B38B17AA@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:

Desoft wrote:

Z jednej strony to racja. WspĂłĹ,czesne samochody biorÄ. prÄ.d przy
odĹ,Ä.czonym
zapĹ,onie i kaĹźdy taki dodatek pogarsza sytuacjÄT.
Z drugiej strony opcja: akumulator samochodowy jest dawcÄ. prÄ.du np.: do
telewizorka na dziaĹ,ce, wtedy taki wskaĹşnik jak najbardziej.

Sam miernik cyfrowy jest dobry do diagnozowania, natomiast do informacji
o
stanie akumulatora niezbyt siÄT nadaje. CiÄTĹźko siÄT czyta cyfry, rzut
oka na
wskaĹşnik nie wystarczy, ciÄTĹźko siÄT interpretuje wskazania.

Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC Smile
Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac mu spokoj i odpalic silnik
(a jednoczesnie alternator)

Nie chce natomiast mi sie walczyc z wylacznikiem, i tak juz w tej chwili
"lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac
"liste kontrolna" pilota smiglowca Smile

można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
bezobsługowe.

pozdro
blur

Desoft
Guest

Fri Aug 06, 2010 12:16 pm   



Quote:
można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
bezobsługowe.

Lepszy wydaje mi się dowolny monitor napięcia który zamiast diody LED miałby
brzęczyk.
W wersji full kilka diód LEDdające pojęcie o poziomie naładowania
akumulatora.
Brzęczyk sygnalizujący zbiżanie się do granicy rozładowania, styk kontrolny
odłączający zasilanie.

--
Desoft

J.F.
Guest

Fri Aug 06, 2010 1:49 pm   



Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:i3gjsq$epp$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Akumulatorek NiMH 8.4V albo dwa i masz problem rozwiazany :-)

A myslisz, ze na to nie wpadlem?Wink Aku daje napiecie jak
napisales, w efekcie troche popracuje, spadnie mu o te 200mV,
battery low i po zabawie.

Hm, moze jakis gorszy Metex - 3850D chodzi dlugo, tzn jak malo
uzywany to miesiacami :-)

Quote:
Podlaczylem sobie nawet koszyk z aku AA szeregowo o pojemnosci
rzad wielkosci wiekszym niz aku 8v4 i zabawa mi sie znudzila.

Ale to dalbym 9.6V dla rownego rachunku i zakladam ze by na dlugo
starczylo.

J.

henry1
Guest

Fri Aug 06, 2010 3:10 pm   



Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5BD382.B38B17AA@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:

........................................................
Uzywany bedzie raczej na postoju, do monitorowania akumulatora
ktory bedzie meczony przetwornica DC->AC Smile
Chodzi o to zebym wiedzial kiedy dac mu spokoj i odpalic silnik
(a jednoczesnie alternator)

Nie chce natomiast mi sie walczyc z wylacznikiem, i tak juz w tej chwili
"lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac
"liste kontrolna" pilota smiglowca :)

Michal


Zobacz artykuł EdW 5/07 Przystawka do modułu PMLCDL. Kit AVT 2837.
Złożyłem ten układ ze względu na trochę dziwną pracę
alternatora w moim poldolocie. Napięcie potrafiło spadać
do 12V a powinno być ok.14V.
Układ jest bardzo prosty .Dołożyłem tam jeszcze pomiar temperatury na LM35.
Zasilane było z gniazda zapalniczki.Całość zmieściła się w małym plasikowym
pudełku seri KM lub Z...

Pzdr

Marcin Wasilewski
Guest

Fri Aug 06, 2010 7:15 pm   



Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości
news:i3gp57$5cm$1@newsread1.aster.pl...

Quote:
O Boh ty moj!! Nastepny! Jak ja nienawidze tej krawieckiej terminologii!
'Wpiąć' to ty sobie mozesz broche w kok, piora w doo..pe, albo gozdzik
w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!

Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 8:55 pm   



Quote:
Nie chce natomiast mi sie walczyc z wylacznikiem, i tak juz w tej chwili
"lista kontrolna" uzadzen, ktore musze uruchamiac recznie
podczas wsiadania do auta niebezpiecznie zaczyna przypominac
"liste kontrolna" pilota smiglowca :)

można zaprogramować żeby nie wchodził w uśpienie i wtedy masz to
bezobsługowe.

Takie rozwiazanie ma 2 minusy:

Minus nr 1 - 30mA w plecu
Minus nr 2 - Trzeba by to przerobic na wyswietlacz 7-segmentowy, bo
zamiast sie skupic na pracy musialbym obserwowac
mrugajacego morsem LED'a :)

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:00 pm   



Quote:
Cieżko będzie bez dokładnych pomiarów i powtarzalnych warunków ocenic na
podstawie napięcia czy da sie jeszcze odpalić samochód albo ile jeszcze
zostało w środku energii. To ma być tylko taka zabawka?

Zamierzam zrobic testy, i narysowac sobie charakterystyke rozladowania
akumulatora. Okreslilbym to tak - ani profesionalne urządzenie
pomiarowe, ani tez zabawka, ot takie cos co mi powie:

(W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
czy juz z akumulatora.

W przypadku pracy z akumulatora w jakim tempie wykanczam akumulator
i czy za 10 min pracy bede musial auto odpalac "na pych" :)

Obciazenie bedzie raczej zawsze takie samo, jedyne zmienne
jakie przewiduje to temperatura zewnetrzna od ktorej to pojemnosc
aku zalezy w duzym stopniu...

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:04 pm   



"J.F." wrote:
Quote:

On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)

i jest na 7106 ?

Diabli wiedza, zrobie zdjecie i wrzuce w niedziele.

Quote:
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.

Chetnie poczytam jakie Smile

Michal W.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map