RTV forum PL | NewsGroups PL

Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:06 pm   



Quote:
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.

2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?
I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:07 pm   



Patryk wrote:

Quote:
BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
jeszcze wyposażony w złącze DMA Smile

Bede patrzyl na niego raczej tylko na postoju, takze bez paniki Smile

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:17 pm   



"Michal W." wrote:

Quote:
2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?

Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

Quote:
I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?

Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
Smile

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:29 pm   



"Michal W." wrote:
Quote:

"J.F." wrote:

On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)

i jest na 7106 ?

Diabli wiedza, zrobie zdjecie i wrzuce w niedziele.

Dokladnie taki:
http://elkom-serwis.com.pl/panelowe-testery/1996--woltomierz-panelowy-pm428-200mv-lcd-35-cyfry-modul.html
Zworka regulowany na zakresy 200mV, 2V, 20V

Quote:
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.


Jesli to ten o ktorym mowisz, nadal chetnie poczytam jakie Smile

Michal W.

Michal W.
Guest

Fri Aug 06, 2010 9:32 pm   



"Michal W." wrote:

Quote:

Zdjecie strony tylniej mozna zobaczyc tutaj:
http://allegro.onet.pl/item1169604659_woltomierz_miernik_panelowy_lcd_digi_led.html

Michal W.

J.F.
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:29 pm   



On Fri, 06 Aug 2010 23:32:01 +0200, Michal W. wrote:
Quote:
"Michal W." wrote:
Dokladnie taki:
http://elkom-serwis.com.pl/panelowe-testery/1996--woltomierz-panelowy-pm428-200mv-lcd-35-cyfry-modul.html
Zworka regulowany na zakresy 200mV, 2V, 20V

Zdjecie strony tylniej mozna zobaczyc tutaj:
http://allegro.onet.pl/item1169604659_woltomierz_miernik_panelowy_lcd_digi_led.html

Ciekawsze jest zdjecie instrukcji :-)


A wiec propozycje:
-sprawdzic czy jednak nie mozna wymusic napiecia na tym wejsciu "-".
Nie mowie ze od razu do minusa zasilania, ale moze wystarczy
dzielnik z 3 rezystorow np 4-1-5 k

-wzmacniacz roznicowy na wejscie, ktory doda do mierzonego napiecia to
co ICL sobie wyprodukowal na we - ,

-izolowana przetwornica zasilajaca. Np z karty ethernet.

-poszukac innego panelu.


J.

Marcin Wasilewski
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:29 pm   



Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5C7BF3.E20CAB7F@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:
"Michal W." wrote:

2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?
Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

Raczej w maksymalnym obciążeniu na wyjściu.

Quote:
I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?
Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne

1. Zapobiegają wzbudzeniu się stabilizatora.
2. Jak to kondensatory - wygładzają skoki napięcia, spowodowane nagłą
zmianą obciążenia.

J.F.
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:30 pm   



On Fri, 6 Aug 2010 21:26:23 +0000 (UTC), Patryk wrote:
Quote:
Michal W. <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> wrote:
(W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
czy juz z akumulatora.

To akurat jest banalne. Pomiar napięcia na kablu masowym akumulatora.
W zależności od kierunku prądu wiesz, czy się ładuje, czy rozładowuje.
Jednym LM324 to ogarniesz.

LM324 chyba za bardzo plywa.
Tylko co zrobic jak do klemy - dochodza trzy kable ?

J.

J.F.
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:34 pm   



On Fri, 06 Aug 2010 23:17:39 +0200, Michal W. wrote:
Quote:
"Michal W." wrote:
2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?
Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

L jak low power.
W mocy, w pradzie, w obudowie.

Quote:
I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?
Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne

Te uklady bez kondensatorow nie dzialaja :-)

J.

Feromon
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:39 pm   



Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5C7BF3.E20CAB7F@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:
"Michal W." wrote:

2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?

Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?

I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?

Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
Smile

Nie pamiętam dobrze, bo to już ze 20 lat minęło jak produkują te
stabilizatory, ale
"L" oznacza chyba mniejszą wydajność prądową, a kondensatory są niezbędne do
likwidowanie częstotliwościowych niestabilności - nie należy ich lekceważyć.

30 lat temu jako młody elektronik zrobiłem mojej dziewczynie zasilacz 9V do
radia.
Bez kondensatorów w mostku Graetza nie dało razy słuchać radia....

Proponuję zapoznać się z kartą katalogową i charakterystykami wydajności
prądowej
od temperatury. Być może radiator nie bedzie potrzebny, ale kto wie....


Feromon.

Feromon
Guest

Fri Aug 06, 2010 10:44 pm   



Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5C77DC.3F0C9D5D@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:
Cieżko będzie bez dokładnych pomiarów i powtarzalnych warunków ocenic na
podstawie napięcia czy da sie jeszcze odpalić samochód albo ile jeszcze
zostało w środku energii. To ma być tylko taka zabawka?

Zamierzam zrobic testy, i narysowac sobie charakterystyke rozladowania
akumulatora. Okreslilbym to tak - ani profesionalne urządzenie
pomiarowe, ani tez zabawka, ot takie cos co mi powie:

(W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
czy juz z akumulatora.

W przypadku pracy z akumulatora w jakim tempie wykanczam akumulator
i czy za 10 min pracy bede musial auto odpalac "na pych" :)


NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?

Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...

Feromon

Patryk
Guest

Fri Aug 06, 2010 11:26 pm   



Michal W. <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> wrote:
Quote:
(W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
czy juz z akumulatora.

To akurat jest banalne. Pomiar napięcia na kablu masowym akumulatora..
W zależności od kierunku prądu wiesz, czy się ładuje, czy rozładowuje.
Jednym LM324 to ogarniesz.

--
Patryk

Patryk
Guest

Fri Aug 06, 2010 11:29 pm   



Marcin Wasilewski <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote:
Quote:
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości
news:i3gp57$5cm$1@newsread1.aster.pl...

O Boh ty moj!! Nastepny! Jak ja nienawidze tej krawieckiej terminologii!
'Wpiąć' to ty sobie mozesz broche w kok, piora w doo..pe, albo gozdzik
w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!

Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.

Takie kompleksy to się do trumny zabiera.

Kiedyś taki mądrala mi mówi, że u niego w aucie obroty silnika
są takie a takie, to ja mu: Przecież u Pana silnik się nie obraca, bo jest
przymocowany do karoserii. Chyba, że miał Pan na myśli prędkość obrotową wału
korbowego Smile.


--
Patryk

Patryk
Guest

Sat Aug 07, 2010 1:30 am   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
On Fri, 6 Aug 2010 21:26:23 +0000 (UTC), Patryk wrote:
Michal W. <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> wrote:
(W przypadku pracy na silniku) pi x drzwi czy jeszcze jade z alternatora
czy juz z akumulatora.

To akurat jest banalne. Pomiar napięcia na kablu masowym akumulatora.
W zależności od kierunku prądu wiesz, czy się ładuje, czy rozładowuje.
Jednym LM324 to ogarniesz.

LM324 chyba za bardzo plywa.

Fakt, musiałbym luknąć do dataszita, żeby się upewnić. Ale tych
kompatybilnych z LM324 jest mnóstwo, coś można dobrać..

Quote:
Tylko co zrobic jak do klemy - dochodza trzy kable ?

I tu lis mnie przechytrzył ;)

--
Patryk

Michal W.
Guest

Sat Aug 07, 2010 5:55 am   



Feromon wrote:
Quote:
NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?

Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...

Drogi normalny kierowco, ninejszym informuje Cie (jak juz pisalem), iz
potrzebuje monitorowac proces ladowania-rozladowania akumulatora
podczas pracy przetwornicy DC->AC gdy prady beda siegac 20-50A.

Stad tez chcialbym wiedziec jaki jest stan akumulatora
(nowego nawiasem mowiac) i czy jest ladowany czy rozladowywany...

Michal W.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Idealny stabilizator 9V do stałego zasilania woltomierza LCD w samochodzie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map