Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Desoft
Guest
Sat Aug 07, 2010 6:00 am
Quote:
L jak low power.
W mocy, w pradzie, w obudowie.
W pradzie spoczynkowym
Quote:
Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
Te uklady bez kondensatorow nie dzialaja
Kondensatory 100n dawane przy nogach ukladu zabezpieczajace jakoby przed
wzbudzeniem sa z reguly niepotrzebne. Zawsze montuje "bez", najwyzej
zostawiam miejsce jak ma byc ladnie. Kilka w calej mojej karierze wymagalo
"podstemplowania"
Oczywiscie te o wiekszej pojemnosci daje zawsze.
--
Desoft
HaMMeR
Guest
Sat Aug 07, 2010 6:15 am
On 2010-08-06 21:15, Marcin Wasilewski wrote:
Quote:
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości
news:i3gp57$5cm$1@newsread1.aster.pl...
O Boh ty moj!! Nastepny! Jak ja nienawidze tej krawieckiej terminologii!
'Wpiąć' to ty sobie mozesz broche w kok, piora w doo..pe, albo gozdzik
w butonierke, natomiast w elektronice uzywa sie slow: podlaczyc, wstawic,
zastosowac, ew. uzyc, ale nie 'wpiac'!!!
Kompleksy się leczy, a nie na grupach wypłakuje.
----------
To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
wiec moze zastosuj te rade do siebie!
K
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Aug 07, 2010 7:13 am
Hello Michal,
Friday, August 6, 2010, 11:17:39 PM, you wrote:
Quote:
2 osoby poradzily mi zastosowanie 7809. Jaka jest roznica pomiedzy 78L09
i 7809 ?
Troche pogooglalem i roznica jest tylko w nazwie, mam racje ?
Nie.
Quote:
I jaka funkcje bedzie pelnil kondensator?
Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje aktualne
Tutaj trochę dłużej pogooglasz.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Michal W.
Guest
Sat Aug 07, 2010 7:39 am
Sebastian Biały wrote:
Quote:
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.
Czy mozesz opisac ta sztuczke

?
Michal W.
Sebastian Biały
Guest
Sat Aug 07, 2010 7:48 am
On 2010-08-07 09:39, Michal W. wrote:
Quote:
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.
Czy mozesz opisac ta sztuczke

?
----|>|-----------
|
accu --- miernik
---
|
------------------
Mam nadzieje że się nie rozjedzie.
PcmOL
Guest
Sat Aug 07, 2010 11:18 am
....
Quote:
NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
To oczywiste. Brakuje mu wiedzy.
Quote:
Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?
A może napięcie? NORMALNY kierowca nie widzi różnicy.
Quote:
Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...
Może.
PcmOL
Guest
Sat Aug 07, 2010 11:34 am
....
Quote:
To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
wiec moze zastosuj te rade do siebie!
Niezależnie od powyższego brakuje ci wiedzy merytorycznej, albowiem poniższe
najprawdopodobniej jest bzdurą.
....
Quote:
A na twoj problem jest lekarstwo pod nazwa regulator 7809...
....
Terminologia jest mi dość obojęna - do punktu granicy kumania.
Istota zagadnienia już nie.
Michal W.
Guest
Sat Aug 07, 2010 12:05 pm
Sebastian Biały wrote:
Quote:
On 2010-08-07 09:39, Michal W. wrote:
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.
Czy mozesz opisac ta sztuczke

?
----|>|-----------
|
accu --- miernik
---
|
------------------
Mam nadzieje że się nie rozjedzie.
A jaki jest cel wykonania tejze sztuczki ?
Michal W.
Marcin Wasilewski
Guest
Sat Aug 07, 2010 2:35 pm
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości
news:i3itmg$2mj$1@newsread1.aster.pl...
Quote:
To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
wiec moze zastosuj te rade do siebie!
Natomiast tobie pozostaje się leczyć na nogi, wszak na głowę już za późno.
j.r.
Guest
Sat Aug 07, 2010 8:41 pm
Michal W. wrote:
Quote:
----|>|-----------
|
accu --- miernik
---
|
------------------
Mam nadzieje że się nie rozjedzie.
A jaki jest cel wykonania tejze sztuczki ?
W trakcie rozruchu gdy napięcie na akumulatorze
zacznie spada miernik zasilany jest z dużej pojemności
odciętej diodą od akumulatora. Działa przy małym
poborze prądu znakomicie, gorzej gdy trzeba więcej
mocy lub gdy długo męczony jest akumulator.
--
pzdr, j.r.
Mirek
Guest
Sun Aug 08, 2010 7:54 pm
On sob, 07 sie 2010 07:55:45 in article news:<4C5CF561.CC09F421@nou-spam.gazeta.pl>
Michal W. wrote:
Quote:
Drogi normalny kierowco, ninejszym informuje Cie (jak juz pisalem), iz
potrzebuje monitorowac proces ladowania-rozladowania akumulatora
podczas pracy przetwornicy DC->AC gdy prady beda siegac 20-50A.
Akumulator samochodowy nie jest akumulatorem głębokiego rozładowania.
Na ogół producenci zalecają wykorzystanie max 20% jego nominalnej
pojemności.
HaMMeR
Guest
Mon Aug 09, 2010 5:46 am
On 2010-08-07 16:35, Marcin Wasilewski wrote:
Quote:
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości
news:i3itmg$2mj$1@newsread1.aster.pl...
To nie jest grupa dla psychoterapeutow naturszczykow,
a zatem swoje uwagi skieruj gdzies indziej.
'Komleksy' sie nie leczy, lecz sie Z NICH leczy,
wiec moze zastosuj te rade do siebie!
Natomiast tobie pozostaje się leczyć na nogi, wszak na głowę już za późno.
----------------
Rozumiem twoje stanowisko w tej sprawie zwolenniku wpiec i wypiec, ale to tylko
potwierdza moje przekonanie, ze jestes zwyklym, zbuntowanym kmieciem, ktory
wlasnie nadziany kompleksami, nie jest w stanie przyznac racji tam, gdzie ona
ewidentnie jest...
Gratuluje tego 'oryginalnego' powiedzonka o nogach i glowie, doprawdy, zadales
szyku!
k
J.F.
Guest
Mon Aug 09, 2010 7:57 am
Uzytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisal w wiadomosci
news:i3isqb$8h5$1@news.onet.pl...
Quote:
Pytanie o fuche jaka bede mialy kondensatorki nadal pozostaje
aktualne
Te uklady bez kondensatorow nie dzialaja
Kondensatory 100n dawane przy nogach ukladu zabezpieczajace
jakoby przed wzbudzeniem sa z reguly niepotrzebne. Zawsze montuje
"bez", najwyzej zostawiam miejsce jak ma byc ladnie. Kilka w
calej mojej karierze wymagalo "podstemplowania"
W zasadzie musze potwierdzic.
Ale dawniej tak nalegano na ich obecnosc, ze widac sie powszechnie
wzbudzaly. Moze cos ulepszyli.
J.
Feromon
Guest
Thu Aug 19, 2010 11:43 pm
Użytkownik "Michal W." <michalt11@nou-spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4C5CF561.CC09F421@nou-spam.gazeta.pl...
Quote:
Feromon wrote:
NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?
Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...
Drogi normalny kierowco, ninejszym informuje Cie (jak juz pisalem), iz
potrzebuje monitorowac proces ladowania-rozladowania akumulatora
podczas pracy przetwornicy DC->AC gdy prady beda siegac 20-50A.
Stad tez chcialbym wiedziec jaki jest stan akumulatora
(nowego nawiasem mowiac) i czy jest ladowany czy rozladowywany...
Pojemność aku zależy od wielu czynników, również od temperatury.
Parametrami, które świadczą o wydolności jest napięcie pod obciążeniem
oraz pojemność a także pośrednio gęstość elektrolitu.
Czy to jest akumulator ołowiowy?
Czy praca głównie z aku czy tylko sporadycznie?
Czy ładowany czy rozładowywany to po kierunku przepływu prądu chyba
najprościej?
No więc bocznik w szereg i stary miliwoltomierz z zerem pośrodku oraz
woltomierz na zaciskach!
Hmm, 50 x 12 = 600W
Stanowisko do gier komputerowych w autku?
Obwoźna kafejka internetowa?
Dyskoteka w busie?
Pozdrawiam
Feromon
Feromon
Guest
Thu Aug 19, 2010 11:48 pm
Użytkownik "PcmOL" <A@A.net> napisał w wiadomości
news:i3jfed$e8l$1@opal.futuro.pl...
Quote:
...
NORMALNY kierowca nie pyćka się z akumulatorem jak Ty.
To oczywiste. Brakuje mu wiedzy.
Jeśli przy mrozie 20 stopni aku nie odpala to go wymieniamy
na nowy. Może trzeba sprawdzić prąd ładowania?
A może napięcie? NORMALNY kierowca nie widzi różnicy.
Ponad dwuletni akumulator może być kandydatem do wymiany...
Jasne, styki na klemach też trzeba oczyścić.
A ten aku to wogóle w aucie jest?
Chciałem wykasować swoje posty, ale mój czytnik OE
jakiś prymitywny jest...
Przepraszam
Feromon
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next