RTV forum PL | NewsGroups PL

Home CosFi

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Home CosFi

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 3:03 pm   





RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 3:05 pm   



Hello J.F.,

Thursday, December 26, 2019, 2:28:47 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Wiec trzeba energie gdzies przechowac. W kondensatorze.
W kondensatorze. Nie w dławiku.
I nie jest to mala energia, bo czas pulsowania jednak dlugi - 1/100Hz.
A rdzen/szczelina od flybacka gromadzi z czasu 1/50kHz, czy 1/500kHz.
Jakby mial gromadzic energie dla PFC, to by musial byc znacznie
wiekszy.
Ale dlaczego dławik ma gromadzić energię? Od tego są kondensatory.
Oraz dlawiki we flybacku Smile
Poza tym czy Piotr nie sugerowal, ze w dlawiku/trafie ?
A kto powiedział, że kondensator musi być po stronie pierwotnej?
Nie musi, tylko ze jesli masz dwa stopnie, to tetnienia na
kondensatorze moga byc duze, bo druga przetwornica wygladzi.

Jak masz dwa stopnie, to po pierwszym stopniu masz wysokie napięcie i
wychodzi mały kondensator.

Quote:
Kondensator na wyjsciu to jednak bedzie mial juz spore tetnienia jak
na zasilacz DC. Albo wielki kondensator.

Ale w oświetleniu tętnienia nie są tak istotne. A kondensator wcale
nie jest taki wielki.





--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Thu Dec 26, 2019 4:48 pm   



Dnia Thu, 26 Dec 2019 15:05:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello J.F.,
[...]
Ale dlaczego dławik ma gromadzić energię? Od tego są kondensatory.
Oraz dlawiki we flybacku Smile
Poza tym czy Piotr nie sugerowal, ze w dlawiku/trafie ?
A kto powiedział, że kondensator musi być po stronie pierwotnej?
Nie musi, tylko ze jesli masz dwa stopnie, to tetnienia na
kondensatorze moga byc duze, bo druga przetwornica wygladzi.

Jak masz dwa stopnie, to po pierwszym stopniu masz wysokie napięcie i
wychodzi mały kondensator.

Albo niskie napiecie, co przeciez dowodzicie, ze mozna Smile
Ale przeciez nie o napiecie nam chodzi, tylko o to, zeby zrobic w
jednym stopniu.

Nawiasem mowiac - gestosc energii w dielektryku w zasadzie niezalezna
od napiecia, ale w elektrolitycznych moze byc inaczej.

Quote:
Kondensator na wyjsciu to jednak bedzie mial juz spore tetnienia jak
na zasilacz DC. Albo wielki kondensator.

Ale w oświetleniu tętnienia nie są tak istotne. A kondensator wcale
nie jest taki wielki.

Jakbys chcial np 1% tetnien, to wielki.

J.

J.F.
Guest

Thu Dec 26, 2019 4:52 pm   



Dnia Thu, 26 Dec 2019 15:03:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello J.F.,
Ale LED moze sobie migac, zreszta 28% to niewiele.
Bardziej mi chodzi o inne urzadzenia.
ładowarka do telefonu z napieciem 5.0-5.5V ? Powinna dac rade.

ładowarka telefonu nie wymaga PFC.

Router wifi ?

j.w. - sprzęt komputerowy o mocy poniżej 75 W.

Jak pisales - i oswietlenie ponizej 25W.

Ale nie o to nam w polemice chodzi :-)

Quote:
Procesor i tak ma chyba dodatkowy
stabilizator/przetwornice..
Telewizor, komputer ? Teraz mam laptopa, zasilacz daje ~19V,
przetwornic w laptopie duzo ...

A tu już normalny, aktywny PFC.

Albo i nie, skoro ma 70W :-)

Quote:
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.

Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni :-)

A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 5:07 pm   





RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 5:08 pm   



Hello J.F.,

Thursday, December 26, 2019, 4:52:05 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile

Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Thu Dec 26, 2019 7:06 pm   



Dnia Thu, 26 Dec 2019 17:08:07 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello J.F.,
Thursday, December 26, 2019, 4:52:05 PM, you wrote:
[...]
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze :-)

Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.

Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 8:55 pm   



Hello J.F.,

Thursday, December 26, 2019, 7:06:22 PM, you wrote:

Quote:
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu Smile

2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC. A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Thu Dec 26, 2019 9:19 pm   



Dnia Thu, 26 Dec 2019 20:55:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello J.F.,
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu :-)

2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.

Ale kondensatorek ma malutki. Dam 10 i tez sie zmiesci.

Quote:
A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.

Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?

Male szeregowe ... moze i nietrwale.
Szczegolnie jak wibruja mocno.

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Dec 26, 2019 11:04 pm   



Hello J.F.,

Thursday, December 26, 2019, 9:19:03 PM, you wrote:

Quote:
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu Smile
2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.
Ale kondensatorek ma malutki.

Nie taki malutki dla 100 V 20 mA - będzie ze 470 nF

Quote:
Dam 10 i tez sie zmiesci.
A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.
Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?

O foliowych. Trzeba stosować typu X/X1/X2, żeby to mialo sens.

Quote:
Male szeregowe ... moze i nietrwale.
Szczegolnie jak wibruja mocno.

Raczej upalają się przy wyprowadzeniach z powodu prądów udarowych przy
włączeniu w szczycie.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Fri Dec 27, 2019 1:37 am   



Dnia Thu, 26 Dec 2019 23:04:36 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello J.F.,
Thursday, December 26, 2019, 9:19:03 PM, you wrote:

Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu Smile
2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.
Ale kondensatorek ma malutki.

Nie taki malutki dla 100 V 20 mA - będzie ze 470 nF

A to nawet 1206, a niech bedzie i 1812 ..

Quote:
A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.
Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?

O foliowych. Trzeba stosować typu X/X1/X2, żeby to mialo sens.

Male szeregowe ... moze i nietrwale.
Szczegolnie jak wibruja mocno.

Raczej upalają się przy wyprowadzeniach z powodu prądów udarowych przy
włączeniu w szczycie.

Ogranicznik na jfet? na dlawiku chyba nie ... a moze start w zerze?

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Dec 27, 2019 11:16 am   



Hello J.F.,

Friday, December 27, 2019, 1:37:33 AM, you wrote:

Quote:
Z oświetleniem jest o tyle kłopot, że
to się musi mieścić w małej obudowie i stąd konieczność załątwienia
tego jednym elementem indukcyjnym.
Odejdziemy od E27 i E14, to sie zmieni Smile
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu Smile
2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.
Ale kondensatorek ma malutki.
Nie taki malutki dla 100 V 20 mA - będzie ze 470 nF
A to nawet 1206, a niech bedzie i 1812 ..

Żartujesz sobie?

Quote:
A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.
Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?
O foliowych. Trzeba stosować typu X/X1/X2, żeby to mialo sens.
Male szeregowe ... moze i nietrwale.
Szczegolnie jak wibruja mocno.
Raczej upalają się przy wyprowadzeniach z powodu prądów udarowych przy
włączeniu w szczycie.
Ogranicznik na jfet? na dlawiku chyba nie ... a moze start w zerze?

A możew po prostu zwykła, mała przetwornica?

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Piotr Wyderski
Guest

Fri Dec 27, 2019 12:10 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
A możew po prostu zwykła, mała przetwornica?

Tym bardziej, że wystarczy zwykły nieizolowany buck, który też może być
w kombinacji z PFC.

Pozdrawiam, Piotr

J.F.
Guest

Fri Dec 27, 2019 12:25 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6567842112$20191227111644_at_squadack.com...
Hello J.F.,Friday, December 27, 2019, 1:37:33 AM, you wrote:
Quote:
A przeciez mozna w ogole bez przetwornicy, na kondensatorze
Smile
Przy mocy 20 W? Życzę powodzenia.
Jak patrze na takie 2W ... z 20 nie bedzie problemu Smile
2 W nie wymaga i nie będzie wymagało PFC.
Ale kondensatorek ma malutki.
Nie taki malutki dla 100 V 20 mA - będzie ze 470 nF
A to nawet 1206, a niech bedzie i 1812 ..

Żartujesz sobie?

Takie sprzedaja, fakt, ze 100V to moze byc niebezpiecznie malo.

Ale chinczyki wstawiaja niewiele wieksze...

Quote:
A kondensatory są nietrwałe.
Zaskakująco nietrwałe.
Mowisz o elektrolitach czy tych szeregowych ?
O foliowych. Trzeba stosować typu X/X1/X2, żeby to mialo sens.
Male szeregowe ... moze i nietrwale.
Szczegolnie jak wibruja mocno.
Raczej upalają się przy wyprowadzeniach z powodu prądów udarowych
przy
włączeniu w szczycie.
Ogranicznik na jfet? na dlawiku chyba nie ... a moze start w zerze?

A możew po prostu zwykła, mała przetwornica?

Kondensator jest maly, tani, i IMO trwaly :-)

No i nie wiem jak sie w PFC miesci ... ogolnie to chyba nie najgorzej
:-)

J.

Paweł Pawłowicz
Guest

Fri Dec 27, 2019 12:53 pm   



W dniu 27.12.2019 o 11:16, RoMan Mandziejewicz pisze:
[...]

Nie karm, proszę.

P.P.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Home CosFi

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map