Goto page Previous 1, 2, 3 ... 503, 504, 505 ... 585, 586, 587 Next
Piotr Gałka
Guest
Thu Aug 08, 2024 1:14 pm
W dniu 2024-08-07 o 14:46, io pisze:
Quote:
Skoro nie wiesz jak było to nie rozumiem po co się rozwodzisz na temat
tego jak 'musiało być'?
Nie jest moją naturą pozostawiać kogoś nie rozumiejącego czegoś więc
wyjaśniam:
Nigdy nie napiszę, że coś jest tak a tak, gdy nie wiem tego na pewno.
Gdybym tak zrobił to sam siebie bym uważał, za niepoważnego.
Dlatego jak czegoś nie wiem na pewno to mam dwa wyjścia:
1. Nie odzywać się w ogóle na ten temat.
2. Opisać jak podejrzewam, że jest i podać argumenty na podstawie
których podejrzewam, że tak jest.
Tym razem wybrałem opcję 2.
Quote:
Mówię Ci, że są samochody innych marek, które mają tak samo. Może być
ciekawe, które mają inaczej...
Ja temu nie przeczę. Jedynie podałem argumenty na podstawie których
podejrzewam (jedynie podejrzewam), że w VW Golf Sportsvanie który
używałem 3 lata było inaczej.
Ale tam coś mogło przyjść z którąś z kilkunastu wypasionych opcji, które
ktoś tam sobie zażyczył (miałem nawet masaż pleców w fotelu kierowcy).
Wziąłem egzemplarz 'z placu' bo mi dali solidny rabat (z cennika
wychodziło 112 a zapłaciłem 99,8 i jeszcze dorzucili drugi komplet opon
i przeglądy przez 3 lata w tej cenie).
P.G.
Piotr Gałka
Guest
Thu Aug 08, 2024 1:56 pm
W dniu 2024-08-07 o 19:02, PiteR pisze:
Quote:
Ale to się zatrzaskiwało czy musiało być ciągle wsadzone?
Bo jak ciągle to nie odważyłbym się wyprzedzać a coś nie połączy i
silnik zgaśnie.
Trafiłeś w najsłabszy punkt tego rozwiązania.
Z tym zapłonem tranzystorowym - musiało być cały czas. Te późniejsze z
przekaźnikami już miały zatrzaskiwanie (stykami przekaźnika).
Było dawno (początek lat 90-tych). Musiał to być pierwszy rok oferty
Favoritek bo kazali używać płynu do chłodnicy, który okazał się żrący i
po roku wyżerał uszczelkę pod głowicą.
Wymiana tej uszczelki to najbardziej zaawansowana moja operacja przy
samochodzie, ever. ASO liczyła na to 4h. Nam z bratem zajęło to prawie
8h, ale się jednocześnie uczyliśmy jak to się robi.
Znacznie mniej wiedziałem niż teraz i nie przyszło mi do głowy, że
powinno się zatrzaskiwać.
Faktycznie raz mi silnik przerwał przy wyprzedzaniu.
Uznałem, że przyczyną jest problem z kontaktowaniem jednego z 3 styków
wtyczki Jack (kształt wtyczki powoduje, że jeden ze styków jest słabiej
dociśnięty.
Przerobiłem generator tak, że sygnał wypuszczał na ten sam przewód który
go zasilał i dwa styki wtyczki połączyłem równolegle.
Nigdy więcej problem już się nie powtórzył. Ale teraz nie uznałbym
takiego rozwiązania za dopuszczalne.
Trochę inne czasy były i inne przyzwyczajenia. Jak do taty Fiata 2300
zrobiłem cały zapłon tyrystorowy to też przecież awaria mojego (nie
posiadającego żadnych atestów) urządzenia w czasie wyprzedzania była groźna.
Raz ten zapłon wysiadł. Obluzowała się końcówka w kondensatorze (taki
przezroczysty zawijany).
Quote:
Za bardzo nie chowam choć pstrokatych kabli też nie używam.
Wierzę, że jak szybko nie odpalą to odpuszczą i nie będą rozkręcać
samochodu i szukać.
Teraz mam taki pomysł. Czujnik mikrofalowy plus syrena lub czujnik plus
radiopowiadamianie.
Bezsensowne skojarzenie.
W latach 70-tych kupiłem syrenę 12V (coś wielkości grubego kubka). W
sobotę robiłem trochę porządków i po raz setny się zastanawiałem czy już
ją wyrzucić, czy dalej przechowywać.
Quote:
Dosyć ciekawy patent imho znaleziony w necie to podłączenie do zapłonu
cewki przekaźnika zwłocznego podającego napiecie na klakson. Czyli
złodziej przekręca kluczyk zapala lub nie i klakson wyje.
Znów skojarzenie, ale cel tej przeróbki był inny.
W maluchu (cewka podwójna 6V z szeregowym rezystorem) dorobiłem
przekaźnik zwłoczny który po przekręceniu kluczyka na kilka sekund
zwierał ten rezystor.
Normalne rozwiązanie polegało na wykorzystaniu do tego sygnału do
rozrusznika, ale postanowiłem to zrobić jak miałem grypę i nie pasowało
mi grzebanie się (nie miałem garażu) w samochodzie, bo to chyba było
gdzieś od dołu. A to z przekaźnikiem czasowym (NE555) mogłem wszystko
przygotować w domu i potem tylko wpiąć w złącza.
Problemy z rozruchem jak ręką odjął, ale jak tata pojechał tym
samochodem na działkę to utknął. Nie wiedział, że rozruch trzeba od razu
po przekręceniu kluczyka i, że przed każdą kolejną próbą trzeba go
całkiem cofnąć. No i wyszło, że zabezpieczyłem samochód przed odpaleniem
przez mojego tatę
Wyszło też, że w normalnym układzie to miałbym ciągłe problemy z odpalaniem.
P.G.
PiteR
Guest
Thu Aug 08, 2024 9:55 pm
in <news:v91mte$9fe$1@news.chmurka.net>
user ptoki pisze tak:
Quote:
Dosy ciekawy patent imho znaleziony w necie to podczenie do
zaponu cewki przekanika zwocznego podajcego napiecie na
klakson. Czyli zodziej przekrca kluczyk zapala lub nie i
klakson wyje.
jest jeszcze inny wariant.
Przekaznik i kontaktron wpiety w uklad pompy paliwa.
Do zrobienia prosto, latwo schowac pod dywanikami.
Przed uruchomieniem auta albo krotko po przykladasz magnes do
ukrytego pod dywanikiem kontaktronu i on tymczasowo zamyka obwod.
Odpalasz auto i przekaznik sam sie podtrzymuje.
Jak tego nie zrobisz to auto odpali ale daleko nie zajedzie bo
cisnienie paliwa spadnie. Auto zostaje umarte na srodku ulicy
niedaleko od miejsca zaparkowania.
tak miaem to
ale zamiast kontaktronu, (którym nie ufam bo moe si sklei) uywaem
pilota centralnego zamka.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
PiteR
Guest
Thu Aug 08, 2024 10:13 pm
in <news:v92bpj$tbm$2@news.chmurka.net>
user Piotr Gaka pisze tak:
Quote:
Byo dawno (pocztek lat 90-tych). Musia to by pierwszy rok
oferty Favoritek bo kazali uywa pynu do chodnicy, który okaza
si rcy i po roku wyera uszczelk pod gowic.
Wymiana tej uszczelki to najbardziej zaawansowana moja operacja
przy samochodzie, ever. ASO liczya na to 4h. Nam z bratem zajo
to prawie 8h, ale si jednoczenie uczylimy jak to si robi.
Mnie zaskoczy deszcz, wybieraem wod z cylindrów szmat i wielk
strzykawk. Byem przeszczliwy kiedy silnik zapali.
Quote:
Troch inne czasy byy i inne przyzwyczajenia. Jak do taty Fiata
2300 zrobiem cay zapon tyrystorowy to te przecie awaria
mojego (nie posiadajcego adnych atestów) urzdzenia w czasie
wyprzedzania bya grona. Raz ten zapon wysiad. Obluzowaa si
kocówka w kondensatorze (taki przezroczysty zawijany).
Tak obecnie ogldamy projekt pod rónymi ktami.
Mnie gryza myl, e bd przejedza koo jakiego nadajnika i
odbiornik odcicia kompa sobie zdekoduje z szumu prawidow sekwencj i
odcignie przekanik :)
Dorobiem szybko zatrzask.
Quote:
No i wyszo, e zabezpieczyem samochód
przed odpaleniem przez mojego tat
:)
Kiedy miaem szalony pomys eby zostawi na pododze pod dywanikiem
kabel np 24 yy i wsadza tam wtyczk kodow. Nurtowao mnie jak
zrobi eby nie dao si wywnioskowa lub przedzwoni miernikiem które
piny zewrzec do + a które do masy eby odpalic auto.
Do plusa to diody 1N4007 "nasuchujce" da?
Potem miaem wizj wtyczki kodowej z rezystorami i pomiar tyche
rezystancji. Jesli sie zgadzaj to sygna zapalamy.
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
PiteR
Guest
Thu Aug 08, 2024 10:25 pm
in <news:v91mlm$97f$1@news.chmurka.net>
user ptoki pisze tak:
Quote:
A u mnie nie kradna. No czasem cos tam sie zdarzy ale nie na tyle
aby cudowac.
O ile rozumiem lokalne uwarunkowania i osobiste doswiadczenia to
cudowanie z zamkami uwazam za przesade i ja bym nie robil. Ale jak
ci tak pasuje to jak pisalem, jak wujenka se tam woli.
Wiesz w Londynie bardzo kradn samochody. Szczególnie dostawcze.
W duym dostawczym typu Crafter to chyba waciciel pi.
Idc do pracy rano, codziennie przechodz koo Dacii Logan
z lag na kierownicy. Taki widok przeraa.
A drogie samochody maj diski zakrywajce ca kierownic.
https://disklokuk.co.uk/product/disklok-gold-edition/
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
ptoki
Guest
Fri Aug 09, 2024 7:37 am
On 2024-08-08 15:25, PiteR wrote:
Quote:
in <news:v91mlm$97f$1@news.chmurka.net
user ptoki pisze tak:
A u mnie nie kradna. No czasem cos tam sie zdarzy ale nie na tyle
aby cudowac.
O ile rozumiem lokalne uwarunkowania i osobiste doswiadczenia to
cudowanie z zamkami uwazam za przesade i ja bym nie robil. Ale jak
ci tak pasuje to jak pisalem, jak wujenka se tam woli.
Wiesz w Londynie bardzo kradną samochody. Szczególnie dostawcze.
W dużym dostawczym typu Crafter to chyba właściciel śpi.
Idąc do pracy rano, codziennie przechodzę koło Dacii Logan
z lagą na kierownicy. Taki widok przeraża.
Mnie nie. Bo:
-fakt ze zapinka jest nie znaczy ze kradna. Znaczy ze wlasciciel sie
obawia ze ukradna a to nie to samo.
-Taka zapinka jest solidna i ciezka ale ja ochrania bebenek yale robiony
z gownocynku ktory sie lamie dlugopisem.
Naogladalem sie lokpiking lawjera i ilosc zamkow ktore mozna otworzyc
"grabiami" jest przerazajaca.
Na dzis to tylko grdowe klucze/zamki patyczkowe maja sens w sensownych
drzwiach. Reszta to zludzenie.
Quote:
Tam jest taki zamek jak w tej klodce. Przewin do 1m20s jesli nie chce ci
sie calosci ogladac.
https://youtu.be/bfGr5f8TCUc?list=PLpIvUbO_777xfwjGAfsp0LQASkbyCoKbf
Tego typu zamki i blokady dzialaja na nastolatki i jak masz taka patole
wokolo to rzeczywiscie jakis tam sens to ma.
Jak konkretny zlodziej chce Twoje auto to nie ma zmiluj. Przyjedzie
laweta i w 30 sekund auto zabierze. No ale to juz inny temat.
--
Lukasz
heby
Guest
Fri Aug 09, 2024 9:41 am
On 09/08/2024 09:25, Marek wrote:
Quote:
sama sytuacja. Soft na Androida pod względem ergonomi obsługi oraz
komunikatywności daje wiele do życzenia. Sprawia wrażenie
niekompletnego, z brakującymi administracyjnymi, które częściowo są albo
dostępne przez interfejs kamery albo apliakcję na win. Oczywiście webowy
interfejs kamery silnie oparty o winpluginowynalazki nie działające
nawet na współczesnym FF na win (instrukcja sugeruje odpowiedni
downgrade).
Zabawne, że rzeczy ogranięte przez pryszczatych nastolatków są
nieogarnialne przez duże firmy.
Quote:
Rzeczy, które dałoby się zrobić prosto (np. pobieranie
nagram z kamer jak ktoś chce) specjalnie zagmatwane tonami JS/win
zależnego kodu.
Widocznie 6k za kamerę to za mało, aby zatrudnić programistę, a nie
programatora.
Cała branża "profesjonalnych" aplikacji do automatyki domu wygąda jak
sterta guano w której ktoś zgubił kod źródłowy, 20 lat temu. Rozbawiła
mnie np. appka do pompy ciepła. Zdekompilowałem apk w celu znalezienia
listy rejestrów modbus. Listę znalazłem, w końcu, ale zafascynowalo mnie
np. kilka biblitek do parsowania xmla, każda z innej parafii. Nie
przeszło by to pierwszego review na githube, ale "profesjonalnie"
przejdzie wszystko.
Quote:
A teraz się okazuje, że wykorzystują PH....
Tego nie wiemy.
heby
Guest
Fri Aug 09, 2024 11:28 am
On 09/08/2024 11:09, J.F wrote:
Quote:
np. kilka biblitek do parsowania xmla, każda z innej parafii. Nie
przeszło by to pierwszego review na githube, ale "profesjonalnie"
przejdzie wszystko.
A może normalnie - programowanie objektowe.
Nie. Jesli już, to programowanie komponentowe.
Inaczej nazywane Drag'n'Drop programming.
Marek
Guest
Fri Aug 09, 2024 3:02 pm
On Fri, 9 Aug 2024 10:21:03 +0200, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
HP jest na tyle sporadycznie uzywaną opcją, że pewnie nikogo to nie
interesuje w sensie statystycznym.
No jak... Jest tu taki co wszystkim to poleca jako super rozwiązanie
P2P.
Quote:
ukrytą usługę torrent jako alternatywę,
Jako alternatywę czego? Nie rozumiem.
--
Marek
heby
Guest
Fri Aug 09, 2024 8:40 pm
On 09/08/2024 15:02, Marek wrote:
Quote:
ukrytą usługę torrent jako alternatywę,
Jako alternatywę czego? Nie rozumiem.
Alternatywę HP i VPNa.
Ukryta usługa torrent jest w zasadzie tunelem do dowolnej maszyny na
której uruchomisz taką usługę, przy czym nie wiadomo gdzie ona w sieci
jest. Z tgo co pobawiłem się, działa w każdymch warunkach, nie zależy od
typu sieci. Masz mieć tylko łacznośc z siecią tor i wystarczy. Natomiast
wada: responsywnośc kiepska, transfery słabe.
io
Guest
Fri Aug 09, 2024 9:17 pm
W dniu 09.08.2024 o 20:40, heby pisze:
Quote:
On 09/08/2024 15:02, Marek wrote:
ukrytą usługę torrent jako alternatywę,
Jako alternatywę czego? Nie rozumiem.
Alternatywę HP i VPNa.
Ukryta usługa torrent jest w zasadzie tunelem do dowolnej maszyny na
której uruchomisz taką usługę, przy czym nie wiadomo gdzie ona w sieci
jest. Z tgo co pobawiłem się, działa w każdymch warunkach, nie zależy od
typu sieci. Masz mieć tylko łacznośc z siecią tor i wystarczy. Natomiast
wada: responsywnośc kiepska, transfery słabe.
Torrent nie jest oparty o Tor a tylko niektóre oprogramowanie z niego
korzysta by było anonimowo.
heby
Guest
Fri Aug 09, 2024 9:28 pm
On 09/08/2024 21:17, io wrote:
Quote:
Torrent nie jest oparty o Tor
Tfu, za dużo pornoli. Oczywiście Ukryta Usługa Tor.
Arnold Ziffel
Guest
Sat Aug 10, 2024 11:37 am
Piotr Gaka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
Ale wyobraam sobie, e moe by jaka dziunia, która nie wie, e w
kluczyku ma kluczyk.
To problem biakowy wtedy jest. Cho miaem samochód, w którym zamek po
prostu przez lata si zasta i jak akumulator mi pad (bo zostawiem
lampk w kabinie na par dni) to wchodziem przez drzwi pasaera (bo
zamek w drzwiach kierowcy by nie do ruszenia). By jeszcze baganik...
A obecny samochód odcina zasilanie lampki w kabinie po jakim czasie od
zgaszenia (co te ma swoje wady).
--
Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
nastepuje:
Studentki zglosily zepsute umywalki. Pan Buszek przez radiowezel:
- Panie ktore maja zatkane, niech zejda na dol. Ten facet juz czeka.
Arnold Ziffel
Guest
Sat Aug 10, 2024 11:40 am
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Quote:
eby im rce uschy
Takie pomysy te miaem, ale okazao si, e ubicie zodzieja prdem jest
nielegalne :(
--
Zajc dowiedzia si e jego synowi kto w knajpie wybi wszystkie
zby. Wchodzi do knajpy i mówi:
- Kto mojemu synowi wybi wszystkie zby?
Wstaje niedwied:
- Ja! Bo co?
- Ano, chciaem si spyta gdzie mona znale dobrego dentyst...
Arnold Ziffel
Guest
Sat Aug 10, 2024 11:59 am
Piotr Gaka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
Faktycznie raz mi silnik przerwa przy wyprzedzaniu.
To si niestety zdarza i w rozwizaniach fabrycznych. Miaem tak w
motocyklu, i to dwa razy. Raz obluzowa si czujnik przechylenia i silnik
zgas, bo myla, e motocykl si pooy. Raz przerway si przewody
idce do stacyjki (jest na kierownicy, wic przewody cay czas pracuj).
W tym konkretnym motocyklu (Hayabusa, pierwsza generacja) bezpieczne
rozwizanie odcicia daoby si zrobi wpinajc si w obwód czujnika
pooenia waka rozrzdu. Bez tego czujnika motocykl nie odpali, ale jak
ju chodzi, to mona czujnik odczy. Wywali wtedy bd, ale nie zganie.
Teraz mam w samochodzie zrobione obejcie na przekaniku wpinanym w obwód
bezpiecznika:
https://www.youtube.com/watch?v=f4xVl6E6TgU
Nie jest to automatyczne (musz klikn na pilocie), zaoenie jest takie,
e zostawiam samochód odpalony i id zamkn bram. Póki co nie zawiodo,
ale teoretycznie mogoby. Teoretycznie mógby te obluzowa si dowolny
bezpiecznik lub nie styka dowolny fabryczny przekanik...
Quote:
Uznaem, e przyczyn jest problem z kontaktowaniem jednego z 3 styków
wtyczki Jack (ksztat wtyczki powoduje, e jeden ze styków jest sabiej
docinity.
Jackom po moich dowiadczeniach nie ufabym w takim rozwizaniu w ogóle.
Ile byo sytuacji, e suchawki trzeszcz, bo jack nie styka...
Quote:
Jak do taty Fiata 2300 zrobiem cay zapon tyrystorowy
W sumie czemu? Oryginalny zapon dziaa gorzej, nie odpala np. na
mrozie?
Quote:
Problemy z rozruchem jak rk odj, ale jak tata pojecha tym
samochodem na dziak to utkn.
Dzi zadzwoniby na komórk, a wtedy... jak bardzo wiat si zmieni.
--
Uciekaj zajce przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajcy apie
uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada:
- A bo u nas obcinaj zajcom trzecie ucho!
- No jake! Przecie zajce maja tylko dwoje uszu!?
- Zgoda, my to wiemy, ale oni najpierw obcinaj, a potem licz!
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 503, 504, 505 ... 585, 586, 587 Next