RTV forum PL | NewsGroups PL

elektryka - przebicie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - elektryka - przebicie

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 502, 503, 504 ... 585, 586, 587  Next

PiteR
Guest

Wed Aug 07, 2024 12:33 am   



in <news:v8u1mn$1007p$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel?? pisze tak:

Quote:
Nie złamałem nigdy kluczyka w stacyjce/zamku ale wielu złamało.
Sam sobie przerobiłem kiedyś auto, nim to było modne, łącznie z
alarmem i powiadomieniem do 1km. Teraz mi się już nie chce...

Warto mieć. RadioPowiadamianie uratowało mnie od straty samochodu.
Minęło 26 lat a ja ciągle pamiętam to wycie przy poduszce i szok o 3oo
w nocy. Zdążyłem zobaczyć przez okno jak uciekają.

Miałem takie proste reakcyjne bez kwarców ale jeśli choć jedna
transmisja doleciała przerzutnik zatrzaskiwał się.

Kiedy było w najbogatszej wersji z czujnikiem wstrzasu powiadomiło mnie
że sąsiadka skasował mi samochód bo pomyliła gaz z hamulcem. Potem
czujjnik sie zpesuł nie chciało mi sie naprawiać.

Moje drugie radiopowiadamianie zrobiłem na modułach telecontroli z
kontrolą zasięgu na zasadzie autostopu z magnetofonu. Nie doleciał
zestaw TEST bo np awaria zasilania lub jammer to wyło. Doleciał zestaw
bitów ALARM też wyło.

Obecnie jest o wiele łatwiej zrobić własny trakt bo jest mnóstwo
urządzeń na ali choćby dzwonków bezprzewodowych gotowych,
wystabilizowanych.

--
Piter

# kradno ale sie dzielo

ptoki
Guest

Wed Aug 07, 2024 6:31 am   



On 2024-08-06 10:56, PiteR wrote:
Quote:
in <news:v8s3au$455$1@news.chmurka.net
user ptoki pisze tak:

On 2024-08-05 14:58, PiteR wrote:
żeby tylko otworzyć centralny zamek

przychodzą do głowy dwa czarne scenariusze

1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
albo wybijamy szybę

Znakomita wiekszosc aut pozwala na dostanie sie do wnetrza za
pomoca drucianego wieszka po odgieciu nieco ramki drzwi.

no ale jak?


https://www.youtube.com/results?search_query=coat+hanger+car+unlock

Wybierz i dopasuj do swojego modelu.

Quote:
przecież jak się zamkniesz od środka to klamki wewn nie otwieraja
drzwi a korków juz nie ma od dawna. Po za tym nie da sie juz ich
chwycić pętelką bo nie sa grzybkami.


Akurat korek to trudniejsze imho do ogarniecia niz skobelek. Czyli teraz
jest latwiej.

Quote:

Ale jak juz chcesz tluc to bij tylna.

dlaczego? nigdy w życiu tylna.
wolę zbić boczną pasażera. Podobno tańsza i sam wymienię, drzwi
rozkrecam lewa reka w 20 minut i wolę mieć przeciek do drzwi niż
przeciiek z tyłu do bagaznika. Wiem bo miałem taki przeciek.


Bo pasazerskie szyby na szrotach sa czestsze. Jak kupisz uzywana i
bedzie naduzyta to nie bedziesz musial przez nia tyle patrzec jak ja
zamontujesz.
Tylne maja mniej kabli i glosnikow, latwiej sie rozbiera. Zamiast 20m
zejdzie ci 12m.

I tak dalej...

Quote:

Jak masz taka paranoje to sobie gdzies tam dosztukuj kabelek do
plusa i tak se akumulator podladujesz albo tyle starczy zeby zamek
otworzyc.

o to mi chodziło czy jak pomoc przyjedzie i podładuje mnie tym
kabelkiem czy zamek z pilota otworzę.


Jak bedziesz mial szczescie to nawet nie beda musieli ladowac. Ot
podepna i napiecie sie pojawi i otworzysz.

Quote:

Ale ja bym po prostu przeczytal co producent auta przewidzial na
taka okazje. Bo nawet bezkluczykowe maja czesto zamek schowany pod
zaslepka w klamce.

Prodcent daje przednie klamki z bębenkami.
Klamki orginały się demontuje i chowa w domu do tapczanu.
Kupuje się identyczne klamki na szrocie bez kluczyka za 50zł i
brzeszczotem ucina się napęd zamków żeby nie dało się otworzyć
łamakiem. Wtedy złodziej musi wybić szybę.


Besensu. No ale co tam wujenka se woli.


--
Lukasz

ptoki
Guest

Wed Aug 07, 2024 6:37 am   



On 2024-08-06 08:06, Pixel wrote:
Quote:
W dniu 06.08.2024 o 13:27, Piotr Gałka pisze:

Jaka marka nie ma fizycznego kluczyka, jako zapasu na takie
sytuacje? Popsucie się częsci sterujacej zamkiem niekoniecznie musi
uniemożliwić odpalenie z kluczyka.


Znów mało wiesz Smile Symptomatyczne :D

Większość ludzi zna tylko kilka rozwiązań, bo używali tylko kilku
samochodów.

A to trzeba mieć samochód taki, żeby wiedzieć? Czasem wystarczy zwykła
ciekawość i obserwacja, nie pisząc już o informacjach zawartych w
reklamach, Internecie, czy rozmowach ze znajomymi. Funkcja przycisku
"START" zamiast kluczyka to już standard. Brak zamka w drzwiach, też
jest widoczny nawet z daleka.

Czesto albo nawet zawsze zamek jest pod zaslepka.
Zaslepka nie ma nawet sladu ze tam jest bebenek pod nia.
https://www.youtube.com/shorts/OWgsJDacfcA

https://www.youtube.com/results?search_query=hidden+car+lock

Quote:

Ja też nie wiem która marka nie ma fizycznego kluczyka i jestem
zdziwiony, że takie w ogóle istnieją.
Dotychczasowo używane przez mnie samochody zawsze miały (obecnie MAZDA
CX5).

Ale wyobrażam sobie, że może być jakaś dziunia, która nie wie, że w
kluczyku ma kluczyk.

Albo i w ogóle nie ma kluczyka:) Słowo "kluczyk" też jakby ewoluowało Smile
https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/pl_pl/GUID-0618931A-AB47-4A93-B2C7-C0B41BF0595E.html


Tesli w temat nie mieszajmy, u nich wszystko jest glupie i przecudowane.


--
Lukasz

ptoki
Guest

Wed Aug 07, 2024 6:39 am   



On 2024-08-06 10:10, Pixel wrote:
Quote:
W dniu 06.08.2024 o 16:08, J.F pisze:
[...]
Na szczęście producenci jeszcze myślą
https://www.youtube.com/watch?v=HXJcEAsGr9Q
... tylko przecież kluczyka nie będę miał przy sobie.
ten "pilot" jest wystarczająco wielki :-)

Taa ... wieksze kieszenie, garnitur, czy torebkę męską mam sobie
kupić?
https://youtu.be/HH5GQay65vs  musisz jedynie zapamiętać "szyfr" :)


Bardzo fajny patent.
Otwiera drzwi, pozwala otworzyc bagaznik i zaryglowac wszystko spowrotem.

Fabryczny kod jest zapisany najczesciej na obudowie wajchy do biegow.
Mozna dodac swoj dodatkowy.

Nie mozna tym odpalic auta.

Fajne jak sie rodzinnie spaceruje i komus sie zachciewa szybciej do auta
wrocic, nie trzeba sie z kluczykiem rozstawac a dzieciok czy zona moze
se do auta wsiasc

--
Lukasz

Tomasz Gorbaczuk
Guest

Wed Aug 07, 2024 6:42 am   



W dniu .08.2024 o 22:38 Pixel <mkawran@poczta.onet.pl> pisze:

Quote:
W dniu 06.08.2024 o 18:35, Tomasz Gorbaczuk pisze:

1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
albo wybijamy szybę
Jaka marka nie ma fizycznego kluczyka, jako zapasu na takie
sytuacje? Popsucie się częsci sterujacej zamkiem niekoniecznie musi
uniemożliwić odpalenie z kluczyka.

Znów mało wiesz Smile Symptomatyczne Very Happy
Jaka marka?
Ja też nie spotkałem.

...powoli większość Smile Znaczy trend taki, że idą na "keyless". Tesla,
KIA, Hujdaj, VW, Tojtoja, Nissan, Prosche Smile...Nie wszystkie modele
oczywiście.
Nie złamałem nigdy kluczyka w stacyjce/zamku ale wielu złamało.
Sam sobie przerobiłem kiedyś auto, nim to było modne, łącznie z alarmem
i powiadomieniem do 1km. Teraz mi się już nie chce...


Ja też mam teraz wszystkie auta z keyless, ale w każdym jest fizyczny
kluczyk, który w razie "W" można użyć do otwarcia drzwi mimo tego, że nie
mam "stacyjki" z dziurką na klucz, wszędzie jest przycisk start.
Ponawiam pytanie, jaka marka nie ma możliwości odryglowania drzwi
fizycznym kluczem?

TG

ptoki
Guest

Wed Aug 07, 2024 6:51 am   



On 2024-08-06 09:11, Piotr Gałka wrote:
Quote:
W dniu 2024-08-06 o 15:06, Pixel pisze:

Większość ludzi zna tylko kilka rozwiązań, bo używali tylko kilku
samochodów.

A to trzeba mieć samochód taki, żeby wiedzieć? Czasem wystarczy zwykła
ciekawość i obserwacja, nie pisząc już o informacjach zawartych w
reklamach, Internecie, czy rozmowach ze znajomymi.

Moja ciekawość Świata bardziej koncentruje się na przykład na tym jak
oni do diaska ustalają skład atmosfery planety okrążającej gwiazdę
odległą od nas o wiele lat świetlnych niż na tym, czy w kluczyku/pilocie
kolegi ukryty jest fizyczny kluczyk, czy nie.
Ani ja nigdy nikogo o to nie spytałem, ani nikt z moich znajomych mnie o
to nie zapytał.

Jak niby obserwacja miałby pozwolić komuś to zauważyć? Baterię w
kluczyku wymieniam w zaciszu domowym (tylko wtedy widać ten kluczyk).
Otwór pod klamką na kluczyk jest specjalnie tak ukrywany, aby był nie
zauważany. Miałbym iść od samochodu do samochodu i dokładnie oglądać ich
klamki od strony kierowcy?


Mozna "polizac cukierka przez szybe" czytajac instrukcje uzytkownika
sciagniete z stron producentow.

Tam czasem ciekawe sprawy wypisuja i mozna sie nieco dowiedziec.

Np. Ford traktuje samochody ktore dlugo pracuja na wolnych obrotach jako
pracujace w szczegolnie trudnych warunkach.

Quote:
Funkcja przycisku "START" zamiast kluczyka to już standard. Brak zamka
w drzwiach, też jest widoczny nawet z daleka.

Pozory mylą.
Skoro w kluczyku mam ukryty fizyczny klucz to choć z daleka nie widać
zamka w drzwiach to gdzieś przecież musi być.

U mnie przycisk "Start" działa tylko pod warunkiem, że kluczyk jest 'w
pobliżu'. Wydawało by się w związku z tym, że samochodu nie da się
uruchomić w przypadku całkowitego rozładowania baterii w kluczyku. Nic
bardziej mylnego.


Bo kluczyki to tak naprawde dwa - a wlasciwie z blacikiem to trzy
mechanizmy.

immobilizer plus guzikowy start dzialaja niezaleznie od centralnego
zamka. Pierwszy dziala na zasadzie rfid a drugi ma nadajnik na
300iles/400iles mhz lub podobnie.
Je sie nawet osobno programuje.

Wogole np. Ford ma tak ze majac dwa kluczyki mozna bez dodatkowego
sprzetu doprogramowac kolejny:

https://www.youtube.com/results?search_query=hidden+car+lock

Dziala w kazdym fordzie co probowalem.

Co ciekawe to niektore zdalne starty dzialaja na zasadzie udawania kluczyka.
W sensie ze samochod wykrywa ze to kluczyk je uruchamia a nie elektronika

Dziala na tyle wiernie ze udalo mi sie tak doprogramowac drugi fizyczny
kluczyk majac tylko jeden. Dzieki temu ze remote start sie uaktywnia,
"udaje wlozenie kluczyka" czeka 1 sekunde i uruchamia rozjusznik.
Wtedy wciskajac hamulec przerywa sie jego sekwencje w tej 1 sekundzie
(nieco sie nakombinowalem zeby sie wstrzelic) i wtyka ten jedyny co sie
ma wchodzi sie w tryb dodawania kolejnego - tego nowego.

Calosc bez uzycia srobowkreta czy dotykania nawet jednego kabelka. Jak
bialy czlowiek, na siedzaco i w krawacie.

--
Lukasz

PiteR
Guest

Wed Aug 07, 2024 7:25 am   



in <news:v8utb4$98p$1@news.chmurka.net>
user ptoki pisze tak:


Quote:
https://www.youtube.com/results?search_query=coat+hanger+car+unlock

Wybierz i dopasuj do swojego modelu.

no poszukam passat B5 sedan

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29


Quote:
przecie jak si zamkniesz od rodka to klamki wewn nie otwieraja
drzwi a korków juz nie ma od dawna. Po za tym nie da sie juz ich
chwyci ptelk bo nie sa grzybkami.

Akurat korek to trudniejsze imho do ogarniecia niz skobelek. Czyli
teraz jest latwiej.

co skobelek? cigniesz palcami i nie otwiera drzwi to jak ci drut
pomoe?


Quote:
Bo pasazerskie szyby na szrotach sa czestsze. Jak kupisz uzywana i
bedzie naduzyta to nie bedziesz musial przez nia tyle patrzec jak
ja zamontujesz.
Tylne maja mniej kabli i glosnikow, latwiej sie rozbiera. Zamiast
20m zejdzie ci 12m.


sedan sedan jakie kable? co odlatujesz

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29


Quote:
Ale ja bym po prostu przeczytal co producent auta przewidzial na
taka okazje. Bo nawet bezkluczykowe maja czesto zamek schowany
pod zaslepka w klamce.

Prodcent daje przednie klamki z bbenkami.
Klamki orginay si demontuje i chowa w domu do tapczanu.
Kupuje si identyczne klamki na szrocie bez kluczyka za 50z i
brzeszczotem ucina si napd zamków eby nie dao si otworzy
amakiem. Wtedy zodziej musi wybi szyb.


Besensu. No ale co tam wujenka se woli.


to napisz dlaczego. Bezsensu to kady Master potrafi napisa.
To jest od lat 90 stosowane u mnie sie sprawdzio i wydua czas akcji
zmusza do zbicia szyby które jest gone i robi baagan.

--
Piter

# kradno ale sie dzielo

Piotr Gałka
Guest

Wed Aug 07, 2024 1:37 pm   



W dniu 2024-08-06 o 17:03, Pixel pisze:
Quote:
U mnie przycisk "Start" działa tylko pod warunkiem, że kluczyk jest 'w
pobliżu'. Wydawało by się w związku z tym, że samochodu nie da się
uruchomić w przypadku całkowitego rozładowania baterii w kluczyku. Nic
bardziej mylnego.

Właśnie takie informacje były w linku, który podałem. To właśnie część
instrukcji obsługi Smile

Domyślałem się.
Ale instrukcje są teraz tak pisane, że wyłuskanie interesującej
informacji z masy ostrzeżeń jest niezmiernie trudne.
Przeczytałem od deski do deski instrukcję Mazdy CX-5, jeszcze zanim ją
dostałem, ale:
- nie wszystko było jasne,
- nie wszystko wyłapałem,
- nie wszystko zapamiętałem.
Jak bym miał z potrzeby zapamiętania jakiejś informacji czytać
instrukcję innego samochodu to już wolę drugi raz przeczytać tą - może
zauważę i zapamiętam coś, co poprzednio przeoczyłem.

Dlatego koncepcja, że można sobie przecież w necie poczytać instrukcje
wszystkich samochodów i na tej podstawie każdy powinien tego typu
informacje znać o wszystkich (no może wielu) modelach nie leży mi.
Nie wyobrażam sobie skąd wziąć na to czas.

Może jakbym był urzędnikiem i już o 15-ej (a nawet przed) wychodził z
pracy to nie mając nic lepszego do roboty po południu zajmował bym się
czytaniem instrukcji samochodów.

Jedna z kiepskich cech Mazdy (nie wyłapałem tego czytając instrukcję):
Mimo, że ma czujnik deszczu sterujący pracą wycieraczek to japoniec nie
wpadł na to, aby zapalać światła jak pada deszcz.
Przez 12 lat przed Mazdą jeździłem samochodami w których nie musiałem
myśleć o światłach to się odzwyczaiłem.
A tu mam ustawione na Automat i gówno - jak pada to zazwyczaj łamię
przepisy. Kiedyś się dziwiłem skąd się biorą na drodze kierowcy co
jeżdżą w deszczu bez świateł...
Serwisant w ASO Mazdy zapytany o to powiedział, że od czasu jak pracuje
w Maździe to tak jest i już mu głupio tłumaczyć ludziom, że tak musi być
"bo tak".
Ale czepiać się nie można w instrukcji przy jednym z miliona
wykrzykników stoi, że zastosowanie trybu Auto nie zwalnia kierowcy z
obowiązku przestrzegania przepisów.
P.G.

io
Guest

Wed Aug 07, 2024 2:02 pm   



W dniu 07.08.2024 o 13:37, Piotr Gałka pisze:
Quote:
W dniu 2024-08-06 o 17:03, Pixel pisze:
U mnie przycisk "Start" działa tylko pod warunkiem, że kluczyk jest
....

Jedna z kiepskich cech Mazdy (nie wyłapałem tego czytając instrukcję):
Mimo, że ma czujnik deszczu sterujący pracą wycieraczek to japoniec nie
wpadł na to, aby zapalać światła jak pada deszcz.
Przez 12 lat przed Mazdą jeździłem samochodami w których nie musiałem
myśleć o światłach to się odzwyczaiłem.

Do zapalania świateł jest czujnik zmierzchu czy jak to tam określają.

Quote:
A tu mam ustawione na Automat i gówno - jak pada to zazwyczaj łamię
przepisy. Kiedyś się dziwiłem skąd się biorą na drodze kierowcy co
jeżdżą w deszczu bez świateł...
Serwisant w ASO Mazdy zapytany o to powiedział, że od czasu jak pracuje
w Maździe to tak jest i już mu głupio tłumaczyć ludziom, że tak musi być
"bo tak".
Ale czepiać się nie można w instrukcji przy jednym z miliona
wykrzykników stoi, że zastosowanie trybu Auto nie zwalnia kierowcy z
obowiązku przestrzegania przepisów.

Można, ale niewiele z tego wynika. Tak samo to działa w samochodach
innych marek o ile mi wiadomo.

Piotr Gałka
Guest

Wed Aug 07, 2024 2:02 pm   



W dniu 2024-08-07 o 00:33, PiteR pisze:

Quote:
Warto mieć. RadioPowiadamianie uratowało mnie od straty samochodu.

W Skodzie Favorit rozebrałem zapłon tranzystorowy i dorobiłem wewnątrz
układ (kilka tranzystorów) blokujący jego pracę. Mechanizm odblokowania
dosyć prosty - trzeba było podać sygnał zmienny rzędu 1kHz lub więcej na
wyprowadzony przeze mnie z zapłonu dodatkowy przewód. Sygnał z
generatora był demodulowany i to blokowało układ blokujący czyli
odblokowywało zapłon.
Generator (NE555) w dużej wtyczce Jack wtykanej w gniazdko, które
zamontowałem zamiast gniazdka zapalniczki. Wtyczkę miałem połączoną
rzemykiem z kluczykiem, aby jej nie zapominać w samochodzie.

Znajomym się spodobało więc powstało kilka (6..Cool egzemplarzy
potencjalnie mniej skutecznej wersji 'do każdego auta' - demodulator
sterował przekaźnikiem i szkopuł polegał na dobrym zamaskowaniu miejsca
jego podłączenia, bo jakby znaleźli to by obeszli (grzebania przez
złodziei wewnątrz zapłonu tranzystorowego nie przewidywałem).

Do jednego z tych samochodów się włamali, ale nie odjechali.
P.G.

Piotr Gałka
Guest

Wed Aug 07, 2024 2:16 pm   



W dniu 2024-08-07 o 14:02, io pisze:

Quote:
Można, ale niewiele z tego wynika. Tak samo to działa w samochodach
innych marek o ile mi wiadomo.

Poprzednio miałem VW Golfa Sportsvana i nigdy nie zauważyłem tego typu
problemów. Nie analizowałem wtedy tematu, bo jak problemu nie ma to się
nie wie, że mógłby być.

Głowy oczywiście nie dam, ale sądzę, że sygnał z czujnika deszczu musiał
być doprowadzony do układu sterującego światłami, bo przecież czasem
pada a zmierzchu czujnik nie wykryje.

Poza tym z rozmowy z tym serwisantem z ASO Mazdy wynikało, że on też był
zdziwiony jak się dowiedział, że "Mazda tak ma" (wcześniej pracował w
innych serwisach). Z tego by (nie wprost) wynikało, że inni mają to
lepiej ogarnięte.
P.G.

io
Guest

Wed Aug 07, 2024 2:46 pm   



W dniu 07.08.2024 o 14:16, Piotr Gałka pisze:
Quote:
W dniu 2024-08-07 o 14:02, io pisze:

Można, ale niewiele z tego wynika. Tak samo to działa w samochodach
innych marek o ile mi wiadomo.

Poprzednio miałem VW Golfa Sportsvana i nigdy nie zauważyłem tego typu
problemów. Nie analizowałem wtedy tematu, bo jak problemu nie ma to się
nie wie, że mógłby być.

Głowy oczywiście nie dam, ale sądzę, że sygnał z czujnika deszczu musiał
być doprowadzony do układu sterującego światłami, bo przecież czasem
pada a zmierzchu czujnik nie wykryje.

Skoro nie wiesz jak było to nie rozumiem po co się rozwodzisz na temat
tego jak 'musiało być'?

Quote:

Poza tym z rozmowy z tym serwisantem z ASO Mazdy wynikało, że on też był
zdziwiony jak się dowiedział, że "Mazda tak ma" (wcześniej pracował w
innych serwisach). Z tego by (nie wprost) wynikało, że inni mają to
lepiej ogarnięte.

Nic z tego nie wynika, po prostu coś sobie gadał by nie było, że jest
zwykłą niedojdą.

Mówię Ci, że są samochody innych marek, które mają tak samo. Może być
ciekawe, które mają inaczej...

PiteR
Guest

Wed Aug 07, 2024 7:02 pm   



in <news:v8vnp1$tv9$2@news.chmurka.net>
user Piotr Gaka pisze tak:

Quote:
W dniu 2024-08-07 o 00:33, PiteR pisze:

Warto mie. RadioPowiadamianie uratowao mnie od straty
samochodu.

W Skodzie Favorit rozebraem zapon tranzystorowy i dorobiem
wewntrz ukad (kilka tranzystorów) blokujcy jego prac.
Mechanizm odblokowania dosy prosty - trzeba byo poda sygna
zmienny rzdu 1kHz lub wicej na wyprowadzony przeze mnie z
zaponu dodatkowy przewód. Sygna z generatora by demodulowany i
to blokowao ukad blokujcy czyli odblokowywao zapon.
Generator (NE555) w duej wtyczce Jack wtykanej w gniazdko, które
zamontowaem zamiast gniazdka zapalniczki. Wtyczk miaem
poczon rzemykiem z kluczykiem, aby jej nie zapomina w
samochodzie.

Ale to si zatrzaskiwao czy musiao by cigle wsadzone?
Bo jak cigle to nie odwaybym si wyprzedza a co nie poczy i
silnik zganie.


Quote:
Znajomym si spodobao wic powstao kilka (6..Cool egzemplarzy
potencjalnie mniej skutecznej wersji 'do kadego auta' -
demodulator sterowa przekanikiem i szkopu polega na dobrym
zamaskowaniu miejsca jego podczenia, bo jakby znaleli to by
obeszli (grzebania przez zodziei wewntrz zaponu tranzystorowego
nie przewidywaem).

Za bardzo nie chowam cho pstrokatych kabli te nie uywam.
Wierz, e jak szybko nie odpal to odpuszcz i nie bd rozkrca
samochodu i szuka.

Teraz mam taki pomys. Czujnik mikrofalowy plus syrena lub czujnik plus
radiopowiadamianie.

Dosy ciekawy patent imho znaleziony w necie to podczenie do zaponu
cewki przekanika zwocznego podajcego napiecie na klakson. Czyli
zodziej przekrca kluczyk zapala lub nie i klakson wyje.


Quote:
Do jednego z tych samochodów si wamali, ale nie odjechali.
P.G.

eby im rce uschy


--
Piter

https://www.veracrypt.fr https://vivaldi.com
https://www.irfanview.com https://handbrake.fr
https://www.faststone.org https://www.xnview.com

ptoki
Guest

Thu Aug 08, 2024 7:46 am   



On 2024-08-07 00:25, PiteR wrote:
Quote:
in <news:v8utb4$98p$1@news.chmurka.net
user ptoki pisze tak:


https://www.youtube.com/results?search_query=coat+hanger+car+unlock

Wybierz i dopasuj do swojego modelu.

no poszukam passat B5 sedan

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29


przecież jak się zamkniesz od środka to klamki wewn nie otwieraja
drzwi a korków juz nie ma od dawna. Po za tym nie da sie juz ich
chwycić pętelką bo nie sa grzybkami.

Akurat korek to trudniejsze imho do ogarniecia niz skobelek. Czyli
teraz jest latwiej.

co skobelek? ciągniesz palcami i nie otwiera drzwi to jak ci drut
pomoże?


1. Korek+klamka - musisz drutem korek wyciagnac. Korek czesto nie ma za
co zahaczyc, trzeba cudowac. Jak juz korek wyciagniesz to trzeba potem
drutem klamke pociagnac. Jak klamka samodzielnie odryglowuje to jest
prosciej bo korka nie trzeba ciagnac.

2. skobelek+klamka - skobel trudniej odblokowac drutem przez okno ale
zazwyczaj klamki sa wtedy zintegrowane czyli nie trzeba odryglowywac
zeby klamka drzwi otwierac.

W malaczu chyba bylo tak ze klamka nie odryglowywala korka. A moze moj
byl zepsuty...

Generalnie w relatywnie nowych autach starczy odgiac ramke drzwi i
pociagnac za klamke od srodka za pomoca druta. W starszych czasem trzeba
bylo najpierw korek odryglowac a potem klamka otworzyc drzwi. Do tego
sie odnioslem.

BTW, jakies 3 tygodnie temu widzialem jak ludki sie tak mocowali bo
klucz w jakims nissanie zatrzasneli.

w mojej fiescie drzwi kierowcy nie dawaly sie ryglowac recznie. Nie wiem
czy to intencjonalne czy zepsulo sie jak grzebalem ale mi pasowalo.
Zaryglowac moglem kluczykiem z zewnatrz ale nie moglem zaryglowac majac
drzwi otwarte i zatrzasnac.

Quote:

Bo pasazerskie szyby na szrotach sa czestsze. Jak kupisz uzywana i
bedzie naduzyta to nie bedziesz musial przez nia tyle patrzec jak
ja zamontujesz.
Tylne maja mniej kabli i glosnikow, latwiej sie rozbiera. Zamiast
20m zejdzie ci 12m.


sedan sedan jakie kable? coś odlatujesz

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_%28B5%29


Rozbierz przednie i tylne, porownaj ile graciarstwa jest w obu. Czesto
tylne nie maja glosnika jak auto starawe a jak nowsze to przednie maja
np. otwieranie szyb pasazera albo jakies regulacje siedzen co powoduje
ze tam jest wiecej klipsow, kabli itp.
Jakbym mial szybe wymieniac to bym wolal dlubac w tylnej.

Quote:

Ale ja bym po prostu przeczytal co producent auta przewidzial na
taka okazje. Bo nawet bezkluczykowe maja czesto zamek schowany
pod zaslepka w klamce.

Prodcent daje przednie klamki z bębenkami.
Klamki orginały się demontuje i chowa w domu do tapczanu.
Kupuje się identyczne klamki na szrocie bez kluczyka za 50zł i
brzeszczotem ucina się napęd zamków żeby nie dało się otworzyć
łamakiem. Wtedy złodziej musi wybić szybę.


Besensu. No ale co tam wujenka se woli.


to napisz dlaczego.

Bo nie widze potrzeby wyciagania zamkow.

Quote:
Bezsensu to każdy Master potrafi napisać.
To jest od lat 90 stosowane u mnie sie sprawdziło i wydłuża czas akcji
zmusza do zbicia szyby które jest głośne i robi bałagan.


A u mnie nie kradna. No czasem cos tam sie zdarzy ale nie na tyle aby
cudowac.
O ile rozumiem lokalne uwarunkowania i osobiste doswiadczenia to
cudowanie z zamkami uwazam za przesade i ja bym nie robil. Ale jak ci
tak pasuje to jak pisalem, jak wujenka se tam woli.

Kiedys tez dumalem czy warto dac przekaznik na pompe paliwa albo jakies
tajne przelaczniki ale skonczylo sie na tym ze radio zamontowalem pod
fabryczna zaslepka i tyle. Na te 8 czy 10 aut jakie mialem tylko raz
mialem "wlamanie" bo ktos wlazl bo drzwi byly nie zamkniete. Zabral
turystyczne widelce i ekran od kamery cofania (ale wyrwal se z niej
kable wiec pozytku nie mial za duzo).

Tak wiec nie widze powodu cudowac a jak tak by mi kradli to bym sie
chyba wolal wyprowadzic. Ale to juz nie na temat.


--
Lukasz

ptoki
Guest

Thu Aug 08, 2024 7:46 am   



On 2024-08-07 12:02, PiteR wrote:
Quote:
in <news:v8vnp1$tv9$2@news.chmurka.net
user Piotr Gałka pisze tak:

W dniu 2024-08-07 o 00:33, PiteR pisze:

Warto mieć. RadioPowiadamianie uratowało mnie od straty
samochodu.

W Skodzie Favorit rozebrałem zapłon tranzystorowy i dorobiłem
wewnątrz układ (kilka tranzystorów) blokujący jego pracę.
Mechanizm odblokowania dosyć prosty - trzeba było podać sygnał
zmienny rzędu 1kHz lub więcej na wyprowadzony przeze mnie z
zapłonu dodatkowy przewód. Sygnał z generatora był demodulowany i
to blokowało układ blokujący czyli odblokowywało zapłon.
Generator (NE555) w dużej wtyczce Jack wtykanej w gniazdko, które
zamontowałem zamiast gniazdka zapalniczki. Wtyczkę miałem
połączoną rzemykiem z kluczykiem, aby jej nie zapominać w
samochodzie.

Ale to się zatrzaskiwało czy musiało być ciągle wsadzone?
Bo jak ciągle to nie odważyłbym się wyprzedzać a coś nie połączy i
silnik zgaśnie.


Znajomym się spodobało więc powstało kilka (6..Cool egzemplarzy
potencjalnie mniej skutecznej wersji 'do każdego auta' -
demodulator sterował przekaźnikiem i szkopuł polegał na dobrym
zamaskowaniu miejsca jego podłączenia, bo jakby znaleźli to by
obeszli (grzebania przez złodziei wewnątrz zapłonu tranzystorowego
nie przewidywałem).

Za bardzo nie chowam choć pstrokatych kabli też nie używam.
Wierzę, że jak szybko nie odpalą to odpuszczą i nie będą rozkręcać
samochodu i szukać.

Teraz mam taki pomysł. Czujnik mikrofalowy plus syrena lub czujnik plus
radiopowiadamianie.

Dosyć ciekawy patent imho znaleziony w necie to podłączenie do zapłonu
cewki przekaźnika zwłocznego podającego napiecie na klakson. Czyli
złodziej przekręca kluczyk zapala lub nie i klakson wyje.


jest jeszcze inny wariant.
Przekaznik i kontaktron wpiety w uklad pompy paliwa.
Do zrobienia prosto, latwo schowac pod dywanikami.
Przed uruchomieniem auta albo krotko po przykladasz magnes do ukrytego
pod dywanikiem kontaktronu i on tymczasowo zamyka obwod. Odpalasz auto i
przekaznik sam sie podtrzymuje.

Jak tego nie zrobisz to auto odpali ale daleko nie zajedzie bo cisnienie
paliwa spadnie. Auto zostaje umarte na srodku ulicy niedaleko od miejsca
zaparkowania.

Nie wiem czy to lepsze od innych rozwiazan ale zawsze cos.

Quote:

Do jednego z tych samochodów się włamali, ale nie odjechali.
P.G.

żeby im ręce uschły



--
Lukasz

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 502, 503, 504 ... 585, 586, 587  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - elektryka - przebicie

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map