Goto page Previous 1, 2, 3 ... 448, 449, 450 ... 585, 586, 587 Next
Tmek
Guest
Wed Jan 07, 2015 7:52 pm
W dniu 2015-01-07 o 19:20, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2014-12-30 o 11:14, BartekK pisze:
Myślałem o klasycznym złączu "do przyczepy" - ale jak obejrzałem jak to
jest wykonane od środka - trochę tandeta i wszystko na wierzchu:
http://tridex.pl/pliki/j/0541_2.jpg - tam prędzej czy później się wilgoć
i syf dostanie od tyłu...
to nie wygląda pomyślane do
bardzo-wielokrotnego wpinania/wypinania, i równocześnie jest fizycznie
ogromne a wcale niezbyt wygodne do wkładania i wcale niezbyt żywotne
jeśli chodzi o mechanikę i styk. No i na stykach, na których będzie
ciągle napięcie - a pojawi się woda - musi wyjść korozja/erozja...
Po zmontowaniu zalać z tyłu żywicą albo silikonem. Chyba najtaniej wyjdzie.
Albo takie, wodoodporne, z uszczelkami, z kapturkiem, szybkolaczne i z
duzym pradem.
30 kilka zl.
http://www.ebay.com/itm/500V-30A-SP21-2-Cable-Gland-2-pins-IP68-Connector-Aviation-Plug-Waterproof-Cap-/131362488892?tfrom=141487092665&tpos=top&ttype=price&talgo=undefined
Mirek
Guest
Wed Jan 07, 2015 11:49 pm
On 30.12.2014 11:14, BartekK wrote:
Quote:
Pytanie: jakie sensowne złącze zastosować do podpinania tego auta?
Jak miałem niepewny akumulator to podpinałem do gniazda zapalniczki.
Nie trzeba dziurawić karoserii ani później nigdzie się schylać i
najważniejsze: nie zapomnisz wypiąć przed odjazdem. Kabel przytrzaśnięty
w drzwiach - liczyłem się z konsekwencjami, ale wbrew pozorom nic się
nie działo uszczelkom ani kablowi.
--
Mirek.
BartekK
Guest
Thu Jan 08, 2015 12:31 am
W dniu 2015-01-08 o 00:15, Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
Po co Ci 10A jak potrzebujesz w porywach 1A?
Bo zasilacz podłączony "na świeżo" do rozładowanego trochę akumulatora -
może taki prąd dać. Po drugie - włączenie w aucie zasilania (a wystarczy
auto otworzyć, i się różne dzikie systemy aktywują, startuje nawigacja
itd) już daje pobór prądu z akumulatora na poziomie 10-15A, a część z
tego prądu będzie pochodziła z zasilacza, więc lepiej mieć zapas.
Poza tym - latem mogę sobie zostawić włączony wiatraczek (załączany z
pilota/timera) i mieć auto może nie wychłodzone, co trochę
przewietrzone. A zimą - może bym założył jakąś grzałkę oleju/wody, tak
by móc sobie nagrzać wodę/silnik przynajmniej do tych + 20-30'C zamiast -10
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Zachariasz Dorożyński
Guest
Thu Jan 08, 2015 1:15 am
W dniu środa, 7 stycznia 2015 11:18:39 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
Quote:
Potrzebuję podłączyć zasilanie do auta, które dużo stoi, mało jeździ,
ale trzeba je utrzymywać w gotowości (podładowywanie akumulatora itp).
Pobór prądu w spoczynku to ledwo 80mA, ale jak się policzy że x24h to
już prawie 2Ah dziennie wpierdzielone, to po miesiącu (zwłaszcza jak
mróz się zjawi) aku 50Ah jest trupem całkowitym, a aku rozładowane do
zera 0v - niszczy się, potrafi nawet zamarżnąć i spuchnąć jakby to była
zwykła woda...
Nie mam problemu zamontować sobie na stałe zasilacza 12v >10A który by
to auto utrzymywał w gotowości (a przy okazji, po ustawieniu mu napięcia
na np. 13.8v, doładowywał akumulator do stanu gotowości). Przy okazji
nie byłoby problemu, by w aucie pracował 24/7 rejestrator video z
dostępem po 3G/wifi (detekcja ruchu, nagrywanie w pętli), byłoby wiadomo
kto się kręcił i kto co porysował ;)
Pytanie: jakie sensowne złącze zastosować do podpinania tego auta?
Zasilacz byłby "stacjonarny" (nie będę 230v do auta zapinać), więc
złączne na 12v, które by te >10A przeżywało bez odparowania styków. 2Pin
wystarczy, chętniej 3 lub 4 pin (pętla powrotna - podpięcie auta daje
napięcie na styki dodatkowe, które załączają przekaźnik załączający
zasilacz 230v>12v), ważne by złącze było idioto-obroto-odporne, tzn nie
dało się zamienić biegunów przez złe wpięcie itp.
Myślałem o klasycznym złączu "do przyczepy" - ale jak obejrzałem jak to
jest wykonane od środka - trochę tandeta i wszystko na wierzchu:
http://tridex.pl/pliki/j/0541_2.jpg - tam prędzej czy później się wilgoć
i syf dostanie od tyłu... to nie wygląda pomyślane do
bardzo-wielokrotnego wpinania/wypinania, i równocześnie jest fizycznie
ogromne a wcale niezbyt wygodne do wkładania i wcale niezbyt żywotne
jeśli chodzi o mechanikę i styk. No i na stykach, na których będzie
ciągle napięcie - a pojawi się woda - musi wyjść korozja/erozja....
Może Speakon (spicon?) jakiegoś bardziej markowego producenta, np
neutrika? (ale trzeba by pod jakąś klapką, by syf się nie dostawał).
Mechanicznie wtyczka i gniazdko są solidne, ale z izolacyjnością
(zwłaszcza gniazda, gdzie np woda wlezie i zamarznie, syfu naleci itp)
marnie...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Po co Ci 10A jak potrzebujesz w porywach 1A? Do tego co potrzebujesz używam wtyczkowego zasilacza do wkrętarki. Akumulator prawie dwa razy większy niż Twój.
MichaĹ BaszyĹski
Guest
Thu Jan 08, 2015 6:37 pm
W dniu 2015-01-08 o 00:31, BartekK pisze:
Quote:
A zimą - może bym założył jakąś grzałkę oleju/wody, tak
by móc sobie nagrzać wodę/silnik przynajmniej do tych + 20-30'C zamiast -10
nie wyważaj otwartych drzwi - takie coś to się robi specjalną gotową
grzałką wkręconą w blok silnika o mocy rzędu 0,5-1,5kW zasilaną z 230V
--
Pozdr.
Michał
Waldemar
Guest
Fri Jan 09, 2015 10:31 am
Am 08.01.2015 um 18:37 schrieb Michał Baszyński:
Quote:
W dniu 2015-01-08 o 00:31, BartekK pisze:
A zimą - może bym założył jakąś grzałkę oleju/wody, tak
by móc sobie nagrzać wodę/silnik przynajmniej do tych + 20-30'C
zamiast -10
nie wyważaj otwartych drzwi - takie coś to się robi specjalną gotową
grzałką wkręconą w blok silnika o mocy rzędu 0,5-1,5kW zasilaną z 230V
Najlepiej kupić gotowy moduł skandynawski do odpowiedniego modelu
samochodu. Tam chyba wszystkie samochody mają to.
Waldek
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Jun 07, 2015 4:23 pm
Hello Atlantis,
Sunday, June 7, 2015, 5:20:26 PM, you wrote:
Quote:
Przesyłam tekst o procesie Clausa. Wprowadziłem kilka drobnych poprawek.
Powiedz, czy je akceptujesz.
Jak dla mnie - może być :P
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Guest
Mon Jun 22, 2015 12:26 pm
W dniu sobota, 11 czerwca 2011 23:17:27 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
Quote:
Czy ktoś wykonywał udaną modyfikację jakiejś chińskiej uniwersalnej
kamerki cofania "rear view camera" "parking camera" itd coś jak:
http://www.dealextreme.com/p/ir-night-vision-embedded-parking-video-camera-with-matching-drill-bit-dc-12v-ntsc-16876
http://www.dealextreme.com/p/e350-vehicle-rear-sight-waterproof-video-camera-with-7-led-night-vision-dc-12v-ntsc-50612
itp w celu wyłączenia funkcji mirror (lustrzanego odbicia obrazu) oraz
(przede wszystkim) wyłączenia tej wkurzającej siatki linii nakładanej na
obraz?
Spotkałem w paru miejscach info "szukaj w środku opornika smd 10k, jak
go wylutujesz, to mirror zniknie" ale nie mogę znaleźć potwierdzenia ani
dowodu, czy to nie czyjeś pobożne życzenie. Otwarłem dwie różne kamerki
(niestety - obie na takim samym pcb) - nie widać żadnych zwieralnych pól
konfiguracyjnych na pcb, czip w postaci "czarny glut na pcb", liczba
zewnętrznych elementów zminimalizowana na maksa - odlutowanie
któregokolwiek z 3 oporników powoduje całkowity brak obrazu...
Potrzebuję kamery:
- małej (typowa przemysłówka odpada)
- wodoodpornej/kroploszczelnej (przynajmniej od strony soczewki)
- o jak najszerszym kącie widzenia (chętnie 170', rybie oko, judasz z
drzwi itp)
- kolorowej, ale koniecznie w systemie NTSC
- dobrze by była "0lux" z diodami wbudowanymi, ale obejdzie się
(najwyżej dodam oświetlacz zewnętrzny)
... więc najbardziej by się nadała jakaś "kamera cofania" przewidziana
do zamontowania w zderzak, gdyby nie to że przeważnie dają na obrazie
jakąś siatkę bez sensu, i obraz lustrzanie odbity.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Mam taką kamerkę, co prawda w ramce tablicy rejestracyjnej ale można wymontować sam moduł. Dostępne są wersje w PAL i NTSC. Można wyłączyć linie parkingowe i można wyłączyć mirror. Wbudowane diody podczerwieni.
Link do przedmiotu:
http://expert.istore.pl/pl/kamera-cofania-w-ramce-tablicy-rejestracyjnej-na-przod-lub-tyl-wbudowane-oswietlenie-led.html
666
Guest
Wed Oct 14, 2015 8:21 am
Strasznie filozofujesz ;-)
Do osobnego ładowania Eneloopów kupiłem oryginalną ładowarkę Panasonica do eneloopów i jestem zadowolony, także w tym że mała,
poręczna i do torby łatwo wrzucić.
Duży kombajn Ansmann często eneloopy próbował przeładować (były bardzo gorące).
Wiele lat (jak aku były drogie i używałem dyktafonu na kasety) doładowywałem baterie alkaliczne, ale jest z nimi parę problemów,
jeden z nich to ryzyko wycieków elektrolitu, kładź ładowarkę do góry nogami czy podobnie tak, aby elektrolit nie zalał ładowarki.
Po doładowaniu baterii alkalicznej to pojemności już mało, ale w sam raz, żeby zasilać zegary ścienne powiedzmy przez pół roku.
W urządzeniu bateria też może wylać, trzeba o tym pamiętać.
-----
> news:560c8269$0$27529$65785112@news.neostrada.pl...
(c)RaSz
Guest
Wed Oct 14, 2015 5:01 pm
14 października 2015 10:21
Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w
news:mvl39h$bi7$1@news.supermedia.pl ...
:
: (...)
: Wiele lat (...) doładowywałem baterie alkaliczne, ale jest z nimi parę
: problemów, jeden z nich to ryzyko wycieków elektrolitu, kładź ładowarkę
: do góry nogami czy podobnie tak, aby elektrolit nie zalał ładowarki.
: Po doładowaniu baterii alkalicznej to pojemności już mało, ale
: w sam raz, żeby zasilać zegary ścienne powiedzmy przez pół roku.
: W urządzeniu bateria też może wylać, trzeba o tym pamiętać.
:
Ładowanie *baterii*, z założenia jednorazowej
re
Guest
Sun Feb 28, 2016 11:26 pm
Użytkownik "sirapacz"
Quote:
Wymyśliłem se, by zasilać trackera z gniazda zapalniczki zamiast szukać
niewyłączanego zasilania, czyli potrzebuję jakiś zasilacz buforowy z
akumulatorem o napięciu bodajże >9V. Teoretycznie mogę to sobie złożyć,
ale chyba prościej i lepiej znaleźć coś gotowego...
najprościej to akumulator żelowy połączony z akumulatorem zasadniczym
równolegle z bezpiecznikiem i diodą (coby żelowy nie brał udziału w
zasilaniu samochodu).
żelowy możesz wyjąć ze starego ups i nawet jak bedzie mial 1Ah to
powinno wystarczyc do podtrzymania takiego urzadzenia. Nowy chinski zel
kupisz za jakies 40pln 12V7Ah
---
Ale to duże jest. Tracker mały i nie potrzebuje takiej kobyły tylko jakiegoś
power-packa. Tylko nie chciałbym by mi się to kiedyś zajarało.
sirapacz
Guest
Mon Feb 29, 2016 1:03 pm
Quote:
Ale to duże jest. Tracker mały i nie potrzebuje takiej kobyły tylko
jakiegoś power-packa. Tylko nie chciałbym by mi się to kiedyś zajarało.
generalnie myslałem ze pod maską chcesz to zamontować. Wtedy akumulator
ci nie wadzi. a jest to najprossze rozwiazanie. mozesz ogniwami li-ion z
jakiejś starej baterii od lapa ale tu musiśsz mieć ładowarkę odpowiednią
i ryzyko fajczenia - ja bym nie wsadzał. a ten tracker to czym zasilany?
usb czy +12
re
Guest
Mon Feb 29, 2016 6:58 pm
Użytkownik "sirapacz"
Quote:
Ale to duże jest. Tracker mały i nie potrzebuje takiej kobyły tylko
jakiegoś power-packa. Tylko nie chciałbym by mi się to kiedyś zajarało.
generalnie myslałem ze pod maską chcesz to zamontować. Wtedy akumulator
ci nie wadzi. a jest to najprossze rozwiazanie. mozesz ogniwami li-ion z
jakiejś starej baterii od lapa ale tu musiśsz mieć ładowarkę odpowiednią
i ryzyko fajczenia - ja bym nie wsadzał. a ten tracker to czym zasilany?
usb czy +12
---
Więc właśnie mam takie akumulatory i nawet rozważałem by sklecić ładowarkę,
jest jakiś czip do tego, ale chyba prościej byłoby znaleźć gotowe. Tracker
ma zwykłe gniazdo zasilające 9-24 i są do niego luźne kabelki do montażu,
ale właśnie te akumulatorki podsunęły mi myśl, by zasilić go jednak z
gniazdka zapalniczkowego. Nie to, że muszę, ale wtedy np nie rozładowywałby
mi akumulatora głównego. Poza tym gniazdko jest łatwiej dostępne niż kable
instalacji.
sirapacz
Guest
Tue Mar 01, 2016 3:50 pm
Quote:
Więc właśnie mam takie akumulatory i nawet rozważałem by sklecić
ładowarkę, jest jakiś czip do tego, ale chyba prościej byłoby znaleźć
ladowarki możesz kupić po bodaj 3-4pln na aledrogo albo u chinoli
http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-1a-tp4056-mini-usb-i6015804504.html
2,5pln i do tego jakis zasilacz +5V - pamietaj ze musisz miec na sztukę
jedna ladowarke
Quote:
gotowe. Tracker ma zwykłe gniazdo zasilające 9-24 i są do niego luźne
kabelki do montażu, ale właśnie te akumulatorki podsunęły mi myśl, by
zasilić go jednak z gniazdka zapalniczkowego. Nie to, że muszę, ale
wtedy np nie rozładowywałby mi akumulatora głównego. Poza tym gniazdko
jest łatwiej dostępne niż kable instalacji.
mozesz sobie wziac prad ze skrzynki bezpieczników - najszybciej i
najprosciej. sa kable ktore wyciagaja ci zasilanie z bezpiecznika
np to:
http://allegro.pl/bypass-bajpas-uni-mini-micro-bezpiecznik-dodatkowy-i5674012957.html
re
Guest
Sat Mar 05, 2016 6:09 pm
Użytkownik "sirapacz"
Quote:
Więc właśnie mam takie akumulatory i nawet rozważałem by sklecić
ładowarkę, jest jakiś czip do tego, ale chyba prościej byłoby znaleźć
ladowarki możesz kupić po bodaj 3-4pln na aledrogo albo u chinoli
http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-1a-tp4056-mini-usb-i6015804504.html
2,5pln i do tego jakis zasilacz +5V - pamietaj ze musisz miec na sztukę
jedna ladowarke
---
Super, dzięki, właściwie takiego gotowca szukałem nawet jeśli nie miałbym
użyć do trackera
Quote:
gotowe. Tracker ma zwykłe gniazdo zasilające 9-24 i są do niego luźne
kabelki do montażu, ale właśnie te akumulatorki podsunęły mi myśl, by
zasilić go jednak z gniazdka zapalniczkowego. Nie to, że muszę, ale
wtedy np nie rozładowywałby mi akumulatora głównego. Poza tym gniazdko
jest łatwiej dostępne niż kable instalacji.
mozesz sobie wziac prad ze skrzynki bezpieczników - najszybciej i
najprosciej. sa kable ktore wyciagaja ci zasilanie z bezpiecznika
np to:
http://allegro.pl/bypass-bajpas-uni-mini-micro-bezpiecznik-dodatkowy-i5674012957.html
---
No dzięki, chyba ... wobec tego nie chce mi się tych baterii robić
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 448, 449, 450 ... 585, 586, 587 Next