RTV forum PL | NewsGroups PL

Doświadczenia z dużymi pojemnościami akumulatorów - warto je mieć na mrozy?

duże pojemności

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Doświadczenia z dużymi pojemnościami akumulatorów - warto je mieć na mrozy?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Guest

Sun Feb 23, 2014 6:48 pm   



W dniu niedziela, 23 lutego 2014 10:04:45 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
Quote:
W dniu 23.02.2014 09:18, Sebastian Biały pisze:

On 2014-02-23 09:14, Ciemny wrote:

ile to kosztuje?

http://www.tme.eu/pl/details/bcap3000p270k04/superkondensatory/maxwell-technologies/#





Co jest o tyle zabawne ze koleś z filmu mówi coś o 11 dolarach za

niebieski i 6 za te długie (ebay).

245zł razy 6 sztuk daje kwotę która powoduje że to "coś" przestaje być

ciekawostką.



jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można

byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)

silnik?







ToMasz



Ps jak macie linka na ebay do tańszych kondensatorów to dajcie znać..

Policz sobie jakie duże. Możesz wyjść do obliczeń z tego ile amperogodzin ubywa w akumulatorze przy odpalaniu.

Pszemol
Guest

Sun Feb 23, 2014 7:06 pm   



"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message
news:5309b9ad$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)
silnik?

Ale po co tak kombinować, skoro możesz kupić to:
http://www.amazon.com/Black-Decker-Low-Profile-Jump-Starter/dp/B001F1U5D0/
albo to:
http://www.amazon.com/gp/product/B004EIDD2Q/

Pszemol
Guest

Sun Feb 23, 2014 7:29 pm   



"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message
news:XnsA2DD7476B1A19elektronik@localhost.net...
Quote:
ToMasz pisze tak:

jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu,
można byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach
odpalić (3 sek) silnik?

Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

Pszemol
Guest

Sun Feb 23, 2014 7:36 pm   



"Desoft" <NICK@interia.pl> wrote in message
news:led9u3$q5c$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Do momentu aż cena wspomagania nie spadnie
do ceny akumulatora, to rozważania czysto teoretyczne.

To już niebawem :)

Coś mi się obiło, że takim kondensatorom to bliżej do akumulatora niż do
kondensatora.
Chyba nawet konstrukcyjnie to są akumulatory, tylko że szybko się dają
ładować i rozładowywać.
Może się okazać, że na mrozie to jednak akumulator - nie kondensator.

Chyba Ci się jednak źle obiło... Popatrz na krzywą rozładowania.
Czy przypomina Ci to krzywą znaną z chemicznych ogniw/akumulatorów?

Desoft
Guest

Sun Feb 23, 2014 8:50 pm   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ledf3n$sok$1@dont-email.me...

Quote:
Coś mi się obiło, że takim kondensatorom to bliżej do akumulatora niż do
kondensatora.
Chyba nawet konstrukcyjnie to są akumulatory, tylko że szybko się dają
ładować i rozładowywać.
Może się okazać, że na mrozie to jednak akumulator - nie kondensator.

Chyba Ci się jednak źle obiło... Popatrz na krzywą rozładowania.
Czy przypomina Ci to krzywą znaną z chemicznych ogniw/akumulatorów?

A zauważyłeś, że mają napięcie pracy takie same jak akumulator kwasowy?

Tutaj:
http://www.ozewortal.pl/files/prezentacje/iwaszkiewicz_superkondensator.pdf

Kondensatory o masie 10kg, prąd max 630A taki do odpalenia diesla ma Rwew
9mR przy 25*C
i 54mR przy -45*C
czyli 6x więcej

--
Desoft

ToMasz
Guest

Sun Feb 23, 2014 9:29 pm   



W dniu 23.02.2014 19:06, Pszemol pisze:
Quote:
"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message
news:5309b9ad$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu, można
byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach odpalić (3 sek)
silnik?

Ale po co tak kombinować, skoro możesz kupić to:
http://www.amazon.com/Black-Decker-Low-Profile-Jump-Starter/dp/B001F1U5D0/
albo to:
http://www.amazon.com/gp/product/B004EIDD2Q/
daj spokój. My tu żyjemy w świecie gdzie 10 letni diesel z pół milionem

kilometrów to przeciętne dobre auto. Połowa takich aut marnie odpala, a
naprawić niebardzo jest co, bo trzeba by poprawić kompresje, ciśnienie
paliwa, wtryski, a nie rozrusznik i akumulator. Padają zimą, więc jeśli
jeden z parametrów da się poprawić, będzie lepiej, a Polacy za to
zapłacą chętniej niż za nic nie wartą poradę mechanika z testerem
diagnostycznym z ebaya. Akumulatorkiem 17ah to można sobie matiza
odpalić nie dwulitrowego klekota.
Moje auto po wymianie rozrusznika w miarę zaczęło palić, ale i tak na
początku kręcenia rozrusznikiem napięcie spada poniżej 10 V. Tu widzę
możliwość poprawy parametrów przez zastosowanie takich kondensatorów.
ToMasz

Pszemol
Guest

Sun Feb 23, 2014 9:31 pm   



"Desoft" <NICK@interia.pl> wrote in message
news:ledjgi$41q$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ledf3n$sok$1@dont-email.me...

Coś mi się obiło, że takim kondensatorom to bliżej do akumulatora niż do
kondensatora.
Chyba nawet konstrukcyjnie to są akumulatory, tylko że szybko się dają
ładować i rozładowywać.
Może się okazać, że na mrozie to jednak akumulator - nie kondensator.

Chyba Ci się jednak źle obiło... Popatrz na krzywą rozładowania.
Czy przypomina Ci to krzywą znaną z chemicznych ogniw/akumulatorów?

A zauważyłeś, że mają napięcie pracy takie same jak akumulator kwasowy?

Nie, nie zauważyłem... Mają?

Quote:
Tutaj:
http://www.ozewortal.pl/files/prezentacje/iwaszkiewicz_superkondensator.pdf

Kondensatory o masie 10kg, prąd max 630A taki do odpalenia diesla ma Rwew
9mR przy 25*C
i 54mR przy -45*C
czyli 6x więcej

No i co z tego wynika dla tezy "Chyba nawet konstrukcyjnie to są
akumulatory"?

Jawi
Guest

Sun Feb 23, 2014 9:45 pm   



W dniu 2014-02-23 21:29, ToMasz pisze:
Quote:
daj spokój. My tu żyjemy w świecie gdzie 10 letni diesel z pół milionem
kilometrów to przeciętne dobre auto. Połowa takich aut marnie odpala, a
naprawić niebardzo jest co, bo trzeba by poprawić kompresje, ciśnienie
paliwa, wtryski
W miarę nowe (3 letnie) auto z silnikiem na benzynę, wsiada żona odpala

kręcąc 2 - 3 razy. Odpala i jedzie.
Tego samego dnia o tej samej porze, po dłuższym postoju (10 dni) postoju
mój dizelek (12 latek), pali od przekręcenia stacyjki, w obu aku 3 letnie.
Jestem w pracy, a tam kilka osób nie przyjechało autami, chyba prawie
wszystkie benzynowe i w miarę nowe, bo na dworze -15 było.

Ale dziś reklama i producent nam określa nasze potrzeby.

PiteR
Guest

Sun Feb 23, 2014 10:47 pm   



Pszemol pisze tak:

Quote:
Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

po jajco

--
Piter

AlexY
Guest

Sun Feb 23, 2014 11:49 pm   



Użytkownik Pszemol napisał:
[..]
Quote:
Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

Weź wróć do epoki kamienia łupanego.
Jeśli taki kondensator starczyłby na cały okres życia pojazdu (a na to
wygląda) to jestem za.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

bartekltg
Guest

Sun Feb 23, 2014 11:53 pm   



W dniu 2014-02-23 11:26, PiteR pisze:
Quote:
ToMasz pisze tak:

jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu,
można byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach
odpalić (3 sek) silnik?

Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

Pojemność mniejsza, a upływ zapewne większy.
łączymy tylko szeregowo, by dobić do napiecia.
Nota katalogowa podaje 5mA (po trzech dniach, wcześniej
większe;)). 3000F, 2.7V na ogniwo.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000Farad*2.7V%2F5mA
To daje 18 dni. Do pełnego rozładowania, użytkowo pewnie
z 10dni. Słabo.

A do tego jakiś autoalarm, czujniki, coś, co powoduje, że
zwykły akumulator moze nie odpalić po miesiącu.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000farad+*2.7V++in+Ah
2 Amperogodziny, z tego pewnie 1/4 przy zbyt niskim napięciu.

Kilkudziesięciu takich zestawów raczej nie użyjemy.

pzdr
bartekltg

Pszemol
Guest

Mon Feb 24, 2014 12:10 am   



"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:ledtt1$ne4$1@speranza.aioe.org...
Quote:
Użytkownik Pszemol napisał:
[..]
Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

Weź wróć do epoki kamienia łupanego.
Jeśli taki kondensator starczyłby na cały okres życia pojazdu
(a na to wygląda) to jestem za.

A obiecują że ma starczyć?
Elektrolity na płycie głównej Twojego peceta na ile starczyły?

morghul
Guest

Mon Feb 24, 2014 12:54 am   



Quote:
Ciekawe skąd takie ceny u nas, bo nawet uwzględniając cła, jakieś opłaty
środowiskowe
i inne pseudopodatki to powinno kosztować max jakieś 70 zł/szt.

Ale kolego na TME był link do 3000F a ty podałeś do 350F. Tutaj:
http://www.digikey.com/product-detail/en/BCAP3000%20P270%20K04/1182-1021-ND/3079285
ten sam model jest w cenie 65 USD więc różnica po uwzględnieniu VAT i
cła żadna.

morghul

Dariusz K. Ładziak
Guest

Mon Feb 24, 2014 6:41 am   



Użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
W dniu 2014-02-23 11:26, PiteR pisze:
ToMasz pisze tak:

jakie duże kondensatory musiałby być, aby po naładowaniu w domu,
można byłoby je przenieść do auta i przy minus 20 stopniach
odpalić (3 sek) silnik?

Nie chodzi o to żeby cos nosić tylko żeby były w samochodzie na stałe.
Na mrozie ich wydajność prądowa nie spada tak jak akumulatora.

Pojemność mniejsza, a upływ zapewne większy.
łączymy tylko szeregowo, by dobić do napiecia.
Nota katalogowa podaje 5mA (po trzech dniach, wcześniej
większe;)). 3000F, 2.7V na ogniwo.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=3000Farad*2.7V%2F5mA
To daje 18 dni. Do pełnego rozładowania, użytkowo pewnie
z 10dni. Słabo.

I jednocześnie nota (między wierszami) zabrania łączenia szeregowego
kondensatorów o ile nie zastosuje się układu wyrównywania napięć - a ten
raczej zwiększy kilkukrotnie upływ całości...

Drugie rozwiązanie - nie wyrównywać tylko ograniczyć napięcie na ogniwie
tak żeby mimo różnic parametrów na żadnym z ogniw stosu nie wystąpiło
napięcie nadmierne. Jak nie kijem go - to pałką...

--
Darek

AlexY
Guest

Mon Feb 24, 2014 7:33 pm   



Użytkownik Pszemol napisał:
Quote:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:ledtt1$ne4$1@speranza.aioe.org...
Użytkownik Pszemol napisał:
[..]
Jak masz sprawny akumulator to też nie ma problemu w zimie...
Po co więc leczyć problem pokracznie skoro lepiej wymienić stary aku?

Weź wróć do epoki kamienia łupanego.
Jeśli taki kondensator starczyłby na cały okres życia pojazdu
(a na to wygląda) to jestem za.

A obiecują że ma starczyć?
Elektrolity na płycie głównej Twojego peceta na ile starczyły?

Wedle parametrów katalogowych powinny, w samochodzie dojone będą tylko
przy rozruchu, więc jeśli to nie jest jakiś pojazd z automatycznym
start-stop to masz powiedzmy 10 rozruchów dziennie gdzie żaden z nich
nie wydoi całego kondziołka. Aku kwasowy ma niby tylko 300 cykli i
starczy na kilka lat, ile pożyje kondensator o wytrzymałości liczonej w
setkach tysięcy cykli?

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Doświadczenia z dużymi pojemnościami akumulatorów - warto je mieć na mrozy?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map