Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next
m
Guest
Wed Jun 23, 2010 6:57 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:hvqn8j.16k.0@poczta.onet.pl...
Quote:
osobnych frakcji, z cięższą frakcją złożoną z wodnego etanolu na dole?
Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody. Im starsze auto tym
więcej.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Jun 23, 2010 7:10 am
Hello Dariusz,
Wednesday, June 23, 2010, 5:33:40 AM, you wrote:
Quote:
Destylacja to Twoim zdaniem jedyna metoda produkcji C3H5OH?
Etanolu? Jedyna sensowna ekonomicznie, wszelkie inne mają średni sens.
Fermentacja i destylacja - chyba że znajdziesz układ membran
przepuszczających kolejno wodę, etanol a zatrzymujących fuzle. Ale w
kontakcie ze świństwem pofermentacyjnym pewnie by trwałe nie były - i
tak co najmniej jedna destylację trzeba zrobić.
A jesteś pewny, że chodzi o etanol? Bo ja tu widzę jakiś dziwny
C3H5OH, którego nawet nazwać nie potrafię...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Jun 23, 2010 7:12 am
Hello m,
Wednesday, June 23, 2010, 8:57:33 AM, you wrote:
Quote:
osobnych frakcji, z cięższą frakcją złożoną z wodnego etanolu na dole?
Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody. Im starsze auto tym
więcej.
W znanych mi samochodach paliwo jest zasysane właśnie z dna zbiornika
- nie stosuje się powszechnie pływającego smoka w zbiornikach paliwa
samochodów.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Karolek
Guest
Wed Jun 23, 2010 7:46 am
RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Destylacja to Twoim zdaniem jedyna metoda produkcji C3H5OH?
Etanolu? Jedyna sensowna ekonomicznie, wszelkie inne mają średni sens.
Fermentacja i destylacja - chyba że znajdziesz układ membran
przepuszczających kolejno wodę, etanol a zatrzymujących fuzle. Ale w
kontakcie ze świństwem pofermentacyjnym pewnie by trwałe nie były - i
tak co najmniej jedna destylację trzeba zrobić.
A jesteś pewny, że chodzi o etanol? Bo ja tu widzę jakiś dziwny
C3H5OH, którego nawet nazwać nie potrafię...
prop 2-en 1-ol?
--
Karolek
Wieslaw Bicz
Guest
Wed Jun 23, 2010 9:02 am
Pszemol pisze:
Quote:
Gdyby ktoś chciał o tym temacie porozmawiać prywatnie a nie
na grupie to zapraszam na priva: pszemol na interia kropka pl.
Wydaje mi się, że należy najpierw zdefiniować, czy chodzi tu pojedyncze
pomiary, czy też o stworzenie praktycznego urządzenia. W pierwszym
przypadku to trzeba po prostu spróbować metody analityczne. W drugim
sprawa jest bardziej złożona, bo zależy od posiadanych środków.
Z mojego punktu widzenia metody wykorzystujące pomiar parametrów
fizycznych cieczy są zawsze najwygodniejsze, jeśli dadzą się zastosować.
Badanie parametrów mechanicznych (czyli metody akustyczne) wydaje mi się
być godne przetestowania. Badanie parametrów elektrycznych może być
trudne ze względu na skład i wymaganą dokładność. Metod optycznych nie
potrafię tu ocenić, bo mam za mało doświadczenia.
Wspomaganie w.w. metod przy pomocy higroskopijnych substancji może być
sensowne, ale zawsze pozostaje problem ich czyszczenia. Można stosować
oczywiście czujniki jednorazowego użytku, ale wtedy sprawa kosztu
pomiaru zaczyna być istotna.
W niektórych przypadkach obiecujące może być połączenie kilku technik
(np. akustycznych i optycznych).
Mam wrażenie, że stworzenie potrzebnego tu urządzenia jest możliwe, ale
jeśli to ma być komercyjny czujnik, nie będzie to mały projekt.
W. Bicz
Pszemol
Guest
Wed Jun 23, 2010 12:29 pm
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message
news:1704816799.20100623091023@pik-net.pl...
Quote:
Hello Dariusz,
Wednesday, June 23, 2010, 5:33:40 AM, you wrote:
Destylacja to Twoim zdaniem jedyna metoda produkcji C3H5OH?
Etanolu? Jedyna sensowna ekonomicznie, wszelkie inne mają średni sens.
Fermentacja i destylacja - chyba że znajdziesz układ membran
przepuszczających kolejno wodę, etanol a zatrzymujących fuzle. Ale w
kontakcie ze świństwem pofermentacyjnym pewnie by trwałe nie były - i
tak co najmniej jedna destylację trzeba zrobić.
A jesteś pewny, że chodzi o etanol? Bo ja tu widzę jakiś dziwny
C3H5OH, którego nawet nazwać nie potrafię...
C2H5OH...
Pszemol
Guest
Wed Jun 23, 2010 12:31 pm
"m" <m@no.pq> wrote in message news:hvsb91$s1s$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:hvqn8j.16k.0@poczta.onet.pl...
osobnych frakcji, z cięższą frakcją złożoną z wodnego etanolu na dole?
Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody.
Im starsze auto tym więcej.
A założysz się, że nie będzie tam żadnej wody?
Nie powtarzaj legend rodem z kółka gospodyń wiejskich...
Dariusz K. Ładziak
Guest
Thu Jun 24, 2010 12:36 am
Użytkownik Pszemol napisał:
Quote:
"m" <m@no.pq> wrote in message news:hvsb91$s1s$1@news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:hvqn8j.16k.0@poczta.onet.pl...
osobnych frakcji, z cięższą frakcją złożoną z wodnego etanolu na dole?
Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody.
Im starsze auto tym więcej.
A założysz się, że nie będzie tam żadnej wody?
Nie powtarzaj legend rodem z kółka gospodyń wiejskich...
Po miesiącu stania może jakąś mierzalną stratyfikację uzyska - ale
raczej ruchy termiczne spowodują dyfuzję na tyle silną że stratyfikacja
grawitacyjna nie objawi się w realnym czasie. Dodajmy do tego konwekcję
termiczną (samochód nie stoi w pomieszczeniu o stałej temperaturze,
różne części zbiornika różnie są odizolowane od wpływów otoczenia) to
bez wyraźnego wydzielenia fazy wodnej i to w postaci dyspersji dosyć
grubej o stratyfikacji możemy chyba zapomnieć.
Z historii prawdziwych - w PLL LOT przed laty znalazł się gość (a jakże,
po studiach...) który zgłosił propozycję oddzielania oleju ze zlewek
benzyny używanej do mycia mechaniki (zwykła benzyna ekstrakcyjna w
sumie) przez odstawienie na czas jakiś - żeby olej spokojnie na dno opadł...
--
Darek
Pszemol
Guest
Thu Jun 24, 2010 1:21 am
""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> wrote in message
news:4c22a81b$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik Pszemol napisał:
"m" <m@no.pq> wrote in message news:hvsb91$s1s$1@news.onet.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:hvqn8j.16k.0@poczta.onet.pl...
osobnych frakcji, z cięższą frakcją złożoną z wodnego etanolu na dole?
Zassij paliwo z dna zbiornika i zmierz ile masz wody.
Im starsze auto tym więcej.
A założysz się, że nie będzie tam żadnej wody?
Nie powtarzaj legend rodem z kółka gospodyń wiejskich...
Po miesiącu stania może jakąś mierzalną stratyfikację uzyska - ale raczej
ruchy termiczne spowodują dyfuzję na tyle silną że stratyfikacja
grawitacyjna nie objawi się w realnym czasie. Dodajmy do tego konwekcję
termiczną (samochód nie stoi w pomieszczeniu o stałej temperaturze, różne
części zbiornika różnie są odizolowane od wpływów otoczenia) to bez
wyraźnego wydzielenia fazy wodnej i to w postaci dyspersji dosyć grubej o
stratyfikacji możemy chyba zapomnieć.
Ja zrozumiałem jego wypowiedź że była o wodzie na dnie zbiornika
jako o osobnej frakcji płynu.
Quote:
Z historii prawdziwych - w PLL LOT przed laty znalazł się gość (a jakże,
po studiach...) który zgłosił propozycję oddzielania oleju ze zlewek
benzyny używanej do mycia mechaniki (zwykła benzyna ekstrakcyjna w sumie)
przez odstawienie na czas jakiś - żeby olej spokojnie na dno opadł...
Slawek Kotynski
Guest
Thu Jun 24, 2010 6:47 pm
A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?
--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Wieslaw Bicz
Guest
Thu Jun 24, 2010 7:47 pm
Slawek Kotynski pisze:
Quote:
A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?
Można, ale nie będzie to całkiem czysta woda i jeszcze trzeba wszystko
precyzyjnie zważyć.
To na pewno nie jest banalne w wykonaniu. Nie bardzo widzę szanse na
dokładność 0,1%.
W. Bicz
Pszemol
Guest
Thu Jun 24, 2010 7:59 pm
"Wieslaw Bicz" <optel@optel.pl> wrote in message
news:88hr2eFpgdU1@mid.individual.net...
Quote:
Slawek Kotynski pisze:
A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?
Można, ale nie będzie to całkiem czysta woda i jeszcze trzeba wszystko
precyzyjnie zważyć.
To na pewno nie jest banalne w wykonaniu. Nie bardzo widzę szanse na
dokładność 0,1%.
A masz taki zestaw ultradźwiękowy który możnaby od Ciebie kupić/pożyczyć
i się nim w labie pobawić?
Wieslaw Bicz
Guest
Thu Jun 24, 2010 8:09 pm
Pszemol pisze:
Quote:
"Wieslaw Bicz" <optel@optel.pl> wrote in message
news:88hr2eFpgdU1@mid.individual.net...
Slawek Kotynski pisze:
A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?
Można, ale nie będzie to całkiem czysta woda i jeszcze trzeba wszystko
precyzyjnie zważyć.
To na pewno nie jest banalne w wykonaniu. Nie bardzo widzę szanse na
dokładność 0,1%.
A masz taki zestaw ultradźwiękowy który możnaby od Ciebie kupić/pożyczyć
i się nim w labie pobawić?
Tak, jest to standardowy zestaw, opisany np. tutaj:
http://optel.pl/manual/polska/sound.htm
Z pożyczeniem dla szkoły wyższej możemy porozmawiać. Kupić zawsze można.
W. Bicz
Dariusz K. Ładziak
Guest
Fri Jun 25, 2010 12:12 am
Użytkownik Pszemol napisał:
[...]
Quote:
Według kumpla który mim ten tekst sprzedał wszyscy w Locie mieli z
gościa niezłą polewkę... Ale mnie to nie dziwi - skończyłem jeden z
dwóch oddziałów otwartych szpitala psychiatrycznego na Nowowiejskiej a
podobnych numerantów znałem...
--
Darek
J.F.
Guest
Fri Jun 25, 2010 10:21 pm
On Thu, 24 Jun 2010 20:47:50 +0200, Slawek Kotynski wrote:
Quote:
A nie wystarczy po prostu schłodzić mieszanki,
żeby się zamarznięta woda wytrąciła ?
Woda w mieszance z etanolem i benzyna w ilosci <5% ? Chyba nie
wystarczy.
Czy w ogole w takiej mieszance nie zamarznie najpierw etanol ?
J.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Next