Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 3:06 am
"tripod" <avalon@earthlink.com> wrote in message news:S%vlj.12165$2Z1.5698@read1.cgocable.net...
Quote:
Jezeli w dalszym ciagu mieszkasz w okolicy Chicago to odpowiednia
grzalke kupisz w kazdym pierwszym sklepie motoryzacyjnym, z
przeznaczeniem do zamontowania w bloku silnika w miejscu korka
przeciw-mroznego. Montaz zajmie nie wiecej niz 30- min.
Naprawde? A znajdziesz mi to na
www.autozone.com?
Jak to sie u nich nazywa? Nie widzialem tego w sklepach.
Ale popytam skoro twierdzisz ze takie to popularne...
Quote:
Remote Starter znajdziesz w ktoryms ze sklepow "big box" czyli 'Circuit
City' albo 'Best Buy' najtanszy widzialem za ok. $50.
Oni tez montuja w wydzaiale sprzedazy i servisie instalacji odbiornikow
rad. i alarmow. Czesto jak nie ma kolejki to zrobia na poczekaniu.
Tak, tak... mam taki naprostszy w swojej starej toyocie.
Sam sobie zainstalowalem.
Quote:
Montuja takze do aut z Manualna SB.
O, a to ciekawe.
A jak zabezpieczaja przed startem auta zostawionego na wstecznym lub jedynce?
Quote:
Immobilizer nie ma nic wspolnego z Remote Start, to zn., jedno nie
wyklucza drugiego.
Nie twierdze ze wyklucza, z cala pewnoscia utrudnia.
/// Kaszpir ///
Guest
Wed Jan 23, 2008 6:30 am
Quote:
Zarzynasz, bo na biegu jałowym silnik będzie
się rozgrzewał przez kilkanaście- kilkadziesiąt minut...
Im sprawniejszy silnik tym dłużej...
Efekt jest taki, że pracuje zimny silnik, z kiepskim
smarowaniem zimnym olejem etc...
Jako "ciekawostkę" dodam że w instrukcji obsługi do Fiata Seicento lub
Daewoo Nubira (teraz dokładnie nie pamiętam) jest napisane że nie powinno
się uruchamiać silnika na biegu jałowych i czekać aż się nagrzeje tylko
odrazu wsiąść do samochodu , odpalić i powoli ruszyć i poczekać aż sam się
nagrzeje ...
Opisane że nagrzeje sie sporo szybciej i jest to mniej szkodliwe dla
środowiska niż nagrzewanie na jałowych ....
I ja się stosuje do tego :)
Więc jestem bardzo ciekawy dlaczego ludzie ciągle w ten sposób "nagrzewają"
silnik samochodu , mimo że instrukcja mówi że jest to sposób mało skuteczny
i czasochłonny ...
Chyba że kiedyś było takie "ogrzewanie" było polecane i wymagane , a potem
mimo że nie wymagane to i tak praktykowane
axial
Guest
Wed Jan 23, 2008 8:00 am
Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci
news:fn5aav.92o.0@poczta.onet.pl...
Quote:
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message
news:fn5l0q$f77$1@news.onet.pl...
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
mozna.
Doczytalem ze mozna sobie przewietrzyc auto powietrzem
z zewnatrz. Jest to juz cos, ale do klimy sie nie umywa...
Spokojnie wystarczy...mam takie rozwiazanie.
Quote:
W lipcu czy sierpniu wchodzisz do auta, siadasz na parzacym
fotelu skorzanym i lapiesz w rece parzaca kierownice
Auta z tapicerka skórzana maja specjalne atermiczne szyby
przez które skóra sie nie nagrzewa...
Chyba w Twoich snach.
Mam honde accord coupe EX-L 2004 wlasnie ze skora,
niestety czarna, i parzy w tylek. To samo kierownica.
To moze masz jakas powypadkowa?
Atermiczne szyby skutecznie zabezpieczaja czarna skóre
by nie parzyla tylka. Owszem jest goraca ale o parzeniu
nawet golej skóry nie ma mowy...
Quote:
Starter silnika umozliwia Ci ogrzanie auta w zimie i wlaczenie
klimy w lecie...
ogrzewanie postojowe ma te zalete, ze latem przewietrza
kabine, przez co nie masz w niej "pieca".
Po przekreceniu kluczyka sprawna klima obnizy temperature,
w 2-3 minuty...
Obnizy temperature powietrza, ale zanim sie fotele
odkleja od Twojego tylka minie troche wiecej czasu
zawsze mozesz doplacic za zentylowane :)
ax
axial
Guest
Wed Jan 23, 2008 8:07 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:fn5ab1.92o.0@poczta.onet.pl...
Quote:
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message
news:fn5l5h$fnn$1@news.onet.pl...
No i nie zarzynasz silnika.
Zarzynasz, bo na biegu jałowym silnik będzie
się rozgrzewał przez kilkanaście- kilkadziesiąt minut...
Im sprawniejszy silnik tym dłużej...
Efekt jest taki, że pracuje zimny silnik, z kiepskim
smarowaniem zimnym olejem etc...
Chodzilo o system podgrzewania w ktorym nie zarzynasz.
A fakt, źle doczytałem...
Quote:
Ale co do zarzynania zimnego silnika to bajki sa.
Moze odnosilo sie to do Syrenki z 1970 roku, ale
nie do aut produkowanych dzisiaj. Zwlaszcza gdy
stosujesz oleje syntetyczne ktorym zimno nie szkodzi.
Tu się nie zgodzę... Zimny silnik, w ujemnych temperaturach,
na biegu jałowm pracuje (w pewnym sensie) w "trybie awaryjnym".
Elektronika, aby zapewnić pracę, pompuje w gary
niesamowite ilości paliwa, nawet 2 razy więcej niż się
stoi na światłach a i tak większość ciepła ucieka przez rurę
wydechową...
Dodatkowo, nawet syntetyczny ale zimny olej nie zapewnia
odpowiedniego smarowania.
ax
J.F.
Guest
Wed Jan 23, 2008 8:47 am
On Wed, 23 Jan 2008 06:30:03 +0100, /// Kaszpir /// wrote:
Quote:
Jako "ciekawostkę" dodam że w instrukcji obsługi do Fiata Seicento lub
Daewoo Nubira (teraz dokładnie nie pamiętam) jest napisane że nie powinno
się uruchamiać silnika na biegu jałowych i czekać aż się nagrzeje tylko
odrazu wsiąść do samochodu , odpalić i powoli ruszyć i poczekać aż sam się
nagrzeje ...
Opisane że nagrzeje sie sporo szybciej i jest to mniej szkodliwe dla
środowiska niż nagrzewanie na jałowych ....
I ja się stosuje do tego
Więc jestem bardzo ciekawy dlaczego ludzie ciągle w ten sposób "nagrzewają"
silnik samochodu , mimo że instrukcja mówi że jest to sposób mało skuteczny
i czasochłonny ...
Pytanie ile w tym troski o silnik a ile o srodowisko.
I ile wiecej pali silnik na zimno.
kto ma komputerek - jak przyjdzie zima to niech sprawdzi ile kosztuje
przejechanie powiedzmy 5km ruszajac od razu, a ile z 2 minutowym
rozgrzaniem.
Gaznik z automatycznym ssaniem to potrafil strasznie przepalac..
J.
czak norris
Guest
Wed Jan 23, 2008 9:25 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:fn5aas.92o.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Kup sobie dodatkową klimę na baterie słoneczne montowane na dachu.
Jej zaletą jest to że chłodzi właśnie wtedy, kiedy słońce przypieka.
Nie znam takiego wynalazku... jak to dziala?
Masz jakiegos linka z opisem?
Baterie słoneczne umieszczone w dachu służą jedynie do wentylacji wnętrza,
natomiast z prawdziwą klimą nie ma to nic wspólnego. Dostępne są na pewno w
lepszych modelach panzerVAGenów.
--
pozdrawiam,
z półobrotu
Jackare
Guest
Wed Jan 23, 2008 11:00 am
Quote:
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie
na luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
Tu nie ma chyba takiego ekwiwalentu. Dla silnika ma znaczenie temperatura i
obciążenie w funkcji temperatury. W zimnym silniku mamy mniej sprawne
smarowanie (gęstszy olej, spływ grawitacyjny oleju) i dość agresywne
działanie na cylindry, zawory, układ wydechowy kwaśnych związków siarki
wytrącających sie z mieszanki w chłodniejszym otoczeniu. Do tego dochodzi
nieregularne obciążenie cieplne, czyli szereg nikeorzystnych zjawisk
elektrochemicznych i mechanicznych oddziałujących na materiały silnika, nie
wspominając o przepale paliwa.
Dlatego dojście do nominalnej temperatury pracy powinno być optymalne, czyli
z niewielkim obiążeniem silnika i bez przekraczania średnich obrotów,
najlepiej w dolnym zakresie.
Te optimum będzie zawsze inne w zależności od rodzaju silnika, warunków
otoczenia, paliwa itp, dlatego ważne jest aby to sobie wypracować. Idealnie
byłoby utrzymywać silnik w temperaturze jego pracy przez cały czas, tak jak
się to robi wpojazdach o których pisałem wyżej.
--
Jackare
J.F.
Guest
Wed Jan 23, 2008 11:01 am
On Tue, 22 Jan 2008 18:04:02 -0600, Pszemol wrote:
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:9avcp3hcfanjct97ms44v2ra0ebc2c12af@4ax.com...
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
I w dodatku pod wiekszym obciazeniem.
Powiem Ci tak - od 10 lat jezdze toyota camry 2,2 litra 1995 rok.
Kupilem ja jak miala 47 tys mil na liczniku. Teraz ma 240 tysiecy.
Codziennie pare razy samochod po prostu odpalam i jade, nie
czekajac nawet 10 sekund. W zimie jedynie uzywam zdalnego startu.
Ale tylko rano przed domem. Nic sie nie dzieje z silnikiem, nie
jest zatarty ani nie wymaga remontu. Po prostu jezdzi normalnie.
Postuluje ze jesli nie zrobilem autu krzywdy takim zapalaniem
przez 10 lat i prawie 200 tysiecy mil to znaczy ze takie
zapalanie autom nie szkodzi wcale i jest to zwykly mit, legenda.
No ale sam widzisz - latem ruszasz, zima zimny start - miescisz
sie w sredniej. W dodatku nie masz porownania.
A ja jestem naprawde ciekawy co lepsze dla silnika.
J.
mario
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:02 pm
Jackare napisał(a):
Quote:
Zgadza sie - ale to ma jedna, bardzo wazna, dyskwalifikujaca wrecz wade.
Wymaga infrastruktury, wlasnie tych gniazdek na parkingach...
A tego w mojej okolicy nie ma.
Jest jeszcze jeden aspekt. Z tego co pamiętam KRD zabrania pozostawiania
bez nadzoru pojazdu z pracującym silnikiem.
tak ale przecież drzwi są ZAMKNIĘTE. Więc jak ktoś Ci go ukradnie?
pozdrawiam
mario
mario
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:05 pm
axial napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:fn49pv.8sc.0@poczta.onet.pl...
Czy ktos zna auto ktore fabrycznie jest dostepne
z opcja zdalnego startu silnika? Chodzi mi o auta
z automatyczna skrzynia biegow, w ktorych nie ma
problemu z zostawieniem auta na biegu oczywiscie
Nagminne jest ze auta maja automaty w USA...
Ludziki sobie dorabiaja zdalny start silnika aby
zagrzac auto parkowane na ulicy w zimie...
Prawo polskie zabrania pozostawiania auta z włączonym silnikiem spalinowym,
tak, tak, tak jak jazdy szybszej niz 50 po mieście...
Quote:
po drugie nowoczesne silniki mają dużą sprawność więc taki silnik
mam nienowoczesny silnik made in usa.
Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
Quote:
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
jak silnik sie kreci spokojnie z okolo 700obr to zarzynam a jak rusze i
pojade krecac go do powiedzmy 2500-3000obr to juz nie zarzynam?
pozdrawiam
mario
Tomasz WĂłjtowicz
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:09 pm
Pszemol pisze:
Quote:
"Tomasz Wójtowicz" <sorry@too.much.spam> wrote in message
news:fn5hoe$b3k$1@atlantis.news.tpi.pl...
Pszemol pisze:
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
Kup sobie dodatkową klimę na baterie słoneczne montowane na dachu.
Jej zaletą jest to że chłodzi właśnie wtedy, kiedy słońce przypieka.
Nie znam takiego wynalazku... jak to dziala?
Masz jakiegos linka z opisem?
Ja o tym słyszałem kilka lat temu, jako ciekawostkę, a potem słuch o tym
zaginął. Specjalnie rzuciłem to na forum, myślałem, że może ktoś wie coś
więcej i podejmie temat.
Pamiętam tylko, że miała to być bateria słoneczna 52V połączona z małym
akumulatorkiem na to napięcie. Zasilać to miało elektryczny kompresor
klimy z tego co rozumiem wpięty równolegle do tego napędzanego od
silnika, no i oczywiście automatyka, żeby w słoneczny dzień nie zrobić z
samochodu zamrażarki.
Nie wiem, jak z wydajnością tego układu, bo ZTCW to klima ciągnie z
silnika ładnych parę kW - u mnie w dieslu spalanie rośnie o 0.6-0.9
l/100km. Podejrzewam, że ta bateria słoneczna dawałaby najwyżej ułamek tego.
J.F.
Guest
Wed Jan 23, 2008 1:02 pm
On Wed, 23 Jan 2008 12:09:53 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
Quote:
Ja o tym słyszałem kilka lat temu, jako ciekawostkę, a potem słuch o tym
zaginął. Specjalnie rzuciłem to na forum, myślałem, że może ktoś wie coś
więcej i podejmie temat.
Pamiętam tylko, że miała to być bateria słoneczna 52V połączona z małym
akumulatorkiem na to napięcie.
Nie wiem, jak z wydajnością tego układu, bo ZTCW to klima ciągnie z
silnika ładnych parę kW
Na slonecznym parkingu mozna liczyc na pare kW doplywu ciepla.
Ale moze moze przy jakiejs izolacji, dodatkowym chlodzeniu naturalnym,
sprawnosci klimy ponad 100% to bateria dachowa wydoli.
Ale .. nie byl to przypadkiem tylko wentylator zapewniajacy przeplyw
powietrza przez wnetrze ? Tez duzo daje.
J.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 2:18 pm
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message news:fn6oid$f5q$1@news.onet.pl...
Quote:
Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci
news:fn5aav.92o.0@poczta.onet.pl...
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message
news:fn5l0q$f77$1@news.onet.pl...
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
mozna.
Doczytalem ze mozna sobie przewietrzyc auto powietrzem
z zewnatrz. Jest to juz cos, ale do klimy sie nie umywa...
Spokojnie wystarczy...mam takie rozwiazanie.
Komu wystarczy to wystarczy, ja bardziej rozpieszczony jestem.
Quote:
W lipcu czy sierpniu wchodzisz do auta, siadasz na parzacym
fotelu skorzanym i lapiesz w rece parzaca kierownice
Auta z tapicerka skórzana maja specjalne atermiczne szyby
przez które skóra sie nie nagrzewa...
Chyba w Twoich snach.
Mam honde accord coupe EX-L 2004 wlasnie ze skora,
niestety czarna, i parzy w tylek. To samo kierownica.
To moze masz jakas powypadkowa?
Atermiczne szyby skutecznie zabezpieczaja czarna skóre
by nie parzyla tylka. Owszem jest goraca ale o parzeniu
nawet golej skóry nie ma mowy...
Skad wiesz czy nie mam delikatniejszego tylka?
Nie wiem - nie mam porownania z samochodem bez
"atermicznych" szyb, cokolwiek to znaczy...
Wiem, ze w lecie jest skora goraca.
Quote:
Starter silnika umozliwia Ci ogrzanie auta w zimie i wlaczenie
klimy w lecie...
ogrzewanie postojowe ma te zalete, ze latem przewietrza
kabine, przez co nie masz w niej "pieca".
Po przekreceniu kluczyka sprawna klima obnizy temperature,
w 2-3 minuty...
Obnizy temperature powietrza, ale zanim sie fotele
odkleja od Twojego tylka minie troche wiecej czasu :-)
zawsze mozesz doplacic za zentylowane
???
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 2:19 pm
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message news:fn6ove$g2a$1@news.onet.pl...
Quote:
Ale co do zarzynania zimnego silnika to bajki sa.
Moze odnosilo sie to do Syrenki z 1970 roku, ale
nie do aut produkowanych dzisiaj. Zwlaszcza gdy
stosujesz oleje syntetyczne ktorym zimno nie szkodzi.
Tu się nie zgodzę... Zimny silnik, w ujemnych temperaturach,
na biegu jałowm pracuje (w pewnym sensie) w "trybie awaryjnym".
Elektronika, aby zapewnić pracę, pompuje w gary
niesamowite ilości paliwa, nawet 2 razy więcej niż się
stoi na światłach a i tak większość ciepła ucieka przez rurę
wydechową...
Dodatkowo, nawet syntetyczny ale zimny olej nie zapewnia
odpowiedniego smarowania.
Zapewnia odpowiednie. Nic sie w moim nie zaciera.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 2:22 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:us3ep3pd30akh6o6g17k332omiicicovk1@4ax.com...
Quote:
On Tue, 22 Jan 2008 18:04:02 -0600, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:9avcp3hcfanjct97ms44v2ra0ebc2c12af@4ax.com...
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
I w dodatku pod wiekszym obciazeniem.
Powiem Ci tak - od 10 lat jezdze toyota camry 2,2 litra 1995 rok.
Kupilem ja jak miala 47 tys mil na liczniku. Teraz ma 240 tysiecy.
Codziennie pare razy samochod po prostu odpalam i jade, nie
czekajac nawet 10 sekund. W zimie jedynie uzywam zdalnego startu.
Ale tylko rano przed domem. Nic sie nie dzieje z silnikiem, nie
jest zatarty ani nie wymaga remontu. Po prostu jezdzi normalnie.
Postuluje ze jesli nie zrobilem autu krzywdy takim zapalaniem
przez 10 lat i prawie 200 tysiecy mil to znaczy ze takie
zapalanie autom nie szkodzi wcale i jest to zwykly mit, legenda.
No ale sam widzisz - latem ruszasz, zima zimny start - miescisz
sie w sredniej. W dodatku nie masz porownania.
No nie bardzo, bo gdyby chodzilo o zacieranie zimnego silnika
to zatarlby sie rowniez na wiosne.
Quote:
A ja jestem naprawde ciekawy co lepsze dla silnika.
To pewnie jest tak jak roznica pomiedzy kupieniem jednego
losu w totka i dwu losow. Niby w drugim przypadku masz
"wieksza" szanse wygranej, ale i jedna i druga mala
Gdyby to bylo istotne to w czasie 200 tysiecy mil wyszlo by.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next