Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Qwinto
Guest
Tue Jan 22, 2008 9:42 pm
"Pszemol" wrote in message news:fn4ifu.8ec.0@poczta.onet.pl...
Widzialem to kiedys w VW Transporter (T4). Ale nie uruchamialem, bo to
srodek lata byl :)
http://www.webasto.pl/am/pl/am_automobile_3177.html
Grzalke elektryczna to raczej podpina sie do 230V. uzywalem takowej jeszcze
5 lat temu w Nysie. Zamontowalem w niej wyciagnieta gdzies ze szrotu grzalke
wpieta w obieg ukladu chlodzenia. Nie rozgrzewalo to prawie wcale
(subiektywnie przy ujemnych temperaturach nie bylo tego czuc), ale samochód
w ogóle odpalal. I to nawet przy mrozach wiekszych niz -15°C.
W nowych samochodach to np w Leonie z silnikiem 2.0TDI jest podobno jakas
grzalka w bloku silnika.
--
Pozdrawiam
Qwinto
axial
Guest
Tue Jan 22, 2008 9:53 pm
Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci
news:fn4ifu.8ec.0@poczta.onet.pl...
(...)
Quote:
I w ogole ile energii ucieka z akumulatora w czasie np. 20-minutowego
ogrzewania calego bloku silnika na 10-stopniowym mrozie ?
Ktos moze ma dane dotyczace pojemnosci cieplnej takiej kupy
stali i aluminium aby dalo sie to obliczyc ?
Ogrzewa sie paliwem na zasadzie podobnej jak
w autobusowych nagrzewnicach...
Quote:
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
mozna.
Quote:
W lipcu czy sierpniu wchodzisz do auta, siadasz na parzacym
fotelu skorzanym i lapiesz w rece parzaca kierownice
Auta z tapicerka skórzana maja specjalne atermiczne szyby
przez które skóra sie nie nagrzewa...
Quote:
Starter silnika umozliwia Ci ogrzanie auta w zimie i wlaczenie
klimy w lecie...
ogrzewanie postojowe ma te zalete, ze latem przewietrza
kabine, przez co nie masz w niej "pieca".
Po przekreceniu kluczyka sprawna klima obnizy temperature,
w 2-3 minuty...
ax
axial
Guest
Tue Jan 22, 2008 9:56 pm
Użytkownik "LukaszS" <lstela@poczta.onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
news:fn540l$mt5$1@news.onet.pl...
Quote:
Z pewnością jest to bardziej ekologiczne rozwiązanie. Zimny silnik
emituje
dużo zanieczyszczeń, tym bardziej odpalanie go radiowo na luzie powoduje
emisję zanieczyszczeń.
No i nie zarzynasz silnika.
Zarzynasz, bo na biegu jałowym silnik będzie
się rozgrzewał przez kilkanaście- kilkadziesiąt minut...
Im sprawniejszy silnik tym dłużej...
Efekt jest taki, że pracuje zimny silnik, z kiepskim
smarowaniem zimnym olejem etc...
ax
Przemyslaw Popielarski
Guest
Tue Jan 22, 2008 11:46 pm
axial wrote:
Quote:
Po trzecie silnik rozgrzewa się o wiele szybciej jak nim ruszysz niż
jak pracuje na biegu jałowym. Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
p.
Robert Wańkowski
Guest
Tue Jan 22, 2008 11:51 pm
Użytkownik "Pszemol"
Quote:
W automacie to zabezpieczenie wystarcza bo bez nacisniecia
hamulca nie przerzucisz skrzyni z PARK na DRIVE.
A to ciekawe. Może w nowszych tak jest. Bo ja tego nie mam.
Robert
J.F.
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:35 am
On Tue, 22 Jan 2008 23:46:33 +0100, Przemyslaw Popielarski wrote:
Quote:
axial wrote:
Po trzecie silnik rozgrzewa się o wiele szybciej jak nim ruszysz niż
jak pracuje na biegu jałowym. Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A cholera wie.
Ale swego czasu w reklamowkach Magnateca bylo jak kiepsko sie
zachowuja zimne oleje.
Quote:
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
I w dodatku pod wiekszym obciazeniem.
J.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:44 am
"Tomasz Wójtowicz" <sorry@too.much.spam> wrote in message news:fn5hoe$b3k$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Pszemol pisze:
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
Kup sobie dodatkową klimę na baterie słoneczne montowane na dachu.
Jej zaletą jest to że chłodzi właśnie wtedy, kiedy słońce przypieka.
Nie znam takiego wynalazku... jak to dziala?
Masz jakiegos linka z opisem?
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:47 am
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message news:fn5l0q$f77$1@news.onet.pl...
Quote:
W porownaniu ze startem silnika ma to jeszcze jedna wade:
nie mozna sobie w ten sposob ochlodzic auta latem...
mozna.
Doczytalem ze mozna sobie przewietrzyc auto powietrzem
z zewnatrz. Jest to juz cos, ale do klimy sie nie umywa...
Quote:
W lipcu czy sierpniu wchodzisz do auta, siadasz na parzacym
fotelu skorzanym i lapiesz w rece parzaca kierownice
Auta z tapicerka skórzana maja specjalne atermiczne szyby
przez które skóra sie nie nagrzewa...
Chyba w Twoich snach.
Mam honde accord coupe EX-L 2004 wlasnie ze skora,
niestety czarna, i parzy w tylek. To samo kierownica.
Quote:
Starter silnika umozliwia Ci ogrzanie auta w zimie i wlaczenie
klimy w lecie...
ogrzewanie postojowe ma te zalete, ze latem przewietrza
kabine, przez co nie masz w niej "pieca".
Po przekreceniu kluczyka sprawna klima obnizy temperature,
w 2-3 minuty...
Obnizy temperature powietrza, ale zanim sie fotele
odkleja od Twojego tylka minie troche wiecej czasu
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:49 am
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message news:fn5l5h$fnn$1@news.onet.pl...
Quote:
No i nie zarzynasz silnika.
Zarzynasz, bo na biegu jałowym silnik będzie
się rozgrzewał przez kilkanaście- kilkadziesiąt minut...
Im sprawniejszy silnik tym dłużej...
Efekt jest taki, że pracuje zimny silnik, z kiepskim
smarowaniem zimnym olejem etc...
Chodzilo o system podgrzewania w ktorym nie zarzynasz.
Ale co do zarzynania zimnego silnika to bajki sa.
Moze odnosilo sie to do Syrenki z 1970 roku, ale
nie do aut produkowanych dzisiaj. Zwlaszcza gdy
stosujesz oleje syntetyczne ktorym zimno nie szkodzi.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:50 am
"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message news:fn5s4v$lkr$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol"
W automacie to zabezpieczenie wystarcza bo bez nacisniecia
hamulca nie przerzucisz skrzyni z PARK na DRIVE.
A to ciekawe. Może w nowszych tak jest. Bo ja tego nie mam.
Moze cos Ci sie zepsulo? Tam jest taki cyngiel
ktory zwalnia wlasnie sygnal swiatel hamulca
Mogla Ci sie przepalic jakas ceweczka albo cos...
Co za auto masz? Europejska czy USA wersja?
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:51 am
"Przemyslaw Popielarski" <premax@hot.pl> wrote in message news:47967254$1@news.home.net.pl...
Quote:
axial wrote:
Po trzecie silnik rozgrzewa się o wiele szybciej jak nim ruszysz niż
jak pracuje na biegu jałowym. Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie
10000 obrotow, czy zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
Ciezko racjonalnie analizowac mity i legendy ludowe
To rozgrzewanie auta przed jazda to stara legenda, dzis
juz jest to tylko zwykle marnowanie paliwa.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 12:55 am
"axial" <axial@microsoft.com> wrote in message news:fn5kl9$dse$1@news.onet.pl...
Quote:
Prawo polskie zabrania pozostawiania auta z włączonym silnikiem spalinowym,
No to zabrania rowniez instalacji webasto, bo tam tez dziala spalinowy.
A ze cala para idzie w grzanie a nie obrot walu korbowego... :-)
Quote:
po drugie nowoczesne silniki mają dużą sprawność więc taki silnik
musiałbyś mieć włączony przez kilkadziesiąt minut aby się wszystko
rozgrzało.
Dupa jas. Wystarczy 15 minut w zimie aby nagrzac wnetrze,
odmrozic przednia szybe i spowodowac ze plyn w chlodnicy
osiagnie temperature maksymalna. Mowa o toyocie camry 2.2L
w ktorej mam taki cos zamontowane.
Quote:
Po trzecie silnik rozgrzewa się o wiele szybciej jak nim ruszysz niż jak
pracuje na biegu jałowym. Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
Istotne jest dla mnie nie to jak dlugo sie silnik nagrzewa
tylko to, ze jak jest -5 i wychodze z domu do pracy to
chce wsiasc do nagrzanego auta i nie mam ochoty skrobac
szyb tylko wlaczam wycieraczki i jade sobie gdzie chce.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 1:04 am
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:9avcp3hcfanjct97ms44v2ra0ebc2c12af@4ax.com...
Quote:
On Tue, 22 Jan 2008 23:46:33 +0100, Przemyslaw Popielarski wrote:
axial wrote:
Po trzecie silnik rozgrzewa się o wiele szybciej jak nim ruszysz niż
jak pracuje na biegu jałowym. Efekt masz taki, że przez kilkadziesiąt
minut zarzynasz zimny silnik który z trudem się rozgrzewa....
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A cholera wie.
Ale swego czasu w reklamowkach Magnateca bylo jak kiepsko sie
zachowuja zimne oleje.
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
I w dodatku pod wiekszym obciazeniem.
Powiem Ci tak - od 10 lat jezdze toyota camry 2,2 litra 1995 rok.
Kupilem ja jak miala 47 tys mil na liczniku. Teraz ma 240 tysiecy.
Codziennie pare razy samochod po prostu odpalam i jade, nie
czekajac nawet 10 sekund. W zimie jedynie uzywam zdalnego startu.
Ale tylko rano przed domem. Nic sie nie dzieje z silnikiem, nie
jest zatarty ani nie wymaga remontu. Po prostu jezdzi normalnie.
Postuluje ze jesli nie zrobilem autu krzywdy takim zapalaniem
przez 10 lat i prawie 200 tysiecy mil to znaczy ze takie
zapalanie autom nie szkodzi wcale i jest to zwykly mit, legenda.
tripod
Guest
Wed Jan 23, 2008 1:38 am
Pszemol wrote:
Quote:
"Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ_@interia.pl_wyciąć> wrote in message
news:fn5abf$hu9$1@atlantis.news.tpi.pl...
Co to za grzalka? Jaka duza, jak sie ja instaluje?
Czy jest na 120/240V czy moze 12V bateryjnego ? Ile Wat?
Jest to plastikowa (chyba) puszka o pojemności ok 1 litra.
Instaluje się poprzez przykręcenie śrubami dwóch uchwytów i wpina się
wężami w obwód chłodzenia.
Jest na 230 VAC i ma 1,5 kW mocy do tego wyjścia do jakichś
elementów termosterujących na zasadzie włącz/wyłącz
A ma tam w srodku jakas pompe cyrkulujaca plyn?
Kto jest producentem i jako to model?
Pszemol
Jezeli w dalszym ciagu mieszkasz w okolicy Chicago to odpowiednia
grzalke kupisz w kazdym pierwszym sklepie motoryzacyjnym, z
przeznaczeniem do zamontowania w bloku silnika w miejscu korka
przeciw-mroznego. Montaz zajmie nie wiecej niz 30- min.
Remote Starter znajdziesz w ktoryms ze sklepow "big box" czyli 'Circuit
City' albo 'Best Buy' najtanszy widzialem za ok. $50.
Oni tez montuja w wydzaiale sprzedazy i servisie instalacji odbiornikow
rad. i alarmow. Czesto jak nie ma kolejki to zrobia na poczekaniu.
Montuja takze do aut z Manualna SB.
Immobilizer nie ma nic wspolnego z Remote Start, to zn., jedno nie
wyklucza drugiego.
Pszemol
Guest
Wed Jan 23, 2008 2:50 am
"Przemyslaw Popielarski" <premax@hot.pl> wrote in message news:47967254$1@news.home.net.pl...
Quote:
To czas ma dla silnika jakies znaczenie? Czy raczej liczba obrotow?
A jesli liczba obrotow, to jaka dla silnika roznica, czy popracuje sobie na
luzie 500 obr / minute przez 20 minut, co da lacznie 10000 obrotow, czy
zrobi te sa liczbe obrotow w 5 minut jazdy?
A w ogole, ktore to auto na zimnym silniku startuje z 500 rpm?
Przeciez albo bedzie na ssaniu albo na otwartej petli
przy elektronicznym wtrysku, ale obroty beda z cala
pewnoscia ponad 1000, pewnie w rejonie 1200rpm...
Dopiero po nagrzaniu sie spadna do 700-800 ale nie 500.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next