Goto page Previous 1, 2, 3, 4
WS
Guest
Tue Jan 08, 2013 10:11 am
On 8 Sty, 04:22, chwdp <h...@igbjo.yfd> wrote:
Quote:
> Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
> wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
> garbu pomiędzy klemami.
taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)
e... na elektronice bylo kilka dni temu
http://www.youtube.com/watch?v=vRwIrbK8KDI
WS
Bydlę
Guest
Tue Jan 08, 2013 3:18 pm
On 2013-01-07 18:33:20 +0100, Adam <a.g@poczta.onet.pl> said:
Quote:
W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:
On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
mojnick@onet.pl> said:
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.
Chyba, że akurat na budzie jest plus.
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.
Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
;
Klemy zakręcane od góry
Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę
Takiego cuda nie widziałem.
Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej klemy.
To w jakimś mikrouakumulatorze?
Quote:
, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
Jakieś nowe, czy bardzo stare?
--
Bydlę
J.F
Guest
Tue Jan 08, 2013 6:45 pm
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kch9sb$p4e$1@cougar.axelspringer.pl...
Quote:
Klemy zakręcane od góry
Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę
Takiego cuda nie widziałem.
Bywaly. Z tym ze moje mialy reczne nakretki, bez klucza :-)
Quote:
Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej
klemy.
No, czasem te dziesiatke wygodniej mi bylo odkrecac nasadka z
grzechotka i zasieg wzrastal :-)
Quote:
, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
Jakieś nowe, czy bardzo stare?
A sa i nowe
http://allegro.pl/akumulator-bergen-45ah-45-ah-400a-honda-warszawa-i2900082868.html
i inne firmy Bergen.
Paru innych nie jestem pewien ... jak sie raczke podniesie to garb
jest czy nie ?
http://allegro.pl/akumulator-centra-plus-71ah-670a-wawa-wymiana-i2860868143.html
J.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Wed Jan 09, 2013 12:42 am
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Quote:
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.
Chyba, że akurat na budzie jest plus.
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
pisał JF.
A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy.
Nie zrobię. Chcesz gwarancję na piśmie? Nie da się kluczem zrobić
zwarcia klemy masowej do masy pojazdu...
--
Darek
P.ś. Zakładam oczywiście że instalacja jednoprzewodowa ma jakąś
elementarną izolację.
Guest
Wed Jan 09, 2013 2:35 am
W dniu piątek, 28 grudnia 2012 12:00:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
Quote:
Witajcie.
Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
przy elektryce auta.
Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
cyklistów? ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
Gdzie tak zalecają? W moim samochodzie żeby odkręcić - trzeba fleksem podszybie wyciąć. A jak odkręcić + to można wysunąć akumulator i odkręcić -. jak ktoś jest pizda to nawet jak by najpierw odciął przewody od akumulatora to i tak zwarcie zrobi bo se klucz albo kawał blachy na akumulatorze położy. jak ktoś będzie normalny to nawet jak by odkręcanie plusa mogło być kolizyjne z karoserią to zwarcia nie zrobi. Jesteś pizda czy normalny?
Goto page Previous 1, 2, 3, 4