RTV forum PL | NewsGroups PL

Zmiana zasad: dlaczego teraz odpinamy plus a nie minus przy naprawach elektryki w aucie?

Dlaczego w aucie odpinać plus a nie min us? [crosspost]

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zmiana zasad: dlaczego teraz odpinamy plus a nie minus przy naprawach elektryki w aucie?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Adam Płaszczyca
Guest

Mon Dec 31, 2012 10:50 pm   



Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:04:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Quote:
Granada - jedno i drugie było.

W dużym samochodzie klasy wyższej to nie jest aż takie trudne, tyle że
takie samochody (oczywiście nowe) są bardzo drogie.

LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

chwdp
Guest

Tue Jan 01, 2013 7:52 am   



W dniu 2012-12-31 21:32, Adam pisze:
Quote:
W dniu 2012-12-31 18:06, chwdp pisze:
Generalnie auta takie jak Freelander da się dość prosto naprawić bez
komputera diagnostycznego idąc po objawach, lub dysponując multimetrem i
laptopem z prostym ELM327 za kilkadziesiąt złotych.


yhy. zwlaszcza przekladnie katowa.

Da się Smile
Z trudem, ale się da.

co sie da? wymienic na nowa ktora fabrycznie jest zepsuta? o tak, frelek
to super auto dla debili Smile

badworm
Guest

Tue Jan 01, 2013 3:31 pm   



Dnia Mon, 31 Dec 2012 00:33:23 +0100, Adam napisał(a):

Quote:
Pamiętam jeszcze, jak czasami niektórzy wymieniali panewki w silnikach
dosłownie "na krawężniku", a teraz niektórzy jeżdżą do serwisu wymieniać
żarówkę...

I co gorsza - serwis wymienia żarówkę a przy okazji chce się zapiąć
komputerem by sprawdzić, czy przy okazji coś jeszcze nie padło...
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

Tomasz Pyra
Guest

Tue Jan 01, 2013 6:18 pm   



Dnia Mon, 31 Dec 2012 22:50:08 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Quote:
Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:04:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Granada - jedno i drugie było.

W dużym samochodzie klasy wyższej to nie jest aż takie trudne, tyle że
takie samochody (oczywiście nowe) są bardzo drogie.

LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.

Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
budy... Z żarówką też dam sobie radę Wink

Adam Płaszczyca
Guest

Wed Jan 02, 2013 8:20 pm   



Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Quote:
LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.

Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
budy... Z żarówką też dam sobie radę Wink

Na drodze, w deszczu i sniegu.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Tomasz Pyra
Guest

Wed Jan 02, 2013 10:11 pm   



Dnia Wed, 2 Jan 2013 20:20:33 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

Quote:
Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia.

Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem
budy... Z żarówką też dam sobie radę ;)

Na drodze, w deszczu i sniegu.

No w śniegu się jeszcze nie zdarzyło Wink

Dariusz K. Ładziak
Guest

Sun Jan 06, 2013 9:47 pm   



Użytkownik Jarek Pudelko napisał:
Quote:
Witam

Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
przy elektryce auta.

Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.

Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
cyklistów? ;)

Serio? Przeciez to bez sensu jest.
Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
mega....mega zabawny fajerwerk :)

Kiedys przypadkiem zwarlem akumulatorek z UPS'a do obudowy i prawie
stopila sie zlaczka Smile

Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru
zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie
zdążyłem zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to
naprawdę spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe
miki...

--
Darek

Dariusz K. Ładziak
Guest

Sun Jan 06, 2013 9:51 pm   



Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Quote:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:

Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.

Chyba, że akurat na budzie jest plus. Wink
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.

Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...

--
Darek

Axel
Guest

Mon Jan 07, 2013 9:32 am   



""Dariusz K. Ładziak"" wrote in message
news:50e9e2fc$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...

Quote:
Serio? Przeciez to bez sensu jest.
Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
mega....mega zabawny fajerwerk Smile
Kiedys przypadkiem zwarlem akumulatorek z UPS'a do obudowy i prawie
stopila sie zlaczka :)

Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru
zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie zdążyłem
zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to naprawdę
spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe miki...

Na moim koledze z pracy kiedys "zemscil sie" swiezo sprzedany samochod -
nabywca przyjechal nastepnego dnia, ze ma jakis problem, przy okazji okazalo
sie, ze klema niedokrecona, wiec kumpel wzial klucz plaski i zaczal dokrecac
i dotknal karoserii obraczka... efekty (poza wizualnymi): obraczka do
przetopienia (praktycznie przecieta) i dlugo gojaca sie, ropiejaca rana na
palcu.

--
Axel

Marcin \"Kenickie\" Mydla
Guest

Mon Jan 07, 2013 11:05 am   



W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Quote:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:

Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.

Chyba, że akurat na budzie jest plus. Wink
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.

Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...


Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
pisał JF.
A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Bydlę
Guest

Mon Jan 07, 2013 5:36 pm   



On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> said:

Quote:
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:

Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.

Chyba, że akurat na budzie jest plus. Wink
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.

Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...


Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.

Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
;>



--
Bydlę

Adam
Guest

Mon Jan 07, 2013 6:33 pm   



W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:
Quote:
On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
mojnick@onet.pl> said:

W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:

Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
metalowego
kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
masowej
jest znacznie bezpieczniejsze.

Chyba, że akurat na budzie jest plus. Wink
Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.

Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...


Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.

Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
;


Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
garbu pomiędzy klemami.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Anerys
Guest

Mon Jan 07, 2013 11:29 pm   



Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości
news:kce6mb$4ga$1@news.dialog.net.pl...
Quote:
Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...


Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
pisał JF.

....Zwarcia masy z masą?
Aż mnie kusi zażartować, że cudem mnie z roboty nie wywalili, gdy podobne
rzeczy robiłem na swojej centrali. A tam prądy potrafiły popłynąć daleko
większe... Smile
Chyba, że ci się klucz omsknie i akurat upadnie na klemy... to tak...

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

chwdp
Guest

Tue Jan 08, 2013 4:22 am   



Quote:
Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
garbu pomiędzy klemami.


taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)

Jakub Witkowski
Guest

Tue Jan 08, 2013 8:51 am   



W dniu 2013-01-07 18:33, Adam pisze:

Quote:
Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
;


Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.

Wszak napisano: ciężko. Nawet bardzo :)

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zmiana zasad: dlaczego teraz odpinamy plus a nie minus przy naprawach elektryki w aucie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map