RTV forum PL | NewsGroups PL

Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

Goto page 1, 2, 3  Next

.
Guest

Mon Feb 07, 2011 6:51 pm   



Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-white/158
Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

Waldemar Krzok
Guest

Mon Feb 07, 2011 6:59 pm   



.
wrote:

Quote:
Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-
white/158
Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

Myślę, że nie mają one homologacji i możesz się nabawić problemów u
niebieskich.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

BartekK
Guest

Mon Feb 07, 2011 7:24 pm   



W dniu 2011-02-07 18:51, . pisze:
Quote:
Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-white/158

Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
Żarówki będą pracować jako światła postojowe.
Po pierwsze - przegrzewają się. Jak chcesz je użyć jako

postojowe/pozycyjne to wymień rezystory smd na większą wartość, bo te
ledy padają (zaczynają migać w takt temperatury struktury) bardzo szybko
przy takim chińskim prądzie (temperaturze, zwłaszcza gdy są w kloszu
razem z świecącą żarówką 55W).

Po drugie sprawdź jak masz gniazdo żarówki zasilane, czy nie zrobią
zwarcia! Pisałem już o tym:
https://lh4.googleusercontent.com/_sy_AmuOLKhA/TRhl4xDUQUI/AAAAAAAACSM/CHWEocDy7lA/s912/Bez%20tytu%C5%82u%201.gif

Po trzecie - są niezgodne z homologacją, to fakt Wink W dodatku
kierunkowość ich świecenia (w stosunku do żarówki) jest dyskusyjna, może
sie okazać że rażą w oczy tym 1W led "punktem" zamiast rozpraszać
światło po całym kloszu.

Po czwarte - nie wiem czy warto zabezpieczać je lakierem - bo pogorszysz
(i tak za słabe) ich chłodzenie, a wewnątrz reflektora powinno być im
czysto sucho i spokojnie.

Po piąte - tego typu ledy jako oświetlenie kabiny sprawują się znacznie
lepiej ;>


--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Michał Lankosz
Guest

Mon Feb 07, 2011 9:57 pm   



Użytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisał w wiadomości
news:iipbe9$rkj$1@newsread1.aster.pl...
Quote:
Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-white/158
Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu elektrycznego"
i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie znam się na
elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?

Michał

Tmek
Guest

Tue Feb 08, 2011 12:21 am   



Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w
wiadomości news:iipmco$au$1@inews.gazeta.pl
Quote:
Użytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisał w wiadomości
news:iipbe9$rkj$1@newsread1.aster.pl...
Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-white/158
Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam
się czy się nie przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy
smd jakimś lakierem. Żarówki będą pracować jako światła
postojowe.

Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów
układu elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków
problemów z CAN-BUS'em"? Nie znam się na elektryce
samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?


Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
uwage juz bez sensu oszczednosci kiedy nawet biora mniej niz 5W) jezeli jest
to pod kazdym wzgledem funkcjonalnym gorsze niz zwykla zarowka, lacznie z
tym ze kosztuje kilka razy tyle co ona?


pzdr

nom
Guest

Tue Feb 08, 2011 7:45 am   



Użytkownik "Michał Lankosz" <mike2001@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:iipmco$au$1@inews.gazeta.pl...

Quote:
Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu
elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie
znam się na elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?

Tak, chodzi o pobór prądu. Na zdjęciu widać 2 rezystory smd po 200 Ohm
połączone równolegle, co daje 100 Ohm.

AlexY
Guest

Tue Feb 08, 2011 10:02 am   



Użytkownik Tmek napisał:

Quote:
Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
uwage juz bez sensu oszczednosci kiedy nawet biora mniej niz 5W) jezeli
jest to pod kazdym wzgledem funkcjonalnym gorsze niz zwykla zarowka,
lacznie z tym ze kosztuje kilka razy tyle co ona?

Estetyka, załóż xenony i zostaw żarówkowe pozycje a potem rzuć okiem jak
to świeci, kwalifikuje się do wiejskiego tuningu, u siebie wróciłem do
żarówek jak mi jedna diodowa pozycja zaczęła mrugać. Uprzedzając
ewentualne oskarżenia o dresizm i że to niejegalne informuję że dla mnie
estetyka nie ma większego znaczenia (nie jeździłbym tym paskudztwem
którym jeżdżę) a xenony założyłem dla lepszej widoczności (temperatura
barwowa 4300K), założone 2 lata temu, 2 przeglądy przeszedł bez uwag i
zero problemów ze stróżami prawa (do tej pory).

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Feb 08, 2011 10:05 am   



Użytkownik Tmek napisał:

Quote:
Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
uwage juz bez sensu oszczednosci kiedy nawet biora mniej niz 5W) jezeli
jest to pod kazdym wzgledem funkcjonalnym gorsze niz zwykla zarowka,
lacznie z tym ze kosztuje kilka razy tyle co ona?

Estetyka, załóż xenony i zostaw żarówkowe pozycje a potem rzuć okiem jak
to świeci, kwalifikuje się do wiejskiego tuningu, u siebie wróciłem do
żarówek jak mi jedna diodowa pozycja zaczęła mrugać. Uprzedzając
ewentualne oskarżenia o dresizm i że to nielegalne informuję że dla mnie
estetyka nie ma większego znaczenia (nie jeździłbym tym paskudztwem
którym jeżdżę) a xenony założyłem dla lepszej widoczności (temperatura
barwowa 4300K), założone 2 lata temu, 2 przeglądy przeszedł bez uwag i
zero problemów ze stróżami prawa (do tej pory).

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

wowa
Guest

Tue Feb 08, 2011 9:53 pm   



Użytkownik "Tmek" <Tmek@dom.ek> napisał w wiadomości
news:4d507e82$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:

Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik Sad

Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie Smile

kk
Guest

Tue Feb 08, 2011 10:13 pm   



Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:iisagi$7n8$1@inews.gazeta.pl...
Quote:

Użytkownik "Tmek" <Tmek@dom.ek> napisał w wiadomości
news:4d507e82$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...

Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik
Sad
Wojtek

A w zapasie i tak będziesz musiał wozić ... w niektórych krajach.

Adam Dybkowski
Guest

Tue Feb 08, 2011 10:42 pm   



W dniu 2011-02-08 21:53 wowa napisał(a):

Quote:
Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik Sad
Wojtek

Uff, dobrze że w moim Focusie trzeba tylko wyciągnąć cały akumulator...

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

BartekK
Guest

Tue Feb 08, 2011 10:55 pm   



W dniu 2011-02-07 21:57, Michał Lankosz pisze:
Quote:
Użytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisał w wiadomości
news:iipbe9$rkj$1@newsread1.aster.pl...
Kupiłem takie żarówki:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LED-1.5W-W5W-T10-white/158

Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu
elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie
znam się na elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?
Tak, ale nie do końca chodzi o to że żarówka nadal ma brać 5W Wink

Chodzi o to, że układ elektroniki w aucie testuje żarówki mniejszym
napięciem, i przy zwykłej żarówce - problemu nie ma, ma jakąś
rezystancję i jej obecność jest prawidłowo wykryta.
Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w
szereg + opornik, czyli od 9v zaczynają przewodzić i swiecić). Komputer
zgłasza błąd. A gdy dodane są rezystory które dają przewodność "od 0v"
błędu nie ma.
W bardzo upierdliwych autach robi się układ na rezystorze + malutkim
układzie "resetu do procka" (3pin układzik, który generuje np 0.5s stan
niski na wyjściu, dołączając otwartym kolektorem dodatkowy obciążający
opornik), który przy krótkich załączeniach zasilania (np te testowania
przez układ) załącza obciążenie odpowiadające żarówce np 5W.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Verox
Guest

Tue Feb 08, 2011 11:55 pm   



On Tue, 08 Feb 2011 22:42:38 +0100, Adam Dybkowski napisał:
Quote:
W dniu 2011-02-08 21:53 wowa napisał(a):

Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik Sad
Wojtek

Uff, dobrze że w moim Focusie trzeba tylko wyciągnąć cały akumulator...

A w moim C5 trzeba mieć chińczyka z małymi rączkami.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek

Michał Lankosz
Guest

Wed Feb 09, 2011 12:13 am   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:iiselb$u3b$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
W dniu 2011-02-07 21:57, Michał Lankosz pisze:
Użytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisał w wiadomości
news:iipbe9$rkj$1@newsread1.aster.pl...

Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu
elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie
znam się na elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?
Tak, ale nie do końca chodzi o to że żarówka nadal ma brać 5W Wink
Chodzi o to, że układ elektroniki w aucie testuje żarówki mniejszym
napięciem, i przy zwykłej żarówce - problemu nie ma, ma jakąś rezystancję
i jej obecność jest prawidłowo wykryta.

Hm, jeśli tak, to mierzy rezystancję wszystkich równolegle podłączonych
żarówek, chyba że do 'komputera' podłączona jest każda z osobna.

Quote:
Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w

Ciekawi mnie teraz, dlaczego takim małym napięciem wykonywany jest test
rezystancji?
Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
spalenia bezpiecznika?

Michał

J.F.
Guest

Wed Feb 09, 2011 12:16 am   



On Wed, 9 Feb 2011 00:13:19 +0100, Michał Lankosz wrote:
Quote:
Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w

Ciekawi mnie teraz, dlaczego takim małym napięciem wykonywany jest test
rezystancji?

Zeby nie swiecilo ?

Quote:
Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
spalenia bezpiecznika?

Powatpiewam, bo i po co - bezpiecznik pewnie juz spalony.

J.

Goto page 1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Opinie o żarówkach postojowych W5W LED Canbus 1.5W - montaż i trwałość

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map